Fòrum

Si una guerra contra Espanya fora imprescindible per aconseguir la independència, estaríeu disposats a fer-la?

Si una guerra contra Espanya fora l'única opció per a aconseguir la independència, hi estaríeu disposats a fer-la?
51 (68.92%)

No
15 (20.27%)

Crom el pacifoprocessista
8 (10.81%)

Vots emesos: 74
Carles Martell3.229 1 620👍 5.551
Després de moltes converses amb independentistes sobre el tema ha arribat l'hora de preguntar al raconairam.

Penseu que sigui imprescindible tenir un conflicte bèl·lic contra Espanya per aconseguir la independència. Evidentment, en una situació real la independència no estaria garantida només pel fet d'agafar les armes i defensar el territori. Què en penseu?

Jo, personalment, sí. Per davant de tot hi ha la meva dignitat i llibertat, i la de la meva societat.

Respostes

Configuració
  • grinfildUsuari sumador25.038 15 45👍 4.122
    Jo veig que ens van guanyar per les armes i el que estem fent ara és lluita no violenta per aconseguir la independència, estariem legitimats a aconseguir la independència per les armes, perquè ells ens han sotmès per les armes. Legítima defensa.

Que consti però que nosaltres NO volem fer servir les armes. Volem acordar el nostre estatus amb Espanya mitjançant un referèndum acordat per les dues parts, després d'una campanya on les dues parts puguin exposar les seves raons i després el poble català pugui votar en llibertat.
    • Carles Martell3.229 1 620👍 5.551
      La colonització i menyspreu que patim ja és suficient justificació, no cal que en cerquis de més enrevessades.
    • Segon_usuari_Bob5.738 10 370👍 6.806
      No estic d'acord amb el teu encapçalament.

Nosaltres no estem fent lluita no violenta, perquè de fet no estem fent cap mena de lluita per la independència.

Encara no hem cremat aquesta etapa.

• Makhnovtchina1.406 2👍 4.120
      El referèndum ja el vam fer i el vam guanyar els independentistes fins i tot contra les armes i la violència desfermada dels piolins espanyols. Si Espanya no va acceptar el referèndum tot i l'oferiment reiterat d'acordar-lo entre les parts que se li va fer és problema seu. 

Afegeixo que una cosa és ser pacífic -que ho som, fins i tot massa pel meu gust- i una altra de ben diferent és ser pacifista i bleda assolellada -que no ho hem estat mai, tot i la construcció política que se n'ha fet al respecte del pujolisme ençà.
    • Capità·carxofa3.496 1 585👍 9.365
      Que consti però que nosaltres NO volem fer servir les armes. Volem acordar el nostre estatus amb Espanya mitjançant un referèndum acordat per les dues parts, després d'una campanya on les dues parts puguin exposar les seves raons i després el poble català pugui votar en llibertat.

Aquest és el problema.
  • Unitat i Orgull9.672 10 222👍 6.631
    Si, però jo més aviat diria fer la guerra contra els colons residents a Catalunya. I això ja hauria d´estar passant.
  • torraina_infernal38.267 11 16👍 23.379
    Que potser no estem en guerra contra Estat Islàmic? Quina diferència hi ha entre Estat hispànic i Estat Islàmic? Els dos tenen la seva shària, els seus aiatolàs i són fanàtics religiosos.
  • dsg7771 3👍 83
    Sense armes ni exèrcit propi (ni res que s'hi assembli), una guerra seria un suïcidi.
  • elbruixot3.172 13 630👍 1.212
    la llibertat està per sobre de tot, si cal morir moriré 1000 vegades

http://www.viladeroses.cat/wp-content/uploads/2013/11/lliures_o_morts.jpg
  • Ramonet Llull11👍 103
    Fem l'amor i no la guerra. Fem més fills per Catalunya i es farà inevitable la massa crítica necessària per assolir la llibertat.
  • nouservesverdes86👍 114
    No si sóm nosaltres l'iniciador, però obviament si toca respondre si, jo hi lluitaria. Quan tindria fusell en mà ja vindria l'hora de cagar-me a les calces però això és una altra història.

Jo sempre voto l'opció de crom però, el meme és boníssim.
  • rotllan11.676 5 173👍 11.412
    PER LA PÀTRIA

DIÀLEG
    Retraient fets de la història
    de nostres avis que, amb glòria
    mai volgueren ser esclaus;
    en tals gestes inspirant-se
    i d’amor patri inflamant-se
    així parlaven dos braus:

PERE
    Si la pàtria perillava
    i la bandera arborava
    aixecant el sometent,
    ¿què faries tu en la guerra
    per defensar nostra terra
    del dogal d’estranya gent?

RAMON
    Prendre el fusell de seguida;
    anar a la pàtria afligida
    i dir-li: ―Aquí hi va un soldat;
    aquí hi ha un brau que s’obliga
    a batre la host enemiga
    mal que mori en el combat.

PERE
    I si la gent espantada
    i sorpresa a la vegada,
    l’enemic veiés entrar,
    ¿què faria ton cor noble
    per alenar el teu poble
    i portar-lo a guerrejar?

RAMON
    Sortiria irat de casa,
    faria prendre l’espasa
    al covard, al pobre, al ric;
    i aixecant el crit de “guerra!”
    arboraria la terra
    a combatre l’enemic.

PERE
    ¿I tu creus que, si, comptades
    fossin les forces doblades
    dels enemics batallons,
    seria prudent combatre
    contra qui saps que ha de batre
    tos exèrcits i canons?

RAMON
    Mai la pàtria en rebre ofensa,
    ha de comptar en sa defensa,
    els enemics quants seran;
    basta lluitar amb coratge,
    que per rompre l’esclavatge
    cada home es torna un gegant.

PERE
    I si la tropa estrangera
    derrotant nostra bandera
    entrés aquí a sang i foc;
    i destruís les vivendes,
    nostres temples, les hisendes,
    sense deixar res enlloc;
    si degollés el teu pare,
    i els teus germans… més encara!
    si arreu sembrés la dissort,
    què faries?

RAMON
    Què faria?
    De vergonya em moriria
    si en la guerra no hagués mort.
    Mes, qui ha dit mai que eixa terra
    ha sucumbit en la guerra
    sent tan braus sos habitants?
    ¿Qui no sap que aquí malmesos
    van caure els cartaginesos
    i vencérem els romans?
    ¿Qui no sap que el moro entrava
    traïdorament i deixava
    els pobles fets un carner;
    mes resistint a ses fúries
    sorgí un Pelai en Astúries
    i a Catalunya un Otger?
    I, per fi, ¿qui recordança
    no té que els soldats de França
    van caure aquí guerrejant;
    i que, a nostra empenta, un dia
    tremolà la Moreria
    a Wad Ras i Tetuan?

PERE
    Ets un brau!
    RAMON
    No menys noble
    seràs tu si d’aquest poble
    recordes tot l’esplendor.

PERE
    Sí; també l’orgull m’alenta
    d’ésser de raça valenta
    del Cid i el Conqueridor.
    Sé també que a Grècia ardida
    va vèncer la host atrevida
    de Rocafort i Roger;
    i sé la història que brilla,
    de Pau Clarís, de Padilla
    de Lanuza i Fivaller.

RAMON
    Noms són ells que hem d’invocar-los
    quan ens cridi a defensar-nos
    la pàtria amb bèl·lic clarí.

PERE
    Sí; i defensant sa corona
    hem de lluitar com Girona
    i com Numància morir.

RAMON
    La mort del brau dignifica,
    l’escriu la història, i l’explica
    la tradició nacional.

PERE
    Què és caure mort en la guerra
    per defensar nostra terra,
    si és, el morir, ser immortal!

RAMON
    ¿És dir que tu en sa defensa
    prefereixes, sens temença,
    el morir, al viure esclau?

PERE
    Sí; per la pàtria oprimida
    donaria el cor… la vida…

RAMON
    Encaixem, també ets un brau.

Antoni Bori i Fontestà
  • catalàamallorca41.555 7 14👍 17.940
    Si sóc a Catalunya en el moment en que s'iniciés la guerra si que ho faria. Per defensar la meva terra i i ideals, però sobretot per defensar la meva família.
    En cas que m'enganxés a Mallorca no creuaria al mar per fer-ho. Al contrari, intentaria dur la família lluny del conflicte bèl·lic. Això i que dubto que una guerra a Catalunya no tingués greus repercussions a les illes, crec que ja tindríem prou merder com per cercar-ne un de més gran.
  • EPS61.701 13 8👍 10.449
    Que podria sortir malament, els catalans contra un exèrcit de la OTAN que més tindria tota la col·laboració del món amb la seva gent que resideix a Catalunya.
  • autokrator13.275 3 156👍 8.978
    Home si els dirigents són els processistes és clar que no. Amb aquests líders segurament ens farien anar al combat amb fussells d'airsoft. 
  • Canyadesucre10.197 3 211👍 16.708
    En unes altres circumstàncies que les actuals, si, sens dubte. 
    Amb el que hi ha avui en dia, que és res, i la majoria de la població que s'imagina que una guerra és com una pel.lícula o un videojoc, ni s'ens acudeixi d'intentar-ho. Per desgràcia l'aborregament de les societats occidentals al segle XXI és imparable.
  • Xulomander6.265 3 343👍 6.884
    No som capaços ni de formar una organització civil independentista que no estigui controlada per talps i vols començar una guerra? Acabariem com Astúries al 1934.
    • Carles Martell3.229 1 620👍 5.551
      Evidentment si es comencés una guerra hi hauria preparació i decisions fermes. No sé per què alguns voleu encabir estúpidament una guerra en el context actual.
    • willybarna12.129 10 169👍 3.547

Xulomander escrigué:
      No som capaços ni de formar una organització civil independentista que no estigui controlada per talps i vols començar una guerra? Acabariem com Astúries al 1934.
      Totalment d'acord, excepte en que acabariem com Asturies al 34. No, acabariem com Catalunya el 6 d'Octubre del 34, almenys els miners asturians van resistir dues setmanes a l'exercit de Franco, aqui, el president de la Generalitat que hi hagues en aquell moment ens faria rendir al cap d'unes poques hores.

Els talps estan a la militancia d'ERC, el PDCAT i a la directiva de l'ANC.
  • Jaume_I15.738 11 119👍 8.206
    Primer lluita de carrer i després els carrers cridarant guerra
  • Hades27.906 9 36👍 20.131
    Depèn de en quines condicions, a la guerra s'ha d'anar a guanyar, no ha demostrar com s'està d'enfadat. Ara mateix no és donen les condicions apropiades. Però si que s'ha de treballar per a que es donin algun dia proper. Si la cosa es posés propicia potser ni cal aquest dolorós conflicte.
  • Lucky Luc1.316 2👍 1.478
    Si la lluita és per una Catalunya lliure i catalana, sí. Si pretenen que sigui per instaurar el marxisme, el feminisme, l'anticatolicisme, l'immigracionisme i tot el que ens intenten colar com a "progressista", aquesta no és la meva lluita.

Publicitat

Fòrums

• 9.268.745 missatges
  • 220.076 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat