Fòrum

I de cop, arriba un dia en què t'adones que ja ets estranger al teu propi país

Ius Novum2.676 3 695👍 5.278
Doncs sí, de cop i volta, i amb gran tristesa, un dia surts al carrer, comences a passejar amunt i avall, i t'adones -amb calfreds- que has esdevingut estranger al teu propi país.

Sortosament, viatjo força arreu de Catalunya per motius laborals. Fent un tomb per la Catalunya profunda, aquelles terres que hom anomena, sovint, la "Catalunya catalana", avui he constatat la realitat que m'ha fuetejat tot de sobte.

Per uns instants, m'he adonat que al carrer jo era l'únic que era d'aquí. Tots els vianants que em creuava pel carrer, eren de fora, d'orígens molt llunyans. Abillats, a més, amb els seus vestits tradicionals, que res tenen a veure amb els nostres.

I sí, m'he sentit estranger al meu propi país. Amb profunda tristesa. Perquè m'he adonat que jo era l'únic que era d'aquí. I perquè m'he adonat que no eren ells qui eren a casa meva: era jo qui era -ja- a casa seva.

Cap de les persones que m'han creuat no parlaven català. Tothom parlava els seus idiomes estrangers, abillats amb els seus vestits estrangers, professant religions igualment estrangeres. Però no: els estrangers ja no són ells, l'estranger ja sóc jo.

Felicitats a tots als qui han contribuït al repoblament massiu del meu país, de manera com així s'ha igualment esdevingut arreu d'Europa. Us n'heu sortit. Avui, heu aconseguit que els europeus -com els catalans- ja siguem estrangers a casa nostra.

I ho dic amb profunda tristesa. No sabeu la tristesa que he experimentat avui. Hi ha dies que la realitat et frapa de cop, sobtadament, com avui, i l'embat de la seva duresa és tanta que et deixa ferit per tota la jornada.

Res, només volia comentar-ho. Perquè no puc més, de debò que no puc més. Em vénen ganes d'anar-me'n a viure en un indret isolat enmig de la natura, sense veïns, sense viure envoltat de comerços estrangers i podent-me sentir, lluny de tot això, que visc, encara, trepitjant terra catalana i envoltat d'identitat catalana. gairebé com en una reserva índia... així ens hem de veure...

Aquest fil només l'he creat per desfogar-me, perquè considero que el que patim és una autèntica tragèdia, una desintegració de la nostra identitat forjada durant més de mil anys pels nostres avantpassats i que en només 20 anys ha quedat destruïda gairebé ferida de mort a causa de la transfusió demogràfica massiva hem patit i patim.

I no, la gent que ha vingut no en té la culpa, no us enganyeu. La culpa la tenen tots els qui han fomentat la seva entrada massiva, els qui encara ho aplaudeixen i els qui estigmatizen, assenyalen i insulten els qui ens hi oposem i que reclamem que poguem, simplement, decidir democràticament quin model immigratori volem per al nostre país. Tot i que potser el mal ja està fet...

Bona nit a tothom.

Respostes

Configuració
  • Aufrany4.947 3 439👍 4.929
    És pot mirar d'una altra manera, potser hem perdut una gran oportunitat amb la nova immigració. En general és una immigració sense prejudicis envers la nostra llengua i que ha anat majoritàriament a zones amb poca immigració espanyola, malauradament molts catalans han optat per no mantenir la llengua alhora de relacionar-se amb aquests col•lectius. Pel que fa a vestimentes i altres trets, el més habitual és que aquests es vagin diluint en les noves generacions, això és el que normalment passa als països "normals".
    Sí que és més preocupant quan hi ha un grup que és molt més nombrós que gairebé tots els altres junts.

Feu un cop d'ull al breu de dades sobre la població escolar a Catalunya.
    • __33598__35👍 24
      Pel que fa a vestimentes i altres trets, el més habitual és que aquests es vagin diluint en les noves generacions, això és el que normalment passa als països "normals".
      Això varia segons el país d'origen. A Londres per exemple certs grups a mesura que han format guettos s'han sentit més còmodes amb la seva vestimenta tradiciona.
        Aquesta és la clau, la proporció i la capacitat de formació de guettos prou grans.
        • __33598__35👍 24
          Com ho solucionem de forma acceptable per totes les parts? Sino per exemple a Salt ja no hi serem benvinguts el 2050. Tindrem societats paral.leles, lleis paralel.les i al cap i a la fi els recursos són limitats això ens enfrontarà els uns amb els altres. Baja, espero equivocar-me.
    • EPS62.112 13 8👍 10.875
      Deu n'hi do a la Segarra.
  • LesttattUsuari sumador38.754 11 15👍 13.962

Entre els 60-70 Catalunya va rebre, i d’una manera massiva, la primera onada immigratòria que ha patit Catalunya arribada de l’estat espanyol. Tot i així, pels 70, el sentiment català continuava sent molt present a molts barris de la seva capital, Barcelona. Ciutat on principalment va rebre tota aquesta immigració Però, mica a mica, van sorgir els seus devastadors efectes, i pels 90, la castellanització i espanyolització començava a guanyar terreny a Barcelona.

Seixanta anys després, podrem dir que Barcelona, pràcticament, ha acabat sent castellanitzada / espanyolitzada.

Però, per l’any 2000, Catalunya va rebre la segona onada, i igualment massiva, d'immigrants arribats de la resta de països del món.

...

Qualsevol català, amb dos dits de seny i amb un minm de dignitat, i vist la malaurada experiència que va tindre amb l'arribada d’aquella immigració espanyola dels 60, intentaria aturar o posar remei a aquesta segona onada de gent forana per terres catalanes.

Es lògic. Cap català voldria a tornar patir la mateixa experiència, de sentir-se estranger dins del seu mateix país.

Però ... irracionalment com il·lògicament, tant com governs, ajuntaments, diferents organitzacions i una part del poble català, amb la col·laboració d’un canal de televisió, han continuat demanant -voler acollir- i han continuat insistint que -som un país d’acollida-... sense encara ser un Estat independent.

Els seus devastadors efectes no van trigar gaire en arribar, igual o més nocius que la immigració anterior; Més substitucions demogràfiques, no només a Barcelona sino per tot Catalunya; llengua català, sota mínims. Més atur, més col·lapses a la sanitat publica, més barraquisme, més drogoaddicció, més prostitució. Més il·legals, més violències, més assassinats, més violacions, més delinqüència, ...

Seixanta anys després, ja no es únicament Barcelona qui pateix unes conseqüències. Pràcticament tot Catalunya està sent dominada i substituïda per tota aquesta immigració, espanyola inclosa.

Tot i així, tot i que la Catalunya actual està sent clarament envaïda per altres ètnies i cultures, on el català està sent una minoria, amb la permissivitat de tot un col·lectiu irracionalment multicultural que es fa dir català, encara hem de veure la presencia dels de sempre vomitant insults de ‘’racismes, de pxc, d’espanyols i de turismes’’ amb l’intent de tapar i excusar tota aquesta dominació forana...

...

Definitivament, som una població malalta i mesella que ens ha fet perdre aquella poca dignitat que ens quedava. No hi ha res a fer; el sentiment nacional català es mort. Aquests mateixos l'han acabat matant.

S’està lluitant una pais independent multicultural, i no per una Catalunya pels catalans.

Espanya es deu està fregant la ma amb tots aquests que han acabat regalant el país.

• PatumPatamPatim1.974 3 845👍 973
    Com saber si t'has passat de frenafatxada? Traduïnt el text a l'espanyol i mirant com queda. Per exemple:

Aquest fil només l'he creat per desfogar-me, perquè considero que el que patim és una autèntica tragèdia, una desintegració de la nostra identitat forjada durant més de mil anys pels nostres avantpassats i que en només 20 anys ha quedat destruïda gairebé ferida de mort a causa de la transfusió demogràfica massiva hem patit i patim.

En espanyol put a fatxa de totes totes:

Este hilo lo he creado para desahogarme, porque considero que lo que sufrimos es una auténtica tragedia, una desintegración de nuestra identidad forjada durante más de mil años por nuestros antepasados y que en sólo 20 años ha quedado destruida casi herida de muerte [sic] a causa de la transfusión demográfica masiva que hemos sufrido y sufrimos.
  • cathalà23.464 12 53👍 6.978

En molts municipis de Catalunya (especialment de les comarques gironines) l'únic que has de fer és passar per davant d'un col·legi a l'hora de l'entrada o de la sortida dels alumnes. I realment no sol ser el català la llengua que més sents, ja que la majoria de les mares són estrangeres i no parlen ni un borrall de català.
    • __33598__35👍 24
      Comparteixo la experiència, tinc la impressió que el meu poble canviat massa ràpid i molts s'hi senten incòmodes.
      la majoria de les mares són estrangeres i no parlen ni un borrall de català

La pregunta és: els pares dels nens autòctons parlaran als fills d'elles en català o faran servir el castellà?
      • __33598__35👍 24
        A la Catalunya rural molts catalans no parlen en castellà, els hi costa massa. Sobretot si són gent gran.

En tot cas, l'interés hauria de venir dels invitats, no? O som responsables nosaltres del comportament dels invitats.
        • Xicoira5.307 2 405👍 4.299
          Les lleis les farem nosaltres a una Catalunya independent, per tant en serem responsables.
          • __33598__35👍 24
            Les lleis en democràcia depenen de la composició demogràfica. Si els catalans no arribem a un percentatge alt perdrem la sobirania.
              Això no significa que perdem responsabilitats, només significa que ens hem de fer més forts i crèixer com a moviment. Quan siguem independents nosaltres podrem decidir qui pot accedir a la nacionalitat catalana.
              • __33598__35👍 24
                Si tenim per exemple una població del 30% les responsabilitats i drets ens les poden dictar el restant 70% si es posen d'acord.
                Per ser decisius cal assolir majoria demogràfica.
                  Aviam, estic d'acord amb què seria una possible solució. Però ho veig difícil, o directament impossible. Com ens ho podriem fer? Si, per exemple, decidissim que la Generalitat ha de donar una subvenció a les famílies catalanes que tinguin fills, sota el marc jurídic actual no podria discriminar entre catalans i espanyols.

Per tant qualsevol cosa que fem ara en aquest sentit, serà aprofitada també per la demografia dels colons residents a Catalunya. A part que em fa dubtar sobre la seva eficiència. Si la gent no té diners per tenir una família, no la tindrà per molt que els pressionis. La gent ara s'ho pensa cada cop més abans de tenir fills, perquè va molt lligat a l'economia familiar.

En resum, ho veig molt difícil de fer si no assolim abans la independència. I per molt que tots els raconaires tinguessim 4 fills cadascú no podriem canviar-ho. Però estic obert a comentaris i idees.

Si abans som independents, sí que ho podriem fer. Però amb una política depenent de l'estat espanyol és directament impossible, fins i tot expulsar refugiats.
                  • willybarna12.538 10 167👍 3.736

Xicoira escrigué:
                    Aviam, estic d'acord amb què seria una possible solució. Però ho veig difícil, o directament impossible. Com ens ho podriem fer? Si, per exemple, decidissim que la Generalitat ha de donar una subvenció a les famílies catalanes que tinguin fills, sota el marc jurídic actual no podria discriminar entre catalans i espanyols.

Per tant qualsevol cosa que fem ara en aquest sentit, serà aprofitada també per la demografia dels colons residents a Catalunya. A part que em fa dubtar sobre la seva eficiència. Si la gent no té diners per tenir una família, no la tindrà per molt que els pressionis. La gent ara s'ho pensa cada cop més abans de tenir fills, perquè va molt lligat a l'economia familiar.

En resum, ho veig molt difícil de fer si no assolim abans la independència. I per molt que tots els raconaires tinguessim 4 fills cadascú no podriem canviar-ho. Però estic obert a comentaris i idees.

Si abans som independents, sí que ho podriem fer. Però amb una política depenent de l'estat espanyol és directament impossible, fins i tot expulsar refugiats.
                    Sense consciencia linguística entre la immensa majoria de catalanoparlants, oblidat de la independencia.
                    No es pot passar de 0 a 100 en 0.00000000000000000001 segons.

És obvi, no?
                      Ara ve quan m'expliques lo de la doble xarxa.

Que si el Consti gairebé no ens tomba la normalització, imagina't això que proposes...

A més, per fer la independència no necessitem una majoria aclaparadora. Només es necessita determinació, tenim legitimitat.
                    • willybarna12.538 10 167👍 3.736

Xicoira escrigué:
                      Ara ve quan m'expliques lo de la doble xarxa.
                      No s'implementara mai de la vida una doble xarxa escolar a Catalunya, tots els partits de l'arc parlamentari hi estan totalment en contra.

Suposo que no esperaras res de bo de cap polític professional, no?
                      Jo també hi estic en contra, penso que necessitem una xarxa única i punt, i qui no la vulgui que es foti i l'aprengui igualment. Però ja sé per què reclames la doble xarxa, són punts que es poden debatre.

Suposo que no esperaras res de bo de cap polític professional, no?
                      Fa temps que, en aquest sentit, la llengua ha perdut la batalla...
                      Tenim desenes de polítics colons defensant l'aniquilació del català, i cap que vulgui fer més normalització i immersió.
                  • __33598__35👍 24
                    És molt senzill i difícil a la vegada. Cal dedicar tots els recursos als fills. Al cap i a la fi res omple més que una familia ben avinguda, així que el premi és doble.
          som responsables nosaltres del comportament dels invitats

En bona part sí, si no ens respectem a nosaltres mateixos ells no ho faran.
      • Flordeneu de Königsberg1.136👍 2.156
        En el lloc on visc jo, els parlen castellà. i si no el fill petit ja no els parla la seva llengua si no en castellà. I em fa molt de fàstic.
  • prou_prusses933👍 467
    Jo estic passant ara uns dies a Catalunya i la veritat és que fa molta por el que ha passat en els darrers 10 anys.

Hi ha MOLTS estrangers a TOT ARREU.

Avui he anat al registre civil per una partida de naixement i endevineu a qui m'he trobat a la cua...

la tipica mora vestida de mora amb un cotxet amb dos nadons parlant castella macarronic i saltant-se la cua. Resulta que en tenia dos més a casa.

A les 11 de matí, els catalans en edat fertil, treballen. Ells, crien nens dels seus.

Ho tenim perdudissim això.

Barcelona ja ni us explico. Aquesta ciutat lhem perduda ja.
    • EPS62.112 13 8👍 10.875
      Home, a Catalunya especialment la immigració massiva fa molt mal pel que representa a la cultura local. Molt més que a qualsevol altre lloc del món.
    • Ius Novum2.676 3 695👍 5.278
      Sí, hi ha hagut una evolució en la mentalitat de la gent en general.

Fa 5 anys enrere, encara podies rebre una allau d'insults i et deien de tot.

Avui, tot i que encara hi ha insultadors (són com les males herbes), en general hi ha una tendència a un canvi d'opinió, encara que la gent encara no s'atreveixi a dir-ho molt obertament.

Però és com si en el fons, tothom estigués una mica fart de tanta i tanta immigració.

En la Catalunya interior, aquesta percepció és molt palpable. Es diu amb la boca petita, però hi és i cada cop més. Sobretot en comarques i/o viles que han patit una modificació geogràfica molt bèstia en molts pocs anys.
    • LesttattUsuari sumador38.754 11 15👍 13.962

enricmm escrigué:
      (...) i acaben destacats amb el requadre taronja i els progres multicultis ja ni s'atreveixen a treure el cap.

Oh, si que el treuen, si. Però com no els hi queden cap argument a debatre acaben exposant el de sempre la ironia del menyspreu, la demagògia i l'insult barroer..."ets espanyol, feixista i simpatitzant de pxc..."
  • EPS62.112 13 8👍 10.875
    A veure, jo sempre em vaig sentir una mica estrany sent catalanoparlant en un barri de l'extrarradi de Barcelona. El cas és que penso que aquesta sensació es va extenent a més i més llocs, penso que això també ha influit a forçar el "naixament" del moviment independentista català.

Per exemple, Figueres, quan era un nen, potser farà 25 anys, la recordava totalment diferent al que és ara, o Lleida, o tantes altres ciutats grandetes.
    També cal tenir clara una cosa, potser soni estrany, però quan millor vagin les coses en el tema de quartos, i pitjor vagin a altres llocs, ja sigui d'Espanya o d'arreu del món, més i més gent vindrà a aquí. I aquest sistema econòmic expansiu demana més i més creixement, i més i més gent.

Coses negatives ja en sabem prou, jo sempre vaig tenir aquesta visió negativa quan no tanta gent la tenia, però no arregles res marxant d'aquí i anar a viure fora.
    I també cal destacar coses positives, i és que els catalans amb tot això han despertat, i segueixen transmaten la seva llengua potser encara amb més enfasis que abans, tot i que la natalitat segueix sent dramàtica. Caldrà veure la següent genaració si segueix lluitant.

• Lucky Luc1.351 2👍 1.534
    I què podem fer?

Les dones catalanes són les que haurien d'estar fent fills catalans des dels 20 anys, i tenir-ne mínim 3. En comptes d'això estan fent twerking, qüestionant-se la seva bisexualitat, cridant contra l'"opressió" masclista i viatjant per la india per descobrir-se a si mateixes. Moltes acaben sense fills i les veus amb 45 tacos sortint de nit i arrossegant-se per antros de mala mort gaudint de la seva "llibertat".
    L'origen dels nostres mals és la pèrdua de la tradició i els valors cristians.

Publicitat

Fòrums

• 9.284.104 missatges
  • 220.642 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat