Fòrum

Poble Lliure vol anar a les eleccions.

Respostes

Configuració
  • Marc Espasa16.408 14 112👍 4.616
    Pinta a trencadissa monumental a la CUP aquesta decisió, no??

• autokrator13.592 3 151👍 9.388
      Ells sabran... Molt normal no és que un sector d'un partit vagi a unes eleccions a les que el partit no va. També és cert que ara Comunistes de Catalunya van amb ERC mentre que EUiA va amb els comuns, deu ser que els nous temps van així. Em dec haver fet vell i no entenc la "nova política", a la meva època se suposava que un estava en un partit perque tenia un compromís. 
      • DK9.161 9 237👍 4.760
        Va ser l´any del Garganté, oi?
      • FocViuUsuari sumador6.729 10 317👍 1.328
        També tens raó, però no recordo que Endavant com a organització fes un comunicat dient que es presentarien igualment. Em sembla recordar que només ho van fer de facto dins dels grups de suport a IniciativaInternacionalista, que i hi ha una certa diferència.

Espero que no s'enrareixi gaire l'ambient... jo sóc dels que volien votar CUP a les espanyoles, la meva opció B era Pirates, i probablement votaré PL+Alt+Pirates. Però si això ens costa el trencament de la CUP, seria un preu massa alt a pagar.

Si es fa bé, pot ser una manera de fer més gran l'amalgama "Crida Constituent", portant els d'Alternativa i altres sensibilitats noves cap a la CUP després de les eleccions.
        • HomenatgeABabel2.388 3 755👍 2.687
          La CUP no es trencarà per això. Si es trenca (que espero que no, i PL també espera que no) serà per altres raons alienes a PL.

La CUP fa temps que va sense rumb estratègic clar, i encara serà una sort si PL aconsegueix amb això fer reaccionar la CUP i que es replantegi la seva estructura actual i les seves apostes estratègiques. Cal un debat profund en el si de la CUP per fer-ne una eina disposada a guanyar.
      • pensa_i_actua!16.483 14 109👍 7.679
        Aquest relat és fals. No sé on estaves tu al 2009, però jo sí que militava ja des de feia uns anys, i t'asseguro que dista molt del que es fa còrrer.

D'entrada perquè els bascos no es desperten a 2 mesos de les eleccions, sinó 2 anys abans (fins del 2007) comencen a picar a la porta molt discretament per socialitzar la proposta. I la CUP va ser la última organització en posicionar-se quan mitja EI ja estava participant de comitès de campanya locals ja existents.

Aquí el tema no ha estat que PL proposa iniciar un procés de debat a mitjans d'any passat de cara a les generals fer una candidatura sí o sí, dient públicament que en cas que la CUP no ho veiés ells ho farien, sinó portar una proposta encoberta dintre la CUP a l'últim moment, i un cop ha sortit no petar-se la decisió i fer la seva. Per dir-ho fàcil, han optat per "fer un Errejón", a última hora, amb deslleialtat i d'amagat. L'Errejón almenys tenia un arbre gran sota el que amagar-se (Carmena), però l'aposta a unes estatals és més que arriscada . 

Naturalment que això tindrà conseqüències i greus, però ho veurem els propers dies/setmanes.
    • EstatpropiUsuari sumador167.302 11 1👍 28.653
      Nah, PL s'està automarginant cada cop més.
  • Armillet Lo Groc1.473👍 967
    Si hi van a fer la botifarra als espanyols tenen el meu vot. Si volen fer politica no. 
  • DK9.161 9 237👍 4.760
    Aquesta resposta que diu naciódigital que ha donat la Cup de quina manera o per quina via s´ha produït?  al twitter de moment no la sé veure..
  • zzcc6.525 9 332👍 2.506
    Doncs tot i ser partidari de la CUP a les espanyoles, crec que és una cagada aquesta decisió.
    • futur_system6.869 9 314👍 519
      TTEE va votar contra presentar-se i militants d'endavant deuen ser 4. 

Fem lo favor d'evitar reduccionismes simplistes.
      Però a veure, tu llegeixes el que escrius? 2/3 parts de l'organització dient que no després d'un procés d'assemblees territorials amb militants votants és "acatar el que digui Endavant"?

Tothom entèn el que ha passat aquí, PL ha optat per fer "l'Errejón" (sense cap Carmena darrera a qui agafar-se), es pot estar d'acord o no, però dir que això és per "no acatar Endavant" no té ni cap ni peus.
      • AiguardentUsuari sumador4.140 9 518👍 1.084
        Parlem de correus amb argumentaris per anar a les assemblees locals amb el debat fet?
          Escolta, PL, Endavant, Lluita Internacionalista, els Constituents o qui vulgui té tot el dret a fer els comunicats públics o no públics defensant X posicions: ha passat sempre i és perfectament lícit. Es valoren arguments, es debat i cadascú lliurement vota el que més li convenci (jo per exemple em vaig abstenir, no veia clara cap opció). Però participar d'un procés assembleari (que com a contrapartides té que acostuma a ser quelcom lent i feixuc, almenys més que disposar d'una direcció electa que decideixi per nosaltres) implica acceptar i assumir-ne els resultats, que tenen molta més legitimitat perquè la militància ha estat la que ha tingut la última paraula.

El que ha fet de facto PL ha estat dir que no accepta els resultats que han sortit del referent institucional que tenia i que per tant van per lliure. La prova de que és així és que no parlem d'un procés de debat llarg, serè i tenint molt clar des del principi el que implicava, sinó que és un moviment que parteix del secretisme (que sabies tu fa 1-2 dies que PL faria això)?

I que això ja ho tenia més que previst perquè de cara a les municipals estan registrant un subjecte propi, les candidatures aquestes que es diuen "Sumem" i que es basen en diluir principis indepes (aliant-se amb parts dels Comuns) i buscar fórmules ambigües ( valors "repúblicans" sense parlar d'independència i tal, que això tensionaria l'altre soci) a canvi d'obtenir més quotes de poder també és un fet. Perquè sinó et podries preguntar quin interès hi ha en fer certes aliances a llocs on l'independentisme no és el 15-20% de la població (AMB)...
          • EstatpropiUsuari sumador167.302 11 1👍 28.653
            El que ha fet de facto PL ha estat dir que no accepta els resultats que han sortit del referent institucional que tenia i que per tant van per lliure

Rebequeria. A mi PL em queia be comparat amb Endavant però aqui s'han passat de frenada. 
            Això ja t'ho hem llegit 30 vegades. Deixa els argumentaris de copy paste.

No et veig tant enfadat amb les candidatures de alternativa per el Vallés...
              Et pot fer més o menys mal acceptar-ho però les coses són com són. I mira, te'n diré un altre que també deus haver llegit i en canvi tampoc has rebatut: perquè creus que estaven configurant això: http://municipalistesperlarepublica.cat/ abans i tot que la CUP decidís res de les estatals, si a les anteriors aquestes candidatures es van presentar com a Poble Actiu i ara la CUP (per força electoral, militant, etc.) està en millors condicions per negociar? perquè es configuren com a "subjecte a part", on els vots els computaran a ells i tal?

Si encaixes peces és prou evident el que està passant. Una altra cosa és que com és extremadament guarro no es pugui defensar obertament i s'esperi a una "cadena d'esdeveniments" per justificar-se, per això he dit que la CUP hauria de ser extremadament curosa de que fa, que comunica i tal.
                Com us agraden els argumentaris i mantres per repetir-los una vegada i una altra. Eren candidatures independents que es van fer coalició amb la cup. En tens una visió imperialista i de propietat que fa por.

D'altra banda només diuen que s'organitzaran supramunicipalment per coordinar-se. Enlloc diuen que es presenten tal i com afirmes.

Pots aportar proves que no es presenten com a -PA?
                  Però quin argumentari, si ja t'he dit que jo em vaig abstenir, i que només participo de la CUP (i del casal indepe local, i del CDR, i ja)?

A veure, parlem seriosament? eren candidatures la majoria de 2 tipus 1) que ja existien prèviament (CAV's), 2) allà on la CUP té presència però sociològicament no força per entrar (AMB bàsicament, perquè a l'AMT no té ni presència quasi) i per tant s'alia amb sectors potables de l'esquerra espanyola. Naturalment el nexe d'unió no és la posició sobre la qüestió nacional sinó la "radicalitat democràtica" o històries així.

Com a tota aliança, es negocien les coses en base 1) que hi guanya cadascú i 2) correlació de forces. Pel que fa al 2, jo dic que a 2019 s'estava objectivament MOLT millor per negociar que a 2015.

I bé, sobre si computen o no per Poble Actiu (ara Alternativa Municipalista), ho veurem... però en tot cas mulla't ara: que passa si totes aquestes no ho acaben fent, i fan un subjecte electoral propi? com ho interpretaries?
                    Del "mira que han fet, com ho expliques" hem passat al "que diries si fessin un subjecte independent"...

Queda clar que no coneixes el projecte de municipis per la republica i com et mig quadrava amb un relat t'has agafat a aquest ferro roent.

Tens un relat a fer, un argument a dir i t'aferres a qualsevol cosa que t'ajudi per molt incosistent que sigui.

Et torno a preguntar, quina font tens per sentenciar tal i com has fet que estan fet candidatures apart?
                      Veig que almenys ja has passat de la primera persona del plural a la del singular, gens malament.

Entrant en matèria: el que jo dic (sota quina fórmula concorreran aquestes candidatures) és quelcom mig públic, ha sortit a la premsa, i mig no-públic. Revisa l'acta del darrer SN, i no afegiré res més sobre això.

En tot cas, jo veig el sentit en fer una aliança de candidatures per un abast territorial concret (tipus les CAV's, al Vallès) o de caire sociològic, que responguessin a un mateix perfil (quelcom que englobés les de l'AMB, en diverses comarques però un mateix perfil sociològic, % d'indepes, etc.). Però una aliança que de sobte inclou Ripollet, Girona, Badalona i Sitges... a quin criteri creus que es deu? 

En tot cas ja es veurà: si tu dius tant clar que això de Municipalistes per la Rep. desdebaix és només simbòlic i que tot computarà per la CUP o no acaba sent així ja es veurà, ben aviat sortirem de dubtes.
                      O sigui que segons tu fer aquestes coalicions per separat bé, si s'ajunten doncs malament.

El que vols és ser el germà gran que decideix?
                      Et feia amb una millor comprensió lectora, però igual m'he precipitat.
                      Et falta tornar a dir Errejon y 4 copy paste més.
                      Ho sento però ja convido a en "quatreanys" a txupito cada cop que ho dic i amb tu lamentablement ja no m'arriba el pressupost.
                      Però ep, que tu no repeteixes mantres.
  • the_west_rulez15.439 3 124👍 14.953
    Són lliures de fer-ho, si volen.
  • Corpetit18578 1👍 257
    Dubto que aconseguisquen els 7000 avals per presentar-se si Endavant els boicoteja.
  • Canyadesucre10.465 3 204👍 17.631
    Bona notícia.
  • DK9.161 9 237👍 4.760
    ara sí:

• boinu178 3👍 285
      Tensar? Ja s'ha explicat més amunt que Endavant es va presentar a les europees i ningú "es va tensar" a la CUP.
      Si les garrofes són al municipalisme, ja sabeu el que heu de fer els contraris a què la CUP es presentés a les Generals: oblidar-vos de les eleccions espanyoles i treballar en la campanya municipal des d'ara. Ja veureu que ràpid us destensareu penjant pancartes.
        Tensar, evidentment, la CUP va decidir no presentar-se diumenge, no respectar això és totalment criticable i d'il·lusos absoluts si creuen que que no molestarà a ningú.

Quines espectatives tenen? ja poden ser bones...
        • boinu178 3👍 285
          Que jo sàpiga la CUP no es presenta. Es presenten un seguit de partits i moviments catalans en coalició, alguns d'ells membres de la CUP, però sobirans (com ho va ser Endavant quan es va presentar a les europees)
          Els ciutadans estem fins a les pilotes de tanta capelleta! Si als supermilitants de les assemblees no els agrada: all i aigua, haver fet una consulta democràtica entre electors i simpatitzants!
        • Buitraker2.871 3 666👍 4.677
          La CUP va decidir fer campanya per l'abstenció?
          Això si que seria saltar-se els acords, si t'hi presentes.
          La CUP es presenta a les eleccions?
          No sé on veus incompliments, tu ara.
          O és millor fer com l'Arrufat va fer fa uns anys, de demanar explícitament el vot a Podemos en unes eleccions on la CUP va descartar presentar-s'hi? Perquè no poden haver-hi cupaires que facin enguany això mateix?
            Crec que és raonable pensar que quan parlem de la CUP inclou totes les organitzacions que s'en senten part. Si la CUP no va a les eleccions i Poble Lliure si ells mateixos es situen fora.
            • boinu178 3👍 285
              Ja t'ho han dit més amunt. Tan fora com quan Endavant es va presentar amb Iniciativa Internacionalista a les Europees del 2009.
                No recordo que Endavant com a organització fes un comunicat dient que es presentarien igualment. Em sembla recordar que només ho van fer de facto dins d'II, amb grups de suport independents orgànicament, que i hi ha una certa diferència.

Espero que no s'enrareixi gaire l'ambient... jo sóc dels que volien votar CUP a les espanyoles, la meva opció B era Pirates, i probablement votaré PL+Alt+Pirates. Però si això ens costa el trencament de la CUP, seria un preu massa alt a pagar.

Si es fa bé, pot ser una manera de fer més gran l'amalgama "Crida Constituent", portant els d'Alternativa i altres sensibilitats noves cap a la CUP després de les eleccions. El que no sé és com es farà per fer les paus amb PL, sense expulsar-los de la CUP i fent-los passar a la CC.
                Com ja hem dit més amunt alguns, endavant no es va presentar com a tal, va formar part de grups de suport.
    • Desperdiciclinic1.543 11 973👍 156
      Quina diferencia hi ha entre Endavant i la CUP? Es que em perdo una mica amb tantes sigles....
        Endavant és una organització política estratègica de l'EI, igual que PL, i totes dues formen part de la CUP com a sectorial electoral de l'EI. Tant Endavant com PL tenen molts menys militants que la CUP en sí per si mateixa. Dins de la CUP crec que hi ha tota l'EI: Endavant, PL, Arran, no sé si la COS, el SEPC i la Forja tb. A més, "fora de la CUP" hi ha un "grup de suport extern" que és la Crida Constituent, que l'engloben altres partits i organitzacions que no són dins la CUP: Pirates, Lluita Internacionalista, Constituents per la República, no sé si encara hi ha Corrent Roig, etc. i que dona suport a la CUP i poden votar a les assemblees.

El que ha passat és fort perquè una part integral de la CUP és qui ha decidit presentar-se malgrat que la CUP en conjunt ha votat que no... és una ruptura de facto, que espero que es pugui reconduir. Un escenari possible seria que la CUP expulsés a PL de dins i l'integrés a la CC, però això tampoc sé si PL ho acceptaria. Espero que no hi hagi una escalada.
    • Trinxant11.240 9 188👍 3.569
      Deus dir això pensant amb l'alcaldia de Barcelona potser, que no aconseguirien ni en somnis. Jo penso en les alcaldies que tenen actualment la CUP, i això no tindrà cap mena d'influència. Si que en tindrà la gestió que hagin fet allà, la gent que forma la llista,... com sempre.
    • HomenatgeABabel2.388 3 755👍 2.687
      No té per què tensar ningú si ningú no tensa. Ara, si alguns tenen atac de banyes no és culpa de PL. PL no pretén presentar-se com a CUP i si la CUP es presentava PL hi donava suport.

Ara bé, si la CUP no es presenta PL no fa cap mal presentant-se. Qui busca el conflicte és certa gent interessada a crear-lo.
  • TonixCat3.808 8 545👍 2.419
    Que gran que és l'antic MDT. Som-hiii. Tenen el meu vot.
  • costaroja1.599 3 955👍 1.903
    Ara es quan PLL s' ajunta amb ERC i Bildu....aquí algú li ve un ictus
    • Rigel65.373 11 5👍 34.033
      No home, que separats sumem més (era així. oi?).
      • virot9.427 5 230👍 4.632
        En aquest cas no, segurament no entraran a Tarragona, Girona i Lleida i l'únic que faran és robar vots a ERC. I a Barcelona no n'estic gens segur que superin el 3%.
        • boinu178 3👍 285
          Me la porta fluixa si entren o no entren. Cada vot d'ERC que vagi a Poble Lliure és un pas cap a la independència. Els del 30.01.2019 s'ho han guanyat a pols i desenes de milers d'independentistes tenim ganes de passar comptes amb els d'"Amo España", començant pel barbetes que usurpa la Presidència del Parlament.
        • Pavel_Korchagin3.545 2 583👍 7.806
          I la pregunta és: ens importa "robar vots" -que els havia comprat potser?- a ERC? Que ERC tingui 5 o 20 diputats al Congrès farà canviar la seva línia política de claudicació i col·laboracionisme? Ho pregunto seriosament.
            No sé ben bé a què et refereixes. Si s'han convocat noves eleccions és perquè ERC i PdCat li han bloquejat els pressupostos al Sánchez. Pots estar tranquil que la independència no vindrà d'uns quants diputats més o menys a Madrit.
            • Anònim1017.205 6 99👍 16.767
              Però ERC i el PDCat són garantia de bloqueig mentre el PSOE no corregeixi les accions dutes a terme contra els presos polítics? O simplement van votar que no perquè el PSOE es va negar a negociar-los i va exigir un xec en blanc sense cap engruna rellevant i amb unes poques engrunes ERC i el PDCat s'hi posarien bé? No ho sé, però ateses certes declaracions, sembla que amb ben poc ja s'hi posarien bé, sense exigir ni tan sols una amnistia pels presos polítics.
        • autokrator13.592 3 151👍 9.388
          Doncs jo crec que entren segur a Barcelona i a Girona ho veig molt possible. 
          • Anònim1017.205 6 99👍 16.767
            Va home, tampoc no ens flipem, per Girona no hi entraria ni la CUP en bloc en unes generals, per fer-ho hauria de treure uns resultats superiors al de les catalanes del 2015. Jo veig un escó per Barcelona, dos seria un exitàs.
        • Unitat i Orgull10.239 10 212👍 7.668
          clar clar, ara roben vots  

el meu vot no el robaran, jo no anava a votar i ara si votaré, i potser a Girona t´emportes una sorpesa
            Qui diu roben, diu prenen, o que agafen vots que podrien anar a ERC. I no crec que m'emporti cap sorpresa, ja vam veure l'èxit que va tenir la CUP al 21D, quan un 60% dels raconaires els van votar. Són i continuaran sent un sector marginal de la societat catalana.
        • Rigel65.373 11 5👍 34.033
          Ò i tant que sí, perquè la matraca d'ERC del "separats sumem més" implica prioritzar l'acumulació de vots a la consecució de representants. Per tant, si són coherents amb el que fa anys que prediquen, ben separats i desterrant el concepte de "vot útil".

PD: Per cert, els vots són propietat exclusiva dels votants. Si de cas era ERC (i el PDCat) qui robava uns vots que ara, els seus legítims propietaris (els votants) destinarem a una opció que ens representa molt més que no pas els partits processistes.
            És que això que dius és molt simplista... quan la representació està assegurada a totes les circumscripcions sí que és millor anar separats perquè s'arriba a més gent amb un discurs personalitzat, quan no, pot passar que un partit o tots dos es quedin a les portes a molts llocs i es llencin un munt de vots a la brossa directament, llavors és millor unir forces.
    • Corpetit18578 1👍 257

Llavors votaré Poble Lliure.
  • Liostes256👍 230
    El Francisco Garrobo continua demanant de votar als pirates, per tant...
  • UsuariV11.583 5 177👍 7.071
        Qué divertit, tot plegat.

• venjança_catalana4.760 3 457👍 5.577
    Eren els que estaven a favor d'investir Mas pot ser? 

Hòstia tu, això promet
  • Murri17142.551 5 720👍 3.168
    Tenen el meu vot! 

Publicitat

Fòrums

• 9.297.827 missatges
  • 221.162 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat