Fòrum

The Expanse

Tobies20.587 14 71👍 12.726
The Expanse (2015)

Pels amants a la ciència ficció recomano aquesta sèrie del canal SyFy. De moment hi ha tres temporades de 10 capítols i aquest any sortirà la quarta. Està situada al segle XXIII, i representa que el sistema solar està en una espècie de guerra freda entre Mart i la Terra. Al mig hi ha els "cinturonians", humans que viuen en estacions al cinturó d'asteroides per l'extracció de recursos. Aquestes estacions són llocs molt cyberpunk, plens de delinqüència, pobresa, pirateria i també hi ha una organització armada que lluita per la independència total del cinturó. Les estacions no són posessions directes de Mart o Terra però en depenen indirectament; son com semi-independents i sempre subjectes a restriccions i discriminacions. Hi ha una trama política molt forta.

No és cap meravella però és prou distreta. Bastant ben feta a nivell visual i una trama força decent.

Respostes

Configuració
  • Batzolà727 11👍 133
    Jo l'escomençat fa poc! I la veritat que m'està agradant força!!

Encara que la 1a temporada es fa un poc tediosa amb tanta intriga! (Acabe d'escomenaçar la 2a ara mateixa) Que ja te més acció/passen més coses hehehe!
  • Segon_usuari_Bob5.803 10 364👍 7.048
    Jo si crec que és molt bona, tenint en compte la ciencia ficció que es fa avui dia en format de sèrie.
    • Tobies20.587 14 71👍 12.726
      Si. Hi ha molt poques sèries decents de ciència-ficció. Per cert fa poc vaig veure "Passengers" i em va agradar força. Només per la recreació de la nau ja val la pena. A mi aquestes coses em flipen molt.
  • Defectible7.981 270
    Hi tinc una relació d'amor odi.

La primera temporada pintava molt bé, tenia pinta de ser digne successora de cert esperit de Firefly en matèria d'estètica i space opera. La segona, sense entrar en massa espòliers, obre coses del tot diferents, molt més tòpiques. Després torna a reprendre un rumb més interessant, però solament perquè ja ens hem oblidat de la primera i ja és una altra cosa.

Algunes escenes memorables (p.ex. l'escena de les railguns).

El protagonista no té cap mena de carisma, és una mica com Jack a Lost. La protagonista també és una mica Kate, i a més se'm mescla estereotipada amb la de Star Trek Discovery. Tots els personatges secundaris tenen força més carisma, al meu parer.

No obstant tot això, un univers prou atractiu, es nota que està basada en llibres.
  • ArtigaireUsuari sumador6.992 9 307👍 4.512
    Em va agradar molt, com comenteu la primera temporada és més lenta i d'intriga i les altres més d'acció. En qualsevol cas, de les millors sèries de ciència ficció recents sense cap mena de dubte.
  • Buddha623 2👍 837
    no vaig passar del segon capitol però hauré de fer-li un poc més de cas
  • Solidari2.861 8 669👍 1.383
    Agafo lloc. Jo també sóc fan de "the expanse". 
    Ciència ficció o barbàrie.
  • FocViuUsuari sumador6.708 10 319👍 1.315
    Me l'apunto, gràcies per la recomanació! Em costa trovar noves sèries de ciència ficció, m'he de passar estona buscant per webs i blogs, així que em va molt bé tenir-ne de noves a la recàmara

Si algú vol aprofitar per recomenar-ne d'altres endavant!
  • Batzolà727 11👍 133
    Ja m'he acabat les 3 temporades! I estic desitjant que arribe la 4a! La 3a és impressionant i el final promet i molt!

Genial!!
  • Oscar lo RoigUsuari sumador23.465 15 53👍 627
    Una de les millors sèries televisives de la dècada, i que ara està en el moment òptim d'interés. S'espera molt de la 4a temporada, confiem que els guionistes estiguen a l'alçada i no ho descafeïnen per allargar-la. L'únic però és que, com tantes altres de Netflix i similars, hi ha moments que es fa massa lenta.

A algú més li recorda a Jocs de trons, en el sentit de tots els humans enfrascats en guerres polítiques mentre arriba el GRAN problema sobrenatural?
  • Indignat_indepe6.802 6 315👍 2.905
    És molt bona. Vaig per la segona temporada i estic intentant dosificar-la perquè em duri. El plantejament és prou original. Ciència-ficció però no tant, futurista però no tant (només s'ha arribat a Mart i no sembla factible arribar molt més lluny), amb punts de sèrie policíaca, militar i política. És cert que el protagonista no té gaire carisma, però hi ha tot un seguit de personatges que en tenen i molta. El policia, sense anar més lluny. Amos, el psicòpata... I per suposat, la gran diplomàtica india, que és el meu personatge favorit.
  • FocViuUsuari sumador6.708 10 319👍 1.315
    Ja m'he acabat les tres temporades! Molt bona, de les millors que he vist últimament!  gràcies a l'autor del fil per recomanar-la

Algú me'n pot recomanar alguna altra?

M'agraden totes les sèries de ciència ficció, distopies, fantasia... per exemple he vist Joc de Trons, the Handmaid's tale, Westworld (la segona temporada no vaig entendre res! ), Beyond, Jericho, The Leftovers, The Outpost, Colony, The Strain, Mr.Robot, Star Gate Atlantis, V, The Mentalist, iZombie (sí, m'ha agradat prou! ho confesso!)... i en tinc algunes a mitges com Occupied, The 100, Blac Mirror (algun dia la vull reprendre, però no sé per què em fa mandra), Fear The Walking Dead, o fins i tot he mirat series de DC com Contantine, Daredebil o les primeres temporades d'Arrow o the Flash.
  • Jordi Freixas20.300 13 77👍 4.507
    Hòstia, el que faltava... un estat autonòmic extra-planetari 
  • Birondon290 14👍 340
    La vaig començar a veure fa temps... però la vaig deixar. Em recordava, per l'estètica, a "Space above and beyond"... no m'agradava la trama. res a veure amb Star Trek Discovery o Battlestar Galactica (el remake)
  • catalàamallorca41.770 7 14👍 18.267
    Arran d'aquest fil vaig començar a mirar la sèrie, la veritat és que és molt top! Només duc 7 capítols però, paso de llegir el fil i menjar-me qualque spoiler.

Publicitat

Fòrums

• 9.284.589 missatges
  • 220.654 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat