Fòrum

Compromís vol anar al Senat amb la llista del PSOE del 155

Indesquerra20.362 9 75👍 7.127

Respostes

Configuració
  • maori16.231 3 114👍 8.349
    Mira, com ERC a inicis de segle...
  • cathalà23.498 12 52👍 7.031

Si tu no hi vas ells tornen:

• Juan Lloris6.317 7 340👍 4.066
    Puig ja ho intentà en les anteriors però Mr. Sánchez li ho denegà.
    • esclata-sang1.717 1 919👍 1.453
      Jo crec que li ho has aclarit bastant bé 
      • Indesquerra20.362 9 75👍 7.127
        I per a què tanta obsessió amb tenir senadors quan és una cambra que no sereix de res? I el més fort, ja em veig el trifatxito governant i el PSOE votant de nou al Senat a favor del 155 amb els votants de Compromís havent-los elegit per a eixa cambra...
        • Hidra1.025 3👍 1.484
          L'error és mirar això des d'una perspectiva independentista. Compromís no n'és, d'independentista. De fet, tampoc «no serviria de res» el Congrés, mirant-ho així. Des d'una perspectiva autonomista aquesta estratègia és la més sensata.
        • Juan Lloris6.317 7 340👍 4.066
          Doncs si eres votant de Compromís i votes als sociates eres borinot. Simplement fent només una creu ja no estàs regalant el vot als sociates. 
          Doncs que es repartisquen eixos 9 senadors valencians i després llibertat de vot. Com van fer quan anaven amb podemos al congrés.

Així els senadors de Compromís podrien votar en contra d'un eventual 155
        • Ohtar17.782 8 95👍 8.717
          Son llistes obertes, pots votar només al candidat de Compromís. Tot i que per aquest mateix motiu, pot haver votants del PSOE que no votin a compromís 
      • FeloPV111👍 138
        Al Senat hi ha l'opció de marcar 3 creus a 3 candidats/es de formacions diferents.

L'operació podria llevar-li la majoria a les dretes al Senat i ajudar a que no eixira endavant un nou 155. O que el PSOE es retrate i descare novament.

Evidentment cal no consignar la creu als candidats/es del PSOE, EUPV o Podem. Només al de Compromís (tant de bo fóra del BLOC) 

Per la meua banda tinc les creus decidides: 2 per ERPV i 1 per al candidat del BLOC (si Compromís va en solitari) o de Compromís (si l'Entesa acaba sent una realitat, que serà que NO)
    • autokrator13.374 3 157👍 9.115
      Si la qüestió de tot això és si el PSPV tindrà interés en fer això tenint en compte que segurament es pot emportat els 9 senadors ell solet. 
      • albardusco1.068 14👍 26
        A les últimes eleccions el PSPV no en va traue cap pel País Valencià, tant a Castelló, com a València com a Alacant, el 4t se'l va endur Compromís-Podemos. Si el PSPV no vol entrar en el pacte, podrien seguir fent-ho Compromís i Podemos. 

El que caldrà veure es com reacciona la dreta, el que els ha beneficiat sempre ara se'ls tornarà en contra, seria absurd que presentaren 3 candidatures al Senat front a una-dues d'esquerres
  • Marc Espasa16.293 13 113👍 4.446
    El Senat serveix per aplicar el 155.

Es l' unica utilitat q ha tingut en 30 anys.
  • cobertor1.310 3👍 940
    Algún día entendrás que Compromís no és un partit catalanocéntric. L'aplicació del 155 i altres coses que pasen a Catalunya (i tu sents con propies) , no són la seua guerra, ells es deuen als interesos dels valencians.
      Més senzill: perquè són regionalistes espanyols. Eh Bildu o BNG es deuen als interessos de bascos i gallecs (i allò que passa a la CAC ho senten com a propi com qualsevol valencià que no siga regionalista espanyol, molt o poc catalanista). Eixa és la gran diferència.
      • cobertor1.310 3👍 940
        Bildu (que no és un partit al qual jo li tinga la més mínima simpatia), té un èxit relatiu perquè allà hi ha bona part de la població que no se sent espanyola. Aquí el 95% o més se senten espanyols (i a més, una espanyolitat forta) , a partir d'aquest context innegable, uns treballen en enfortir els interessos dels valencians a la vida real i altres es conformen amb busos per Acampades Joves, Aplecs marginals, 0'2%'s i nostàlgia per un passat que mai ha existit.
          I el BNG que també ho té més difícil, què?

Fas el discurs del PSPV en fusionar-se amb el PSOE valencià, i exactament el mateix que després li dèien primer a l'UPV i després al Bloc. Res nou sota el sol.
      Veritat a mitges.

Què collons fem la majoria de valencians que entrem en un fòrum anomenat RACÓ CATALÀ votant per Compromís en una enquesta ??? 

Té sentit si a Compromís li la bufa el que passe a Catalunya ??

No, no en té. Perquè Compromís naix del valencianisme que reconeix i estima els germans de llengua.

I una cosa, quan Compromís es trenque a trossos, IdPV i els verds desapareixeran (com tants altres micropartits) però els 150.000 votants del Bloc seguiran ahi, fidels a la llengua i a la terra....

Salut !!

• cobertor1.310 3👍 940
        Què collons tenen a veure els raconaires amb els electors de Compromís i, especialment, amb la gent responsable de dur endavant el partit?

El Bloc ja es va presentar sols durant molts anys i es va menjar els mocs (amb molts millors resultats que ERPV, això sí), l'èxit actual de Compromís es deu a Oltra i els oltristes, vos agrade o no.

El Bloc va patir durant dècades els efectes del vot útil per la punyetera tanca del 5%, obtenint 4,6% dels vots el 1999 i el 4,8% el 2003. Amb milers de votants anant al Psoe i Eupv.

Altrament haguera consolidat un electorat nétament nacionalista que, a hores d'ara, seria d'un 10%.

És el valencianisme (no espanyolista) que més èxit ha tingut al País Valencià.

Però la manca d'un lideratge fort (el morera no té carisma) i la deriva de la MÓ els està anestesiant....
            Això que tant repetiu que el Bloc va obtenir 4'6% i 4'8% de vots és fals. Eixos vots no eren del Bloc, això és com dir que els vots de Compromís són els del Bloc. Recordem-ho una vegada més quines van ser les candidatures:

1999: Bloc-Els Verds
            2003: Bloc-Esquerra Verda

Sense el "vot ecologista" no arribaria al 4% que si fa no fa era el vot d'UPV que si que no va obtenir cap "vot verd" perquè es presentava en solitari.
              No hi estic d'acord. 
              Però no vaig a discutir per un 1%
              El 4% o el 5%.... tant fa.
              És el valencianisme que més èxit electoral ha tingut. 
                En que no estàs d'acord en que mai ha anat en solitari com si fèia l'UPV? I això de si 4% o no (mai va arribar al 5%, no sé perquè ho poses) doncs són sols 0'3% més del que va traure UPV (3'7%). O siga, una insignificància per traure conclussions indemostrables, potser l'UPV hauria tret el mateix. Qui sap... però vaja que al final només ha servit per a caure en mans del ecoregionalisme federal espanyol de Mónica Oltra, tot siga per xafar moqueta i tocar poltrona.
                  No ets molts de donar la raó a ningú per tant si no em rebatixes que el Bloc és el valencianisme que més èxit ha tingut és que hi estàs d'acord 

I com et vaig dir fa uns dies, si s'avança uns mil·límetres és pels contradictoris i impurs com ells que no pels teòrics del tot o res com els teus

Però si ja t'he rebatit. El Bloc no es va presentar mai sol, UPV sí. Per tant UPV eren tots vots nacionalistes, el Bloc+verds eren vots nacionalistes + ecologistes. 

Respecte purs/impurs estic tan vacunat contra això? Perquè això és el que li dèia Vicent Soler (PSOE) a Vicent Ventura (UPV), no és res de nou. A mi em sembla perfecte que un regionalisme federal espanyol autòcton valencià faça avançar algún milímetres, benvingut, però no ens feu passar gat per llebre, això si que no. 
                      regionalisme federal espanyol autòcton valencià ??

un partit que té als seus estatuts que un dels seus objectiu és la plena sobirania del poble valencià mitjançant una constitució valenciana que contemple la possible associació política amb la resta de països catalanoparlants  ??

No ho sembla.

Estàs en el teu dret, però fotre canya als que estem al mateix bàndol criticant les estratègies pactistes que afeblixen l'espanyolisme no em pareix molt adient
                      Mira que us agrada jugar a la confusió amb l'igualació falsa de Bloc=Compromís.

1r Parlem de Compromís, no del Bloc. Deixeu ja eixa confusió.
                      2n Els estatuts del Bloc poden dir missa, però el que val és el que fa Compromís que deixa en paper mullat el que puguen dir els estatuts del Bloc...

Jo tinc tant de dret de criticar estràtegies pactistes com altres critiquen estratègies no pactistes, quan veja que fas la mateixa reflexió respecte a aquests segons, tindràs legimitat (moral) per dir que és adient o no. I t'ho dic sense acritud.

Salut!
                      Que no em sap malament, que tu critiques les estratègies pactistes i jo critique la teua critica. Debat sa i normal.

Ja sé que el Compromís no és el Bloc, ja m'agradaria. 

Publicitat

Fòrums

• 9.286.675 missatges
  • 220.704 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat