Fòrum

Eleccions generals...un altre cop. El dilema

maori15.174 3 128👍 7.607
He d'admetre que sempre he votat, ni que sigui amb vot nul. Ara mateix sento molta mandra, bàsicament perquè la data m'agafa enmig d'un viatge fora de la UE i tota la paperassa que he de fer, francament, per unes eleccions que no faran canviar res (almenys en el sentit positiu).

Entenc que el vot és lliure, però hi deixo una enquesta. Atès que el paper d'ERC en els darrers mesos ha estat més que discutible, la sensació que tinc és de desídia, de tal manera que m'estic plantejant seriosament l'abstenció. No sé com ho veieu la resta, si teniu cap argument de pes que em faci replantejar-ho seria benvingut. 

He escrit només les opcions que es queden al marge del 155, per evitar trolejades. No hi incloc partits del PV ni illencs pel simple motiu de que sóc de la CAC.
Aquest fil està auto-descartat. No s'admeten més comentaris.👍 4 👎 0
Respon

Respostes

Configuració
  • soldat Svejk17.554 7 96👍 4.464
    Benvolgut Maori: posem el nostre DNI espanyol en un sobre després de mostrar-lo al president de mesa. Del sobre a la urna.. els hi retornem. Esdevenim apàtrides fins a l'adveniment de la república catalana, que per nosaltres, a diferència dels líders processistes, és de vital necessitat. Vivim colze a colze amb els immigrants indocumentats i la seva precarietat forçosa i lluitem per la instituzionalització de la nostra nacionalitat, que serà dotar-nos de drets fonamentals. 

amb que 20 o 30 mil votem això n'hi hauria d'haver prou. A la junta electoral central reben 30mil DNIs d'expatriats voluntaris i saben qui som i que hem deixat de ser seus : som jihadistes de la catalanitat.
  • Eimeric7.978 12 269👍 1.865
    No votaré

1) No hi haurà cap candidatura decent que em pugui representar. ERC i el PDCat no tenen cap interés en la independència ni en fer res pel poble català. Només són venedors de fums i bones paraules que van a Madrid a baixar-se els pantalons i oferir noves glories a Espanya

2) Espanya no és el meu país ni ho serà mai

3) Espanya no és i no ha sigut mai una democràcia. Les eleccions, començant per la precampanya amb manipulació diària, seran un frau

4) S'ha demostrat per activa i per passiva que el nostre vot és inútil i que no servirà de res

5) Votar és legitimar les eleccions i el règim espanyol i no penso fer-ho. La força més gran que té el règim espanyol per justificar-se de cara al món és que els qui suposadament ens hi oposem enlloc de lluitar contra ell participen de les seves institucions

6) Vivint a l'estranger només podria votar per correu, que com tots sabem és gairebé impossible i només serveix per crear frustracions addicionals

7) La única resposta digna a aquestes eleccions seria fer un boicot actiu per part de tota la societat. No votar, explicar a tothom perquè no hem de votar, tancar els col·legis electorals i intentar aconseguir una abstenció massiva
    • Ballester7.705 7 279👍 2.579

Rackoonaire escrigué:
      Tenint entès que el vot en blanc beneficia al més votat haig de votar nul.

• Pavel_Korchagin3.285 2 610👍 6.919
        El vot en blanc fa augmentar el nombre total de vots vàlids i això posa més difícil treure representació als partits petits pel % mínim requerit (3% o 5% depenent de les eleccions) i són escons que van principalment al més votat.

Per exemple:

CAS 1

Escons a repartir: 100
        % mínim: 5%
        Partit A: 1.000 vots
        Partit B: 500 vots
        Partit C: 100 vots
        Blanc: 1.000 vots
        Nul: 0 vots

Partit A: 67 escons
        Partit B: 33 escons
        Partit C: 0 escons

CAS 2

Blanc: 0 vots
        Nul: 1.000 vots

Partit A: 63 escons
        Partit B: 31 escons
        Partit C: 6 escons
        • Ballester7.705 7 279👍 2.579
          Ah ja t'entenc, el llindar es compta en relació als vots vàlids, no als vots totals de les eleccions. No ho sabia, veus.

De totes maneres, el que encara perjudica més els partits grans és un vot per algun partit petit, qualsevol, ja que llavors aquell vot compta contra els partits que obtenen representació, a casa nostra basat en el sistema d'Hondt. El vot en blanc, en canvi, perjudica els partits menys votats mentre que ajuda els partits grans a treure encara més representants.

Aquest vídeo de fa un temps explica com el vot en blanc també ajuda els partits grans: https://www.youtube.com/watch?v=fD46sl7bHxI

https://www.youtube.com/embed/fD46sl7bHxI
        • virot9.202 4 236👍 4.430
          Sí, però aplicant-ho a les generals a Catalunya cal tenir en compte que:

1. El llindar del 3% només afecta a Barcelona; a Tarragona i Girona a la pràctica has d'arribar al 10% per a treure el primer escó i a Lleida cap al 12%. Per tant el vot en blanc hauria de ser unes quantes vegades més gran que el vot total a candidatures perquè els partits que treguin aquests percentatges es quedin per sota el 3%, cosa totalment impossible.

2. No hi ha candidatures en aquestes eleccions que puguin rondar el 3 o 4% a Barcelona com per ser afectats per un sobtat increment dels vots en blanc, que d'altra banda sol ser un 1% dels vots vàlids i només fa baixar centèssimes a les candidatures.

3. Fins i tot en el cas que n'hi haguessin, o és el PACMA, o és Vox o fins i tot el PP, ja que en aquestes eleccions tens tres partits de la dreta espanyolista lluitant per un espai que a Catalunya representa un quart de l'electorat.

TL;DR, voteu en blanc si voleu, l'efecte que tindrà sobre els resultats serà nul amb tota probabilitat.
        • Jordi Freixas19.682 13 78👍 4.325

Pavel_Korchagin escrigué:
          El vot en blanc fa augmentar el nombre total de vots vàlids i això posa més difícil treure representació als partits petits pel % mínim requerit (3% o 5% depenent de les eleccions) i són escons que van principalment al més votat.

Per exemple:

CAS 1

Blanc: 1.000 vots
          Nul: 0 vots

Partit A: 67 escons
          Partit B: 33 escons
          Partit C: 0 escons

(...)
          Això no era quan feies abstenció?
    • soldat Svejk17.554 7 96👍 4.464

Rackoonaire escrigué:
      Els catalans independentistes no hem fallat en res. Hem fet més del que tocava.

• FocViuUsuari sumador6.646 10 320👍 1.256
    Jo m'estic plantejant seriosament votar Partit Pirata, o potser Pacma (encara ho he de valorar), o sinó nul. El que em demana el cos és d'agafar una papereta d'ERC i uns ous ferrats, i ficar-ho tot junt a dins la papereta. Estaria bé una campanya pel vot nul.
  • Aufrany4.603 3 468👍 4.480
    Observeu el canvi en el vot espanyolista al Parlament de Catalunya, de considerar que no era important i tenir una alta abstenció a l'augment de participació a 2015 i 2017, van entendre que eren importants i van votar.

Nosaltres ho hauríem d'entendre igual i, de ser unes eleccions que no ens ens motiven hauríem de respondre, ens agradi o no el Congrés ens hi juguem molt, a 2016 Esquerra i PdCAT tingueren 1.111.133 vots, us n'imagineu més de 2.000.000, penseu-hi. 

I sí, jo també n'estic decebut amb aquests partits, sobre tot amb les reiterades declaracions de membres d'Esquerra que reforcen els arguments de l'únionisme, però als que deixeu la CUP al marge, sigueu conscients que ells n'estaven al cas, potser no podien dir res per no desinflar el referèndum, però saber sa que no hi havia res preparat segur. I, per cert, el lema de la CUP a la mani d'ahir tornà a ser: TOMBEM EL REGIM, doncs si el que voleu és canviar Espanya, com als 21 vergonyosos punts d'en Torra, presenteu-vos a les espanyoles.

Estaria bé que hi hagués una candidatura alternativa, el que proposa l'Autokrator em sembla bé, però dubto que s'arribi a fer res, però voteu.
  • EstatpropiUsuari sumador165.002 11 1👍 27.633
    Collonut tu, aneu a votar com xaiets a les eleccions que els xarnegos ens imposen i que legitimen el seu paràsit borbònic.

Va, desfileu.
  • Rigel63.845 11 5👍 32.349
  • Rigel63.845 11 5👍 32.349
  • EstatpropiUsuari sumador165.002 11 1👍 27.633
    13 vots a la Comuna i 7 a altres, déu n'hi do amb el Racó feu indepe digital.
  • antropòfag10.137 10 211👍 2.821
    Hiperventilació idealista vs Reflexió materialista. Aquest és el dilema que travessa l'independentisme de punta a punta. 
  • venjança_catalana4.620 3 465👍 5.383
    Que sortís el PACMA tocaria els ous a la rancientat espanyola, ara bé, no serviria per a res per a Catalunya
  • Benfresc12.952 6 162👍 12.044
    Si es presentés un partit independentista que anés allà a fer Espanya ingovernable el votaria, com que no es presentarà cap partit independentista català no aniré a votar, prefereixo no donar legitimitat a aquestes eleccions.
  • Tobies20.123 14 74👍 11.894
    Gairebé segur que votaré. Tinc el col·legi just a sota de casa i no em podré resistir.
  • Carles Martell3.109 1 637👍 5.335
    Potser voto a Demòcrates. O ja veuré.
  • pastor_de_bits10.262 9 209👍 2.139
    No votaré, o com a molt votaré nul. Els meus motius són:

1) No s'hi presenta CAP partit independentista català, només autonomistes que falsament es venen com a independentistes.
    2) Premiar amb més vots els partits que ens han traït no té sentit, és donar-los la raó.
    3) Els comicis espanyols són la millor oportunitat per castigar els traïdors. En clau nacional són els més innocus per Catalunya
    4) M'importa una puta merda que l'aritmètica actual els hagi servit per tombar el govern del PSOE. Són la mateixa merda que el PP, C's i Vox, amb la diferència que si poden t'apunyalen per l'esquena enlloc d'anar de cara. Fer-se palles amb engrunes és tenir molt poca ambició.
    5) Al "congreso" SEMPRE hi haurà majoria absoluta per aplicar el 155 i altres feixisteries.
    6) On hem de ser forts és a la Generalitat. La independència talla de soca-rel el repartiment d'engrunes a Madrit. El pa sencer estarà a la nostra capital.
  • Hades27.723 9 36👍 19.635
    Segurament ho faci al pcpc, ja veurem.
  • hinotori58 1👍 37
    35.04% ERC...

35.04% volen votar al partit de mossèn Junqueras...

35.04% volen votar al partit del que estima a Espanya, la seva gent, la seva llengua i la seva cultura...

I després ens estranyem que encara no siguem independents.
  • Albèrri119👍 28
    Jo m'estic plantejant quina fita té VOTAR. Jo sóc català, i tinc interessos per la gent catalana del meu país. Quina fita hi ha en votar en unes eleccions estrengeres on sé que aquells que "lluiten" pels meus interessos politics/idologics mai no conseguiran un lloc destacable ni que TOT el meu país voti el mateix partit? És això veritablament democràcia? Que algu m'il.lumini sisplau.
  • Anònim1016.755 6 104👍 15.967
    Votar sempre és útil perquè dóna poder i visibilitat a partits catalans en detriment de partits espanyolistes, i és útil perquè ajuda a evitar el missatge que a Catalunya l'espanyolisme hi té molta força, a banda del suport moral que això significa, o us penseu que si els partits independentistes treuen un 20% la nostra posició de força no s'afeblirà encara més en comparació amb si passen del 40%, en unes espanyoles? L'empenta, la força i la visibilitat que ens dóna com a moviment en lluita no és el mateix, a banda de la legitimitat per intentar fer un pols a l'estat més endavant. Tot i això, és cert que els dos principals partits es fan difícils de votar, però pels rupturistes haurem d'esperar a convocatòries en que s'hi presentin, ara bé, per tenir una bona mobilització en aquestes és important que les immediatament anteriors donin a l'independentisme força moral i centralitat.
  • Misopogon3.779 8 548👍 4.126
    En aquestes eleccions m'ho han posat molt fàcil. Quan es va constituir Junts pel Si vaig tenir molt clar que no votaria mai una coalició amb representants de Convergència.

Després d'un any suportant menyspreus, insults i enganys d'ERC i el seu entorn, puc dir que no votaré mai una coalició amb representants d'aquest partit, ni de Convergència.

Responent a la pregunta del fil. No, amb les opcions que hi ha actualment sobre la taula, no aniré a votar a les generals. I ho faig extensiu a les europees.

Publicitat

Fòrums

• 9.252.089 missatges
  • 219.482 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat