Fòrum

ERPV anuncia que es presentarà en totes les eleccions per tal de combatre "el missatge de la por"

Indesquerra20.349 9 75👍 7.102
Esquerra Republicana posa els motors en marxa al País Valencià en un acte amb Joan Tardà, Jon Iñarritu i Guillem Agulló

Esquerra Republicana del País Valencià ha anunciat que concorrerà a totes les eleccions que se celebraran fins al 26 de maig, així el partit republicà independentista afirma que tindrà llistes valencianes tant a les eleccions al Congrés com al Senat i a les Corts per al 28 d'abril, així com en les municipals i les europees del 26 de maig.

Amb esta concurrència a tots els comicis, afirmen des d'ERPV, afirmen que abanderen "l'opció política més coherent en aquest període electoral" amb la qual es vol "abandonar el missatge de la por fabricat per aquells interessants en fer canvis perquè res canvie".

Per tal de posar en marxa la maquinària electoral al País Valencià Esquerra Republicana ha anunciat un acte de presentació el pròxim dissabte 23 de març a la Fira de Mostres de València, un acte que comptarà amb la participació de Diana Riva, Guillem Agulló, Ana Miranda, Jon Iñarritu, Joan Tardà i Marc Casanova. En aquest acte tindrà lloc l'actuació del grup Ovidi 4, format per David Hernández, Borja Penalba, David Caño i Mireia Vives.

En l'acte es donarà impulsa a la candidatura europea sota el lema 'Ara Repúbliques' que encapçalarà Oriol Junqueras, candidat triat per unanimitat per l'Assemblea de l'Aliança Lliure Europea (EFA) per a presidir la Comissió Europea. En esta candidatura que aposta per "l'Europa dels Pobles" que reconega el dret a l'autodeterminació, tindrà com a valencià capdavanter a Guillem Agulló, pare de l'activista assassinat per un grupuscle neonazi l'any 1993.

El president d'Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà, ha dit que "volem que siga un acte íntim però contundent en el qual direm ben clar i alt qui som, que volem i què no estem disposats a consentir. Enfront de la repressió, república".

Pel que fa a les candidatures al Congrés, aquestes estaran encapçalades per Santi Zorío per Castelló, Jaume Ferrà per València i Patrícia Minyana per Alacant. Al senat seran Francesc Puchol, Vicent Ruiz i Albert Amorós els qui encapçalen les llistes per Castelló, València i Alacant respectivament.

Per als republicans valencians és "un exercici de responsabilitat" presentar-se a les eleccions a Corts Valencianes i al Congrés i Senat espanyols, "en aquest moment en què veiem com la majoria dels grups abandonen les reivindicacions històriques del País Valencià". En aquest sentit el president d'ERPV ha destacat especialment els punts lingüístics, culturals i econòmics: "som els qui mai hem renegat de les nostres idees, volem un País Valencià on els drets dels valencianoparlants siguen respectats, volem posar fi a exempcions i que per accedir a la funció pública calga saber valencià, volem un País on fer cultura no supose fer un esforç 'per la causa'. Els diners del treball de valencianes i valencians han de gestionar-se al País Valencià si volem avançar com a poble en la cultura, en l'empresa, en la llengua o en la investigació".

Barberà ha ressaltat ERPV com "l'opció política més coherent en aquest període electoral" i la candidatura amb la qual "abandonar el missatge de la por fabricat per aquells interessants en fer canvis perquè res canvie". Així alerta que "el missatge de la por només ens ha conduït a alimentar les forces més autoritàries i excloents". Amb tot alerta que el que realment fa por és " que la gent vote tapant-se el nas", sentencia Barberà.

Font: eldiario.es

Respostes

Configuració
  • RESILIENT2.652 2 699👍 2.296

Sí, sí, "el missatge de la por" només es pot combatre si un es presenta a les eleccions! 
    Fora de les eleccions no hi ha res a fer o molt poquet. És cert que el poble fins i tot demana festa a la feina per a no perdres cap sessió parlamentària doncs lo que no surt d'allí no surt d'enlloc.

Impressionant!

• Indesquerra20.349 9 75👍 7.102
    Bomba de les grans.

Josep Lluís Albinyana, cap de llista d'Esquerra Republicana a les Corts Valencianes

El president del Consell preautonòmic encapçalarà la candidatura republicana per la demarcació de Castelló mentre Josep Barberà serà el número u per València i Mikel Forcada, per Alacant.

El president del Consell preautonòmic Josep Lluís Albinyana ocuparà el número 1 de la candidatura d'Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV) a les Corts per la demarcació de Castelló. Així ho ha anunciat el partit tot just unes hores després del tancament del termini per a presentar candidatures.

Desprès de molts anys apartat de la política activa però estretament vinculat al valencianisme polític, Albinyana dona el pas perquè, segons explica en un comunicat, "no podia" negar-se a acceptar "l'oferiment d’Esquerra pel que representa i perquè no es pot mirar de costat la defensa de les llibertats democràtiques". "Jo accepte el que em demana Josep Barberà pels valors que representa ERPV i perquè jo no puc mirar de costat", ha declarat Albinyana, qui assegura no capitanejar el projecte sinó "formar part" d'aquest.

El president d'ERPV, Josep Barberà, que serà el cap de llista per la demarcació de València, ha declarat que "per als republicans valencians és un honor que l'única persona que ha practicat el valencianisme polític des de la màxima institució del País Valencià encapçale la candidatura". Per a Barberà, Josep Lluís Albinyana "és un referent polític carregat de coherència i honestedat, valors que avui més que mai cal recuperar".

Pel que fa a la candidatura en la circumscripció d'Alacant, el número u l'ocuparà el professor de la Universitat d'Alacant i president comarcal de l'Alacantí d'ERPV Mikel Forcada.

Eleccions generals

La formació explica en el comunicat, que el 28 d'abril Esquerra Republicana del País Valencià es presentarà també a les eleccions generals. En aquest cas, serà Santi Zorío qui encapçale per Castelló la candidatura al Congrés dels Diputats, mentre que Jaume Ferrà ho farà per València i Patri Minyana, per Alacant.

Pel que fa als caps de llista al Senat, seran Albert Amorós, Vicent Ruiz i Francesc Puchol els números u per Alacant, València i Castelló, respectivament, a la cambra alta.

Font: La Veu.
  • cathalà23.455 12 53👍 6.973

Josep Lluís Albinyana (ERPV):  El PSOE no és un interlocutor vàlid
    • UsuariV11.464 5 179👍 6.886
      Què li van semblar les declaracions de Mònica Oltra contra el president Carles Puigdemont?
      —Sense comentaris…. Jo no podria ser en una formació en què els estatuts parlassen dels Països Catalans i després s’ataqués les institucions catalanes. És una contradicció que no sé ni pense viure-la.

De quina formació parla?
        Del Bloc. En parla amb eufemismes com tu acuses a la resta.
             Del Bloc? On diu el Bloc res de països catalans??

A més a més que Mónica no és del Bloc, no ve al cas.

Per cert, ara que et veig, ja saps que el teu partit es presenta a Alacant amb el seu nom real (Esqurra Republicana de Catalunya), no?

No et vaig a buscar l'article, saps quin és perfectament el que parla de la federació de territoris amb la mateixa llengua, cultura, història... i Mónica Oltra no és del Bloc, clar! Però li riuen totes les gràcies, o no t'avies donat compte, xiquet!

Jo no tinc cap partit, això per començar... però ja saps com a Alacant no es senten valencians segurament té més tirada si dius directament ERC...  

A mi que m'hen dius? Supose que el funcionari d'Alacant és un puto madrileny inútil i amb ganes de tocar els nassos, ja ho esmenaran.
              Acabe de llegir-me els estatuts del Bloc i continue sense llegir per enlloc això de "països catalans".

Si que parla de la possibilitat d'associar-se amb altres països afins però de "països catalans" no diu ni pruna.

• EstatpropiUsuari sumador166.747 11 1👍 28.391
    Els teus fils són un imant per la rata policerdil, és una llàstima company.
  • Víctor Baeta i Subias85👍 89
    https://www.vilaweb.cat/noticies/entrevista-josep-lluis-albinyana/
    Per fi un que es defineix i es presenta a unes eleccions com a catalanista polític al País Valencià, sense eufemismes, sense ambigüitats.
    És el que tenen que fer tots els partits que volen que des de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó siga un Estat.
    Aplaudisc la seua honradesa i el seu desig de no enganyar a ningú.
    (...)
    Nosaltres, RV/PVE, estem per la sobirania/independència política dels valencians, d'Oriola a Vinaròs... per a poder parlar amb pla d'igualtat amb tots els veïns que ens facen propostes.
    (...)
    El regionalisme de Compromís efectivament és espanyol, però el d'Albinyana, també, és un altre regionalisme.
    Nosaltres, RV/PVE, no volem ser regió de ningú, volem, els valencians, ser lliures i sobirans/independents.
      Curra-t'ho més Baeta, el regionalisme és voler un estat per a una part i no per al tot, que és el que tu vols. El regionalisme de Compromís fa referència a una altra cosa diferent a la geogràfica, és no ser independentista, negant-ho o avergonyint-se com fa RV/PVE... el famós sobiranisme, exactament com el sector dels comuns de Nuet autoanomenats "sobiranistes" tan regionalistes com vosaltres..
        Regionalisme de X o reegionalista X, és tot aquell que considera X com una regió, o siga, part d'una nació.

Com sou tots els pancatalanistes valencians.

Hola UsuariV...
          Com ja sabràs ens presentem per València i Alacant.
          Estem molt contents perquè un partit testimonial com el nostre ha aconseguit sobrepassar les expectatives, que es reduïen a fer la llista de València.
          Però sobtadament varen començar a eixir persones de les Marines, baixa i alta, de l'Alcoià, del Vinalopó... entusiasmades amb el nostre projecte... 
          Aquestes persones han fet possible la candidatura a Alacant.
          Totes, com jo, venen del món cultural valencià/català, però tenen molt clar que políticament són valencians.
          (...)
          I per cert... la meua Nació (la política i a la que aspire siga una realitat, perquè fora de la política no hi ha cap altra que compte) és la Valenciana.

En principi pense votar-vos i, en la mida de les meues possibilitats, faré campanya a favor vostre entre familiars i coneguts. No és fàcil perquè la gent sol fugir de candidatures testimonials a no ser que ideològicament s'hi senten molt identificats.

Espere resistir les temptacions de vot útil d'ací al 28A, que crec que seran molt fortes.

Molta sort.  

(...) He intentat enviar-te un privat, però com encara no tinc tres dies d'antiguitat no he pogut.
              Així doncs t'ho envie per ací... Et deia:
              "ERC es va presentar fora de temps legal i en la comunicació de la reunió de la Junta Electoral de la Comunitat Valenciana que van enviar a tots els que ens havíem presentat com era normal no figuraven.
              Posteriorment algú de dalt va considerar que calia fer la vista grossa i repetiren la reunió de la JECV i els van acceptar. Qüestió de la que m'alegre, doncs és una proposta tan legítima com la d'altres i a més els republicans catalans estan, a l'igual que nosaltres republicans valencians, contra el règim espuri del 78/39".
              (...) He intentat enviar-te un privat, però com encara no tinc tres dies d'antiguitat no he pogut.
              Així doncs t'ho envie per ací... Et deia:
              "ERC es va presentar fora de temps legal i en la comunicació de la reunió de la Junta Electoral de la Comunitat Valenciana que van enviar a tots els que ens havíem presentat com era normal no figuraven.
              Posteriorment algú de dalt va considerar que calia fer la vista grossa i repetiren la reunió de la JECV i els van acceptar. Qüestió de la que m'alegre, doncs és una proposta tan legítima com la d'altres i a més els republicans catalans estan, a l'igual que nosaltres republicans valencians, contra el règim espuri del 78/39".
          Parlem d'independència o no, regionalista és el PNB no Bildu, a Navarra o a la CAV. Ja post pegar-li voltes i els regionalistes valencians no sou independentistes. Perquè això de ser regió es subjectiu, allò de ser independentista no.
            Efectivament, l la clau és l'independentisme. El regionalisme és qui no vol la independència. Vosaltres no voleu la independència del País Valencià, per tant sou regionalistes.

I no faces trampa. Voler la independència és voler ser independent i el pancatalanisme no vol que el Paós Valencià siga independent. Voler que s'independentitze d'Espanya per a unir-se a uns altres països no significar voler que siga independent.
              Clar, i si jo ara vull la independència d'Alacant que sóc per a tu? Perquè tu seràs el regionalista, no? El regionalisme vol continuar dins un estat i no independenditzar-se, el que fas trampa ets tu.
                Si tu vols la independència d'Alacant seràs un independentista alacantí i consideraràs Alacant una nació.

No és el meu cas. Jo sóc independentista valencià perquè vull la independència del País Valencià, el País Valencià sencer.

Independentista és qui vol ser independent.
                Tu vols que el País Valencià siga independent? NO. Tu vols que el País Valencià s'independentitze d'Espanya que és una altra cosa, però tu no vols que siga independent sinó que s'unisca (federalitzat, fusionat, confederalitzat, etc.) a d'altres països.

Sí, però tu li diràs a l'alacantí regionalista, és iaxí o no?

Jo vull independitzar-me de l'únic país que en sóc depenent, Espanya. Tu vols independitzar-te d'Espanya i de Catalunya, pur regionalisme, el meu esforç es per saparar-me d'aquell que m'oprimeix no d'aquell que comparteix amb mi llengua, cultura i històra (i per mi, sí, també nació).
                    Sí, jo li diria a un alacantí que vol la independència d'Alacant només,  que és un regionalista perquè, per a mi, Alacant és part de la nació valenciana. De fet, no és ni regió. Alacant és una ciutat i, ara per ara, una divisió administrativa provincial imposada per l'estat espanyol.

I sí, jo vull la independència del País Valencià d'Espanya, però no de Catalunya, perquè ara per ara El País Valencià no pertany a Catalunya, per tant, no hi ha res a independentitzar respecte a Catalunya.

I que compartim moltes coses? Doncs molt bé, ens independentitzem cadascú i després ens fem amics. Mira que bé.

Bon dia...
    M'he afegit a Racó Català amb el meu nom.
    Encara no puc inciar fils perquè no tinc suficiensts comentaris.
    De normal no contestaré a cap persona que emparant-se en l'anonimat desqualifique o insulte.
    El meu objectiu és que els lectors de Racó Català tinguen una informació del sobiranisme/independentisme valencià republicà que és amagada pels mitjans catalans i tergiversada pels espanyols i d'altres.
    • Furs i Nació1.132 3👍 905

Indesquerra escrigué:
      I difamar com vas fer fa uns dies dien que ERPV no es presentava si està permés? No tingues barra Baeta, com et vaig dir l'altre dia: respecta i seràs respectat.

PD. I informa del que vulgues, però l'spam te l'estalvies.

Tu difames de que jo soc Baeta...
    I difamar com vas fer fa uns dies dien que ERPV no es presentava si està permés? No tingues barra Baeta, com et vaig dir l'altre dia: respecta i seràs respectat.

PD. I informa del que vulgues, però l'spam te l'estalvies.

Publicitat

Fòrums

• 9.283.498 missatges
  • 220.618 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat