Fòrum

Què hi ha darrera de Primàries per la República?

autokrator13.371 3 157👍 9.115
Benvolguts raconaires, lectors sense registrar, segons usuaris, bots i trolls diversos.

Arran d'un parell de simpàtics debats que he tingut en aquest prestigiós fòrum he preguntat a dos raconaires quin és el partit amb el que se suposa que els de Primàries per la República volen que es presentin les candidatures suposadament transversals i suposadament unitàries que estan formant. S'ha de dir que en tots dos casos no m'han sabut (o no han volgut si és que volem pensar malament, cosa que jo no faig ni recomano fer) donar resposta.

Així doncs obro fil a veure si algú em sap explicar que hi ha de tot aixó. Cal recordar que per presentar-se a les eleccions cal o be un partit polític registrat al Ministeri o be formar una agrupació d'electors. Crec que seria convenient que els de primàries ens aclarisin les coses. Sabem del cert que en Graupera té un partit registrat "Barcelona és capital" ja abans de presentar-se i guanyar les primàries. Ara be, estan sortint notícies sobre altres primàries i alcaldables ja escollits d'aquesta manera com, per exemple, a les ciutats de Terrassa i Hospitalet, per posar dues ciutats molt importants com a exemple. Però no hi ha cap informació sobre quina és la fórmula en la que es presentaràn a les eleccions.

Crec que no es pot iniciar un moviment mínimament seriós sense aclarir aquests termes, i menys encara ho pot fer l'ANC amb els 'antecedents' d'espifiar-la en tot. Imaginem que jo em vull presentar a la meva ciutat a la història aquesta de Primàries per la República. Si guanyo què haig de fer? M'he de portar jo el partit de casa com el Graupera? En tenen un de genèric? Haig de recollir signatures per fer una agrupació d'electors? Hi ha cap instrucció sobre la denominació a adoptar?

Per la meva experiència en el tema el normal és tenir tot això resolt mesos abans de les eleccions (com de fet ha fet el Graupera) i no anar a darrera hora (consell professional que deixo aquí). Algú em pot resoldre els dubtes?

Respostes

Configuració
  • autokrator13.371 3 157👍 9.115
    Fent cas a algunes de les respostes rebudes en aquest fil he anat a preguntar pels de primàries al meu poble. La resposta és que han decidit de no presentar-se perque són pocs, perque els partits no tenen cap intenció d'unir-se i perque tenen poca gent per anar a llistes (i a més no saben gaire del poble, afegeixo jo pel meu compte) al marge que tampoc no tenien ni programa ni gaires diners, etc. 

A partir d'aquesta resposta doncs que voleu? Ja preguntar-los sobre amb quin partit s'haguesin presentat doncs no he tingut collons.
  • pensa_i_actua!16.410 14 109👍 7.600
    Jo crec que bàsicament el tema de Primàries respon al context de descomposició de la dreta a la CAC en diverses famílies existents (recordem que a part de PDCAT, JxCAT i la Crida hi ha diversos sectors de "catalanisme moderat" que també han anat escindint-se), hi ha una de caràcter més neoliberal i indepe no vinculada orgànicament a l'antiga CiU que també prova de treure el cap.

De moment han jugat prou bé les seves cartes i han aconseguit que l'ANC (per tant, tenir una estructura darrere on no hi havia res) els faci de "mecenes" i impulsi aquest espai per a fer de "4t partit indepe", també perquè la cultura política de "el lider que ens guiarà perquè té carisma (jo també sóc pro-lideratges, però amb tot l'ecosistema polític de lluita al darrera) està prou arrelada (Carretero>Laporta>Grapuera). Ara, independentment del que treguin, un projecte amb les patums que hi ha per allà (Ximenis, etc.) és evident que no aguanta 2-4 anys compacte, com era evident que no ho faria SI.

En tot cas el món indepe és lliure d'equivocar-se tants cops com vulgui, tampoc l'esquerra en general estem per donar masses lliçons.

Publicitat

Fòrums

• 9.285.218 missatges
  • 220.680 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat