Fòrum

Ressenyes de llibres en català per Youtube

Sau de Treviac5.487 2 390👍 6.872
Sabeu si hi ha algun youtuber que es dediqui a parlar de llibres en català (i que ho faci en català) en el seu canal de Youtube?

Algú de vosaltres vol animar-se a fer-ho?

Respostes

Configuració
  • Buddha623 2👍 839
    Up, necessitem youtubers en català en tots els àmbits
  • Defectible7.981 270
    I per què hauria de voler fer-ho, algú?

Total, és buscar-se insults per part dels catalans i/o donar eines perquè els pocapenes miserables s'apropiïn de la teva feina per la seva causa identitària.

Per cert, saps qui és l'última persona que he vist parlar d'un llibre en català en vídeo a internet? Rosalía. De Flamenca, traduïda al català de l'occità per Josep M. Espadaler. El vídeo era en castellà, sí, però almenys explica que se'l va llegir en català.
    • Sau de Treviac5.487 2 390👍 6.872
      Doncs com que els espanyols ens insultaran per fer servir amb normalitat la nostra llengua aleshores hi hem de renunciar, oi? 
      • Defectible7.981 270
        No, els espanyols no.

Els propis catalans.

No saps llegir?
        • Sau de Treviac5.487 2 390👍 6.872
          Entenc que et refereixes als espanyols que es fan dir catalans. Un català perquè hauria d'insultar a un altre català per penjar continguts en la nostra llengua a internet?

La veritat és que no entenc gaire res del teu comentari, però bé, tu en la teva línia destructiva...
          • Defectible7.981 270
            Entenc que et refereixes als espanyols que es fan dir catalans.

No, em refereixo als catalans nacionalistes que van repartint carnets de qui és bon català i qui no segons els convé.

Si ets independentista però no nacionalista, per exemple, doncs ets mal català.

Un català perquè hauria d'insultar a un altre català per penjar continguts en la nostra llengua a internet?

Per no ser de la seva corda.

Jo, personalment, m'he abstingut de pujar contingut en català en variades ocasions, per por a que en facin apropiació els identitaris.

Que el que tu fas agradi i pugui ser usat per una colla de fatxes per perseguir els seus fins, fa venir basarda. I més encara quan saps que si t'hi posiciones en contra, llavors aquests mateixos engegaran una campanya d'assetjament contra la teva persona. Tot això fa molta mandra.

I no són paranoies meves. Tot això forma part del món dels "Youtubers" del que parles. De drama n'hi ha per donar i per vendre, a tot arreu. No és per tant propi de la llengua catalana, però per la situació de la llengua s'és molt més susceptible a rebre o deixar de rebre atacs d'aquesta mena.

No cal que ho limitis a la crítica literària, pots veure-ho en tota altra mena d'àmbits. Recordes la polèmica amb Sánchez-Piñol quan va dir que havia escrit Victus en castellà? O la manera com es demana posicionar-se ideològicament a certs grups de música —i les consclusions a les que s'arriba si el grup rebutja fer-ho?
  • Marcos412474.520 2 473👍 3.250
    No en conec, no. Sé de youtubers que fan música en català; sé de youtubers que juguen jocs (en castellà) mentres ho comenten en català i en sé que simplement fant vlogs en català, però encara hi ha molts àmbits on no en tenim cap.

I sí, com que aquestes coses no passen simplement perquè sí, hauríem de començar a plantejar-nos fer-ho nosaltres mateixos. Potser organitzar-nos per fer-ho de la manera més eficaç possible.
  • Indignat_indepe6.802 6 315👍 2.905

La Prestatgeria de Marta. Té un canal a Youtube.

https://www.youtube.com/embed/Welg3tMAQQY
  • ziol7.634 15 284👍 3.140

Sóc massa lleig i tinc veu de xiulet per fer «Youtubes», però parlant més seriosament, m’estimaria molt més trobar una bona xarxa de ressenyes i comentaris sobre llibres en català, en text —i si cal imatges— que no pas en vídeo.

Potser és massa subjectiu, però mirant vídeos tinc la sensació de perdre molt de temps. Tinc que passar-ne un bon tros abans no m’adono del nivell i interès que té, si no he entès bé una paraula, perdo mig minut en retrocedir i intentar tornar-la a escoltar, contra un segon en text, anar directament a l’apartat que realment m’interessa en general és impossible. A vegades surten anuncis que encara et fan anar més poc a poc. Al menys a mi, em fa una mandra immensa mirar vídeos quan necessito informació, i si cerco a Google alguna cosa sobre un títol o autor concret, només acabo obrint un enllaç a un vídeo com a darrer recurs si no trobo res més.

Per no parlar, també és cosa subjectiva deguda a la poca experiència o pràctica audiovisual, que escric molt més ràpid que no pas recito un text amb una certa cura. Potser per donar classe o fer una conferència sobre un tema dels «meus» ho puc fer ràpidament i improvisada, però ara mateix si hagués de fer per obligació un vídeo sobre un llibre que m’ha agradat, hauria d’escriure’m al menys un esquema ampli, recitar-lo diverses vagades i, finalment, fer el muntatge.

Per no dir que un text s’indexa totalment als cercadors i puc trobar-lo per més paraules que les que venen en el títol, descripció i probablement paraules claus d’un vídeo.

Certament en català hi ha alguna cosa a internet, en text, sobre els llibres, especialment blocs. Però encara manca molt, està tot massa dispers i hi manquen molts gèneres concrets. I tornem a la subjectivitat, cada vegada que cerco ciència-ficció que m’interessa molt, em trobo amb fantasia, que sense tenir-hi res en contra, és un gènere que no m’interessa gaire.

Publicitat

Fòrums

• 9.285.118 missatges
  • 220.677 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat