Fòrum

Aquesta és possiblement la idea més absurda per arribar a la independència que mai heu sentit

Compareixença269 2👍 749
Mireu raconaires. Els educadors sempre diuen que per aconseguir influenciar els altres més val posar-hi incentius que càstigs, cert? I la veritat és que darrerament estem enfadats, i només ens venen a la ment amenaces cap el processisme. Molt comprensible, però vaja, la nostra capacitat de coerció tampoc no és massa gran, així que ja sabem que no tindrem gaire èxit en influenciar el moviment polític i institucional d'aquesta manera, i més amb el gran bloc llirista que  el protegeix.

Als catalans sempre se'ns ha donat bé moure'ns per incentius econòmics. Bé, i a tothom, ja se sap que els diners mouen el món. Així que proposo que l'independentisme creï un gran fons de recompensa monetària que serà atorgat de forma individual a aquell president/a que aconsegueixi implementar la independència de forma efectiva. Només s'atorgarà quan Catalunya sigui un membre reconegut de la ONU, incloent per estats com Rússia, Xina, EUA o Alemanya. El guanyador ho podrà compartir amb els seus membres de l'executiu si així ho han acordat.

Si cada independentista afegeix 5 euros inicials, tindríem de seguida 10,000,000. Però bé, els fons hauria de créixer. A més temps sense aconseguir-se, més gran la recompensa i l'incentiu, seria com una subasta inversa. Potser així cada nou intent s'esdevendria de forma més ràpida. També podria atreure talent real que competís pel premi final. Deixeu la vostra relaxada opinió.

Respostes

Configuració
  • Makaku1.008 2👍 1.351
    Lo bo seria quan s'anés a atorgar el premi i no sabéssim si donar-li al Puigdemont de torn exiliat, o al Torra de torn fent de President de la Gene interí, o a un tercer que portaria empresonat per rebel·lió 20 anys... Al final s'acabaria enduent el premi el Torra de torn que menys se'l mereixés després d'un bon reguitzell de presidents empresonats i assassinats amb plutoni a Waterloo.
    • Compareixença269 2👍 749
      Hauria d'haver un seguit de regles clares. Però en essència, el guanyador hauria de ser aquella pesona/partit que garanteixi el control del territori després d'una DUI. Si entre la DUI i els reconeixements internacionals hi ha un procés constituent liderat per altres, el guanyador continuaria sent el que va facilitar la DUI i el control del territori que va permetre que es celebrés el procés constituent. Però només podria rebre el premi un cop culminat el procés.
  • Puigdomènech10.054 13 213👍 3.091
    No acabo d'entendre aquest pensament que suggereix que la independència cau del cel o de la mà d'algú.

Però bé, la idea em sembla bé aplicada al món de l'independentisme o del catalanisme mateix. Aquests tipus d'idees fan falta dins la cultura catalana. Això que proposes per exemple es pot aplicar potser amb més facilitat,  als responsables d'una tv privada en català, marques que etiquetin en català, empreses o persones no-interessades en el mercat espanyol etc
  • batet1.377 1👍 685
    Amb €s  fins i tpt Rivera voldria ser president independista.
  • Defectible7.981 270
    Com diu el cèsar, bona manera de fer que t'embarguin el compte.

En canvi, promet-los prosperitat als unionistes de classe baixa i veuràs.
    • Compareixença269 2👍 749
      Per molt que tinguem un 99% de suport, si no hi ha collons això no s'implementa. I no hi ha hagut en la història de la humanitat un mecanisme millor per incentivar la presa de riscs que els diners.
      • Defectible7.981 270
        Per molt que tinguem un 99% de suport, si no hi ha collons això no s'implementa
        Si el tinguéssim s'implementaria. Zero dubte.

Per ara tens 55% màxim, 60% sent optimistes.

I no hi ha hagut en la història de la humanitat un mecanisme millor per incentivar la presa de riscs que els diners.

Absurd. Et posen a la presó l'endemà i et foten els calés.

• Defectible7.981 270
        Es tracta de recordar-los com els va, doncs.

Quan he sentit als catalans parlar de calés sempre ho he vist fent-ho referint-se als propis catalans —que per definició ja en tenen, de calés (una mica més, com a mínim, i sinó en patrimoni). Infraestructures i tal, ok, però que el nostre economista en cap és el saltamartín, caram.

Jo trobo que s'ha anat deixant molt enrere, el greuge econòmic. Recordo un professor de pintura a la universitat, que era canari, i això és abans de la sentència de l'estatut, dient que per què havien de tenir els nens andalusos un ordinador per cadascú a l'escola amb els diners d'aquí. En lloc de recordar tot això, el tema econòmic s'ha centrat en qüestions més abstractes i de caire nacional.

És el que tira a altres CCAA, a l'hora d'atiar l'odi cap a Cat, el tema calés. Quan en el seu cas és fals. El que no entenc és per què no ho hem estat fent nosaltres —bé, els espanyolistes/unionistes ho fan perquè són "solidaris", suposadament, amb les zones més pobres de l'imperi.

Clar que si vols fer la independència només per uns motius, doncs no sumes. Així que felices frustracions futures per a tu i per a tothom, verdureta de temporada ¯_(ツ)_/¯
        • Flordeneu de Königsberg1.159👍 2.186
          que per definició ja en tenen, de calés (una mica més, com a mínim, i sinó en patrimoni).
          Més que qui?

Repeteixo, que a la teva família tingueu diners (en patrimoni o líquid) no vol dir que la resta de catalans en tinguem.

A tot arreu, en general, els autòctons tenen més diners que els immigrants. Per tant, és probable tindre'n més que no pas un paquistaní, sí, però no creguis que tens més que cert sud-americà o un immigrant espanyol, sobretot segona o tercera generació. Ma mare no ha tingut mai un lloc propi on viure, vivíem a ca ma àvia com podiem, mentre els meus amics ciudadaneros de Cornellà tenien segones residències a Cunit...
          • Defectible7.981 270
            Una cosa.

Tu t'adones que em fots bronca i m'ataques personalment, per tot seguit passar-me a explicar allò mateix pel que m'acabes de fotre canya?

Vull dir, que ja entenc que algú no et caigui bé i tal, però potser tampoc caldria anar-se'n a aquests nivells.

És clar que hi ha castellans rics o simplement classe mitja i en millor posició que molts catalans. Però la gent que ve de fora són més pobres d'entrada són més que els d'aquí, i això és indubtable, hi han enquestes que així ho mostren en quasi tots els estatus socials. Poc, d'un 10% si vols, però suficient com perquè des de la seva posició hi hagi una percepció negativa si no ens hi involucrem activament per compensar-ho.

A casa meva no en vam tenir mai, de diners. A mi no em van dur mai res, els reis, en tot cas m'ho duien els padrins que eren qui en tenien. Per una raó tan senzilla com que mons avis paterns eren immigrants mateixos entre pobles, buscant on establir-se, i l'avi havia estat d'una feina tan humil com ser forner. Després van tenir 5 fills, així que, d'heredar per part de pare, no vem heredar res. Així que t'estalvies vacil·lar-me més per aquesta banda, ok?
            • Capità·carxofa3.663 1 564👍 9.799
              No tens NI PUTA IDEA de la vida. Surt del teu cau de merda i fes alguna cosa de profit.
              No et vacil·lo i no t'ataco, m'agrada discutir i, sobretot, quan penso que algú no té raó. Tampoc t'insulto, només sóc 'dura', però crec que en un fòrum se'n pot ser.

Però sí, aquí t'he votat negatiu perquè, particularment trobo força cansat aquest rollo Coscubiela de 'els catalans són més rics' (suposadament) com si tinguéssim no sé quin deure moral amb els colons que viuen a Catalunya amb tots els privilegis.

I no, ja els pots prometre el que sigui. Ells són espanyols, els importa un rave el que els prometis que tindran a una Catalunya independent, perquè no s'ho creuen i, més encara, no s'ho volen creure. Volen continuar essent espanyols i punt. El dia que la gent accepti això, avançarem. Oimés, els quatre que s'apuntarien pels diners però en tema llengua serien igual de ciudadaneros, jo no els vull pas.

I respecte als immigrants no-espanyols, normalment (arribats i segona generació) ja n'han tingut prou, ells només volen assegurar-se la nacionalitat ñ amb els beneficis que comporta i fer la seva vida. Els pots prometre el paradís que no volen que els maregis.

• Defectible7.981 270
                N'hi ha molts que no ho són, d'espanyols. Són d'on ells vegin oportunitats per treballar i/o enriquir-se. Molts dels que van venir aquí durant el franquisme també eren espanyols, i mira ara alguns o sons fills o néts.

Oimés, els quatre que s'apuntarien pels diners però en tema llengua serien igual de ciudadaneros, jo no els vull pas.

Oh, no els vols pas...

Si t'ajuden a fer la indy, no veig per què no els hauries de voler.

I respecte als immigrants, normalment (arribats i segona generació) ja n'han tingut prou, ells només volen assegurar-se la nacionalitat ñ amb els beneficis que comporta i fer la seva vida. Els pots prometre el paradís que no volen que els maregis.

Doncs bé que en van plens les colles castelleres.
                  N'hi ha molts que no ho són, d'espanyols. Són d'on ells vegin oportunitats per treballar i/o enriquir-se. Molts dels que van venir aquí durant el franquisme també eren espanyols, i mira ara alguns o sons fills o néts
                  Hi ha casos d'integració, sobretot en zones catalanoparlants, però la gran massa és a un altre lloc. Jo me n'alegro d'aquests casos, però com ve dius tu, l'entorn et dibuixa.
                  Oh, no els vols pas...

Si t'ajuden a fer la indy, no veig per què no els hauries de voler.

Doncs perquè no vull que m'ajudin a fer una Castella II. No vull una persona que un cop siguem independents m'obligui a fer el castellà oficial.
                  Doncs bé que en van plens les colles castelleres.

Ens llocs catalanoparlants, doncs com en el cas dels espanyols. Però la dada que diu que el 90% dels immigrants trien el castellà hi continua sent. No per res. Trien la llengua dominant, i punt, per supervivència o el que sigui. 
                  • Defectible7.981 270
                    Doncs perquè no vull que m'ajudin a fer una Castella II. No vull una persona que un cop siguem independents m'obligui a fer el castellà oficial.

Bé, això és posar l'arada davant dels bous, no et sembla?

De totes maneres, és bo de saber que prefereixes seguir a Espanya que no un estat propi amb el castellà de llengua cooficial —o almenys 2a.

Pensa que encara que facis un país a la força, una futura constitució l'haurà de votar la gent, eh?

Però la dada que diu que el 90% dels immigrants trien el castellà hi continua sent. No per res. Trien la llengua dominant, i punt, per supervivència o el que sigui. 

La llengua dominant en els entorns laborals i socials que es mouen.

Però, ep, per ells és una 2a llengua! Que bé pot canviar per ser la 3a en pro del català si les circumstàncies canvien.

Suposo que en una hipotètica Cat independent, i per aquest motiu, hauries de voler més immigració no castellanoparlant que no de castellanoparlant, no?  

De totes maneres, és bo de saber que prefereixes seguir a Espanya que no un estat propi amb el castellà de llengua cooficial —o almenys 2a.
                      És que mira, que et mati el teu enemic és una merda, però que et matis tu mateix amb alegria, és de carallots. Coi, resulta que m'hi he de deixar la pell per després tindre un Estat on el català morirà igual perquè hem continuat de mantenir el privilegi que els castellanoparlants tenen perquè a mi fa 300 anys que m'imposen sa llengua?
                      La independència no és un fi  buit en si mateix ni és realment independència si mentalment i lingüística continues igual de subjugat a Espanya. I aquesta part l'independentisme mainstream encara no ho ha entès.
                      Però, ep, per ells és una 2a llengua! Que bé pot canviar per ser la 3a en pro del català si les circumstàncies canvien.Suposo que en una hipotètica Cat independent, 

Pot canviar o no pot canviar, depèn.
                      Suposo que en una hipotètica Cat independent, i per aquest motiu, hauries de voler més immigració no castellanoparlant que no de castellanoparlant, no?
                      Oi tant que prefereixo immigració no-castellanoparlant, però immigració no castellanoparlant que sigui igual que els castellanoparlants, com n'he conegut més d'un cas, que collons, sembla que els paguin per defensar Espanya i la seva llengua, doncs ja em diràs.No. 
  • autokrator13.371 3 157👍 9.115
    Jo m'ofereixo voluntari per gestionar els diners el temps que trigui algun polític en fer això que dius. 
  • Birondon293 14👍 341
    5 € només? Bé, almenys és la meitat del que demana el Puigdemont amb el seu Consell per la República...
  • Canyadesucre10.340 3 208👍 17.202
    Ho sento, Convergència, ERC i la CUP t'ho superen sense ni despentinar-se.
    El que s'hauria de fer és una recollida així de diners per assegurar l'impas fins la independència. Una mena de flotador per cobrir aquells que faran una vaga general fins crear el caos a Espanya.

La majoria no la farà perquè ha de cuidar una famila o no vol perdre la seva llar, si es pot crear un fons comunitari per subsistir, potser hi ha més gent disposada....
    • willybarna12.577 11 167👍 3.764

Flordeneu de Königsberg escrigué:
      El que s'hauria de fer és una recollida així de diners per assegurar l'impas fins la independència. Una mena de flotador per cobrir aquells que faran una vaga general fins crear el caos a Espanya.

La majoria no la farà perquè ha de cuidar una famila o no vol perdre la seva llar, si es pot crear un fons comunitari per subsistir, potser hi ha més gent disposada....
      Siguem realistes. Aquest impas podria durar 20 ...... o 40 anys.

El tema de la consciencia linguística és sobre el que s'hauria de comencar a pensar en com afrontar-lo, ho dic, perque potser en 20 anys el catala només podria ser la llengua materna d'un 20 o 25 per cent de la població, amb les evidents consequencies que aixo tindria en els resultats electorals a Catalunya.
    • broquil_is_over2.781 3 678👍 3.283
      I en mans de quin sàtrapa posarem la gestió del fons? Tardà o Campuzano? No veus que destinarien els diners als nens extremenys que no tenen Play Station per eixamplar la base i fer-nos perdonar?
    • Ohtar17.777 8 95👍 8.715
      Es diu caixa de resistència això. No cal inventar res nou
  • willybarna12.577 11 167👍 3.764
    I tant que es absurda.
  • prou_prusses948👍 482
    No es cap animlada aixo, eh? Si la caixa fos brutalment gran, podria atraure interes internacional.

Us imagineu que aquesta caixa fos de 500 o 1000 milions deuros? Hi ha contractes de defensa per molt menys, eh?
  • __33674__72
    Ja només caldria que parlessis de Bitcoins i Lamborginis, no gràcies. Hem d'eliminar els diners, són l’instrument principal de control de la classe treballadora.
  • Mixu_Mixu16👍 20
    No és tan absurda...però en tant el Govern no començi per ficar els calers a comptes al bancs de l'estranger que un jutge de Ñ no pugui congelar, ni DUIs, ni reconeixements internacionals, ni resolucions de la ONU faràn que la República sigui efectiva.

Publicitat

Fòrums

• 9.285.154 missatges
  • 220.679 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat