Fòrum

La CUP no concorrerà a les eleccions generals

quatreanys35.274 6 19👍 10.606

La CUP ha decidit avui, en Consell Polític extraordinari, no presentar-se a les eleccions del 28 d’abril. La militància de l’organització considera que no es donen les condicions necessàries per esdevenir una candidatura autènticament rupturista i transformadora a l’estat espanyol.

En les votacions, 37 militants han optat per no presentar-se a les eleccions generals, 20 han votat a favor i 4 s'han abstingut. 

En un comunicat que el partit ha emès després del consell polític que s'ha reunit aquesta tarda, la formació anticapitalista explica que "seguirà abordant el debat estratègic de com convertir-se en un agent polític actiu". També destaquen la voluntat de donar valor a l’estratègia municipalista com a "principal eina de transformació social". 

https://www.elnacional.cat/ca/politica/cup-no-concorrera-eleccions-espanyoles_363078_102.html

quina sorpresa.

Respostes

Configuració
  • EstatpropiUsuari sumador166.773 11 1👍 28.433

Quines eleccions generals? Eleccions espanyoles. I per tant això va a Internacional.

No concorrerà

És la seva decisió i s'ha de respectar.
    • boinu176 3👍 283
      S'ha de respectar, sí. Però s'ha de criticar el sistema de decisions, més propi de la partitocràcia del s.XX que d'una organització política que diu buscar la participació del poble en la presa de decisions el 2019 (i els voto des de 2015). No és el mateix parlar que fer, sobretot quan hi ha capelletes pel mig!

Però si avui en dia fins als partits defensors a ultrança del capitalisme consulten més enllà dels quatre gats que són els seus militants (no parlo d'Iberistán, és clar)
  • Josep Anselm1.315 2👍 1.931
    Vot negatiu sense voler, perdó.
  • SantsUsuari sumador32.085 14 25👍 11.199
    Deixeu en pau la CUP, que ja són grandets per decidir el que volen fer.

No deixa de ser curiós que cada vegada que hi ha soroll de garrotades a can convergent apareguin aquest tipus de debats tan apassionants
    • Indesquerra20.360 9 75👍 7.113
      Sí clar... i mentre vosaltres a aprofitar-se'n i "robar" vots amb el vot útil. Quina barra.
        Quanta gent hauria votat CUP el 21D? 100, 150.000 persones? D'aquests, la meitat no votaran si no es presenta la CUP. Dels que queden, la meitat votaran Podem, i més havent-hi l'Asens de cap de llista, i encara algun votarà Pirates i potser algun votarà algun altre partit. O sigui que com a molt, tirant llarg, una quarta part dels cupaires hauria votat ERC amb la pinça al nas. Això són 25.000 o 30.000 persones. ERC quant traurà? 5, 6, 700.000 vots?

És molt d'agrair que hi hagi cupaires que ens facin confiança, encara que sigui amb una pinça al nas, però parlar com si el vot cupaire ens hagués de permetre arrasar em sembla bastant injust. I més quan nosaltres no hem pressionat en cap moment perquè no es presentin, i hem mantingut una neutralitat bastant exquisida. Neutralitat que altres partits no han tingut, per cert, i que s'han dedicat (i s'estan dedicant) a fotre's en temes interns d'un partit que no és el seu.

Si et vols ficar amb algú, fica't amb els que es dediquen a tocar-li els pebrots a la CUP i no amb nosaltres. Que ens critiqueu pels nostres pecats, d'acord, però que ens critiqueu pels pecats dels altres ja és l'hòstia.
        • Indesquerra20.360 9 75👍 7.113
          El 21D la gent encara no coneixia l'estafa que s'ha donat després, parlem de 340.000 quan anaveu amb JxSí, xiquet, no de 150.000! I potser més ara... i això ja són prop de 100.000 vots mínim amb els "teus" calculs.

A mi m'és igual que fan els altres, jo sóc molt crític també amb la CUP i no tinc res de convergent, i et diré més sóc dels que farà segurament vot útil a ERC a les europees (més per EH Bildu, que per vosaltres) i a les espanyoles m'ho pensaré si no hi ha alternativa i els de Vox em toquen massa la moral.
            Ni pr tu ni per mi: 270, que és la mitjana dels resultats del 2015 i el 2017. En traiem un 10% per la baixada de participació: 243.000. En traiem un 25%, que és el que perden els partits catalans quan es presenten a les espanyoles: 182.000. Una quarta part de 182.000 són 45.000, o sigui que estem si fa no fa.
  • pensa_i_actua!16.408 14 109👍 7.604
    Algunes consideracions:

- M'ha sorprès bastant que el no presentar-se tingués un suport tant gran. 37 enfront 20 (de facto 41, ja que hi ha hagut 4 abstencions i presentar-se implicava guanyar per majoria absoluta) vol dir que més de 2/3 parts de l'organització no ho ha vist clar. Si això sumem que les àrees territorials més poblades i amb més militància (BCN, etc.) la percepció majoritària era contrària, segurament és de les decisions amb més majoria que s'ha pres en els darrers anys, segurament deu implicar per sobre del 70% de la militància (però vaja, això ja és calcul meu).

- És un error polític greu la comprensió dicotòmica de la realitat per la qual aquest és el pes d'Endavant, igual que és un error atribuir el 30% que ha vingut a treure el sí com a únicament PL. Ambdues organitzacions realment pinten molt menys del que la premsa diu que pesen (per mi és un problema que no existeixi una direcció estratègica clara, però bé), i en el bloc del sí hi havia Lluita Internacionalista, Constituents varis (ex-En lluita i altres) i Pirates. De la mateixa manera, en el bloc del no ha pesat segurament (per molta gent que no té cap afinitat per Endavant) el fet que implica (recursos econòmics, militants, etc.) presentar una candidatura amb 1 mes i escaig en un àmbit on mai s'ha participat i amb unes municipals tant a prop, per sobre de cap argumentació d'Endavant, que jo personalment no l'he sabut trobar enlloc (parlo d'una argumentació consistent, el "no som Espanya" i tal no el compto com a argument polític de pes).

- Els que volien presentar-se, pitjor no ho podien fer. D'entrada la gestió dels tempos ha estat nefasta: que no sabies que tard o d'hora hi hauria generals anticipades? perquè esperes al darrer minut per plantejar el debat, sabent que el temps (preparació) acostuma a jugar-te en contra, i més en un terreny desconegut? però és que a part no hi havia gens clar el "que fer". El document de la CUP optava per ressumir-ho per un "no a tot" (això que s'ha popularitzat), però PL treu un comunicat que parla de candidatura àmplia (amb qui i quin programa?) i dóna a entendre que es va fer activitat parlamentària, mentre que els troskismes varis de LI, Constituents i tal parlen de les "aliances amb altra esquerra de l'estat" que a saber en que ho volen concretar això.

---

A tall personal, m'he abstingut. En general i per orientació política sóc bastant partidari de presentar-me a les diferents conteses electorals (a les europees vaig votar a favor), però aquestes no ho veia GENS clar, en especial perquè no estava definit com he explicat que anar a fer-hi (el que deia el SN de la CUP és una cosa, el que insinuava PL una altra i el que deien els troskos una altra de ben diferent). Tema a part que ja sé que aquí al racó predomina la lectura de la realitat en la qual tot són idees que floten a l'aire i tal, però les campanyes es fan amb quartos, amb mà d'obra militant, etc. i el que utilitzis aquí (estatals) vol dir que ho treus d'una altra banda (municipals).

• Foguera Catalana4.946 4 439👍 4.498
      Constituents per la Ruptura vénen d'En Lluita? Tenia entès que Constituents per la Ruptura eren el sector independentista de Procés Constituent. O és que En Lluita es va dissoldre a Procés Constituent?

No sé si el comunicat de PL proposa res gaire diferent a la proposta del SN, jo no ho havia interpretat així, encara que certament diu molt poca cosa. L'aliança àmplia entenc que és amb Som Alternativa, ja que Som Sobiranistes sembla que aniran amb ERC. I dubto que pugui anar més enllà, perquè justament criticava la resta de partits independentistes i la seva via reformista, cosa que quadra amb el no a tot del SN.
        Efectivament CxR és la part indepe del Procés Constituent; volia dir l'altre tixiringuito, Crida Constituent, on hi ha en Jordi Muñoz (no parlo del politòleg sinó del pacifista) et altri. En Lluita es va dissoldre i alguns d'aquests han acabat englobant les files d'aquesta història com a mínim un poc fosca (sense activitat pública, sense explicar objectius específics, sense saber com entrar, etc.). 

I sobre aliances, fixa't que estem parlant d'interpretació(ns), igual que un altre a la pàgina anterior pensava en els de Primàries... el tema es que quan fas una proposta has de concretar al màxim per a poder valorar-la, quan ho deixes tot obert i a la interpretació és quan generes sensació de risc (a què estic donant suport exactament?). És exactament això el que deia.

PS: Tema a part, que aquí tothom parla molt de "l'evolució ideològica" de la gent quan potser hauríem de tenir present com pesen factors més materials com la "col·locació" política, el fet d'encaixar en un relat majoritari... fixa't que tots els que estaven als Comuns van entrar que aquest partit es menjaria el món i guanyaria arreu, i a la que han vist que el projecte tindrà sort si treu el que treia ICV, han dit "tonto l'útim" i han saltat del vaixell (l'Albano ha saltat abans i per això potser pot tenir millor lloc de sortida, ja es veurà).
    • papasseit2.809 9 675👍 357
      Aquest percentatge de militància que dius que ha votat està mooooolt lluny del real
        És possible, és càlcul meu totalment patilleru. Jo el que dic és que si féssim allò de 1 persona 1 vot, com en una assemblea nacional, en comptes del criteri corrector que representa un consell polític, territorials amb més militància eren les més partidàries de no presentar-se, mentre que les més partidàries del sí tenen molta menys, en tant que representen comarques i poblacions ben petites.

I en tot cas això ho ressolíem com he apuntat més a dalt. Oi que tothom sabia que al maig a part de municipals hi havia europees i que estatals segurament s'anticiparien (podrien ser a l'abril, al mateix maig o de cara a setembre, però la legislatura s'estava acabant)? doncs sí creus que la CUP s'ha de presentar més enllà de municipals i a la CAC, proposa un text AMB TEMPS, amb números (possibilitats de treure X, etc.), amb un relat concret i tal, ... i que sigui tema d'asssemblea nacional o d'assemblea nacional descentralitzada, i llestos. Per això dic que l'estratègia i gestió de tempos dels que volien presentar-se arreu no podia ser més nefasta (ho dic com a persona que estava a favor de les europees i que en cas es va abstenir).
    • enrauxat1.524 13 981👍 2.070
      Que votessin que No per termes econòmics ho veig una rucada de dimensions èpiques.

Tenint en compte que pràcticament no calia ni fer massa campanya, perquè ja te l'han fet els processistes solets, i que la CUP entraria segur, presentar-si hagués suposat molts diners per a destinar als diferents fronts (l'atorgament per diputat és altíssim a les generals).
        A veure igual sí que és una ximpleria eh, jo el que em referia és que la gent que ha votat que no (2/3 part de l'organització) no ho ha fet perquè estigui "aliniada" amb Endavant, que és el relat fàcil que extreuen els mitjans per explicar les coses. Alguns/es sí, però de ben segur un no tant ampli té moltes altres causes, i sospito que algunes prou més simples que cap argumentari polític concret.

Penso en el meu nucli local quan ho vam parlar per sobre: no hi ha cap militant d'Endavant ni de PL (algú afí sí) i el no es va imposar per 3/4 dels vots, i compta que jo em vaig abstenir. Ha calat molt que anar a les estatals "perjudicava" a les municipals, i la sensació de que no està clar què es va fer exactament al Congreso, ni amb qui, ni com es controla, etc. (fruit repeteixo entre altres d'una gestió lamentable dels tempos) ajudar no ajuda.
  • gerd8.756 12 248👍 1.740
    Pregunta sense malícia: per què la CUP no fa la transició a una democràcia més directa? Una decisió com la d'ahir em sembla l'exemple perfecte de quelcom que la militància podia haver votat directament per internet. Ningú que hagi passat per una assemblea (i conegui les dinàmiques que s'hi estableixen sovint) es pot creure que aquesta democràcia sigui "millor" que el vot directe.
      Perdona però això no té res d'una democràcia més "directa", perquè llavors el que tens és un partit amb afiliats on el pagament d'una quota religiosament ja t'atorga una posició de poder en la qual pots votar l'estratègia general sense ni haver de fer l'esforç d'anar a una assemblea a votar, tot des de caseta (Podemos style, vaja).

I aquesta cultura política d'apalancament i comoditat extrema és totalment nefasta si la teva estratègia està encaminada al que li dius "ruptura". Necessites una població cada cop més conscienciada, més mobilitzada i que faci més sacrificis (recordes quantes hores vas estar al carrer durant setembre-octubre del 2017?) i no una que, essent militant (i per tant suposadament dels sectors més "conscients" del poble), pugui decidir-ho tot des de caseta sense escoltar companys/es de militància i sí al que els opinadors de torn (majoritàriament encara dels tentacles convers, en aquest país) li interessa que facis.  
        D'acord, però la pregunta segueix sense resposta. Si vols canvia el vot digital pel vot presencial en assemblea, on després s'utilitzen tots els vots i no només l'opinió majoritària de l'assemblea (que és una perversió del sufragi, al capdavall).
          És que precisament s'utilitzen tots els vots i no només l'opinió majoritària, a la pàgina anterior he explicat com funciona: https://www.racocatala.cat/forums/fil/223894/cup-no-concorrera-eleccions-generals?pag=1#10115944

Però ho torno a copiar aquí en tot cas:

"[...] cada territorial té un número de vots (entre 3 i 6) en funció d'una sèrie de criteris: número de militants (cada 150, 1 vot més), número de regidors, número de candidatures, etc. Normalment els criteris s'autocorregeixen entre ells (a territorials amb comarques poc poblades és difícil anar obtenint centenars de militants però els serà fàcil obtenir moltes candidatures, mentre que a les grans ciutats passa just tot el contrari).

Si una territorial posem pel cas té 100 militants i té 5 vots per criteris X, dels quals 60 voten no presentar-se, 20 sí i 20 s'abstenen, es portarien 3 vots a favor del no, 1 pel sí i un per l'abstenció (he posat números entenedors però vaja, que es calcula amb sistema de quota hare).

Per tant, els vots representen els centenars de militants que ens hem reunit aquest cap de setmana arreu. I que consti que jo sóc d'una cultura política que no li faria cap lleig al centralisme democràtic, però en quan a representativitat/assemblearis s'ha de dir que el sistema aquest és bastant impecable."
            Aleshores si les assembles ja ho van decidir així de manera "proporcional" què és el que ha votat el consell polític exactament?
          • autokrator13.366 3 157👍 9.115
            No sé que té d'impecable. Seria molt mes fàcil dir: "a l'assemblea del Baix Llobregat 74 sí, 88, no 25 en blanc. Al Vallès 60 sí, 44 no, 12 en blanc" etc. 

Després se suma tot i ja està. Tots sabem perque no es fa així. 
              Es que si fos així BCN arrassaria sempre (i ja saps quina sensibilitat políticia hi predomina). Que hi hagi una representació proporcional a nivell territorial  (com pràcticament a qualsevol sistema electoral, per altra banda) precisament a qui dóna oxigen és a que hi hagi diverses postures, però una territorial posem pel cas amb amb 60 militants, moltes candidatures i pobles petits no tindria res a dir amb una de 400.

Per això he dit que a nivell representatiu el no presentar-se va representar un poc més de 2/3 (41 vs. 20), però que si ho féssim a 1 persona 1 vot, sabent en quins llocs va sortir sobretot el no i en quins el sí, el tema no baixa del 70% de la militància (aquí si càlcul meu totalment patillero).

Una altra cosa és que les raons puguin ser "moltes" per no presentar-se, algunes de molt materials (diners, etc.) i no d'afinitat política a un discurs ben travat de perquè no presentar-se (que tampoc ha existit, només arguments inconnexos).
              • EstatpropiUsuari sumador166.773 11 1👍 28.433
                La pèrfida Barcelona no pot mai guanyar, està clar.
              • Unitat i Orgull9.958 10 217👍 7.178
                Segueixo pensant que t´equivoques quan dius que a les eleccions espanyoles és molt difícil entrar i aquest és el motiu pel qual Primàries no ha fet res. Hi ha molta més gent de la que et penses desitjant votar algu alternatiu a ERC i PdCat en aquestes eleccions.
                • afany3.710 9 558👍 127
                  El 21 D dèiem el mateix i la nova pastanaga convergent, avui feta pública la seva nova versió, va arrasar.
                  Fins ahir ERC era la jefa del cotarro. Avui ha sortit Puigdemont a cal Basté per reconduir-nos com a poble. Presos i exiliats de candidats, promeses irrealitzables... de debò creus que hem canviat tant com a poble en un any i mig com per no tornar a votar-los? Però bé, ara els unitaristes podran votar la fracció de la CUP i tot anirà en patinet... Seguim, que dirien ells.
                    les coses han canviat, hi ha bastanta gent enfadada que el 21D va votar ERC o PdCat amb aquests...i feia falta una candidatura alternativa, Poble Lliure la farà, i ben contents que anirem a votar-los!
                    • afany3.710 9 558👍 127
                      Tio, a mi em sap greu però no se d'on veus tota aquesta gent enfada que no ho estigués ja llavors. Que ens vam emportar la gran hòstia els antiprocesisme. Perquè jo ja estic cansat de fer cas del twitter. La penya està a saco amb ERC i ara la pastanga Puigdemont torna. I tu dius que la penya flipa amb PL quan es presentaran amb mitja organització de cul. Però bé. Estarem entretinguts que al final es tracta d'això.
                      gent enfadada pels actes d´erc i pdcat des del 21-D fins a dia d´avui
  • Rigel65.162 11 5👍 33.851
    Mentrestant, els processistes...

• TonixCat3.803 8 546👍 2.416
    Espero que poble lliure es presenti. No em vull abstenir.
  • ansar18.466 12 88👍 6.759
    haria estat bé que un CUPaire/raconaire anés al congrés a trolejar-los 

identifuaka!
    kumpain!
    aquest debat llopetja!
    a internacional!
    falta l'opció Crom el nòrdic!
    vols polla?
    et denuncio als administradors...
  • catalàamallorca41.770 7 14👍 18.267

L'únic partit independentista que té la decència de no participar en les eleccions espanyoles. Ja en podrien aprendre la resta.
  • titafred4688 3👍 478
    Aquests de les CUP són molt "llestos":  molta xerrameca, molt discurs grandiloqüent sovint amb poc contingut i massa continent, però a l'hora de la veritat mai volen assumir responsabilitats. Són com aquells fills de papà, narcissistes fins el moll de l'os, que es permeten anar donant lliçons a la resta però que no s'emancipen de casa dels papas fins als 40 (si hi ha sort) mentre van fent masters, doctorats i pollades diverses. 

Publicitat

Fòrums

• 9.284.595 missatges
  • 220.655 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat