Fòrum

Eleccions generals...un altre cop. El dilema

maori16.231 3 114👍 8.349
He d'admetre que sempre he votat, ni que sigui amb vot nul. Ara mateix sento molta mandra, bàsicament perquè la data m'agafa enmig d'un viatge fora de la UE i tota la paperassa que he de fer, francament, per unes eleccions que no faran canviar res (almenys en el sentit positiu).

Entenc que el vot és lliure, però hi deixo una enquesta. Atès que el paper d'ERC en els darrers mesos ha estat més que discutible, la sensació que tinc és de desídia, de tal manera que m'estic plantejant seriosament l'abstenció. No sé com ho veieu la resta, si teniu cap argument de pes que em faci replantejar-ho seria benvingut. 

He escrit només les opcions que es queden al marge del 155, per evitar trolejades. No hi incloc partits del PV ni illencs pel simple motiu de que sóc de la CAC.
Aquest fil està auto-descartat. No s'admeten més comentaris.👍 4 👎 0
Respon

Respostes

Configuració
  • EstatpropiUsuari sumador166.773 11 1👍 28.432
    Eleccions generals? 

Eleccions al parlament dels xarnegos. 

I òbviament, no votaré. Ni hauria d'estar el fil a Actualitat Catalana.
  • Guerau ||*||2.058 15 821👍 646
    I és clar que sí que votaré. No ho pot dir tothom que pots votar en un país estranger. A més, oi que els colonitzadors voten a les del nostre país? Doncs a votar tots!!!
    • Tuixec4.004 9 529👍 1.816
      Estic d'acord, però a on cal influir exactament? Per mi és clar que hem d'exercir la nostra influència a qui ostenta el poder polític a Catalunya. Són les eleccions perfectes pel vot de càstig (Fins i tot Podemos fa cagar) i me n'alegro molt que hagin vingut abans que municipals i europeees. Cal buscar la formula perquè els hi quedi clar que el nostre vot no és regala. I per això crec que el millor és una plataforma tipus escons insubmisos.
  • partisà_català4.891 6 443👍 2.997
    Cal una llista unitaria que es digui llibertat o quelcom així i hauria de treure la majoria d'escons i comprometres a votar sempre no
  • JoanVecord5.256 9 410👍 2.031
    Entenc el vot per a bloquejar l'Estat espanyol, i de fet arribaria a participar-hi si es donessin un seguit de condicions:

-Que fos una coalició el màxim d'unitària que es pugui (per exemple, que es calcula que pogués arreplegar més d'un milió i mig dels dos milions de vots independentistes).
    -Que els membres de la llista acordessin cedir el 80% del sou de diputat a la causa independentista. Ja n'hi ha prou de viure del procés.
    -Que no participés a cap votació al Congreso mentre hi hagués presos i no hi hagués data de referèndum per a la independència.

Com que hi ha un 99,9% de probabilitats que no es compleixin aquestes condicions, suposo que al final no aniré a votar.
    • Rackoonaire670 1👍 751
      Ja hem fet els referèndum i hem guanyat.
      Ja no va de dret a l'autodeterminació. Va de que a Catalunya manin els catalans d'una vegada i per sempre.
      • Rigel65.210 11 5👍 33.898
        Per això cal blocar-ho tot.
        Si jo estic d'acord amb tu, però vist que els nostres polítics han decidit jugar fins al final la carta de "carregar-nos de raons davant la comunitat internacional" i no aixecar encara la suspensió a la declaració d'independència, poques altres opcions ens queden que palesar fins al final les contradiccions de l'Estat espanyol. Que quan han decidit que serà aquest final? Ves a saber, però espero que, a tot estirar, serà quan emetin la sentència del judici.
    • Ballester7.766 7 278👍 2.649
      Com que hi ha un 99,9% de probabilitats que no es compleixin aquestes condicions, suposo que al final no aniré a votar.

Afavoriràs els partits que no vols afavorir. Abans vota Pensionistes en Acció o qualsevol partit minúscul amb un vot vàlid.
        Respecto la gent que farà això que dius, però a mi m'interessa més aprofitar el meu desinterès per les eleccions espanyoles per a fer pujar el percentatge d'abstenció, perquè els polítics catalans vegin que hi ha gent que no acceptem el seu xantatge i que estem cansats de seguir-los el joc (perquè són ells els qui haurien d'estar seguint el joc dels votants de l'1 d'octubre).
  • anseso21.190 9 68👍 4.037
    Sóc un NO VOTANT convençut. Voti a qui voti, el resultat serà el mateix, seguirà manant l'oligarquia i els lobbies de sempre que són qui realment mouen els fils adequadament als seus interessos. Votar és escollir qui t'ha de fotre en benefici dels seus propis interessos. Si el vot fos útil, estaria prohibit votar.
    Tan sols votaré independència en el seu moment puix, fins ara, votar no m'ha representat cap avantatge, ans el contrari; disgustos i contrarietats.
    P.S. és com ho veig jo, no intento fer proselitisme ni desmotivar ningú, sóc una "rara avis".
    • Iago2.449 11 744👍 560
      Jo abans pensava com tu, hem tingut evolucions diferents. Com bé dius votar implica disgustos i contrarietats. I això perquè, en realitat, no votam per un ideal. Votam perquè el malson sigui el menys espantós possible.
        Segurament el que em passa és que ja tinc una edat i m'he cansat de votar i veure que després tot segueix igual o pitjor, que els grans lobbies, la banca, els poders fàctics, etc., tenen més i més guanys i que la gent veritablement necessitada no són tinguts en compte i la resta del poble, tampoc. Només som necessaris cada cert temps per introduir la papereta a l'urna.
        • Iago2.449 11 744👍 560
          Però hi ha gradacions, estadis. Diria que se'ns permet triar entre allò dolent i allò pitjor.
          I entre allò horrible i allò impossible sempre guanya l'horrible.
            Entenc el teu punt de vista pero mira, jo sempre votant indepe. i quan havien de complir amb el mandat del poble, varen fer llufa. Amb quins ànims haig d'anar a les urnes? No vull ser responsable de "l'horrible" ja que ho vaig ser de "l'impossible" 
    • pont de ferro136👍 155
      Em sap greu, però els abstencionistes, encara que tingueu motius legítims per a no votar, sou còmplices de qui governi per omissió. Al meu parer, si no votes tens menys dret a queixar-te de com està tot plegat, bàsicament perquè tampoc no fas literalment res per a canviar-ho. I t'ho dic jo que tampoc no tinc clar què votar, però sé que si no ho faig després no em puc queixar.
      • Makhnovtchina1.477 2 995👍 4.394
        Mentalitat d'esclau, dispensa que sigui tan directe. 'Si no aprofito la coartada que es monta l'amo fent-me ostatge a mi mateix amb el meu consentiment i participació en sóc culpable del que em passi'. 

Més enllà de la tanca es poden construir alternatives. A dintre només pots aspirar a ser un trist palmero.
        I...de qué coi serveix queixar-se?. Portem més de 300 anys queixant-nos i ho seguirem fent pels segles dels segles.

Mira't això encara que estigui en castellà, suposo que et pot interessar 
        • pont de ferro136👍 155
          Una mica fal·laç això dels tres-cents anys, però bé. Sí, aquest vídeo ja el vaig veure fa molt de temps. Ja sé que en comptes de quedar-nos amb el poder que ens pertany com a poble el cedim, però... dis-me com subverteixes el sistema si no en vols formar part. Alguns abstencionistes m'han dit que si tothom ho fos, el sistema es deslegitimaria tot sol. D'acord, però en primer lloc heu de convèncer tota aquesta gent i després (encara més important) proposar una alternativa sòlida i ben pensada.
  • Indesquerra20.362 9 75👍 7.127
    Joan Tardà acaba de dir que no serà candidat... posaran de número 1 a Rufián? 
  • Trinxant11.217 9 188👍 3.554
    Pot ser... La CUP com sempre, ni hi és ni se la espera.
  • PereJoanSala_1484139 2👍 229
    Tots els independentistes hem de votar a totes les eleccions possibles (espanyoles, europees, municipals, ... totes), encara que sigui sense ganes.

En aquestes properes espanyoles, hem de votar ERC o PDCAT. O fins i tot En Comú. Encara que no en tinguem gens de ganes. Perquè podem impedir una majoria absoluta del "155 indefinit", amb el nostre vot, o bé si no votem, regala'ls-hi aquesta majoria absoluta. 

Em sembla evident que cal votar per força, amb més ganes o menys. Qui no ho vegi, està cec. 
    • maori16.231 3 114👍 8.349
      ECP, per què? Aquests difícilment bloquejaran legislatures.
      • PereJoanSala_1484139 2👍 229
        No defenso pas votar ECP. Però prefereixo un vot a ECP que una abstenció.
        Tot sigui per evitar la majoria absoluta del tripartit PP-Cs-Vox. Em sembla que hi ha qui no és conscient de quina ens pot venir a sobre, si aquests 3 tenen majoria absoluta. 
        • oprimit19.855 15 79👍 10.369
          És que potser necessitem que manin i que els nostres polítics es quedin sense cadires i sous perquè deixin de treballar per les seves butxaques i comencin a treballar per Catalunya.
        • grava3.453 2 591👍 5.326
          Doncs jo no ho veig igual. L'independentisme ha crescut quan la dreta rància ha estat al poder. El franquisme d'aquests fills de puta no serà per a nosaltres sols, poden arribar a tocar els collons a molta gent, i si això s'ajunta amb un repuntament de la crisi, podem tenir una oportunitat.

El PSOE i els seus palanganers difereixen en la metodologia, no pas en els objectius que són es mateixos que els trifeixistes. I al contrari que els altres, són uns grans anestèsics per a molta gent aquí. Exactament què podem guanyar amb 4 anys més dels sociates? Morir uns anys més tard i en pau? Premiar amb polítiques socials els votants de Ciutadans? A l'infern, a l'infern!
    • Makhnovtchina1.477 2 995👍 4.394
      La ceguesa és fer confiança en partits venuts a l'enemic i participar en les institucions de l'enemic. 
  • foraviler1.477 12 994👍 1.515
    Una coalició de bloqueig, aprofitant la llei d'hont. No té sentit anar al Congrés amb partits per separat si l'objectiu pressionar des de Madrid.

• autokrator13.374 3 157👍 9.115
    Jo només estic disposat a votar si els partits no es presenten I fan una llista amb Roger Espanyol, Tamara Vila i gent així. Els del TSJC, els de l'AVE, etc. 
  • nba I el conqueridor1.189 13👍 205
    Votaré el partit que em garanteixi millor el bloqueig al congrés espanyol, no em passa pel cap regalar cap vot i HEM d'aconseguir que mantenir Catalunya dins d'Espanya sigui un suplici en tots els sentits.
  • virot9.354 4 232👍 4.554
    Evidentment no penso votar cap llista encapçalada pel pallasso del Rufián, i els convergents tampoc crec o sigui que...
    • Ryotsu1.064👍 693
      Tristíssim haver de votar els Comuns, com ha degenerat tot. 
        Potser he estat massa taxatiu, no em tanco a res d'entre Comuns, ERC, i PdCat. Però la capacitat d'ERC de tractar-nos per imbècils se supera dia rere dia:

• Ryotsu1.064👍 693
          És que és un espectacle molt ridícul. Jo ja estic cansadíssim de tanta comèdia, no volen reconèixer que han fet marxa enrere, porten més d'un any fent discursos contradictoris, dient mentides i demanant impossibles a Madrid com un referèndum per deixar la situació estancada, en un punt mort. No volen tirar endavant la via unilateral perquè saben que és impossible i acabaran a la presó, però tampoc poden deixar les ximpleries a banda i començar a fer coses útils a Madrid perquè seran acusats de botiflers, de fet, ja són botiflers per una gran part de l'independentisme hiperventilat que han ajudat a crear.

No vull votar-los perquè sentiré que he tirat el vot a les escombraries, i com tu has dit després està el pallasso d'en Rufián que em fa sentir vergonya aliena, quan el seu únic mèrit és dir parides a twitter i tenir cognoms espanyols i això encara em fa sentir més vergonya. Però és clar, tampoc no vull votar els Comuns, si fóssim un país normal no m'ho plantejaria mai. Ja veurem com va la campanya, però jo ja no puc suportar les mentides i bestieses, estar la cosa tan malament que m'agradaria poder votar el PNB. 
            Coincideixo amb l'anàlisi. El que passa també és que ara és massa tard per fer-se enrere i dir que aquí no ha passat res. I evidentment un polític no et reconeixerà mai que estava equivocat. I sí, lo més intel·ligent sembla no entossudir-se en l'error, però han de fer equilibris perquè no se'ls esvaloti el galliner. Jo no ho defenso, però ho comprenc.

Han passat diverses coses des de les últimes generals. Una d'elles és un referèndum que va acabar en suspensió temporal de l'autonomia, exili i presó del govern, constatació un cop més el 21D que l'independentisme està estancat, investidura del president més mediocre que ha tingut mai Catalunya, que ja és dir, i una dreta espanyolista en auge més rància que mai. És un fracàs estrepitós. Si no crec que acabi votant ERC o el PdCat és per la idea bàsica que ho han emmerdat tot i no sembla que vagin a canviar de rumb. A les autonòmiques m'hagués fet molta ràbia haver votat Comuns i que els espanyolistes m'incloguessin als seus recomptes, però a les generals entenc que la lògica és diferent.

Evidentment la pinça al nas que m'hauré de posar si voto als Comuns serà considerable. Per començar amb el constant que si racisme, masclisme... He entrat un moment al Twitter d'En Comú Podem, a part del tema dels pressupostos tens: nou drama nacional el segurata de Sants que incrimina a algú que no porta bitllet, magufisme celebrant un "ecologista" anti-nuclears al Consell de Seguretat Nuclear, i no sé què dels indígenes a Mèxic. No és seriós. I evidentment passo de votar-los si cedeixen als cants de sirena segons els quals cal atiar l'anticatalanisme per a convèncer l'espanyol mitjà.
              Evidentment la pinça al nas que m'hauré de posar si voto als Comuns serà considerable. 

Millor la tisora. 
            • Ryotsu1.064👍 693
              Molt d'acord en tot. No només tinc la sensació que seria tirar el vot, sinó que a més sembla que ho vulguin emmerdar encara més. Per exemple, amb el punt actual d'estancament actual han provocat la caiguda del govern de sociatas i podemites, no poden demostrar feblesa botiflera davant els seus votants, però com a conseqüència d'això ara ens arrisquem a un govern ultranacionalista de PP-C's-Vox, i no puc entendre en què ens beneficia això, no ho fan expressament però la situació en la que estan els obliga a fer accions que van contra Catalunya.

"Per començar amb el constant que si racisme, masclisme... He entrat un moment al Twitter d'En Comú Podem, a part del tema dels pressupostos tens: nou drama nacional el segurata de Sants que incrimina a algú que no porta bitllet, magufisme celebrant un "ecologista" anti-nuclears al Consell de Seguretat Nuclear, i no sé què dels indígenes a Mèxic"

Jo també vaig veure que van fer un retweet a una notícia sobre el magufo antinuclear que han posat al CSN, que lamentable. El seu twitter deu ser una autèntica joia d'esquerra postmoderna ultraprogre. És que si els vull votar és simplement perquè van ser els únics no indepes que es van oposar al 155, mantenen la defensa d'un referèndum i sembla que volen relaxar una mica l'ambient, la resta de coses que caracteritzen els Comuns no m'agraden gens.
                És que si els vull votar és simplement perquè van ser els únics no indepes que es van oposar al 155, mantenen la defensa d'un referèndum i sembla que volen relaxar una mica l'ambient, la resta de coses que caracteritzen els Comuns no m'agraden gens.
                Hi estic d'acord, sembla la posició més assenyada, evidentment la diferència és que el seu objectiu no és la independència, però al final el que compten són els resultats. Lo ideal seria un partit independentista pragmàtic que no caigués en el postmodernisme, però això ja és demanar massa. Mentrestant simplement cal votar el mal menor, almenys si volem frenar la dreta reaccionària espanyola.
      ...votaras un partit dels xarnegos, tot en ordre.
  • Iago2.449 11 744👍 560
    Els independentistes estaran en condicions, doncs, d’exercir una acció política que deixe clar, com ho és ara, que el preu que Espanya paga per la repressió a Catalunya i per la manca de voluntat de parlar de l’autodeterminació és la inestabilitat i el caos. I, si no, mireu totes les coses que han passat aquests darrers anys. Dues eleccions espanyoles el 2015. La primera investidura no aconseguida de la història, la primera moció de censura assolida de la història, la primera votació de pressupost no aconseguida de la història, el govern que ha governat menys temps de la democràcia, etcètera, etcètera, etcètera.

Editorial de Vicent Partal d'avui a Vilaweb.
  • Unitat i Orgull10.069 10 213👍 7.342
    10 tios a l´enquesta que diuen que votaran Comuns  i després des de les espanyes ens diuen que els vots dels Comuns compten com a no indepes 
  • Xulomander6.368 3 337👍 7.040
    No he votat en cap elecció des de 2015, i no veig gaire raons per trencar la tradició. A no ser que les eleccions caiguin en dia laborable, així puc aprofitar per passejar una estona fora de la feina.
  • albert23Usuari sumador17.899 10 91👍 1.514
    Votaré com he votat i votaré a totes les eleccions que hi hagi. El fet que no es presenti la CUP i per salut mental em vaig dir que mai més votaria a ERC, només em queda votar el Pdecat amb la pinça al nas. Però l'important al cap i a la fi, és que els independentistes sortim a votar ja sigui ERC o Pdecat. No fer-ho significa regalar la victòria als espanyols i fer-se més grans. 
    Tots els que dieu que no canviaria res i que mani el qui mani és el mateix, teniu part de raó. Però obvieu que si els independentistes fem ingovernable Espanya, ja poden anar repetint eleccions, que juntament amb la inestabilitat política, la crisi del deute i tot plegat, fotrà un pet com un aglà i potser els desgraciats d'Europa, algun dia -sobretot si els afecta la butxaca- hauran de moure fils...
  • ExploitationUsuari sumador7.802 13 275👍 473

Això significaria que el PdCat es quedaria sense representació a com a mínim 1 província (Tarragona?) Però i la segona?

Publicitat

Fòrums

• 9.286.674 missatges
  • 220.704 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat