Fòrum

[Vídeo] Conflicte amb un blaver al metro de València.

Respostes

Configuració
  • Hidra1.014 3👍 1.472
    El títol del vídeo tampoc no té preu
  • Screen4.426 1 483👍 2.136
    Em surten tot d'enllaços amb OK diario i ho he tancat...

pots explicar què ha passat ??????????

Gràcies ! 
      • Screen4.426 1 483👍 2.136

gràcies !
      • Rigel63.885 11 5👍 32.367

Indesquerra escrigué:
        Impensable al metro d'Alacant, per exemple.
        Evidentment, perquè Alacant no en té pas, de metro...
      • cobertor1.213 2👍 918
        A Alacant no passaría perquè es impensable escoltar un valencianoparlant.
        • FeloPV59👍 94
          N'hi han. Jo he viscut cinc mesos allí i el català escoltava al carrer gairebé tots els dies. Això sí, en un percentatge molt i molt minoritari, no més d'un 5%
          • cobertor1.213 2👍 918
            A Alacant capital els valencianoparlants (no gent que sapiga parlar valencia, sinó que el parla sovint) no arriben al 5%. Quan jo estudiava tan sols l'escoltava allà les mil i sempre era al mateix perfil: estudiants provinents de pobles de la Marina Alta i huelos/es.
            • pastor_de_bits10.262 9 209👍 2.139
              La situació és molt negra. Jo també em vaig quedar amb la sensació que sentia més valencià per part d'estudiants que venien dels pobles del voltant que no pas de la gent d'allà.
              • Indesquerra19.896 9 77👍 6.684
                Ja ho he dit més amunt, això també passa a València ciutat. L'única diferència és que la població de les comarques catalanoparlants que envolten València és major que les que envolten Alacant, simplement.
                • tio_cuc1.663 13 937👍 434
                  No hi estic gens d'acord! Alacant està envoltada per poblacions valencianoparlants igual que València. Sant Vicent del Raspeig seria com Mislata i Quart de Poblet com Sant Joan d'Alacant però hi ha Mutxamel que seria com Bétera i la Vila-joiosa com Sagunt i Agost que seria com Llíria. I al sud tot el Camp d'Elx que és valencianoparlant. És més, si te'n vas d'Alacant cap a l'oest en línea recta a 34 km hi ha Onil un poble ben valencià, en canvi si te'n vas des de València a 34 km per una carretera de la mateixa categoria què et trobes a 34 km?, Xiva un poble castellà i només a 31 km ja fa estona que t'has endinsat en la "Valencia castellana" amb pobles com Xest o Godelleta. És cert que per la carretera de Madrid hi ha Elda a 35 quilòmetres d'Alacant però també al mateixos quilòmetres de València hi ha Bunyol absolutament antivalencià. 

Quin problema hi ha a Alacant? que durant molt de temps hem estat ben connectats a Múrcia i a Villena per tren. De fet Alacant no té tren de rodalia, som "Cercanías Murcia", és a dir, som un braç més del tren de rodalia de Múrcia que acaba a Alacant. I què passa amb els pobles de la Marina (Alta i Baixa) o amb l'Alcoià? Que no hi ha connexió! hi ha línies d'autobusos privats però a banda del cotxe no hi ha altre mitjà de transport. Per a anar d'Alacant a Busot quina és l'opció? Des d'Alacant un interurbà i després un altre bus que fa només dos viatges al dia. En canvi per anar a Saix (poble de la província d'Albacete incorporat a la d'Alacant) hi ha un tren regional cada hora. Per no dir que del Camp d'Elx el tren de Múrcia només para a la Torre del Pla (Torrellano) la partida d'Elx amb més castellans provinents de Múrcia i Albacete que funciona com un barri dormitori d'Elx i Alacant per a després fer una volta immensa i arribar a Elx-Carrús i després, sí hi ha Crevillent, però qui des del trellat agafa un tren cap a Alacant des de Crevillent que tarda 2 hores i 26 minuts quan amb un cotxe fas el trajecte en 25 minuts!?

En canvi València està absolutament ben connectada amb les riberes, d'on és la majoria de la gent que arriba a l'Estació del Nord. I això fa molt! Però la meua teoria és que la percepció sobre el valencià a Alacant està canviant des que pots anar a València travessant l'Alcoià i sense necessitat d'anar per una carretera que voreja la província d'Albacete tota l'estona o des que el trenet de la Marina està connectat amb el Tram.
                  • Ramon Muntaner3.924 12 530👍 1.278
                    T'he votat positiu per la qualitat de la teua intervenció 

Dit això, té part de raó el Indesquerra quan parla de la diferència entre el rerepaís de València i el d'Alacant. És obvi que la zona d'influència de la capital és molt més valencianoparlant que la d'Alacant. 

Salut! 
                    • tio_cuc1.663 13 937👍 434
                      Alacant ciutat i la seua imatge de capital de província junt amb la històrica bona comunicació amb Múrcia produeix un efecte de distorsió respecte a la situació lingüística a les comarques del voltant. És allò de la província però sense els pobles de la província. Per a l'alacantí mitjà (parle de la gent de la ciutat del Benacantil, per a mi un elxà no és alacantí i un alcoià tampoc), la imatge del mapa de la província és una icona abstracta i no es planteja que hi haja quelcom més enllà dels quatre pobles anomenats en castellà o a la castellana. De fet, la Diputació d'Alacant que basa la seua existència en l'excusa d'un govern per als pobles de la província, no és més que una altra institució burocràtica plena de subcontractes d'empreses amb empleats que vénen la majoria de Madrid i polítics que no tenen ni punyetera idea de quina és la realitat cultural i social que hi ha no a Pedreguer ni tan sols a Dénia o a Calp. Per això mateix, la situació lingüística a Alacant no és deguda als pobles del voltant, només cal mirar el mapa lingüístic del País Valencià i comprovar que el castellà està tant o més a prop de València com d'Alacant.

El problema és un nul interès de les classes dirigents per dignificar i revaloritzar socialment la llengua autòctona. Només cal mirar les tv de la mateixa empresa periodística a les ciutats, Levante TV, tot i la coentor provinciana, ha fet sempre alguna coseta en valencià. El verigüevo d'en Xavi Castillo per exemple. Però Información TV és la cosa més retrograda, més antivalenciana, més de cul a la realitat dels pobles que envolten la capital que s'ha vist mai a una tv local valenciana.

Hi estic (molt) d'acord

• Joanot471.837 2 883👍 462
                    L'afegitó de la Plana d'Utiel és a 60 km. i escaig, i ni Godelleta ni Xest, que està abans de Xiva, són València Castellana, que diuen els de Requena i Utiel. O siga, l'excomarca de Conca que ens endossaren en 1857. El primer poble castellà és El Rebollar, una aldea depenent de Requena, a 60'6 km. de València.
                    Les zones xurres mai no han estat antivalencianes, a no ser que parlem dels darrers 30 anys, que no ho sé ben bé. Són anti-valencià els peperos perquè sabem que el valencià el defensen els 'catalanistes', i volen evitar que valencians, catalans i balears puguen tindre qualsevol possibilitat com a nació.
                    Quan jo era menut era molt fàcil trobar-te xurros -valencians de parla aragonesa- que es disculpaven per no saber parlar valencià perquè al seu poble no es parlava, i asseguraven voler aprendre'l i estar-ne orgullosos si ho aonseguien. La disposició hi era perquè sempre s'havien sentit com valencians de segona per no saber valencià, i com més aprop de València més fort era aquest sentiment.
                    Va ser l'invent del blaverisme que va relaxar les ganes d'aprendre el valencià de forasters i xurros, que van presenciar perplexos com aquella colla d'animals es carregaven la llengua en pocs anys. Des d'aquell temps, molts castellanoparlants es van atrinxerar en la fraseta blavera que no volien aprendre perquè ensenyaven català i no valencià per fugir del tema. I ara tenim el que tenim: un 50% o més de 'valencianos' que tan sols fa una generació eren manxecs, andalusos, aragonesos o murcians.

El problema d'Alacant és que és al sud de la línia Biar-Bussot i els castellans tenen memòria de gos. El problema de València és que trencant la rebel capital valenciana tenen la porta oberta a la resta del País, i a més està el temeta del Cid, que va conquistar València abans que Jaume I i era castellà, i no ho obliden.  O els valencians de tot el País acabem amb el blaverisme o no tenim res a fer.
                    El de la filmació que obre el debat m'aposte els ous que és del València CF i d'ací li ve el blaverisme. El València CF és un aspersor de blaverisme perquè la major part de radicals d'aquest club són blavers i no deixen ser-ne res més els seus correligionaris. El feixisme entra pels camps de futbol, on es congrien els negocis més corruptes. Mentre uns fan l'animal, els altres els enganyen davant dels seus morros.
                    Quant a Alacant, si a València hi ha blaverisme, a Alacant hi ha pro-castellà i anti-València com a capital. Els alacantins es creuen que fent-se independent de València, fins i tot trencant-hi, podrien ser com els murcians: una comunitat uniprovincial lliure de "l'opressió" de la pèrfida capital valenciana. El discurs és el mateix: cal trencar el PV.
                    A Castelló ens trobem el mateix tarannà de menyspreu cap a València, i qualsevol valencià que hi viu se n'adona de seguida. València s'ha de fer respectar, però València ha de deslliurar-se del blaverisme, de la mateixa manera que el blaverisme se n'hi ha fet amb el control de facto... O això, o el no-res.

• Montgó-9614👍 4
                  Jo estudie en VLC i puc dir que si he sentit valencià a gent jove de la capital (a poca però a uns quants)! Puc anar per el carrer entre setmana i sentir mínim una volta per setmana a un pare o mare parlar-li valencià al seu fill, o iaio/iaia a el nét (el estrany seria que passara una setmana o dos i no haguera sentit valencià entre gent en parentesc. I recalque el de entre setmana perquè això és prou indicatori de que són gent de la capital, i no gent de comarques que ha anat a passar el día). Tinc amics que estudien a Alacant i estes situacions són moltíssim menys freqüents que a València! 

T'imagines estar en una panadería d'Alacant, parlar-li al principi a la dependenta en valencià, passar-te al castellà (simplement perquè no em respon en valencià però si m'enten) i que una dona d'uns 50 pocs t'agarre el braç i et diga "Parlali valencià!! Parlali valencià i que es fotiga! Jo sóc d'ací i els parle a tots en valencià" Que cap persona proteste, i la dependenta ajupixca el cap i no diga res? Jo no m'ho imagine. Doncs això em va passar a mi en VLC capital fa poc. 
          • Juan Lloris6.123 7 352👍 3.756
            Et mouries en un ambient universitari on la majoria són d'altres comarques.

Jo sent valencià tots els dies al treball, però no és real, ningú som d'allí.
            Deixa'l estar, és una mostra d'autoodi antialacantí, ho porten al moll de l'ós.
          Gran mostra d'autoodi cap a la ciutat d'Alacant...

En primer lloc la persona blavera del vídeo no és valencianoparlant i el que li contesta és de comarques (l'accent el delata), però vaja que parlem d'això clar... l'actitud de blaverisme paranòic (més enllà d'un blaverisme banal que s'escampa a les comarques del voltant de la ciutat) només la trobem a València i si he posat l'esemple d'Alacant és pel metro... tampoc passaria a Castelló per exemple, a vore quina excusa o mostra d'autoodi en poses ara.
          • gunmondòstir8 1👍 7

Indesquerra escrigué:
            En primer lloc la persona blavera del vídeo no és valencianoparlant i el que li contesta és de comarques (l'accent el delata), però vaja que parlem d'això clar... l'actitud de blaverisme paranòic (més enllà d'un blaverisme banal que s'escampa a les comarques del voltant de la ciutat) només la trobem a València i si he posat l'esemple d'Alacant és pel metro... tampoc passaria a Castelló per exemple, a vore quina excusa o mostra d'autoodi en poses ara.
            "El que li contesta" és de Meliana (Horta Nord, a 15 min de metro del centre de València) i parla amb accent de l’Horta no castellanitzat, era el cantant d’Orxata Sound System i tenint en compte algunes coses que han dit en concerts, per a tu, ell també seria un blaver.
              I tu ara d'on ixes, de baix de les pedres? Amagat sobre un segon usuari? Ni sé qui és ni demostres el que insinues, però que jo sàpiga amb l'expressió "comarques" hi entraria l'Horta Nord (que està menys castellanitzada), el que està clar és que no és de València. Respecte al tema blaver o no, com que no sé que dèia o deixava de dir als concerts, doncs de poc em serveix que tu consideres o no que diria jo, així que més val que no digues ximpleries.
              • gunmondòstir8 1👍 7
                Ja t’ho he dit, és Jordi Palau, el cantant d’Orxata. Evidentment no és blaver, però un grup que en concerts seus han cridat als quatre vents “no som fusterians” imagine que per als teus paràmetres només poden ser feixistes-espanyolistes-blavers-anticatalans. Només t’ho deia perquè l’has contraposat al blaver i m’ha fet gràcia, perquè per a la teua ment malaltissa els dos ho serien.

Lo de que ara ser de l’Horta Nord ho consideres “de comarques” no cola, tota l’Horta és àrea metropolitana de València i està funcionalment integrada amb la capital, i ho saps perfectament que sempre tires merda sobre nosaltres. De fet, Orxata es va formar a València i les seues lletres estan molt més centrades en la capital que no en el país.

Fa anys que llig el Racó i sempre m'he preguntat quant tardaries en acusar-me de segon usuari si participava. Quatre missatges! 
                  Continues sense demostrar-ho, almenys posa una foto o alguna cosa (i no et dic que no siga).

No sé si diu el que tu dius, però a les seues cançons hi ha frases de Joan Fuster, com es menja això? I de la paranoia que de que si diria espanyolista i bla, bla, bla... no sé que collons en dius, doncs clar que els contrapose. Un és un blaver de collons i l'altre, ja ho vaig dir i mira en això si he encertat un "cagadubtes de Compromís", no cal dir espanyolista-feixista-blaver-anticatalà que jo mai ho he dit ni ho diria.

L'Horta nord està poc metropolitzada... però en fi no vaig a discutir d'això, ara això de "capital" (ni que foreu madrilenys!) et delata i molt, ja pots riure segon usuari. 
                  Et salude perquè aclarisques que:

1) No eres segon usuari meu 

2) Parles amb el xic d'Orxata per a esbrinar si el vídeo és real 

• gunmondòstir8 1👍 7
                    1) Confirme que sóc segon usuari teu. De fet, tots els valencians "neoblavers" del racó som la mateixa persona i en realitat el PV és un paradís fusterià personificat en la figura d'Indesquerra, el valencià mitjà per antonomàsia.

2) No conec personalment al xic, però el vídeo és real. El van pujar a FB amb autoria d'uns tals "llibertadors del Regne de Valéncia" o una fricada similar amb un títol del pal "Valenciano humilla a catalanista" i el blavero crec que fa temps anà a Madrid a fer una performance de que els catalans ens estaven furtant la llengua i no se què.
                      1) Confirme que sóc segon usuari teu. De fet, tots els valencians "neoblavers" del racó som la mateixa persona i en realitat el PV és un paradís fusterià personificat en la figura d'Indesquerra, el valencià mitjà per antonomàsia.

Ací m'has fet riure

2) No conec personalment al xic, però el vídeo és real. El van pujar a FB amb autoria d'uns tals "llibertadors del Regne de Valéncia" o una fricada similar amb un títol del pal "Valenciano humilla a catalanista" i el blavero crec que fa temps anà a Madrid a fer una performance de que els catalans ens estaven furtant la llengua i no se què.
                      En fi...ni cas. La nostra batalla és contra el tripartit d'extrema dreta espanyola. Rebutgem-ne imitacions

Indisquerra: ningú odia Alacant. És Alacant qui competeix contra València sense que ningú competesca contra ella. Aquest discurs ploró de protegir Alacant no amaga que Alacant és la platja de Madrid i n'exerceix. Alacant té una problemàtica i València en té una altra. I castelló tant del mateix: tot problemàtiques en forma de melic capitalí provincial. La pena és el problemó de València, que sempre fou defensora a ultrança de les llibertats i que ara es un feu Torre de Babel que no fa d'allò que caldria: de Cap i Casal i de defensor de la terra valenciana.

Jo pense que l'esperança, si n'hi ha, és a les comarques centrals, d'Alzira fins Bocairent, i si sorgira un moviment pel valencià a aquestes comarques, que marcàs el pas a València, podrien tindre una oportunitat...

• anselm_turmeda6.146 10 348👍 3.966
          Per a tots els que parleu d'Alacant: l'any 1940 tenia uns 40.000 habitants... Avui en té 200.000? Això també ha ajudat a la minorització de la llengua.
        • Picany7.392 11 291👍 1.963
          Asfixiador haver de viure allà
      • FocViuUsuari sumador6.647 10 320👍 1.256
        Posa el resum a dalt la capçalera, per favor
        Al metro d'Alacant te'n trobaries d'altra espècie, que directament defensen el castellà menystenint el valencià com si fos suahili que intentares imposar-lo a les escoles. No glorifiquem Alacant, que tenen el melic més gran que una plaça de bous i allà el valencià és mort i enterrat.
    • ERCbotiflers260👍 15
      es que es la llengua materna de la majoria de valencians, inclos jo
      • Falafell159👍 160
        Una cosa és que sigui la llengua materna de la majoria de persones que viuen al PV, i una de ben diferent que sigui la dels "valencians" 

• RMCF 19023.983 9 525👍 1
          La llengua dels valencians és el català i el castellà.
            • Falafell159👍 160
              Et voto positiu perquè crec que un castellà és tan valencià com qualsevol altre foraster, no perquè cregui que un moro o un romanès pot ser tan valencià com un paio que parla valencià.
            • RMCF 19023.983 9 525👍 1
              Les zones castellanoparlant també són valencianes . I tu eres bastant més racista (o xenòfob, millor dit) que jo. Apel·les moltíssimes vegades al factor ètnic de la gent, en canvi, per mi no existeixen  valencians valencians i "valencians" ni catalans catalans i "catalans" perquè la seua ètnia o llengua d'ús habitual me la pelen
                Però que dius supremacista castellà? A quin factor ètnic de la gent apel·le jo? Jo apel·le a la llengua, m'és igual que siga d'una ètnia o altra i ja ho he posat castellà, àrab, romanès... ho has entès? Ets tu precissament el supremacista per pensar que l'ètnia castellana té drets que no tenen àrabs, romanesos i demés ètnies i que aquesta a més a més està per sobre de la catalana que és l'originaria que manté encara la llengua viva al seu territori. D'això se'n diu colonialisme.

I obviament que les zones castellanoparlants són valencianes, però quan tu has dit el castellà et referies a les zones catalanoparlants, xiquet, que no enganyes a ningú.
      • Petruccio684 1👍 785
        Se'n diu substitució lingüística, i n'ets víctima (o botxí).

El castellà era immensament majoritari entre nanos de nascuts des dels anys 50 cap ací, inclós jo. Valencians del Cap i Casal que parlaren valencià a casa podrien ser un 10/20%, i d'aquest percentatge, la major part van esdevenir blavers quan s'encetà la Batalla de València. També cal dir que la generació anterior, els nascuts durant la República o un poc abans sabien parlar valencià i havien jugat en valencià de menuts, i la gent de més arrere més encara. També cal dir que ja hi existien, a València, borses de castellanoparlants: la gent de cert estatus parlava castellà i els immigrats de zones xurres o castellanes, que eren una minoria no massa petita abans de la guerra, també.
      Molts dels que parlem valencià a València hem hagut d'esforçar-nos per (re)aprendre'l a base de records, relacions o mitjançant cursos.

Jo que sóc el que un blaver diria 'pancatalanista radical' també parlava castellà de menut i fins els 20 anys i escaig. Així que sí falla això de la llengua materna.

Interessant llegir un testimoni així en primer persona

Jo vaig nàixer a final dels anys 80 a Alcoi i vaig ser pujat en castellà tot i tindre pares valencianoparlants. Vaig adoptar el valencià com a primera llengua i és l'idioma en què pense, sent, patisc, ric, remugue, bonegue, faig les meues necessitats i parle sempre que puc
  • Marcos412474.234 2 502👍 2.941
    Quina xurma. Pobre València... 
  • JR1707374👍 428
    “Bidu” 
  • Jordi Freixas19.682 13 78👍 4.325
    Que imbècil...
  • pastor_de_bits10.262 9 209👍 2.139
    No deixa pas d'ésser una anècdota poc rellevant, però és bo de veure com la rata blavera té resposta.
    • Hyphen362👍 551
      Se li diu odi i fanatisme, Toni. Com quan un homosexual reprimit es fa passar per hetero tenint actituds homòfobes, és el mateix patró. 
    • UsuariV11.188 4 187👍 6.732
      A vore, lo que pensa una gran part de la societat valenciana realment és que "català" i "valencià" són "coses" diferents. Que siguen llengues o no és irrellevant perquè no hi pensen com a idiomes amb tot el significat de la paraula (ni com a un, ni com a dos). Simplement que català és com es parla a la major part de Catalunya i valencià és com es parla a la major part del País Valencià i els territoris que comparteixen variants dialectals (ells no ho dirien així), són una excepció anòmala que no canvia el seu pensament.

• Xicoira4.723 2 457👍 3.716
        Quin cacau mental... No pensa que son idiomes? Pensa que són dialectes?

I per aquí vols construir una identitat valenciana, perquè el relat pancatalanista no el compra prou gent, aleshores molt millor proposar una nova alternativa que té encara menys suport social que el pancatalanisme.
      • Toni Montagutí36.832 8 18👍 23.844
        Molt bé. Doncs aleshores m'hauríes d'explicar com és que, de vegades, viatjant pel País Valencià m'he trobat valencianoparlants que m'han dit que no entenien el català.
        No cal que m'ho expliquis, que ja en sé la resposta. 
        A veure si l'encerto: valencians a qui reconèixer que parlem el mateix els sembla haver de reconèixer que pertanyem al mateix país polític. I sempre he defensat que els valencians sou, sereu, allò que vosaltres voldreu decidir de ser. 

• alexpv2.540 2 719👍 1.522
          Llengua/=país
          Castella/=Veneçuela
        • gunmondòstir8 1👍 7
          A molts valencians els pot costar entendre l'oriental si, per exemple, no han estat exposats a TV3. Pense que per a vosaltres és molt més fàcil d'entendre l'occidental que a l'inrevés, probablement perquè coincidix més amb la llengua escrita i perquè fonèticament està un poc més prop del castellà, al que vosaltres sí esteu exposats. De fet, sempre m'ha sorprés que per a molts catalans orientals siga més difícil entendre el balear, que es del vostre bloc, que no l'occidental. Doncs per als valencians és encara molt més difícil entendre un barceloní que a un barceloní entendre un mallorquí.

De tota manera en estes coses cada persona és un món, hi ha gent que té molt bona oïda per a dialectes o llengües alienes i uns altres que no.
          • Toni Montagutí36.832 8 18👍 23.844
            Aquesta realitat que em presentes la puc entendre en el meu cas, que parlo un oriental molt marcadament nordoriental, però és que conec més  d'un cas de parlants d'occidental, de les comarques pirinenques, que també s'hi han trobat. I que quedi clar que m'hi he trobat poques vegades i que penso que qui m'ha mostrat aquest rebuig ho feia des d'un posicionament ideològic evident. 
        Ben explicat, tot i que convé matisar que també depén de zones del PV. A les comarques centrals, el valencià del carrer, en general, admet la unitat lingüística implícitament. Et diran que parlen valencià i que la seua llengua és el valencià (fins i tot et podran dir que ells no parlen català, perquè l'identifiquen amb el que es parla a TV3, 'una cosa semblant però que no és la mateixa'), però no arribaran als extrems esperpèntics que tots coneixem. I pel que he vist, el mateix es podria dir de les comarques del nord.

Salut! 
  • Makaku905 2👍 1.173
    Les normes del Puig escriuen la preposició "amb" igual que la preposició "en"? I llavors com distingeixen "amb" de "en"?
    • La Guineu47👍 56
      Context suposo. Es pensen que només els valencians confonen "amb" i "en" (fonèticament)? A Catalunya també hi ha confusió a vegades, hi ha gent que no sap si s'escriu viatjar "en tren" o "amb tren".
      Es que ni ell es sap les normes del Puig, diria que segons eixes normes, s'escriu "ab" que és un arcaïsme medieval pel que tinc entés. 
      • jomateixjo382👍 128
        "es sap" > "se sap"
      • Furs i Nació1.078 3👍 874

esclata-sang escrigué:
        No saps tu la de gent que encara et diria que l'home no ha arribat a la lluna, que és mentida. No en coneixes cap ?

La gent que no té coneixements de lingüística es basa en allò superficial, en el nom. Com que català si li diem valencià ?? 

El secessionisme real està molt per baix, i en gran part motivat per l'anticatalanisme.

Altres comarques no ho sé. Però valencianoparlants de La Safor que et diguen que valencià i català no són la mateixa llengua amb noms diferents n'hi ha ben pocs.
        Efectivament és com tu dius. Secessionisme real hi ha ben poc, és mes un problema de denominació que de gramàtica, això i l'anticatalanisme que abarca tot el país de dalt a baix. En bona part gràcies als catalanistes del PV .2
      Tal i com ho fem en la llengua parlada. Cap valencià utilitza el "amb" en la parla habitual, sinó és un context molt formal i, naturalment, de forma apresa als llibres.

• Batzolà715 11👍 123
        Això de cap valencià.... A la meua zona s'utilitza 'an' o 'am' depèn de la paraula que vinga encamant! (en acabat/després). I com ja han comentat més amunt la forma arcaica era ab... Llavors mos queda am + ab = amb!
          De am res, no hi ha cap valencià que diga "am", i lo de "an" serà d'alguna zona on s'obri molt la e de "en". Així que, insistisc, l'única forma oral del valencià a tot el territori és "en" i encara estic perquè algun fiolòleg m'explique com es va passar de "ab" a "en" d'una manera tan generalitzada i irreversible.

Respecte a "amb", em sembla una bona opció per al valencià literari (la forma "ab" és impronunciable) , però que conste que és una "concesió" dialectal dels valencians.

• Batzolà715 11👍 123
            De am res, no hi ha cap valencià que diga "am"

El que tu digues bonico!!

i lo de "an" serà d'alguna zona on s'obri molt la e de "en"

Tant que transformem la e en a i la n en m...
          • Batzolà715 11👍 123
            Veus un altre que corrobora lo del am! Hauries d'eixir més de la teua zona i no fer eixes afirmacions categòriques quan t'estan diguent el contrari, xè. Que atrevida és l'ignorància... Cap valencià diu!
              Dic i mantinc. Jo porte seixanta anys parant l'orella i sentint parlar valencians de totes les comarques, pobles i racons del país, i tots els valencians fem la conjunció copulativa com a "en".

I, insistisc, que algun filòleg m'explique com es va passar de "ab" a "en"  ("amb" no ho hem dit mai els valencians) d'una manera tan general i absoluta.

• Batzolà715 11👍 123
                Com parlar amb un mur! Baixa-te'n a la Marina Alta, xep!
              • jomateixjo382👍 128
                Conjunció copulativa? Espere que no sigues filòleg....
              • jomateixjo382👍 128
                " I, insistisc, que algun filòleg m'explique com es va passar de "ab" a "en"  ("amb" no ho hem dit mai els valencians) d'una manera tan general i absoluta".

Apud DCVB:

"J. Calveras va estudiar minuciosament els usos dialectals per a, en amb (An OR, i, 151-178). J. Gulsoy ha investigat amb gran lucidesa tot el problema de l'evolució de apud ab, am, amb, i de l'ús valencià de en per amb (RLiR, xxix, 38-59). Després d'aquests estudis podem considerar segura aquesta explicació de les formes procedents de apud: la més normal fonèticament i més antiga en català és ab; aquesta partícula, en usar-se davant consonant nasal (ab mi, ab nosaltres, etc.), sonava am per assimilació a la nasal; aquesta forma am es va estendre a la posició de la partícula davant tota mena de consonants, mentre la forma ab es conservava davant vocal; de l'ús de les dues formes, am ab, degué resultar una vacil·lació que es traduí en una forma mixta amb davant vocal. La forma dialectal amba ambe prové d'una aglutinació de la a- inicial dels demostratius aquell, aquest, i de l'article el (amb aquell interpretat com si fos amba quell, amb el com si fos ambe'l)."

Una vegada que existien les formes "am/an" d'ací és ben fàcil que alguns parlars empraren (i empren) "en", pel significat de les preposicions "juntament amb"/"dins de" i per la semblança fonètica.
                  Em sembla molt bé i no ho discutiré perquè no sóc filòleg però no me'n crec res de res. Totes eixes afirmacions tan típiques dels lingüistes "degué resultar una vacil.lació..." no se les creuen ni ells.

Tampoc és que el tema em lleve la son, eh.

• Batzolà715 11👍 123
                     no ho discutiré perquè no sóc filòleg però no me'n crec res de res

Volies l'explicació, la tens i després no te la creus.... Tots els nostres clàssics estan escrits an ab què vols més? I damunt tens llocs on hem preservat formes més similars, casos intermedis...

De ab a en no hi ha manera d'explicar-ho, però de ab a an a en... si que es veu. Tampoc creus en la Teoria de l'evolució d'en Darwin?
                      Precisament perquè crec en la teoria de Darwin i no en fantasies, no em crec que de "ab" es passe a "en".

• Batzolà715 11👍 123
                      ab → am/an → en

Tampoc creuràs que de un dinosaure es passe a un pardal no??? I mira que és deu mil voltes més difícil de creure  

Si no eres capaç de vore els passos intermedis... 
                      O siga, la a es converteix en e i la b en en.

Valencià del segle XV:   "me'n vaig ab ell"

Valencià dels segles, XXI, XX, XIX, XVIII...  : "me'n vaig en ell".

Vinga, va!     Ni borratxos s'ho creuen.

Però alguna cosa han de dir, no van a dir que no ho saben, ells tan savis que són i viuen d'això.

• Batzolà715 11👍 123
                      I les escates es convertixen en plomes i les potes davanteres en ales vinga va!!

T'has deixat dos segles entre mig???
                    • jomateixjo382👍 128
                      Demanes explicació, se't dona la més plausible i lògica (amb bibliografia), confons conjunció amb preposició. I després dius que no t'ho creus...
                      Vinga, va! 
                      "En" es valencià des de la prehistòria, fins i tot abans de l'arribada dels indoeuropeus a la península ibèrica, "en" és valencià, fins i tot abans de que el romans es fiquessin a València i Sagunt! 

PS: aporta tu una altra explicació millor per "en", si és que la tens. I com diu Batzolà... quedes convidat a Teulada, Benissa, Senija....
                    • jomateixjo382👍 128
                      Saps que els escriptors, en general, eren (molt) cultes i empraven cultismes? La grafia no sempre es correspon amb la fonètica ... Escriure no és parlar. Potser el Joanot Martorell o l'Ausies March escrivien "ab" perquè era la norma culta no parlada (del llatí "apud") i després parlant en feien una altra cosa. És com si em dius que "eixida" no és valencià, perquè la majoria en diu "ixida" sense la "e"...
                    • jomateixjo382👍 128
                      En quin document del segle XVIII haurà trobat "me'n vaig en ell" ? Potser AMB la cremà de Xàtiva hahaha
                    • jomateixjo382👍 128
                      Aprèn una miqueta de fonètica històrica ... Saps que sànscrit, avèstic, llatí,grec, anglès, finès.... etc. venen d'una mateixa llengua?
                      Jo no tinc perquè donar cap explicació perquè no sóc professional del ram, però que en poc menys de dos segles es passe de ab a en no s'ho creu ningú. No cal ser especialista per a vore-ho, només sentit comú i uns coneiximents superficials sobre idiomes.

La meua tesi, per dir alguna cosa perquè no em correspon a mi esbrinar-ho, és que els valencians sempre hem dit en.

Ací el problema és que "amb", que si és d'ús popular a Catalunya, s'ha convertit en l'única forma normativa. I ja he dit que no ho qüestione, però que se sàpia que és una concesió (una més) de la normativització als parlars dialectals de Catalunya, i reconèixer això és cosa que a alguns valencians vos irrita prou, pel que veig.

• Batzolà715 11👍 123
                      Però es que es passa de an/am a en... no és la cosa més incomprensible del món... Mira tu les paraules que molts comenceu amb e i altres en a...

I concessió precisament la forma escrita amb "o/u" "e/a" justament som els valencians els que eixim guanyant! (gràcies a Déu)

Mos irrita que precisament t'estaques (t'astaques) en una forma que nosaltres diguem i que ens vullgues imposar la teua forma i que digues que cap valencià la diu. (Llavors, no som valencians??)

Batzolà escrigué:

I concessió precisament la forma escrita amb "o/u" "e/a" justament som els valencians els que eixim guanyant! (gràcies a Déu)

Això no és cap concesió. En la literatura medieval a la mateixa Catalunya, les o són o, les e, e i les a, a. Si posteriorment han tingut una evolució fonètica diferent a la part oriental (i amplament majoritària) és problema d'ells (per cert, un altre misteri de la nostra dissortada llengua del que ningú ha donat encara una explicació convincent,  com passen els catalans de dir comprometre a dir cumprumetra).

Batzolà escrigué:

Mos irrita que precisament t'estaques (t'astaques) en una forma que nosaltres diguem i que ens vullgues imposar la teua forma i que digues que cap valencià la diu. (Llavors, no som valencians??)

Fals, nosaltres no diguem "amb", ni ho diem ni ho hem dit mai. Els valencians, o hem dit "ab" com s'escrivia abans (cosa que m'estranya) o ho hem dit i diem "en". En, eh, no an, ni am, com tu t'inventes. I des de Vinaròs a Guardamar.

I jo no vull imposar res. Ja t'he dit que accepte l'amb com a normatiu, encara que només siga per tradició literària moderna. Però, que conste, és una concesió dialectal cap als catalans. Una més.

Com l'"ens" (mos), per exemple, que tampoc diu mai cap valencià.

• Batzolà715 11👍 123
                      Acusant-me que m'invente coses: Mira t'ho diré amb una expressió que sí que es diu des de Vinaròs a Guardamar...

VES-TE'N A FER LA MÀ!!

Si en la teua ment de troglodita no t'entra al cap que diguem an/am, pos bé! No cal parlar més amb tu! T'aconsellaria si les teues dos neureones et donen de sí que estudiares filologia però no sé si et donaran! Ala bon vent! Ho has conseguit, ja m'has cabrejat!

troglodita... dos neurones... ves-te'n a fer la mà... uf, qué maleducat!.

Però, va, t'ho perdone.

No és que no m'entre en el cap, és que no ho he sentit mai en cap lloc del país.

Realment tu has sentit algú que diga "me'n vaig am ell"?

Pensa-hi uns segons abans de respondre, per favor.

jomateixjo escrigué:

Una vegada que existien les formes "am/an" d'ací és ben fàcil que alguns parlars empraren (i empren) "en", pel significat de les preposicions "juntament amb"/"dins de" i per la semblança fonètica.

"alguns parlars" diu, com si fos un subdialecte perdut entre muntanyes, quan ho diuen milions de persones de tot un país.

• jomateixjo382👍 128
                Has de parar una miqueta més l'orelleta a "totes les comarques, pobles i racons del país".
    • alexpv2.540 2 719👍 1.522
      Passa el mateix en català. Gran labor va fer en Fabra!
    A la ciutat d'Alacant seria un miracle trobar dos persones parlant valencià, lamentablement.
    Jo he xafat prou Alacant i quan vaig intente parlar sempre en valencià i encara no he aconseguit que ningú em conteste en valencià de fet la majoria em miren extranyats.
    Al Cap i Casal, tot i que que la situació és dramàtica, és molt millor que a Alacant on la valencianitat no es veu per cap lloc.
    A València encara es poden trobar valenciaparlants d'allí, com jo mateix.
    Ara ja no visc allí però quan vaig només parle valencià i ahí és on es veu que hi ha molts mes dels que la gent es pensa,  a banda de que ningú em mira com si vinguera de Mart.

Respecte al conflicte valencià/català, no es cert que això només ho trobes a la Ciutat de fet l'ultima enquesta situava en un 65% els que les veuen com a llengües diferents i el 35% no.
    A banda d'això en les Riberes, la Costera, la Safor... trobarás "secessionistes" a manta. Jo almenys els he trobat. Hi ha a totes les comarques, un 65% no ix només de l'Horta.
    La majoria dels meus companys de faena son de les Riberes i son majoritariament " secessionistes".

No se perquè estas en constant campanya contra València diguent coses que no son veritat. Supose que vols fer creure als catalans d'ací una realitat inventada on al PV tots son pancatalanistes llevat dels blavers de la Capital i això no és cert.
    Si lo poc que fas ho feres contra l'espanyolisme i el madrilenyisme i t'oblidares una mica de VLC seria molt mes constructiu.

Indesquerra escrigué:
      No és cert el que dius, on UV es menjava els mocs UPV, encara que minoritari, trèia els suficients vots per deixar-los encara més en ridícul, cas d'Alacant.

El problema que teniu és que l'espanyolisme regional a vosaltres "vos la posa dura" i inteneu blanquejar-lo. Ho he dit mil vegades, preferisc l'espanyolisme que va de cara que no el regionalista que "mareja la perdiu" i trolleja. A un blaver com el del vídeo mai el podràs reciclar perquè parteix d'una paranoia, a un colon "manipulat" i no anticatalanista encara el pots "reciclar". Escolta! Assumiu la fauna que teniu i deixeu de fer el ploramíques, perquè això no és tirar per terra res, més amunt han fet el mateix d'Alacant (que està ple de colons) i no t'he vist dir ni mu. Menys hipocresia.
      UPV  en Alacant era residual. UV va arribar a tindre 10 diputats a les Corts i la UPV es quedava en el 3% , malauradament eh, que jo era simpatitzant.
      Respecte al espanyolisme regional o pur i dur em quede amb el regional.
      L'espanyolisme regional mante almenys una de les dos identitats majoritaries, la valenciana, el pur i dur, ni això. Per tant, jo crec que és mes facil que això derive en valencianisme, encara que siga regionalista i d'ahí que evolucione cap a posicions mes rupturistes que no l'espanyolime pur i dur. Si volem independitzar-nos necessitem molta gent que ara és espanyola.

Respecte al discapacitat del video que vols que et diga.... la pregunta és, és espanyol perque és anticatalanista o és anticatalanista perque és espanyol? Perque si és espanyol pel seu anticatalanisme, tenim un problema però si deixara de ser abticatalanista també podria deixar de ser espanyol i això si que ens interessa.
      Qui ha començat comparant VLC i Alacant has sigut tu, com sempre, els altres només han continuat. Jo m'estime molt el meu país i especialment el sud, per eixa raó no voras que obriga cap fil denigrant cap ciutat o poble com fas tu amb VLC.
      I la fauna que fulula per ací està assumida que el PV és espanyol de dalt a baix no només l'Horta.
        Clar... i els 10 diputats de UV d'on eren, de València. D'Alacant cap ni un.

L'espanyolisme regional és anticatalanista perquè és espanyol, posa-t'ho en el cap, i mai els convenceràs, que a vosaltres vos mole l'anticatalanisme i se vos caiga la baba amb ells és cosa vostra.

I jo no he comparat res al fil, el fil és un vídeo i punt. Simplement ho he fet en un comentari de refiló, no pretengues pasar gat per llebre. Jo només sé, que cap de vosaltres ha comentat el fil, CAP, sou incapaços de criticar a un blaver de merda quan fins i tot se replicat per un valencianista que diria que no és ni massa catalanista, només haveu desviat el tema cap on sempre voleu dur-lo, molt curiós tot plegat.

PD. Per cert, no sé que collons fas, que sempre copies el missatge anterior i el Racó comença a funcionar malament, contestes a algú que no sóc jo o m'apareix a mi contestacions que fas a altres. Aprén a fer funcionar bé el Racó i a contestar en condicions, reiet!
          Doncs home serà que abans de copiar he enviat missatges que m'ha enllaçat mal i aleshores els seguents els copie per a que se sapiga a qui va dirigit. A mi, a voltes em va be i a voltes mal. Tinc entes que no soc l'únic a qui de quan en quan li falla. Tot hi ha que explicar-ho...

Per cert, lo del nostre anticatalanisme.... en fi, tu mateix et retrates.

PD . Ale, ja m'ha enllaçat malament.
            Mira, el que et retactes ets tu quan en un comentari de més amunt dius que l'anticatalanisme existent al PV és per culpa del catalanisme valencià. A bande de ser mantra mentider que soleu usar, si això no és anticatalanisme ja em diràs tu, xiquet.
            Això és una realitat, el catalanisme al PV ho ha fet molt molt malament. Ara vorás la campanya electoral, el trifatxito va a parlar mes dels PPCC, la llengua catalana... que ERPV. Els doneu vots a milers amb la vostra burrera.
            La realitat que t'inventes tu. Si el trifatxito fa això és pel procés i per Compromís que és qui està governant i precissament vol dissimular el seu catalanisme, ni el procés és proPPCC ni Compromís és pro PPCC però ells seguiran amb el seu anticatalanisme i es que en el fons fas el mateix que el subnormal del vídeo, l'únic que no poses en dubte la unitat de la llengua.
          • __33685__20👍 4
            Amb tot el meu respecte, fa una mica de mal efecte que us costi tant posar-vos d'acord els valencianoparlants entre vosaltres mateixos. No em refereixo a ser d'esquerres o de dretes, sinó qui sou. Quina es la vostra identitat.
      I els 0 d'UPV eren tots d'Alacant...
      L'espanyolisme regional serà anticatalanista a l'Horta al teu poble deu ser ben catalanista, no? Segons la teua lògica.

I que dius que a nosaltres ens agrada l'anticatalanisme? Tu saps la quantitat de comunicats i propostes, la quantitat de vegades que hem fet públic, el nostre suport a la RC i als pressos polítics?? Després parles de trileros.

Respecte al discapacitat del video..  doncs això... dona llàstima i tot.

Si fas comentaris de refiló de refiló et responen.

PD. Tu mateix t'has repost. Copie el teu escrit perque m'enllaça on no toca, que no seré tan llest com tu, per ahí arribe, encara que siga de l'Horta.
      En este no t'he copiat a vore com va.
        No, els 0 eren de tots els llocs. No hi havia diferències en el vot catalanista però si en el vot blaver que era TOT de València.

No al meu poble simplement no és anticatalanista. Anticatalanisme és blanquejar el blaverisme, si amb una mà doneu suport als presos i amb l'altra feu la viu-viu al blaverisme, aleshores ho feu a l'anticatalanisme.

De refiló no, ací hi ha individus, i tu també, que el que comenten de refiló (si ho fan com ara tu) és el fil.

PD. És a l'inrevés, quan no el copies va bé, com vas a saber si enllaça on no toca abans d'enviar-ho... aquests de l'Horta...
  • esclata-sang1.408 1👍 1.073
    No saps tu la de gent que encara et diria que l'home no ha arribat a la lluna, que és mentida. No en coneixes cap ?

La gent que no té coneixements de lingüística es basa en allò superficial, en el nom. Com que català si li diem valencià ?? 

El secessionisme real està molt per baix, i en gran part motivat per l'anticatalanisme.

Altres comarques no ho sé. Però valencianoparlants de La Safor que et diguen que valencià i català no són la mateixa llengua amb noms diferents n'hi ha ben pocs.
    O no saps llegir o no t'enteres xiquet. Jo he dit que el blaverisme paranòic, filofeixista i "originari" es troba a València ciutat. Una altra cosa és el blaverisme banal que hi ha a les comarques límítrofs, per influència i quan més allunyades de València menor, que és una altra cosa. La prova la tens mirant on trèia més vots Unión Valenciana i on es menjava els mocs. D'enquestes sobre llengua hi ha 50 mil, amb majoria secessionista o majoria unitarista (ara recorde una de la Universitat de València) però no recorde que es fera per comarques, com si pots comprovar amb els vots al blaverisme d'UV.

I el que faig en aquest vídeo és contra l'espanyolisme, representat pel blaverisme en aquest cas, que gent com tu mireu de blanquejar-lo com a filoblavers que sou, no és el meu problema.

Indesquerra escrigué:
      O no saps llegir o no t'enteres xiquet. Jo he dit que el blaverisme paranòic, filofeixista i "originari" es troba a València ciutat. Una altra cosa és el blaverisme banal que hi ha a les comarques límítrofs, per influència i quan més allunyades de València menor, que és una altra cosa. La prova la tens mirant on trèia més vots Unión Valenciana i on es menjava els mocs. D'enquestes sobre llengua hi ha 50 mil, amb majoria secessionista o majoria unitarista (ara recorde una de la Universitat de València) però no recorde que es fera per comarques, com si pots comprovar amb els vots al blaverisme d'UV.

I el que faig en aquest vídeo és contra l'espanyolisme, representat pel blaverisme en aquest cas, que gent com tu mireu de blanquejar-lo com a filoblavers que sou, no és el meu problema.
      El problema és que on UV es menjava els mocs tambe ho feia l'UPV la majoria de vegades.
      Enquestes amb majoria unitarista? Vaja, una grata sorpressa, on les puc trobar?
      Blanquejar no, el blaverisme te o millor dit tenia, un toc regionalista, es a dir és un espanyolisme regional a diferència del d'Alacant que és espanyolisme pur i dur. Ara be a dia de hui al blaverisme de regional li queda ben poc i cada volta s'assembla mes a l'espanyolisme alacantí.

El video serà contra l'espanyolisme però la finalitat amb que ho poses és tirar per terra VLC. Tens una fixació malatissa, posa de quan en quan la fauna que hi ha per la teua comarca i dissimules un poc que se te nota.

A l'AMB hi ha colons a manta a diferència de la Catalunta profunda i no veig a ningún català tirar per terra la seua capital per això, al contrari la defensen i senyalen clarament l'enemic.
        No és cert el que dius, on UV es menjava els mocs UPV, encara que minoritari, trèia els suficients vots per deixar-los encara més en ridícul, cas d'Alacant.

El problema que teniu és que l'espanyolisme regional a vosaltres "vos la posa dura" i inteneu blanquejar-lo. Ho he dit mil vegades, preferisc l'espanyolisme que va de cara que no el regionalista que "mareja la perdiu" i trolleja. A un blaver com el del vídeo mai el podràs reciclar perquè parteix d'una paranoia, a un colon "manipulat" i no anticatalanista encara el pots "reciclar". Escolta! Assumiu la fauna que teniu i deixeu de fer el ploramíques, perquè això no és tirar per terra res, més amunt han fet el mateix d'Alacant (que està ple de colons) i no t'he vist dir ni mu. Menys hipocresia.
        • VIcent1979475 4👍 138
          Resultats a Alacant d'UV i UPV

1. Autonòmiques 1991: UV 0.89% - UPV 1.01%
          2. Locals 1991: UV 0.60% - UPV .64%
          3. Autonòmiques 1995: UV 0.79% - UPV 0.32%
          4. Locals 1995: Cap Llista presentada per UV o UPV

Resultats a l'Alacantí d'UV i UPV

1. Autonòmiques 1991: UV 1.22% - UPV 1.46%
          2. Locals 1991: UV 0.92% - UPV 0.91%
          3. Autonòmiques 1995: UV 1.15% - UPV 0.73%
          4. Locals 1995: UV 0.26% - UPV 1.04%

Miseria en tot cas
        • VIcent1979475 4👍 138
          Tu has fet una afirmació molt concreta... jo mostre les dades sobre eixe cas concret... no se que me diu tu ara sobre l'Horta i sobre València...

Tu has parlat i afirmaves sobre Alacant... i sobre això he donat jo dades....

Has dit textualment "on UV es menjava els mocs UPV, encara que minoritari, trèia els suficients vots per deixar-los encara més en ridícul, cas d'Alacant."

I no és aixina en el cas d'Alacant.
  • esclata-sang1.408 1👍 1.073
    Per als que parlaveu sobre l'ús del valencià a les ciutats de València i Alacant.

Segons les darreres enquestes si que hi ha una diferència significativa. A la ciutat de València els valencianoparlants inicials (de llengua materna) seran al voltant del  15-18% de la població.

El que passa és que, com explicava un company més amunt, en les converses amb castellanoparlants el canvi de llengua és molt majoritari i per això la llengua no se sent gaire pel carrer.

Alacant en canvi està molt pitjor. Segons Brauli Montoya n'hi haurà un 3% de valencianoparlants inicials. Amb eixe percentatge, sentir una conversa en valencià és pràcticament impossible. Tampoc se sent la llengua però perquè no en queden quasi de parlants.

• FocViuUsuari sumador6.647 10 320👍 1.256
    Doncs que vols que et digui, em sembla bastant lamentable tot plegat. El noi que defensa la unitat de la llengua tampoc és que exhibeixi un gran nivell... és basicament un "a veure qui té més collons", i no fa gaire goig de veure.

I em sap greu criticar-ho, perquè ha de ser dificil trobar-se amb aquesta gentussa en el teu dia a dia, però honestament és el que he sentit. Ànims amb la lluita per la llengua, no defalliu!
      A mi em va passar el mateix amb la sensació. Passa perquè el que ix a la defensa ho fa més perquè el xicon ratlla un cartell "dels seus" (Compromís, fins i tot fa pinta de treballar en alguna conselleria -tu no saps qui sóc jo, li diu-) i s'ho agafa com una ofensa que pel tema del català en sí. Jo el trobe el típic cagadubtes de Compromís que quan comença a dir-li el blaver  que si "catalanista", si és de "Catalònia" i demés comença a fer ganyotes i no sap ni que dir-li... perquè li desmonta tot el seu "marc mental" ideològic.
    • fcim19.275 10 81👍 2.058
      Jo de gent del PV m'he trobat cada "pupurri" que aquí al Principat és impensable, possiblement perquè que som una nació ho tenim més clar. Aquí a dalt  per exemple o ets catalanocèntric o hispanocèntric, a part de que siguis més independentista o no, però al PV, el que jo he vist, molts valencianistes que bé: una València dins d'una espanya guai d'esquerres no està malament, si s'independitza també li està bé i si s'ajunta amb els PPCC també, el català el parlen d'una manera que no saps si barregen aposta les normes del Puig i de Castelló o senzillament no el parlen bé.
  • EstatpropiUsuari sumador165.039 11 1👍 27.653
    S'ha trobat al Policerdo al metro, quin suplici.

• Publicitat

Fòrums

• 9.252.461 missatges
    • 219.499 temes
    Fixa la barra dreta
    Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
    més votats

Accedeix als fils més votats
    Publicitat