Fòrum

Poble Lliure vol anar a les eleccions.

Respostes

Configuració
  • Puigdomènech10.045 13 213👍 3.075
    PL han fet bé.
    Són moments excepcionals que forcen actuacions excepcionals.

Per molt que per aquí es parli amb (massa) menyspreu del processisme la situació d'Espanya respecte Catalunya feia 80 anys que no vivia tant tensionada com ara. S'ha d'aprofitar i és evident que introduir elements de distorsió dins el Congreso de putados és bona cosa.

Dins la CUP hi ha massa coses que no caldrien que hi fossin.

Jo no els votaré, perquè la gent d'esquerres ho solucionen tot (res, a la pràctica) amb impostos i no hem sembla raonable, però en la política actual catalana i espanyola ha guanyat pes l'eix nacional i fan bé d'aprofitar-ho.
    • maori16.089 3 114👍 8.280
       la gent d'esquerres ho solucionen tot (res, a la pràctica) amb impostos
      És curiós, perquè sempre que l'esquerra ofereix una mesura agosarada, des de la dreta tertuliana i política deixa anar la frase d'or: "i d'on sortiran els quartos?"
        A veure, a mi no m'agrada defensar les dretes eh? (jo em considero de centre-centre i en això no tinc partit ara mateix).

Per part meva sóc molt crític amb les esquerres pel tema dels impostos perquè crec que no serveix. I te'l fan empassar fins i tot a l'hora de morir-te (impost successions). No ho dic en contra de les esquerres, sinó més aviat "amb intenció constructiva". Es com si haguessin trobat l'excusa perfecta per treure-li els quartos a la gent.
          Tant és, dreta o centre extrem, la idea és la mateixa. Com vols aixecar un país sense impostos? 
            s'ha provat mai? jo ho veig des del punt de vista que et donen (diners) per després treure-te'ls... doncs potser que no te'ls donin, no?.

De tota manera el problema el veig en el que fan, amb els impostos. Et roben els diners per a fer el que els don la gana, per dir-ho ras i curt. I ho he vist. El malbaratament de diners publics és una constant.
              Em pots dir com es fan els hospitals, carreteres, mitjans de transport, etc.? Per altruisme de les ONGs, estem de conya o què?
              • rotllan11.869 5 171👍 11.806
                TGV exemple verídic (conec constructor): ferrovial o una d'aquestes grans pressuposta pont per 18 meur. Executa subcontractada per 3 meur. Contribuent paga 18 meur per un pont de 3.
                • Pavel_Korchagin3.481 2 588👍 7.592

Pot haver-hi casos com dius, però en general no funciona així. Hi ha concurs públic. Si fer un pont costa 3 o 4 milions d'euros no li atorgaran a qui pressuposti 18 milions perquè seria massa evident la corrupció. El marge és més petit.

El que sí que passa i és pràctica habitual és una altra estafa. Es presenten a concurs amb una proposta que subestima el costos, per guanyar el concurs. I a mitja obra diuen que hi ha nous costos inesperats -mentida, els havien subestimat- i que cal duplicar o triplicar el pressupost (i acaba tenint un cost molt per sobre del cost objectiu de l'obra). Per aquí és on vénen la majoria dels sobrecostos.

No ho entens. L'empresa que l'ha construit no té accés a concurs. Només hi poden accedir els grans, que s'ho reparteixen tot entre ells i pacten preus. Després subcontracten. Les subcontractes no obtenen punts per la feina feta perquè de cares a la galeria qui ha agafat la feina són els grossos que són qui van sumant punts.
                    • ospa225 2👍 72
                      Sí, segurament tens raó però això no respon a la pregunta de com muntaries un país sense impostos. 

• FocViuUsuari sumador6.699 10 319👍 1.312
                      El sistema aquest de "punts" que dius no funciona així. Qualsevol es pot presentar a un concurs públic, i els contractes previs no et poden donar punts.

L'única necessitat de demostrar feines semblants anteriors és per avalar la teva "solvència tècnica", però això ho poden avalar igualment si han fet la feina (subcontractats o no). La solvència tècnica no et dóna punts, simplement si no la tens et quedes fora del concurs.

Hi ha moltes maneres d'assignar de manera més o menys fraudulenta un concurs, o d'incidir premeditadament en el resultat, però aquest sistema que expliques no és real

La valoració tècnica de l'oferta permet moltes artimanyes, ja que el sistema de valoració a la pràctica no està del tot definit (fins i tot encara que s'intentin fixar uns criteris objectius previs). És així com s'atorguen els contractes públics a dit a qui interessa, ja sigui per confiança en la feina que farà l'empresa o per amiguisme/corrupció.
                      No sé exactament com va, això ho he dit per coses que recordo aproximadament que m'han dit. Ara bé, lo del pont va ser així.
                      Jo no dic pas que montaria un país sense impostos. Pots fer un país amb molts impostos i molts serveis o pocs impostos i pocs serveis. El que no pot ser és com ara: molts impostos, pocs serveis i un dèficit fiscal espectacular.
                  • FocViuUsuari sumador6.699 10 319👍 1.312
                    Sí, el tema dels sobrecostos és un escàndol. S'hi hauria de posar solució de manera urgent.
    • Tuixec3.996 9 530👍 1.797

Puigdomènech escrigué:
      ...perquè la gent d'esquerres ho solucionen tot (res, a la pràctica) amb impostos...
      Aquest argument de preescolar és com dir que la gent de dretes regalen el que es contrueix amb els diners de tot a preu de saldo als seus amics, amb els múltiples exemples com ara la privatitzacó dels tunels del Cadí i Vallvidrerea que Abertis va amortitzar en només 2 anys.

La gestió pública i la privada tenen els seus pros i contres, i els imposts és la manera de tenir fons per fer coses. Intrínsicament no és ni bo ni dolent, nisoluciona ni empitjora res.
        El que tu no has entès és que jo parlo de la pràctica diària, del que realment fan amb els impostos.
        No de teories excelses, destinades als babaus.

• Tuixec3.996 9 530👍 1.797
          Construir una carretera amb dines públics. Veure que dona beneficis, no vendre-la a Abertis pel preu de 2 anys dels beneficis que genera= teoría excelsa destinada a babaus, OK.
            Que l'estat es quedi per la cara els diners del teu treball per pagar al rei o cosetes pitjors. ok
            De veritat, de vegades penso sincerament que la gent tenim el país que tením perquè no donem més de si. Els impostos són això, imposats i imposa qui mana i vol seguir manant. Ara si tu vols creure que ho fan pel teu bé... en fi. Jo tinc molt clar que no pel que he vist, no per cap teoria que em digui això o allò.

Sempre paguen els mateixos, des de fa segles. No ha canviat gaire. Les formes, tal vegada, però en absolut ha canviat el fons (treure-li els diners al poble).
  • cobertor1.307 3👍 937
    Poble lliure és com el típic nen malcriat que quan perd diu "ninini doncs ja no jugue".
  • Pavel_Korchagin3.481 2 588👍 7.592
  • Mercator3.893 3 536👍 3.198
    Llegint el que dieu de com funciona la CUP internament em sembla legitim que Poble Lliure vulgui anar per lliure, tot i que entenc que pot ser entès com una "deslleialtat" cap a la CUP, també és cert que la força la tenia la marca CUP de cara a les eleccions, Poble Lliure no sé si serà capaç de generar el marketing suficient per posicionar-se a dalt. Però jo els votaria si visques a la CAC.
  • Josep Carles6.508 13 332👍 2.472

Doncs què voleu que us digui. A mi em sembla bé.

Endavant va presentar-se a les europees al marge de les CUP, amb LI. i no va passar res. I ara PL es presenta al marge de les CUP i la gent d'Endavant s'enrabia. Doncs és el mateix. El mateix dret té un com l'altre a presentar-se al marge de les CUP, i més quan ja hi ha el precedent d'Endavant. O tots moros o tots cristians. 

• Indesquerra20.344 9 75👍 7.097
    En principi no veig malament que PL es presente a les eleccions, tot i que crec que això ho hauria d'haver fet més a les europees que a les espanyoles, però veig dos grans "errades" pel que estic llegint:

-Una fa referència al rupturisme. De veritat pensen que "Som República" o els "Pirates" són rupturistes? Que diuen exactament els estatuts d'aquests partits? Sabeu que és Piratas, sí Piratas, al País Valencià? Perquè voler el dret d'autodeterminació no és voler la independència... jo em pensava que una candidatura com aquesta aniria a buscar exmilitants del PSAN, gent d'esquerres exmilitants de SI, gent crítica amb la línia d'ERC, però això? Espere almenys qui imposen la línia independentista clarament.

-L'altra és la territorialitat. Si s'han de presentar només a la CAC com ja he llegit, i ja sé que seria només una cosa simbòlica (però el simbolisme té la seua importància), com a organització estratègica de l'EI quedarà desacreditada. I si no es veuen amb cor de fer-ho per motius logístics/militants, un consell: voleu dir que la gent d'ERPV (i dic ERPV, no ERC) és menys rupturista que Albano Dante Fachín? Que territorialitzen la candidatura al sud, que agafen l'esperit "EH Bildu" al País Valencià (o a les Illes, encara que allí no sé de quin peu calça Esquerra Republicana) i que solventen d'aquesta manera la candidatura a la resta dels Països Catalans.

Resumint, jo pensava que volien recuperar l'esperit del primer MDT d'abans de l'escissió, vist que la CUP com a instrument electoral en mans d'Endavant dona pel que dona, però encara no sé que volen fer "amb la seua vida".
    • Flordeneu de Königsberg1.129👍 2.141
      Sabeu que és Piratas, sí Piratas, al País Valencià? Perquè voler el dret d'autodeterminació no és voler la independència... jo em pensava que una candidatura com aquesta aniria a buscar exmilitants del PSAN, gent d'esquerres exmilitants de SI, gent crítica amb la línia d'ERC, però això? Espere almenys qui imposen la línia independentista clarament.

No, no sé que és Pirates al País Valencià però aquí és això:

El partit assegura que el seu programa conté ‘els objectius pactats a la CUP Crida Constituent’ i que enarboraran ‘la bandera del mandat de l’1-O i del dret d’autodeterminació en llibertat, sense limitacions’. De fet, la formació es compromet a ‘exercir de minoria de bloqueig amb l’objectiu de desestabilitzar fins que aquest dret, i d’altres retallats, com el dret de manifestació, es respectin’.

Font: https://www.vilaweb.cat/noticies/pirates-eleccions-cup-28-a/

• Partisano Tito8.341 10 259👍 86
    A banda del què pense de Poble Liure (...) m'encanta llegir al racó coses com "molta gent..." o "la gent vol.."! Tants i tants anys i encara hi ha gent que confòn el racó amb el poble català! xD  recordeu quan Reagrupament ho anava a rebentar? o quan SCI anava a ser Macià als fets de Prats?  doncs això. Temps al temps.

La nit electoral pot ser un riure i un plor.
    • EstatpropiUsuari sumador166.668 11 1👍 28.344
      La nit electoral pot ser un riure i un plor. 

Per mi serà una nit com qualsevol.  Celebro que hagis tornat. 
      • Partisano Tito8.341 10 259👍 86

Una cosa és que donades les correlacions de forces EI-resta de l'arc parlamentari, eleccions municipals en molt poc temps, nula capacitat al PV per presentar-se a Madrid,etc crega que no la CUP no s'ha de presentar, i d'altra que eixa nit no puga ser dramàtica.

L'ascens de C's, la irrupció de Vox, el gir ultradretà del PP de Casado, la covardia de sempre del PSPV, Mònica Oltra fent de Mònica Oltra,,, la nit del 28 d'Abril pot ser drmàtica al País Valencià.
  • Tobies20.548 14 72👍 12.647
    Tingueu en compte que per aconseguir escó a Girona són necessaris entre 30.000 i 35.000 vots aprox. i a Barcelona a partir de 100.000.
    • autokrator13.354 3 156👍 9.097
      A mi a Barcelona em surt que menys, com 80.000. 
      • Tobies20.548 14 72👍 12.647
        80.000 seria el 3% aproximadament amb una participació del 65%-70%, però això només significa que entra en el bombo del repartiment. El 1r escó normalment està assegurat entre el 4%-5% del vot. Més tocant cap al 5%, depenent de com de repartit estigui el vot entre els altres partits.
        • boinu176 3👍 283
          Jo crec que els 100.000 vots a Barcelona i els 30.000 a Girona és un sòl assegurat només amb el fet de presentar-se. Una cosa és la militància de la CUP i una altra molt diferent els seus votants, la majoria dels quals ja sabem que Poble Lliure es presenta (no en va és l'elector més mobilitzat). Quants electors cupaires votaran a la nova coalició? Veient el comportament electoral des de 2015, i el cabreig popular, tinc la impressió que la gran majoria. A més, hi haurà l'efecte càstig a ERC, JxCat i Comuns. I la captació de nous votants i abstencionistes.
          La irrupció de la nova coalició pot produir un terratrèmol en el repartiment d'escons a Catalunya, tant entre unionistes com entre processistes.
             Una cosa és la militància de la CUP i una altra molt diferent els seus votants, la majoria dels quals ja sabem que Poble Lliure es presenta 

M'agradaria creure't, però jo mateix ni tan sols sabia que això de PL existia fins fa cosa de dos anys i mig. Imagina la resta de la població.
        • autokrator13.354 3 156👍 9.097
          A Barcelona són 32 escons, a mi em surt que amb el 3% i una mica més que no arribaria ni al 3,1 entres. 
  • Berivan_Sason2.030 4 828👍 3.263

O van amb Demòcrates o no els voto. Això ha de poder ser la llavor d'un futur partit nacional-popular, que sigui capaç d'enquadrar dins seu, fins i tot, la dreta patriòtica. El Moviment d'Allibertament Nacional ha d'enquadrar des de partits comunistes fins a partits conservadors, tots units sota l'objectiu de la independència unilateral de la nostra pàtria.  

Per anar a fer el paperines a Madrid ja voto ERC. 

• oprimit19.801 15 79👍 10.325
    Deixeu el totalitarisme per un altre dia i respecteu que la gent faci el que vulgui.

Poble Lliure, Fachin, Procés Constituent i Pirates negocien 'in extremis' una llista pel 28-A

Negociacions a contrarellotge per aconseguir forjar una llista electoral per les eleccions espanyoles del 28-A. Després que aquest dimarts Poble Lliure decidís concórrer en aquesta cita electoral, s'han intensificat els contactes amb altres formacions d'esquerres i autodeterministes per poder fer una llista que arribi a bon port. Queda poc temps, perquè aquest divendres dia 15 s'acaba el termini de presentació de coalicions, però en queda. 

De moment, quatre formacions formen part de les converses: Poble LliureSom Alternativa -la plataforma d'Albano Dante Fachín-, Procés Constituent -impulsat per Teresa Forcades i Arcadi Oliveres-, i Pirates de Catalunya. Fonts coneixedores de les negociacions han explicat a El Nacional que durant aquest dimecres s'han produït diverses reunions i converses per articular la llista. 

L'objectiu és construir "una proposta de ruptura" que garanteixi que "els vots de l'1-O no serviran per fer president Pedro Sánchez de manera gratuïta amb l'excusa que ve Vox". És a dir, que no sigui un "xec en blanc", sinó que serveixi per reivindicar l'autodeterminació. A més, al ser tots d'esquerres, confien que es podran posar d'acord amb la resta de punt progrmàtics. 

Tot i les coincidències, també hi ha esculls. Un dels importants, segons les mateixes fonts, són les reticències de Pirates de Catalunya amb Poble Lliure, ja que els primers no es consideren independentistes i no veuen clar presentar-se amb una de les formacions que integra la CUP. Pirates de Catalunya es va presentar a les últimes eleccions espanyoles amb els comuns, tot i que en altres ocasions s'havien presentat sols i havien tret 21.876 (2011).

Tota aquesta negociació transcorre en paral·lel a la crisi oberta a la CUP, després de la decisió de Poble Lliure i, especialment, tenint en compte que el consell polític de la formació havia rebutjat presentar-se a les eleccions. Ara, els anticapitalistes han obert un debat per decidir com continua la seva relació, ja que consideren que qualifiquen el pas de Poble Lliure de "transcendental" i creuen que pot tenir "conseqüències". 

https://www.elnacional.cat/ca/politica/poble-lliure-fachin-pirates-proces-constituent-eleccions-28-abril_364176_102.html 
  • fcim19.289 10 81👍 2.069
    Jo encara no sé que faré... Em tenen tots completament desorientat. 
      Jo igual, estic entre PL i el "vot útil per fer bloqueig".
      • the_west_rulez15.309 3 127👍 14.737

maori escrigué:
        "vot útil per fer bloqueig".
        Quin? 
          Sí west, a ERC (m'ha vingut una picor en escriure-ho, però el fet de sentenciar legislatures té el seu què)...
          • Armillet Lo Groc987👍 550
            Erc no fara bloqueig. Ho diuen ells mateixos, en fi ja ho veuras durant la campanya. 
          • boinu176 3👍 283
            30 de gener de 2018
          • Unitat i Orgull9.929 10 218👍 7.101
            ERC diu que farà bloqueig a Madrid?  una broma company
          • HomenatgeABabel2.383 3 756👍 2.668
            ERC i Bildu ja han dit obertament que investiran Sánchez si la majoria és suficient. Altres coses no sé, però bloqueig no gens. PL és garantia de bloqueig.
              Quan ho ha(n) dit? No ho trobo enlloc, només l'Otegi dient que no pot dir obertament que demanarà el dret a l'autodeterminació a canvi d'acceptar la investidura.
            • pensa_i_actua!16.408 14 109👍 7.592
              Això és el que deia al fil de la CUP l'altre dia, que és una trola nivell "si votes Puigdemont tornarà Puigdemont".

A veure, ni PL, ni CUP ni ningú pot ser "garantia de bloqueig" DE RES. D'entrada perquè estem parlant que s'ha de donar una aritmètica molt determinada, que no doni majories absolutes a algun gran bloc (PP-C's-VOX, PSOE-Podemos o PSOE-C's). Però anem a imaginar que efectivament és així i cap d'aquestes 3 opcions sumen, i encara més, que uns eventuals 2 diputats de PL-Pirates-SA i tal són els vots que poden decantar presidències de govern.

1) PL va allà a dir no a tot o va a negociar i investir Sànchez "per a que no guanyi la dreta"?

2) Imaginem el 2n escenari, el de negociació": si el discurs és "a canvi del dret a l'autodeterminació i no em moc d'aquí", la resposta dura 0 segons, ja la sabem. Cap investidura de cap govern (fet conjuntural) val res substancial al fet estructural que suposa exercir aquest dret.

3) Anem a la banda espanyola: si el taló d'Aquil·les electoral de """""""l'esquerra"""""""" espanyola és haver gosat "parlar" amb PDCAT i ERC, malgrat les moltes mostres de rendició i ganes de redreçament de la conducta... tu creus que pot té cap interès o al·licient electoral ni tant sols per parlar amb cap actor tipus PL-Pirates-SA?

4) S'ha d'entendre que en l'actual fase de dretanització i recentralització general, si se li passés pel cap al Sànchez alguna cosa similar a l'acceptació d'un referèndum... no es que liquidi i parteixi el PSOE, es que directament es juga un cop d'estat.

Per tant, es pot anar a dir que vas a portar la veu dels indepes d'esquerres, a portar la protesta de no se què, a cridar el que vulguis, però dir que vas a fer una cosa que no pots fer no té sentit. La CUP amb 4 de 135 no pot bloquejar res en l'actual escenari, ho podrà fer algú amb entre 0-3 de 350.
  • Rigel65.106 11 5👍 33.772
    Una mica d'art:

• Rigel65.106 11 5👍 33.772
  • Desperdiciclinic1.543 11 972👍 156
    Quant estava el rajoy i el regne d'espanya ans obligar a anar a unes eleccions que fins i tot la CUP es va presentar, aquests que hi van votar? Algú m'ho sabria dir?
  • El_Noi_del_Sucre135 3👍 146
    Els votaré.

Les batalles internes (de sempre) dins l'esquerra independentista s'estan intensificant últimament... A la Taula de l'Esquerra Independentista no hi ha Poble Lliure, ni La Forja, ni la Intersindical CSC, però aquests estan guanyant espai a Endavant, Arran i la COS últimament. Per començar, el sindicat "oficial" de l'esquerra independentista és la COS (que no va participar de la vaga del 21F), però en les darreres eleccions sindicals s'està veient àmpliament superat per la I-CSC. Si a més Poble Lliure aconsegueix representació al Congrés la hòstia a Endavant també seria considerable. Pel que fa l'organització juvenil  de moment Arran té bastant més múscul que La Forja... Crispetes.
    • Armillet Lo Groc987👍 550
      Quines diferencies hi ha entre arran i la forja?
    • HomenatgeABabel2.383 3 756👍 2.668
      Bé, La Forja té un any només, i ja té el doble d'assemblees que quan va començar. Si no m'erro, des de la creació de la Forja han aparegut assemblees a:

- Garrotxa
      - Barcelona
      - Cervera
      - Tàrrega
      - Baix Empordà
      - Vallalta
      - Sabadell

Que se sumen a les que ja existien que són:

- Badalona
      - Alt Maresme
      - Mataró
      - Gironès
      - Alt Empordà
      - Ribera d'Ebre
      - Cerdanyola
      - Llera del Ter

I sense fer gaire spoiler, però pel pinganillu em diuen que hi haurà noves incorporacions (en plural) en les setmanes vinents.
  • venjança_catalana4.691 3 460👍 5.497
    No vegis com està el sector iberista republicà de cuPodemos 

Debatran la decisió d'altres 

Publicitat

Fòrums

• 9.282.920 missatges
  • 220.594 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats