Fòrum

Per què hem de votar a les eleccions espanyoles?

Votaràs a les eleccions espanyoles del 28 d'Abril
1-Si, la independència i la república s'ha de defensar a tot arreu i no hem de renunciar a cap de les eines que tenim
51 (80.95%)

2-No, soc un tipus maniaticodepresiu i friki, que crido molt en els fòrums però després no m'aixeco del sofà per a res
12 (19.05%)

Vots emesos: 63
Mr SISI2.769 6 681👍 2.257
Hi ha una part de l'independentisme que afirma que no votarà a les eleccions generals. Em sembla un error molt greu i d'un infantilisme polític enorme.
Motius, segons el meu parer, pels quals s'ha de votar a les eleccions espanyoles:

1-No regalar la foto de la victòria del Psoe a Catalunya. Si per desgràcia guanya un partit del 155 a Catalunya, amb quina legitimitat podem demanar la república o un simple referèndum? Ens diran, que a Catalunya la gent no ho vol veient els resultats electorals, i en certa manera tindran raó

2-Els catalans només tenim el vot i la mobilització. No podem renunciar mai això, hem de demostrar elecció rere elecció que som majoria els que volem una catalunya independent, i que en el mapa de guanyadors de partits per provincies, es visualitzi clarament que som diferents a l'estat, que Catalunya i Espanya són dos realitats totalment diferents i incompatibles

3-Anímicament sempre és bo constatar que els independentistes som ferms. Si hi ha alguna temptativa d'ERC i Pdcat de tornar a l'autonomisme, deixem-los ben clar que mai més volem fer un pas enrere. Podem estar estancats, però mai més tornar al Pujolisme

4-Pels presos i exiliats. Es poden haver equivocat, no haver estat prou valents, no haver dit tota la veritat... Però malgrat tot se la van jugar en condicions molt complicades, i n'estan pagant les conseqüències. Si oblidem el seu sacrifici, no ens mereixem res com a poble

5-Bloquejem l'estat espanyol, que els nostres vots siguin decisius. Vam fer caure el govern Rajoy, i ara hem fet caure el govern Sanchez. Que l'estat espanyol sigui inestable i s'enfonsi mentre no accepti el dret a l'autodeterminació de Catalunya

6-Perquè no votar, és totalment inútil, ja que anirà a votar més del 70% i ningú sabrà que 4 puristes han fet boicot per protestar pel tema de Catalunya. Si almenys fos una acció col.lectiva, podria tenir algun sentit. Però en un sistema parlamentari, si els indepes no voten, més escons, poder i diners per als partits espanyols que ens volen assimilar i destruir com a nació i país.

7-Un bon resultat de l'independentisme, donarà ales per a les municipals que són molt importants per tal de guanyar l'alcaldia de Barcelona i altres ciutats molt importants. Un resultat negatiu, tindrà conseqÜències per a les municipals.

Després de tots aquests motius, et torno a preguntar, votaràs a les eleccions del 28 d'Abril??

Respostes

Configuració
  • Tuixec4.004 9 529👍 1.816
    Per deixar constància a=de la teva opinió, encara que sigui votant nul per que et cagues en les mentides dels "nostres" partits.
    Aquestes i les europees són les eleccions ideals pel vot de càstic, perquè és on tenen influència zero.  
  • willybarna12.598 11 167👍 3.766
    Només paga la pena votar a en Santiago Espot, si es que es presenta.

A ERC, PDCAT i la CUP  ..............  que els donguin molt pel cul els seus amics podemites.
  • Armillet Lo Groc1.055👍 579
    Si ets independentista i fas campanya per l'abstenció enhorabona ets subnormal. Si és a una llista de primàries que vagi al congrés a degradar-lo i fer cridòria i parlar català i insultar els fatxes millor que millor.
  • Tuixec4.004 9 529👍 1.816
    1- La legitimitat de no participar en eleccions que no són nostres, com feia el Sinn Féin.
    2- Per fer això cal votar partits que duguin la independència al programa. No súpliques per que ens permetin exercir un dret que ja hem exercit.
    3- Hahahahaha. O sigui, validar que ens menteixin i tornin a l'autonomisme, reforça que els partits no tornin a l'autonomisme? Que t'has pres?
    4- No crec que tingui res a veure.
    5- És l'unic argument vàlid. Però el bloqueig només és per l'empat tècnic dreta-esquerra, y l'IBEX ja pressiona pel pacte PSOE Ciutadasns. Bàsicament s'estan jugant la presidència a les eleccions.
    6- Estic d'acord que no comptabilitzar el vot és inútil. Ara bé fer pujar partits com escons insubmissos, o partits friquis, envia el missatge a qui l'ha d'envia, que ´εs als "nostres".
    7. Tornes a barrejar pomes amb peres. 

Estic d'acord que no votar és inutil. No obstant, el vot de càstic en unes eleccions irrellevants ´εs el millor. I a les municipals on si ens juguem coses omplir les urnes a rebosar per reforçar encara més el missatge del vot de càstig.
  • Puigdomènech10.054 13 213👍 3.095
    Jo sóc molt crític amb el paper galdós que han fet partits que diuen defensar la independència al Congreso i al Senat. Han volgut fer política en positiu i amb un tarannà fastigosament col·laborador amb el règim legislatiu dels espanyols.

Penso que abans ERC, i ara PdCat i Erc no han de seguir per la mateixa línia que havien dut fins ara. Les coses han canviat molt, el discurs ara és independentista de debò perquè hi ha molts votants que volem un Estat. Per tant penso que l'actitud no ha de ser ni de falsos diàlegs ni de col·laboracionisme abotiflerat.

M'agradaria veure aquest canvi d'actitud. Per ara, segueixo amb la sensació que és un desig.

Votar-ne, en votaré. Per un motiu fonamental_  perquè he sentit un fotimer de vegades dir als espanyols que els hi fot molt tenir representació catalana al seu Congresó. Si aquí hem de suportar als reprensentants dels Colono's, allà que ens vegin cada dia, també.

• Mr SISI2.769 6 681👍 2.257
      Pensa en el que dius, de veritat serveix que hi hagi una abstenció de 20 punts?? Els partits espanyolistes arrasen a Catalunya, i de cara al món es visualitza que a Catalunya hi ha una majoria molt clara unionista. Bravo pel teu olfacte "estratègic"
      • BarratinaireUsuari sumador8.375 14 257👍 6.245

I quina utilitat ha suposat de que hi hagi 15 diputats presumptament independentistes al congrés? Al món els importa una merda que voten i que deixen de votar els catalans, ja ha quedat més que demostrat, no sé quantes majories al parlament i res de res, un referèndum guanyat i que ja han vist que els mateixos independentistes no apliquen els resultats.

Si vius en una realitat alternativa on tenir 15 diputats catalans de 350 al parlament espanyol fent el gamarús a Madrid, ja és un èxit espatarrant i el món ens mira, la Merkel ens donarà suport, en Putin ens enviarà l’exèrcit etc... etc... et farà il.lusió tenir-los al parlament espanyol mentre Vox,C’s i el PP o el PSOE i C’s faran el que voldran amb les seves majories. És el que té ser un processista, a cada procés electoral espanyol la mateixa cançoneta i desprès de 40 anys ja cansa.

I ara que serà el següent, llista unitària? De totes maneres t’entenc si vols anar a votar, si ets fidel a un partit suposo que sempre els votaràs independentment del que facin o deixin de fer.

• autokrator13.374 3 157👍 9.115
        El problema de votar els partits processistes no és que no facin res per aconseguir la independència. El problema és que ens posen en una situació objectivament pitjor de la que estàvem. Les simpaties que la causa catalana tenia pel món s'han anat diluint progressivament davant del trilerisme i falsedat dels dirigents polítics. Si els seguim donant suport ningú al món en voldrà saber res de nosaltres perque no en volen saber res d'ells. 
  • willybarna12.598 11 167👍 3.766
    Voteu esquerra indepe

som un sol poble
  • ArnauForer76👍 70
    Evidentment que si, ni que sigui per tocar els collons. ¿Que voldrien que fessiu els franquistes? Dons això us diran els infiltrats.
  • catalàamallorca41.790 7 14👍 18.291
    1-Ja que t'agrada tant el postureig, pensa que seria molt més potent la foto de l'abstenció de l'independentisme (al voltant del 50% del cens) que no pas la de la victòria sociata.

2- Avui en dia la mobilització i l'estat d'ànim de l'independentisme està sota terra. I veure a un mapa que el color del partit guanyador és diferent no ho canviarà.

3- Major bufetada que no rebre cap vot no se m'acudeix. No entenc com tornar a votar-los els deixarà clar que no s'accepta el seu autonomisme. 

4- No tenen res a veure amb aquestes eleccions. Són la patètica carta de la llàgrima fàcil en la que es basaran les campanyes d'Esquerra i Pdcat.  

5- L'únic arguent amb sentit que has donat. 

6- Per això mateix s'ha de fer una forta campanya demanant a TOT l'independentisme que no voti. I si cal passar per damunt dels partits s'hi passa.

7- Si la campanya abstencionista es fa bé i és un èxit tornarà a mobilitzar l'independentisme i donarà ales de cara a les municipals. 

Un cop dit això (i no és el primer cop que defenso l'abstenció dels independentistes a la CAC) et dic que jo si que votaré, però perquè ho faig a Mallorca i ens trobem en moments molt diferents. Així com defenso l'abstenció a Catalunya crido a votar a illencs i valencians.
  • __27562__3.869 8 536👍 4.378
    3-Anímicament sempre és bo constatar que els independentistes som ferms. Si hi ha alguna temptativa d'ERC i Pdcat de tornar a l'autonomisme, deixem-los ben clar que mai més volem fer un pas enrere. Podem estar estancats, però mai més tornar al Pujolisme

És clar, i els ho deixarem ben clar i molt fermament votant-los elecció rera elecció. A l'enquesta t'ha faltat una opció:

3. Sí, soc un massoquista acrític, em fot calent que m'insultin i em menjo tota la brossa processista que calgui.
    Up

Que el poble s'expressi sense por
  • grava3.420 2 597👍 5.271
    Una abstenció massiva, cas que sortís bé, tindria un efecte simbòlic. Treure una representació parlamentària forta potencialment pot obstruir o dificultar la politica de Mordor. Evidentment, també hi ha la possibilitat donada la dubtosa oferta que hi ha per votar, de que el nostre vot sigui utilitzat per col·laborar amb la política de Mordor. És un risc.

Això quant als efectes.

Ara quant a les possibilitats. Per a que una proposta de subversió com no participar sigui seguida massivament per la gent, cal difusió, cal treball, cal organització i evidentment cal comptar amb el suport d'institucions importants que puguin arribar als catalans. És a dir, cal un acord important, ja que en cas contrari es corre el perill de que les dues estratègies enfrontades es debilitin mutuament tot afavorint qui menys interessa.

Es dona aquesta condició? Jo crec que clarament no, fins i tot em pregunto si la CUP farà una campanya activa per l'abstenció, o es limitarà a fer-ho com a "recomanació espiritual". A l'hora de la veritat, si les coses han de dependre de la consciència i el judici de cadascú, la gran estratègia superradical quedarà reduïda al dret a enrabiar-se i no respirar d'uns quants. Com és habitual, per altra banda.
      Es que entre els puristes inútils que no volen votar a les eleccions generals, i els indepes "temerosos" i cagadubtes que votaran al Psoe per evitar el trident de dretes, quedarem amb un resultat ben magre per l'independentisme. Totes 2 postures són letals per l'independentisme a tots els nivells, a efectes d'imatge i a efectes pràctics.

El que ens ha d'importar és que es visualitzi que l'independentisme està fort i és majoritari, i ens ha d'importar poc o gens que guanyi el Psoe o el trifachito i l'abstenció que hi hagi a les eleccions, ja que ningí hi pararà atenció
        Per afegir una nota constructiva, i tal com ja han comentat molts: s'entén malament que no hi hagi una iniciativa, de la mà de la CUP o d'alguna entitat independent, per tal d'oferir una alternativa a les persones que sentin comprensibles escrúpols a l'hora de votar les dues opcions catalanes majoritàries, i amb el compromís de que els escons s'ocuparan per obstruir.
          Estic d'acord amb tu, de que la Cup o la ANC hauria de fer una candidatura per deixar els escons buits al parlament espanyol, per aquells que estiguin decebuts amb els partits tradicionals. Però si no es fa, a votar igualment, els més d'esquerra a ERC i els més de centre dreta a JxCat. I no caure en la pinça dels suposats indepes que diuen que no votaran, o els que diuen que com a mal menor votaran Psoe o Comuns per aturar les dretes. I dic suposats indepes, perquè em vaig trobar el cas d'una persona que es feia passar per indepe dient que s'abstindria a les eleccions generals i era el que havia de fer tothom per tal d'avançar. Després vaig comprovar amb certa sorpresa que era un ultra-espanyolista, que estava intoxicant fent-se passar per indepe i animant a l'abstenció
        Doncs totes les enquestes apunten a una gran victòria d'ERC, no a cap abstenció massiva ni que guanyi l'unionisme. Certament hi haurà vot independentista que anirà al PSC, igual que fa 3 anys va anar a ECP i igual que fa 20 anys gent que votava Pujol també votava Felipe. Això és la configuració política que tenim i no ens hem de sorprendre.
  • EstatpropiUsuari sumador166.773 11 1👍 28.431
    Un altre cop?

No hi hem de fer res al xarniparlamento, collons.

Enquesta ridícula.
      Tota politica que no fem nosaltres, serà feta contra nosaltres.

Apart de demostrar al món que a Catalunya es vota diferent a Espanya, i que el bloc del 155 no hi té res a fer, podem bloquejar el govern de l'estat. Al igual que C's es presenta al parlament català a tocar els collons, nosaltres hem de fer igual al parlament espanyol
      • Hyphen415👍 629
        "El món ens mira", es pot ser més ridícul? Ha quedat palès que al món se la sua el que votem els catalans, amb sort han descobert què és Catalunya però ja ho hauran oblidat un any i pico més tard, molts segurament ni passant les seves vacances a Barcelona se n'assabenten.

"Tota política que no fem nosaltres, serà feta contra nosaltres." Disculpa però quina política representa que "fem nosaltres" al parlament espanyol? Perquè que jo sàpiga els nostres representants "independentistes" són uns pallassos vividors que només volen conservar el seu sou a Madrid, que fan de tonto útil als podemites i als sociates.
          Rajoy va caure amb els vots dels pallassos vividors, i Sánchez ha caigut pel no dels pallassos vividors. Segur que els ha fet molta gràcia. Això prova que es pot fer pagar cert preu per maltractar la nació catalana, encara que òbviament tenim el pes que tenim dintre l'Estat. En el futur, certes combinacions de govern o l'aprovació de certes lleis (p.e. figures penals contra la protesta independentista, il·legalització de partits...) les poden blocar uns quants pallassos vividors. Al que es veu, és millor pagar pallassos vividors de Vox o Ciutadans per a que ens escanyin.

Ara que, tot això és irrellevant ja que un cop ajusticiats els traïdors la nació catalana escombrarà amb la seva omnipotència i indignació policia, exèrcit i la meitat colona fins la meseta i no tornaran mai més. El pla és perfecte i no es pot contra-argumentar res, igual que ningú va poder afirmar que aquell sastre no volava, fins que va saltar de la torre Eiffel.
          • Hyphen415👍 629
            Per començar, no han fet caure Sánchez, tot al contrari, li han donat la possibilitat de reforçar el seu mandat amb més força a les corts espanyoles. I si van fer caure Rajoy va ser perquè tocava netejar la cara a Espanya i calia un govern nou, progre i que semblés que era la solució a la crisi catalana (sí, crisi, com li diu el nostre honorable president Puigdemont, el que tampoc va declarar la independència com va prometre). Perquè efectivament, no treballen per la independència, ni per Espanya. Els sastres que penseu que voleu sou els que li seguiu la beta als partits processistes i titllant de hiperventilats o trolls a qualsevol tipus de dissidència. Sembla que no es pugui criticar als nostres líders divins perquè pobres, són a la presó, i això ja els fa Déus.
              Més enllà d'allò que suposa des del punt de vista humà, me la suen prou els presos i exiliats, PdeCat i ERC. T'estic donant raons per les quals cal votar agradi o no, perquè és una estupidesa no fer-ho. Estic intentant fer entendre que una cosa és colpejar el ninot autonòmic, i un altra molt diferent aconseguir la independència, i en relació a mitjans racionals per aconseguir això darrer, no hi ha res sinó vagues proclames d'insurrecció i revolta contra tot el que he esmentat abans. Molta gent amb la historieta de la traïció està adoptant estratègies autodestructives "ara no voto" "ara no faig vaga" "em mouré quan vagi de veritat" ... per Espanya com si volen no respirar!
              Mare meva com al·lucina la gent... però si teníem més força el 1705 que ara!

• Konrad946👍 1.535
    A mi m'han convençut de votar per fer que ni la dreta ni l'"esquerra" espanyola pugui sumar per fer govern.

Vot instrumental amb pinces al partit regionalista botifler de preferència per causar inestabilitat a caspanya. Ni més ni menys.
    Gairebé el 90% dels usuaris del racó votaràn a les eleccions generals. És un pas important i una prova de maduresa que l'independentisme deixi enrere actituts minoritàries dels anys 80-90, en que es passava de votar, cosa que realment no serveix de res. Esperem que la següent prova de maduresa de l'independentisme consisteixi en que votin només partits indepes, i es deixi de votar partits d'esquerra espanyols, usant el "vot inútil". Només te sentit votar si ho fem a partit indepes, i que aquests, facin saltar governs espanyols fins que no acceptin el dret a l'autodeterminació
  • Plaçeru389 7👍 263
    Jo no penso votar. No vull validar aquesta via derrotista del diàleg i el seu autonomisme.
  • Rampillet5.272 9 408👍 619
    NUL, per deixar clar que tots els polítics són uns inútils --amb alguna desconeguda excepció com sempre.

L'independentisme a Madrid està fent caure governs. Si a tu et sembla més útil que els partits espanyolistes tinguin majoria absoluta i ens arrasin, amb la legitimitat de que si no votem a Catalunya als partits indepes, ho faran amb més força, tu mateix. Jo no penso deixar que el meu vot serveixi perquè guanyi l'espanyolisme i el 155 a Catalunya, i no desaprofitaré tampoc perquè el meu vot els hi toco els collons a Madrid i faci caure els governs de torn si no accepten el dret a l'autodeterminació
        No està gens clar que els partits processistes hagin fet caure el govern Sánchez perque ell podria haver seguit amb el pressupost prorrogat i, en canvi, ha convocat eleccions en un moment en que el més possible és que les guanyi. Els partits processistes el dia després de les eleccions es poden trobar amb majoria absoluta del tripartit fatxa o es poden trobar amb la mateixa situació que tenien abans. 

O es queden igual o van a pitjor, de fet s'han enfadat molt amb la convocatòria de Sánchez. 
    Fes el que vulguis però si votes processisme després no et queixis que hi ha un govern que no fa res per aconseguir la independència o quan els Mossos vagin a dissoldre manifestacions dels CDRs i demés. 

Publicitat

Fòrums

• 9.285.484 missatges
  • 220.691 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat