Fòrum

Bitcoin cicles de 4 anys

Plaçeru335 7👍 160

Sembla que el Bitcoin ha perdut ressò mediàtic i la gent en general es pensa que ha petat la bombolla (com els Mass Media han dit reiteradament des del seu naixement) passant dels 19.700$ als 3.800$ actuals. Però jo crec que és tot el contrari i de fet ara he comprat 0.5 BTC, perquè si seguim el següent anàlisi estem tocant el mínim o a punt de tocar-lo.

He fet una recerca aquests últims mesos i s’arriba a la conclusió que el Bitcoin té cicles de 4 anys amb la seves pujades i baixades posteriors i aquests cicles depenen del “Halving”.

El "Halving" de Bitcoin consta de que cada 4 anys es redueix a la meitat la recompensa que tenen els miners fins quant s'arribi al màxim de 22 milions. Sempre que hi ha hagut un halving el preu ha pujat. A mitjans del 2020 hi ha el 3r Halving i si s’analitza com ha evolucionat el preu en les anteriors ocasions això suposaria una altre pujada forta del preu.

Potser vaig totalment errat, però aquí ho deixo.

https://youtu.be/ivWdOztDkv4

https://youtu.be/KpMcBALAQLE

Respostes

Configuració
  • La Guineu59👍 67
    Et fa res detallar com has fet la compra? Ho vaig estar investigant fa uns anys però no volia lligar-ho al meu compte corrent i em semblava una mica espès tot plegat. Potser l'hi foto una altra ullada i en compro algun aquest cop.
    • Plaçeru335 7👍 160
      Vaig comprar per Coinbase i els tinc guardats en una Wallet Ledger Nano S(un pendrive).
      • rotllan11.645 5 175👍 11.322
        A mi em fot gràcia comprar-ne però sempre em fot ppr això de guardar-ho en un pen.
        • Plaçeru335 7👍 160
          Es pot deixar a les cases de canvi (no ho recomano) o bé en una cartera a l'ordinador o telèfon mòbil.

Pensa que el pendrive encara que el perdis, te'l robin o s'espatlli està xifrat i pots recuperar la teva cartera a través d'unes paraules de recuperació en qualsevol altre pendrive o cartera.
          • Rock137 3👍 69
            Si no ho tinc mal entès el ledger nano no guarda els diners, només carteres, els diners i qui posseeix que està "apuntat" a la blockchain i les carteres només accedeixen a aquesta informació. No es així?
            • Plaçeru335 7👍 160
              Sí, el nano ledger no i tens els BTC però i tens les teves claus per accedir-hi que només tu i tens accés. Els BTC són registres a la blockchain. Però ningú més i té accés als teus BTC i són controlats totalment per tu perquè tu ets el propietari de les teves claus. Diferent si els tens en cases de canvi que els propietaris són les cases de canvi (com un banc), ja que tenen les claus d'accés als BTC.

Per tant, com que els teus BTC són registres a la blockchain si passa alguna cosa al ledger, pots restaurar la cartera a través de les 24 paraules de recuperació en qualsevol altre ledger, trezor, etc.

I a la blockchain no s'hi apunta ningú, simplement i queden totes les transaccions guardades i validades. I aquí està la màgia del Bitcoin que la blockchain no és propietat de ningú sinó que totes les transaccions són validades per tots els nodes de Bitcoin a través d'una prova d'esforç, que d'aquí ve la mineria. Per tant, no hi ha una institució que controli la blockchain, sinó que és amb col·laboració de tots els miners. Com més gent estigui minant, més distribuït és el sistema.
        • gel150 7👍 125
          Pensa que els bitcoins estan  a la blockchain, no a la Ledger Nanos S. Aquesta simplement és com la clau de la caixa forta. A la Ledger Nano S (no és un  pendrive) tens les claus privades per accedir als teus bitcoins.
  • ViscalavergedeMontserrat170👍 49
    Es interessant perque al menys exposes algun factor al qual lligar l evolucio del bitcoin. Els valors bursatils o les monedes poden tenier molts parametres per mesurar la seva evolucio, pero el bitcoin amb que t agafes?
    • Plaçeru335 7👍 160
      Bé si tens en compte que el Bitcoin té unes característiques que el fan un actiu de reserva de valor, gairebé millor que l'or. Que pot guanyar molta capitalització de mercat degut a que el món del Bitcoin i les criptomonedes estan pensades per crear una alternativa al sistema financer actual, donant sobirania econòmica, trencant el monopoli dels bancs centrals , etc. A més només n'hi hauran 22 milions i cada 4 anys la seva emissió disminueix.

Fa pensar que el preu anirà en augment, i cada vegada tindrem més adopció a través d'aquests cicles de 4 anys corresponents als diferents "halvings".

Repeteixo fa pensar que pot passar, són simples especulacions.
      • gel150 7👍 125
        +
        En realitat hauran 21 milions (el 84% ja està minat) i d'aquests es creu que entre tres i quatre es van perdre als inicis del bitcoin, estan en wallets de propietaris que van perdre les seves claus privades i són irrecuperables.
  • FollUsuari sumador77.601 12 3👍 40.508
    El Bitcoin és un fenòmen nou i per tant el mercat té dificultat per assignar-li un preu i d'aquí la volatilitat. I d'aquí que quan hi ha una mica de pressió a l'alça es puguin produir ràpids augments bombollístics del preu, com va passar quan es va disparar a 16.000 USD.

Per mi és molt difícil dir si 5000 dòlars és un preu massa alt o massa baix. Mentre que amb un actiu immobiliari o amb un bo o acció es pot estimar amb el Bitcoin és impossible.

Ara, hi pot haver tendències que et facin creure que augmentarà de valor a llarg termini, i per mi són aquestes:

- El halving al 2020, el Bitcoin està pensat per ser una moneda escassa i que mantingui el seu valor, per això té un sistema d'emissió una mica dissenyat com l'or, cada cop es minen menys Bitcoins i la manera de controlar la oferta és que cada x anys (aproximadament 4) es redueix a la meitat el nombre de Bitcoins que es creen amb cada bloc. De manera que a partir del Maig de 2020 en comptes de 12 se'n crearan 6 cada aproximadament 10 minuts. Em sembla rellevant perquè el nombre d'emissió anual passaria del ~4% al ~1.8% per sota de l'objectiu d'inflació de la majoria dels bancs centrals. Però a més quan la gent se n'adoni del que està passant i de per què és un bon actiu refugi contra la inflació, el valor del Bitcoin com a actiu es multiplicarà exponencialment.

- Cada dia que passa és una victòria pel Bitcoin. Cada dia que sobreviu i que el seu cor batega cada 10 minuts des de fa 10 anys es consolida i esdevé una inversió més segura (i per tant més valorada).

- Lightning Network: Sense anar al detall perquè caldrien 100 pàgines, és un protocol pel qual es poden intercanviar Bitcoins fora de la blockchain i per tant saltant-se les restriccions que aquesta té. Es fa una transacció a la blockchain que "bloqueja" 1 BTC posem, i s'envia a la cartera Lighning, llavors amb aquest BTC es poden fer els pagaments que sigui a comissions pràcticament inexistents i de manera instantània, i llavors un cop fetes el balanç final es torna a posar a la blockchain amb una transacció que ho tanca. Això ja és una realitat, evidentment és una tecnologia que va evolucionant, però és molt i molt poderosa i és la clau per solucionar els problemes d'escalabilitat del Bitcoin. Potencialment Bitcoin amb Lightning Network podria arribar a fer bilions de transaccions per segon, molt per sobre de Visa.

- Millores que vindran pròximament. Dandelion, Schnorr Signatures + Taproot, optimitzacions per Lightning...

• Optimitzacions per Lightning: Serà més fàcil obrir i tancar canals i es solucionaran un parell de problemes cosa que potenciarà encara més Lightning
    • Dandelion: Una solució senzilla però intel·ligent per la qual els nodes que emeten les transaccions en comptes de transmetre-ho a tota la xarxa primer ho enviaran a un altre node, aquest a un altre i després a tota la xarxa, de manera que serà gairebé impossible triangular d'on ha sortit la transacció i per tant afegeix certa privacitat.
    • Schnorr signatures + Taproot: El major avenç tecnològic de Bitcoin dels últims anys, s'afegeix una forma molt més segura i que ocupa menys espai de signar les transaccions (no es va poder fer al seu moment perquè encara estaven sota patent aquest tipus de signatures) i a més amb Taproot una transacció signada amb Schnorr, que pot contenir vàries transaccions, pot no ser distingible de una transacció normal. Per tant afegeix gran privacitat i fungibilitat al Bitcoin. Permet, si tot va bé, amagar transaccions "Coinjoin" per anonimitzar els Bitcoins, per tant faria ja molt difícil per algú que tingués una mica de cuidado, rastrejar aquests Bitcoin.

- Més a llarg termini: descentralització de la mineria de Bitcoin de Xina. Un cop els xips arriben a un cert nivell d'eficiència ja no és un avantatge tan gran estar a prop d'on es fabriquen. A més a més hi ha altres països que s'han posat les piles minant Bitcoin, llocs on fa fred i l'electricitat és barata com Canadà o Islàndia. La descentralització de la mineria de Bitcoins reforça el seu valor i és positiu.

En resum ningú té la bola de vidre però crec que vénen temps interessantsi que hi ha certes coses que poden fer que el Bitcoin sigui un mitjà més convenient i eficient per intercanviar i emmagatzemar valor. Per tant crec que és una cosa massa nova i inestable com per posar-hi molts diners, però un 5-10% de la cartera per perfils arriscats, per què no?

Recordeu que la manera correcta de tenir Bitcoins és comprar-los en un exchange (o comprar-los d'algú) i emmagatzemar-los en hardware wallets (jo utilitzo Trezor).
    • prou_prusses840👍 401
      Les divises serveixen per a comprar coses. Si el BTC no el fa servir ningu mes alla de per comprar i vendre'l, no mimporta en absolut. Es pura especulacio. Seguira baixant i baixant.
      • FuRTiUsuari sumador20.134 12 76👍 7.826
        Jo fa mt temps ja  vaig posar unes fotos de com treia euros d'un caixer normal del banco popular a partir d'una transacció en bitcoins utilitzant una app de mòbil 10 minuts abans... Clar que si tu no ho saps, seguireu opinant en base al descoeixement 
      • Plaçeru335 7👍 160
        Es fa servir per comprar, el problema és que al ser un sistema descentralitzat les transaccions tenen més durada i costa d'escalar-lo, ja que tot queda grabat a la blockchain. Però estan començant a treure millores per pagaments petits com lightning network.

Una altre servei és com a reserva de valor. Si la teva moneda s'en va a la merda, el bitcoin et pot servir com a refugi pels teus diners.

I un altre d'important, sobirania econòmica.
        Sí que es pot fer servir per comprar i vendre coses i de fet cada vegada més. Jo fa poc he pagat el VPN que utilitzo en Bitcoins i prop de casa hi ha una cerveseria que n'accepta.

En d'altres països s'accepta molt més, per exemple a Japó la principal cadena de supermercats accepta Bitcoin.

A través de webs de tercers pots comprar pràcticament el que vulguis en Bitcoin per Internet. No és perfecte perquè aquestes webs et donen un "val" però al final del dia tu has comprat en Bitcoins.

Una de les tecnologies "Lightning" té per objectiu que sigui encara més convenient comprar en Bitcoins, perquè pràcticament no hi hauria costos.

Evidentment és una cosa que va a poc a poc i als països desenvolupats la gent fa servir el Bitcoin per la necessitat que té, que és més preservar valor o intentar buscar rendiments davant d'uns interessos pròxims a zero i uns preus inflats de la majoria d'actius.

En d'altres països on la moneda no funciona bé el Bitcoin de cop és una bona alternativa. A Veneçuela hi ha més volum de Bitcoin que es mou cada dia que no pas accions a la borsa de Caracas.

Hi ha molta gent utilitzant el Bitcoin per remeses, per exemple d'Estats Units a Mèxic. Es pot enviar instantàniament i amb una comissió molt petita comparat amb Western Union i aquest tipus de proveïdors.

L'adopció de les targetes de crèdit va tardar 40 anys i el Bitcoin és una tecnologia molt més revolucionària, és una moneda que no és crèdit de ningú i això és mólt difícil de processar. Però està aquí per quedar-se perquè tan se val si val 5000 com 50 com 0.5, continuarà sent minat i utilitzat, és pràcticament impossible que mori.
      • gel150 7👍 125
        Jo aquesta mateixa setmana he invertit en Forex (intercanvi de divises) depositant i pagant en  Bitcoins(he fet copy-trading i he comprat un robot de forex per octafx ,un broker de forex).

Cada dia és més notable la adopció de les cryptos, jo personalment crec que estem al començament del pas del sistema monetari analògic al digital.
      • ViscalavergedeMontserrat170👍 49
        Tu saps tots els bitcoins que es mouen en les transaccions a la depweb? 
    • rotllan11.645 5 175👍 11.322
      Jo volia invertir uns 500-1000€ en bitcoins però tot i que ja m'ho heu explicat algunes vegades, en aquest fil mateix, em fa por tenir-los en un pen. Em genera una sensació de que s'espatllarà el pen, el perdré, es trencarà, etc. tot i que pel que m'heu dit amb una clau es pot recuperar.
        Els Bitcoins no estan al pen, el pen conté les claus que et permeten operar amb aquests Bitcoins que "tens".

El pen crea la clau a través d'un algoritme i la manté segura.

Quan l'obres per primera vegada et dóna 24 paraules aleatòries. Te les has d'apuntar, fer-ne un parell de còpies i guardar-ho en llocs segurs (diferents llocs per si passés alguna cosa tipus incendi, etc.)

Si perds el pen no passa res perquè des de qualsevol aplicació mòbil o tornant a comprar un "pen" et demana les 24 paraules i els teus Bitcoin continuarien estant allà.
    • gel150 7👍 125
      Molt bon resum, jo personalment crec que en poc temps el Bitcoin serà considerat con l'or digital.
      Molt bona recomanació, fa temps que el segueixo i a part de saber-ne molt i estar al dia de totes les novetats, és una persona que té el cap sobre els hombros, gairebé mai comenta el preu sinó la tecnologia, etc.
      • Plaçeru335 7👍 160
        Sí, de fet el principi hem pensava que el BTC era un simple mètode de pagament electrònic. Però quant el vaig descobrir i vaig llegir algun dels seus llibres va ser quant realment vaig començar entendre què era el BTC i el món de les criptomonedes.
          Jo també me'ls he llegit, els de "The Internet of Money" són fàcils de seguir, llavors en té de més tècnics com Mastering Bitcoin que tenen massa programació però que també els tinc.
          • Plaçeru335 7👍 160
            Mastering Bitcoin el tinc pendent. També m'he llegit el "The Bitcoin Standard: The Decentralized Alternative to Central Banking" de Saifedean Ammous.
            • gel150 7👍 125
              Em sembla que ara estem en zona d'acumulació. Jo he anat fent compres escalonades des de que va tocar els 3200$. Aquesta setmana ha pujat un 25.69% el Bitcoin i LTC un 52.09%. A més, aquest mes he invertit en un bot d'arbitratge de cryptos, ha començat fa només un mes i de moment el rendiment ha estat d'un 20% net.Més informació sobre el bot d'arbitrage aquí.  Aquestes són les cryptos que tinc en HOLD:

Crtyptos
              • Plaçeru335 7👍 160
                Interessant el tema del bot. I si la zona d'acumulació fa pinta que la tindrem al llarg d'aquest any i amb un halving al 2020 fa pinta que llavors podem tornar a tenir un període de pujada.
                • gel150 7👍 125
                  Mira el rendiment d'aquest mes del bot. Cada dissabte pots treure els beneficis de la setmana o reinvertir-los per fer interès compost. 
                  Dins del món de les criptos els bots d'arbitratge són el tema més segur que hi ha perquè es simplement comprar barat i vendre car. Fins ara només gent amb molts diners es podia comprar un  bot personal, ara Arbistar et permet invertir des de 100€ (en bitcoins) en el Community Bot. El dia 18 d'Abril començaran a vendre els bots personals a 5000€ i a més començarà a funcionar la versió 2.0 del bot que està més optimitzada i en principi hauria de donar encara un millor rendiment.

bot 

• TywyllUsuari sumador41.996 11 13👍 5.778
                Podries explicar-ho una mica més i més fàcil? Quant hi vares invertir inicialment? I després? Cada mes? Tens un 20% de guanys mensuals? I què en fas? 
                • gel150 7👍 125
                  Els cicles son setmanals , cada dissabte pots retirar els beneficis al teu moneder de bitcoins o els pots reinvertir. El Community Bot fa un mes que funciona i fins ara jo he reinvertit tots els beneficis. El rendiment brut del bot ha estat aquest mes al voltant d'un 28% però un 30% és per la empresa, o sigui que jo he tingut al voltant d'un 20% net, en el meu cas uns 0.1289 bitcoins que són uns 600€. A més  pensa que quan jo vaig comprar i enviar els bitcoins el seu preu era d'uns 4100$ i ara està sobre els 5170$ o sigui que també he guanyat amb la revaloració del bitcoin.
                  https://www.youtube.com/embed/y50bzsP6-Fg

Molt interessant, gràcies.
                    Llàstima que... quan hi ha una temporada d'aquestes que el BTC no deixa de perdre valor en picat (i arrossega la resta de criptomonedes), per molt que faci el bot... perdràs diners. No? 
                    Tant de bo m'equivoqui però podria tractar-se d'una estafa piramidal en què els guanys que obtens provenen en realitat dels diners dels clients nous que van entrant.  El que m'ha fet sospitar sobretot és que donin tanta importància als afiliats, multinivell i tot això. I sembla que l'amo ha estat acusat abans. 

https://www.youtube.com/embed/CxsCe8hHsek
                    • gel150 7👍 125
                      Jo abans d'invertir vaig buscar informació i els diners surten del bot ,els guanys per referidos són mínims,a més diuen que possiblement quan arribin a un volum de capital que considerin òptim tancaran la porta als nous inversors i també serà la manera de demostrar que no necessiten els diners de nous inversors. El bot personal en versió 1.0 ja fa quatre mesos que funciona i la gent està molt contenta. 
                      Hi han diversos vídeos a Youtube on la gent comprova que les operacions del bot que apareixen a la pàgina d'Arbistar són reals. 
                      Cada setmana pots treure els beneficis i el primer dissatbe de cada mes tot el capital, no crec que això sigui compatible amb un esquema ponzi. Perquè et facis una idea jo només tenia un company de treball que va fer servir la meva invitació per entrar a Arbistar i dels 600€ que he guanyat aquest mes només 0.01€ els he guanyat perquè ell va fer servir la meva invitació.

https://bitcoinbtc.club/arbistar-bot-de-arbitraje/

Interessant, això em fa creure-hi una mica més, però així i tot pensar que d'aquí a uns mesos puguin dir que la cosa no els va bé i que temporalment bloquen els fons dels clients, o una cosa així... fa por pensar això.
                    • gel150 7👍 125
                      Ja t'ho diré d'aquí a uns mesos , de totes maneres si en lloc de fer interés compost, vas treien cada setmana els beneficis , amb l'interés que donen en tres mesos i mig ja tens el capital inicial recuperat . Avui han habilitat el google authenticator. La gent que té el bot personal està molt contenta amb el seu funcionament i rendiment. Jo l'únic problema que puc veure és que amb el pas del temps el rendiment del bot vagi minvant i no doni el 0.9 o 1% diari d'ara, simplement per un tema de competència entre bots.
                      Per cert, hi han vídeos on surten les seves oficines a Paris amb el seu equip d'enginyers que estan optimitzant el bot i estan a un edifici emblemàtic de Paris on només estan les grans empreses tecnològiques com amazon o google. Un altra vídeo d'un usuari que explica el seu funcionament.
                      https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=fnv6lKy-tlU

Per cert , parlant d'un altra tema , ahir vaig rebre 72 BATs (BASIC ATTENTION TOKEN) , un 20€, per estar verificat per Brave. Et recomano fer servir el navegador Brave, perquè premia als creadors de continguts i aviat  pagarà per veure vídeos.
  • Plaçeru335 7👍 160
    Acabo de fer una donació a Wikileaks amb Bitcoins. També accepten Litecoin, ZCash, Monero i Ethereum.
    Donació aquí

Publicitat

Fòrums

• 9.266.774 missatges
  • 220.008 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat