Fòrum

S'ha de votar el pastisser boig de Waterloo.

autokrator13.371 3 157👍 9.115
Benvolguts raconaires.

Tot i que sóc més anti-Puigdemont que Pablo Llarena, que penso que ha enganyat tothom, que va fugir corrent enlloc de procalmar la independència i que va pel món fent el friki i posant en evidència el moviment independentista, he arribat a la conclusió de que el votaré a les eurpees i que és el millor que es pot fer. De fet he pensat que, fins i tot, li faré campanya al Gran Friki Legítim i miraré de convencer la família i amics que votin per aquest home. Com he arribat a una conclusió tan aparentment absurda?

1. S'ha de reconeixer que la majoria de l'independentisme vol en Puigdemont i el considera el President Legítim, el paio ha acabat per convencer la majoria d'aquesta irrealitat, però una cosa irreal genera conseqüències reals quan és percebuda per la majoria com a real. Això implica que una derrota del boig de Waterloo es percebuda per l'independentisme com a una derrota pròpia, i més encara per l'unionisme. 

2. No hi ha cap alternativa no processista i l'alternativa processista és Junqueras. Qua guanyi Junqueras és objectivament molt pitjor a que guanyi el Gran Friki, passariem de tenir un grillat que va pel món parlant com si fos President d'un país i estigués a punt de tornar i fer la revolució a Catalunya (tot i que mai farà res ni remotament similar) a tenir un pobre màrtir que vol ser condemnat a molts anys de presó, quants més millor, per plorar molt fort i fer victimisme a veure si el prenen per un Ghandi quan el pobre ni tan sols és president de res. 

4. Tot l'independentisme està massivament instalat en el simbolisme, caldria superar aquest simbolisme, ara be, carregar-se el simbolisme per a substituir-ho per un no res no és una bona sortida per l'independentisme. Quan hi hagi una alternativa ja ho farem. Ara per ara és impossible. 

5. No hi ha cap candidatura de l'esquerra espanyola que sigui una opció votable ara mateix. 

6. El pollastre que muntarà al Parlament Europeu quan intenti prendre possessió del càrrec i l'Estat l'impedeixi sí que serà notícia, tot i que de segona, a la majoria d'Europa i els recordarà que -d'alguna manera absurda i incomprensible per a la resta del món- els catalans que posen llaços, planten creus grogues i fan aquesta mena de mises civils del processisme, són gent que creu estar protestant per alguna cosa. 

Per tot això penso donar el meu vot al Gran Friki President Legítim Boig de la República a l'Exili. I recomano a tothom fer-ho. A més, després de tantes divissions estaria molt be que tot el Racó fes una cosa unida, votem tots units al pastisser, al marge de partidismes. Total, què més dona? Si és igual qui guanyi.

El 26 de maig tots a votar el GFPLBRE Molt honorable Carles Puigdemont i Casamajó. 

Respostes

Configuració
  • Davar14.541 6 137👍 6.315
    El pollastre que muntarà al Parlament Europeu quan intenti prendre possessió del càrrec i l'Estat l'impedeixi sí que serà notícia
    La història et persegueix, però tu ets més ràpid.
  • FocViuUsuari sumador6.708 10 319👍 1.316
    Bon fil.

Des de l'humor, dónes uns arguments prou vàlids. De moment és el que tinc previst fer, si no canvia quelcom.
  • Mercator3.896 3 536👍 3.205
    Negatiu per error, però ets un troll .
  • Benfresc13.376 6 156👍 13.254
    Reconec que m'has fet riure  però m'abstindré. 
  • grinfildUsuari sumador25.078 15 45👍 4.259
    Fot ràbia haver-los de votar de nou després de totes les mentides que ens han dit però no hi veig cap més alternativa.
  • __33769__160👍 22

Sense Convergència hi ha independència, i jo vaig votar als Junts pel Sí.

• __33769__160👍 22
      +1

Jo vaig votar els Junts pel Sí, perquè havia el Raül Romeva com a cap de llista, era simpatitzant d'ICV-EuiA. Però ara ja he après la lliçó, no votaré res que tingui relació amb els de Convergència. Sempre la gent de Convergència enlloc de sumar, sempre han restat, ja ho va fer l'Artur Mas, en López Tena i ara en Puigdemont.
      • boinu176 3👍 283
        Jo vaig votar a Junts pel Sí per ERC, però especialment per Llach, Romeva i la resta d'independents. Encara que he estat votant d'IC-EUiA com tu, la meva escola política és el PSUC. I si alguna cosa vaig aprendre en aquesta és que quan la nació es troba sota atac de la metròpoli, cal actuar com una pinya i defensar les institucions i els seus representants, ja que ens va l'existència com a poble. Però clar, jo provinc de la tradició de Comorera, López Raimundo o el Guti. Tu de la d'Herrera, Camats i Colau.

Pd. Per cert, no sé quant ADN convergent té Puigdemont, el que si sé és que com els antics psuqueros, ni es lliura ni estima a l'enemic. Només per això ja mereix el meu vot. A més, l'estómac em demana ampliar la base de PdeCAT i ERC  
    • Armillet Lo Groc1.048👍 576
      Ha plogut una miqueta des de llavors eh ansar 
    • Tuixec4.004 9 529👍 1.816
      Ai, mira, el que van expedientar i fer marxar de ERC per demumciar que s'havia convertit en satèl.lit del PSC.

CUP, ERC i Convergència només es van moure perquè van sortir Reagrupament i SI a batallar-los el vot independentista. Ara que no hi són i la pressió del referèndum o referèndum s'ha acabat, tots dos tornen al de sempre.
      • ansar18.484 12 88👍 6.757
        CUP, ERC i Convergència només es van moure perquè van sortir Reagrupament i SI a batallar-los el vot independentista

Convergencia va començar a parlar d'independencia i a refundar-se quan van veure milions d'indepes al carrer.
        Tot son operacions d'estetica. Al final, convergencia nomes ha fet que marejar la perdiu per a cansar els indepes i aixi evitar la independencia.

L'unic s'ha de moure es el president de la Generalitat aplicant els resultats del referendum.
        I els ultims 3 presidents de la Generalitat son convergents, aixi que no busquis culpables fora del PDeCAT
  • autokrator13.371 3 157👍 9.115
    Dia memorable per apujar el fil. No només podem votar el GFPLBRE Molt honorable Carles Puigdemont i Casamajó sino que -a més- tindrem ocasió de votar també el no menys grillat i absolutament pertorbat Antoni Comín. 

https://www.naciodigital.cat/noticia/177081/comin/trenca/amb/erc/sera/numero/puigdemont/europa

Sabem que és completament inútil en termes pràctics però podrem gaudir de la ràbia que abocarà l'espanyolisme d'haver d'aguantar aquest parell de frikis embojits que parlen com si hi hagués veritablement una República a l'exili a punt de fer-se efectiva. A més, hem de valorar (això els que som d'esquerres) que mentre que estigui al capdavant de la Crida el Puigde no hi ha cap possibilitat que la dreta del país es recomposi i torni a l'ordre i a governar. 

El problema és que l'esquerra tampoc... Però vaja qui no es consola és perque no vol. 
  • Armillet Lo Groc1.048👍 576
    Le patisser fou de waterlou. 
  • Ramon Muntaner4.196 12 508👍 1.484
    No m'ha quedat clar si es tracta d'un trolleig teu, però et puge el fil només perquè m'agrada el malnom que li has posat a Butzemann
  • K.T.P473👍 504
    El pastisser boig de Waterloo sembla el nom d'una òpera bufa.
  • terrae603👍 63
    Us imagineu els polítics exiliats al Parlament Europeu? Sabeu el que això suposaria per a la falsa democràcia europea? Espanyistan quedaria tant però tant en evidència que només per això paga la pena de votar JxCat a les europees.
    • enricmm16.368 10 112👍 5.805
      Llegiu-vos el TUE i el TFUE, per favor. Tota decisió del parlament europeu ha de ser aprovada per la comissió i la comissió té dret a vetar qualsevol decisió del parlament. El parlament europeu és un òrgan consultiu amb ínfules de parlament i poca cosa més. 
  • fedayn3.619 12 572👍 1.098
    Amunt.
  • torraina_infernal38.369 11 16👍 23.503
    Home, és que en Puigdemont ho petarà. Només per veure el ciri que es muntarà ja val la pena posar en Puigdemont al Parlament Europeu i veure a tot el terrorisme espanyol esverat.

NO AL JIHADISME/ESPANYOLISME. CADENA PERPÈTUA PER TOTS ELS SEUS LÍDERS.
  • Falokrator142👍 73
    Se l'ha de votar MASSIVAMENT.

Sí, MASSIVAMENT, és un argument que m'he deixat. 
        Jo un dia també vaig tenie un bot que feia befa del meu nick. Gaudeix-lo.
          S'ha de gaudir de tot a la vida estimat Torri. 
          • Falokrator142👍 73
            Benvolgut company autokrator, i també benvolgut company torraina i respectable respectuós en general, m'agradaria fer un aclariment sobre la qüestió del meu nom d'usuari.

Vull deixar clar que per part meva no hi ha cap mena d'intenció de fer befa del nick del company autokrator, ans al contrari, en tot cas s'hauria de prendre com una modesta mostra d'homenatge i reconeixement cap a aquest usuari, el qual figura en una posició molt elevada en el meu top ten d'usuaris del Racó, per diversos motius sobre els quals no em vull estendre ara mateix per tal que aquest missatge no acabi semblant una homilia secular.

El seu nick m'ha servit d'inspiració per al meu, tot fent servir el següent raonament:

Segons la Viquipèdia, tenim que autokrator voldria dir auto-governant, algú que governa per si mateix, un epítet grec aplicat a una persona que exerceix el poder absolut, sense restriccions pels seus superiors. 

Llavors falokrator es podria definir, o si més no, jo ho defineixo així en aquest context, com un fal·lus-governant, algú que governa segons el seu fal·lus, és a dir, que actua segons el que li dicta el seu fal·lus, o dient-ho d'una forma més barroera, que fa el que li surt de la polla.
              Per les formes sembla vós prou més llegit que lo meu cani, que no passava de senyor mòrbid del CNI que juga al futbolin mentre la seva mare pateix de pedres al ronyó perquè espanya li ha rebentat la sanitat catalana.
              La veritat és que és un raonament totalment lógic i irrefutable des d'un punt de vista acadèmic. Realment no trobo la manera de no donar-te la raó. Com no sigui que hi hagi alguna Llei que jo no conegui sobre qüestions de gènere que impedeixi que algú s'autoproclami Falokrator pel tema de fer el que li surti de la polla i -hipotèticament- el fet que això podria resultar discriminatori o excloent amb persones no dotades naturalment de polla i sí d'altres organs reproductors (o de cap) sigui perque els tinguin de naixement, per implantació posterior o que en facin servir de manufactura artificial. Em sento realment molt honrat d'haver servit de font d'inspiració a algú que fa el que li surt d'allà. Sempre i quan la Junta Electoral Central no hi tingui res en contra, es clar. Que no hi veig relació però millor prevenir-se amb ses senyories. 

P.D.: Entenent que 'senyories' inclou els membres de la JEC ja siguin homes o dones provistos o no provistos d'organs reproductors sigui perque els tinguin de naixement, per implantació posterior o que en facin servir de manufactura artificial.
            • Canyadesucre10.340 3 208👍 17.202
              M'hi jugo 10 pèsols a que ets en qwerty/trollathor/esmegman... 
              Me n'alegro que tornis a ser per aquí, però una advertència: si te'n tornes a fotre el camp a la francesa et reporto a moderació. Avisat estàs.
              • Falokrator142👍 73
                Endevé, si és que sóc més transparent que els vestits de cap d'any de la Pedroche. Com per a fer-me un segon usuari d'estrangis.

Jo no hauria d'estar aquí, de fet hi ha alguns companys que coneixen secrets meus obscurs i terribles que, un cop siguin revelats, faran que sigui més odiat per aquí que l'inefable defectible, i que al final em quedi sol aquí, la qual cosa em donaria si més no l'opció de poder fer servir el Racó finalment com a blog personal sense interactuar amb ningú ni res.

Amb el qwerty, ja que hi era, vaig voler aprofitar i fer un petit experiment, i va ser prou sactisfactori.
                Tampoc no hauria d'haver tornat després, però circumstàncies de la vida han fet en ambdues ocasions que hi tornés a caure per a escampar la boira mental. És massa fàcil tornar, a veure si aquest cop em foten un perma-ban i m'alegren el dia.

I res, ara ja que hi sóc, doncs provaré també una altra cosa, per a aprofitar l'avinentesa mentrestant, però no diré el què, perquè si no, perdria la gràcia i modificaria els resultats de l'experiment.

Jo també me n'alegro de veure't again, per cert, amb el paio aquell de Nova Zelanda ho vaig flipar en coloraines, me'n vaig recordar del teu fil èpic, el tio al cotxe amb el Serbia Strong a tota màquina, quin crack 
  • Alerta9.430 10 229👍 760

autokrator escrigué:
    2. No hi ha cap alternativa no processista i l'alternativa processista és Junqueras. Qua guanyi Junqueras és objectivament molt pitjor a que guanyi el Gran Friki 
    Al processista Junqueras l'anomenes amb el seu nom i al no processista Puigdemont l'anomenes amb un insult?

No té gaire interès la teva opinió. No ets coherent.
  • Rigel65.186 11 5👍 33.887

Sigueu conscients de per què El País us exigeix ‘apartar Puigdemont’

«Puigdemont, per a ells, és el perill més gran perquè encarna la derrota constant de l'estat»

puigdemont

Fa uns quants anys que em van demanar de participar en un consell assessor on vaig coincidir amb un gran expert en negociacions d’alta volada. Una vegada ell i jo estàvem d’acord en una decisió que calia prendre, i jo, sense gaire tacte ni experiència, ho vaig fer molt evident tot just de començar la reunió. Quan vam acabar, se’m va acostar i de manera elegant em va recriminar: ‘Si se’t nota massa què vols, pots acabar alertant els qui encara no saben que no ho volen.’ L’anècdota em va venir al cap quan vaig veure l’editorial de dijous del diari El País: ‘Apartar Puigdemont.’

L’operació d’apartar Puigdemont es va activar l’endemà del referèndum d’autodeterminació, però ara, com explicaré més avall, es revesteix d’una urgència especial. Perquè Espanya creu que pot ser que una part de l’independentisme polític sospese de deixar-ho estar i perquè el judici del Suprem quedaria fet miques si es fes servir la via del Tribunal de Luxemburg que ell va obrir amb la sentència alemanya.

L’estat va intentar apartar Puigdemont primer per la via electoral i després per la judicial. Cal recordar l’interès que el PP tenia que participàs en les eleccions del 21-D, convençut que s’estavellaria. I els titulars alegres de la premsa del règim quan va ser detingut i empresonat a Alemanya. Dels dos primers paranys, se’n va escapar amb la històrica victòria judicial de Slesvig-Holstein i amb la del 21-D. Però el parlament ja no el va investir i, per alguna raó que no s’acaba d’entendre, sembla que els presos polítics no vulguen fer servir la victòria judicial de Puigdemont, que és clau no únicament per a la seua llibertat individual sinó per a la llibertat de tots.

Ara, amb l’ajut del clima forjat per les enquestes, l’estat ha tornat a ensumar la sang i el periodisme patriòtic espanyol s’hi ha abocat, desoint el consell que em va donar aquell expert: ‘Si se’t nota massa què vols, pots acabar alertant els qui encara no saben que no ho volen.’ La Vanguardia s’ha inventat un partit autonomista amb l’excusa de Marta Pascal. I El País s’hi ha afegit amb aquest editorial en què fins i tot ja es permet de donar instruccions concretes a Artur Mas i Oriol Junqueras sobre què haurien de fer per destruir Puigdemont –i el president Torra, de passada.

La prioritat és ben clara: més enllà de destruir la persona, volen bandejar la legitimitat del primer d’octubre, arraconant qui per raons òbvies no podrà en cap cas deixar de representar-la. Hi ha qui va participar en aquell referèndum i ara diu que no va valer. Però això Puigdemont no ho podrà fer mai, perquè deixaria la seua vida sense trellat.

Evidentment, Puigdemont ha comès errors importants, inclosa aquesta gran confusió de sigles i projectes, que li pot passar una cara factura electoral. Però això no ens hauria de  fer oblidar que, vist des de la cuina de l’estat espanyol, Puigdemont és el perill més gran. I que està en la nostra mà fer que ho continue essent o bé fer que esdevinga marginal.

Puigdemont és el perill més gran perquè encarna la derrota constant de l’estat. Va donar l’ordre de dur endavant el referèndum quan els caps dels Mossos el van amenaçar. Va donar l’ordre de dur endavant la proclamació de la independència quan va ensumar que Rajoy l’enganyaria. Va representar l’independentisme guanyador el 21-D. Es va arriscar a Alemanya i passant per la presó d’un sistema judicial no corromput va destruir l’estratègia judicial espanyola amb la sentència de Slesvig-Holstein. I evidentment representa el govern legítim. I el Consell de la República. I, doncs, la creació d’institucions que ja no són espanyoles. Puigdemont falla en moltes coses i el 27 d’octubre no va anar fins on volíem  que anàs, però no es deixa assimilar i al cap no hi té la gestió d’una autonomia espanyola sinó la concreció i el reconeixement de la República Catalana. A banda que no cal ni dir que representa la lluita per la independència en qualsevol redacció del món, en qualsevol plató televisiu.

Amb tot aquest bagatge, és evident que n’hi hauria prou perquè qualsevol govern espanyol, fos quin fos, el definís com l’enemic número u. Però en aquest moment crec que hi ha dues raons especials que fan que per a ells siga una urgència apartar-lo.

La primera és la consciència que tot això no s’acabarà fins que ell no torne. Espanya ha optat per provar de destruir-ho tot, però sap que no ho aconseguirà. I sap que si vol evitar la separació traumàtica de Catalunya haurà de pactar una fórmula nova de relació. Però aquesta fórmula, que té molta gent disposada a pactar-la, no serà creïble amb Puigdemont a l’exili. Caldria, com a pas previ, una ‘operació Tarradellas’ per a tancar el passat i intentar que Catalunya realment retornàs a Espanya. I en conseqüència o convences Puigdemont de fer-la, que no sembla pas fàcil, o fas que ja no siga ningú ni represente ningú, cosa que tampoc no és fàcil, però que pot captar molta més col·laboració, fins i tot d’alguns sectors independentistes.

Tanmateix, a curt termini crec que encara hi ha una segona raó molt més important, que explica la impaciència demostrada per El País, relacionada amb el judici.

Jo encara no entenc què pretenen demostrar els presos amb l’estratègia de sotmetre’s cada dia més a les arbitrarietats de la justícia espanyola. No veig quina estratègia guanyadora hi ha en aquella sala del Suprem. En canvi, sí que n’hi ha una, de guanyadora, que es derivaria, si es volgués fer servir, de la sentència alemanya sobre Puigdemont. Els advocats dels presos podrien acudir al Tribunal de la Unió Europea, a Luxemburg i presentar, en el moment processal adequat, una qüestió prejudicial que deixaria Espanya en el punt del KO.

Perquè cal recordar que el tribunal de Slesvig-Holstein no es va pronunciar sobre tipus penals ni sobre equivalències, sinó que va anar a fons. I va dictar que els fets, els fets dels quals Espanya acusa el govern legítim de la Generalitat no són constitutius de cap classe de delicte, sinó l’exercici de drets democràtics fonamentals. A partir d’això, fent servir l’article 267.3 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea i acollint-se al principi de la llibertat de circulació i al concepte ‘de justícia sense fronteres interiors’ que es defineixen en l’article 3.2, caldria dir al Tribunal de la Unió Europea que no pot haver-hi dues sentències contradictòries sense invalidar els dos principis bàsics de la Unió que representen l’espai de justícia sense fronteres i el dret de lliure circulació, en aquest cas dels exiliats. I una sentència, més que previsible, favorable als presos catalans del Tribunal de Luxemburg significaria la fi ràpida d’aquesta grollera exhibició d’arbitrarietats que veiem cada dia al Suprem. Tothom seria posat en llibertat i Espanya hauria d’assumir que el primer d’octubre va ser legítim i legal.

La pregunta, en tot cas, és per què no es fa això. I la resposta potser se li ha escapat, sense voler-ho, a l’editorialista d’El País. En qualsevol cas nosaltres no hauríem d’oblidar que, al final, que passe una cosa o una altra dependrà sobretot de la coherència i la consistència de la gent. I dit això, feu allò que cregueu convenient.

PS: Una mica d’explicació addicional:

L’article 267 del tractat fa referència a la competència del tribunal de pronunciar-se a títol prejudicial sobre la interpretació dels tractats. Al punt 3 deixa clar que ‘quan es planteja una qüestió d’aquest tipus en una causa pendent davant d’un òrgan jurisdiccional nacional les decisions del qual no són susceptibles d’un recurs judicial de dret intern, aquest òrgan té el deure de sotmetre la qüestió al Tribunal’. És el cas del judici al Suprem.

Això vol dir que tan sols que un advocat dels presos demanàs al Suprem la consulta prèvia a Luxemburg el Suprem ho hauria d’acceptar. Si no ho fes, el cas saltaria automàticament a Estrasburg sense necessitat de passar anys.

Quant a l’article 3.2, diu: ‘La Unió ofereix als seus ciutadans un espai de llibertat, de seguretat i de justícia sense fronteres interiors, dins del qual es garanteix la lliure circulació de les persones, juntament amb mesures adequades en matèria de control de les fronteres exteriors, d’asil i d’immigració, i també de prevenció de la delinqüència i de lluita contra aquest fenomen.’

https://www.vilaweb.cat/noticies/apartar-puigdemont-editorial-vicent-partal/
      S'ha de votar el gran friki perque tampoc no tenim opcions millors, però d'aquí a creure's les fantasies processistes d'en Partal va un món. Ni la sentència (que tampoc és una sentència en el sentit que l'entenem al nostre sistema jurídic) del Tribunal de Slesvig-Holstein diu el que ell diu que diu ni els tractats de la UE tenen la interpretació que el Partal vol treure'n. 

Ja és infantil estar un altre cop amb aquestes filigranes jurídiques mirant de trobar una jugada mestra que farà que no sé quines institucions internacionals intervinguin i bla bla bla. I que aprengui una mica de Dret. 
      • Unitat i Orgull9.988 10 216👍 7.232
        Totalment d´acord. Que a les europees molts el votarem com a un vot anti-espanyol, per donar per cul a espanya, als autonomistes, al Grup Godo i demés murralla, no vol dir que no haguem oblidat que Puigdemont també es va baixar els calçotets i va manar al seu gran amic Santi Vila a negociar la rendició amb el PP a canvi de no aplicar un 155.
  • ansar18.484 12 88👍 6.757
    Rigel, dient que votara CUP/Front, pero fent campanya per Fuigdemont i Graupera  
  • willybarna12.577 11 167👍 3.764
    Tots com a rucs a votar al quintacolumnista que va deixar tirats a 2 milions d'indepes conjuntament amb en Junqueras.

Sí, realment tenim un país ple de tarats.

Tan costa votar nul massivament per a que es caguin tots els processistes a les calces castigant-los massivament?
    • Pavel_Korchagin3.488 2 586👍 7.640
      Hauríem de ser capaços de fer una candidatura independentista de veritat.

Ara bé, si en som incapaços com tot sembla indicar que serà, primer haurem de fer una autocrítica i una reflexió profunda sobre què coi ens passa i si realment estem disposats a fer la independència. I, segon, haurem de fer el que més mal li faci a Espanya.

I un vot a Puigdemont fa més mal que un vot nul.

Pavel_Korchagin escrigué:
        Hauríem de ser capaços de fer una candidatura independentista de veritat.

Ara bé, si en som incapaços com tot sembla indicar que serà, primer haurem de fer una autocrítica i una reflexió profunda sobre què coi ens passa i si realment estem disposats a fer la independència. I, segon, haurem de fer el que més mal li faci a Espanya.

I un vot a Puigdemont fa més mal que un vot nul.
        Faria més por a l'estat espanyol que a Catalunya 300.000 nacionalistes catalans compromesos fessin vot nul a les properes eleccions Europees, que no pas que un milio d'animes amb pena posin a l'urna la papereta del convergent farsant i traidor Carles Puigdemont i Casamajó.

El vot nul, és molt més dificil de canalitzar per part de l'establishment.

Aneu votant a partits que posen de liders sempre a ex-alumnes d'escoles elitistes, aneu votant-los aneu, que gaudireu de la igualtat, la multiculturalitat i la castellanitat massiva en vena. 

Aneu votant a la casta del Régim Corrupte Espanyol del 39-78, aneu nanus, correu abans de que us tanquin el colegi del barri ..... 
  • paleta4.260 3 501👍 5.463
    El darrer President de la Generalitat escollit lliure i democràticament pel poble català, i l'únic que es pot considerar com a legítim, no és en Puigdemont, ni en Torra. És en Mas.

Crec que tots els nacionalistes / independentistes hauriem d'acceptar aquesta evidència, independentment de la nostra preferència electoral.

paleta escrigué:
      El darrer President de la Generalitat escollit democràticament pel poble català, i l'únic que es pot considerar com a legítim, no és en Puigdemont, ni en Torra. És en Mas.

Crec que tots els nacionalistes / independentistes hauriem d'acceptar aquesta evidència, independentment de la nostra preferència electoral.
      Que no votarem Convergencia. Quantes vegades us ho haurem de repetir?

Ni Convergencia ni Unió, collons .... 

Només us queda en Puigdemont per allargar la agonia uns pocs anys més, pero ja esta.

Un altra detall, els vells amb Alzehimer de les residencies estan reservats per al PP, no pas per vosaltres.

El proper 28A no guanyareu ni a Vic, "identitaris" de cartró i pedra.
    • DazedAndConfused5.886 4 358👍 1.841

paleta escrigué:
      El darrer President de la Generalitat escollit lliure i democràticament pel poble català, i l'únic que es pot considerar com a legítim, no és en Puigdemont, ni en Torra. És en Mas.

Cap president de va ser escollit pel poble. Ni en Mas, ni els anteriors. Catalunya té un sistema electoral parlamentari i no presidencialista. Es vota al partit, no al candidat. El mateix passa (per exemple) a Itàlia o al Regne Unit.

Publicitat

Fòrums

• 9.285.158 missatges
  • 220.679 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat