Fòrum

El fil del judici de l'1-O.

autokrator13.354 3 156👍 9.097
Estimats raconaires, gent de be, boots i trolls diversos.

Avui el TS de La España ha decidit no acceptar les peticions d'ajornament per part de diverses defenses dels presos polítics del judici previst pels fets de l'1-O. Per tant, si no passa res imprevist, el judici començarà puntualment el proper dimarts dia 12 de febrer. Com tots els judicis començarà amb les qüestions de previ pronunciament, que no sé si n'hi ha. Presideix el Tiribunal l'excelentísim senyor Manuel Marchena Gómez (segurament una gran persona) d'entre els 7 jutges que el formen. Obro aquest fil per tal de comentar amigablement tot el que vagi passant en el judici que podrem veure en directe per TV3 i altres canals de tele i tele-escombraires. 

Comencem malament, el Tribunal, lamentablement i contra tot el que manen els temps actuals, no és gens paritari: 6 homes i només una dona, la senyora Ana Maria Ferrer García que, dit sigui de pas, és l'única integrant amb un cognom català d'entre els 14 cognoms. Comentant, sempre amigablement i dins del límits de la llibertat d'expressió ben entesos i d'acord amb la legislació vigent a La España i la jurispurdència del Tribunal Suprem al respecte, això dels cognoms crida l'atenció el senyor (al menys a mi a títol particular i sense consideracions polítiques de cap mena) Juan Ramón Berdugo, que ja és tenir vocació dir-se Berdugo i dedicar-se a l'administració de justicia, encara que sigui amb 'B'. 

Anirem actualitzant.

Respostes

Configuració
  • EmulatorQUsuari sumador64.592 15 6👍 19.593
    Atenció, que quan aquest home parla és perquè sap coses:

• Roderic17.832 15 94👍 8.987
    Tan costa posar un monitor davant de la taula perquè els testimonis puguin llegir els documents que se'ls mostren?
    • Trencatochos29👍 15
      Despres de gairebe 60 anys, i despres de una vida generosa amb el meu taranna s'em fá dificil ésser espectador d'aquesta "pantomina".....així s'enomena?
      Sincerament no entenc que ens ha passat als "altres catalans", si, perque ara sembla ser que els termes així ho confirmen, cullons! som estranys en la nostra TERRA (gairebé)......que cullons em fét mal-lamenent?.......ésser massa tolerants-permissius...amb els nous-vinguts?...no entenc rés, jo era,soc, 
      un català esdevingut de 3 generacions avantpasadas per part del meu pare, per part de la meva mare, el cognom Coma tambe dona llums sobre el meu origen (per situar en context de allá on esdevinc)......,soc indici de causa acusatòria per aquest motiu?.........si, ja sé, no sóc mes català que qualsevol altre esdevingut de fora en L'afany de trobar una vida millor........però?.......la integració?.....L'afany de no ésser un estrany allá on vaigis.....collons que no costa tán d'entendre!...o si?. No , jo no reparteixo carnets, però, tampoc accepto lliçons d'integració.

Per part de la meva "conjugue" el mal no es menor , Casañas de cognom, el seu padrí, executat a Gussen (camp anexe al camp d'extermini de Matthausen).

Que per aquests motius-antecedents, la meva opinió no es pugui tenir en valoració...em fá mal.
      Será llarg...i costarà, però, els nostres fills-as, algún dia podran llevar-se de bón matí i.....dir, sense complexes, coaccións ni sentir-se amenaçats........aquest es el país on vull viure, on puc tolerar i esmenar que els MEUS polítics em fotin el pel, facin malversació......o quelcom que s'esdevingui........però, perque els em votat la majoría dels votants, que no vol dir els mes qualificats, pero ho accepto.

PD. Em sap greu no haver-me explicat millor i amb un coneixement mes precís del català (val a dir que a la dècada del 60 no hi havia opció), prego displicència per els mes i menys il-lustrats, ...........em sap greu si la majoria del fòrum no entén el rerefons del meu missatges..

PD 2 El moviment independentista no esdevé del circ polític- procesionisme, es quelcom mes arrel-lat ,esdevé del poble....de l'arrel!......dificil d'erradicar, i a Catalunya hom ho sap, .....Cuba, Filipinas-Baler. (On, per cert hi van haver 4 catalans que foren supervivents en aquella: mascletà? de gamarusos? ).....que cadascú ho defineixi com vulgui.
      Salut i republica companys-es!!

• autokrator13.354 3 156👍 9.097
      És una bona anàlisi però no crec que alguns dels advocats estiguin mirant de promocionar-se professionalment amb el judici. Estan mirant de promocionar-se políticament. Fan processisme judicial, dir i fer moltes coses donant una imatge a la gent no informada de que fan alguna cosa molt important que -en realitat- té importància 0. S'està jugant no a que l'Estat es vegi contra les cordes i quedi demostrat que hi ha un judici sense garanties en el que no s'està respectant el dret a la defensa ni un judici just sino a que el públic processista es cregui que està passant això i que els advocats són poc menys que uns herois als que no els deixen fer la seva feina. 

Com diu l'autor de l'article pot passar que el TEDH no apreciï cap vulneració del procediment, però és que no s'està produint cap vulneració del procediment. O, com a mínim, cap que generi indefensió. El TEDH pot acabar condemnant l'Estat però no pel procediment en sí, que s'està respectant, sino per la tria dels jutges o per la fase d'instrucció que són "a la carta". 

El processisme té la rara facultat d'agafar qualsevol concepte universalment conegut (des de referèndum a DUI) i convertir-lo en una versió catalana substancialment diferent del que passa a la resta del món. Amb el judici està passant igual, s'està portant a terme una "defensa política" que no s'assembla en res a les defenses polítiques de qualsevol pres polític del darrer segle al món. L'altre dia vam tenir un exemple molt delirant amb la CUP i el seu "processisme contra el processisme" quan Baños i Reguant van i no és que no reconeguin el Tribunal o que denunciïn a l'Estat opressor i es neguin a parlar en castellà sino que resulta que no volen contestar a un partit determinat perque és d'extrema dreta (o sigui el que ells mateixos diuen que és l'Estat en sí mateix) i llavors acaben sense declarar quan no estan acusats de res perque són uns simples testimonis... de la defensa!!! 

Al dia següent eren uns herois i ja s'havia recaptat 10 vegades el que havien de pagar com a multa. Senyal que el processisme està a tots els espais d'aquesta societat i no sembla que s'hagi d'anar aviat. 
      • Flordeneu de Königsberg1.129👍 2.141
         L'altre dia vam tenir un exemple molt delirant amb la CUP i el seu "processisme contra el processisme" quan Baños i Reguant van i no és que no reconeguin el Tribunal o que denunciïn a l'Estat opressor i es neguin a parlar en castellà sino que resulta que no volen contestar a un partit determinat perque és d'extrema dreta (o sigui el que ells mateixos diuen que és l'Estat en sí mateix) i llavors acaben sense declarar quan no estan acusats de res perque són uns simples testimonis... de la defensa!!! 

Això va ser de traca i mocador.....
    • Rigel65.106 11 5👍 33.772
      La mateixa actitud que tenen a la política. Faríem bé de desvincular-nos d'aquesta colla d'estafadors, inútils i incompetents. Cada cop em fan més fàstic.
  • Armillet Lo Groc987👍 550

• EPS62.082 13 8👍 10.835
    Després d'avui, tinc la sensació que si que els hi caurà un puro, i els hi tocarà anar a Estrasburg si o si.
    • autokrator13.354 3 156👍 9.097
      Aquesta setmana el judici s'ha torçat molt. No anava tan malament, la violència no apareixia i la fiscalia cometia molts errors sobre tot en quant a noms i fets concrets i moments concrets en que se suposa que passaven. La història l'havia escrit el difunt fiscal Maza i ells no se sabien be el guió. 

Quan han començat els policies i GC s'ha començat a veure que ells sí que se saben la història. Això combinat amb bones dosis d'incompetència i ganes de càmera d'algunes defenses està resultant fatal. Ara mateix veig molt possible una condemna per sedició (la rebelió em continua semblant impossible de demostrar) encara que més aviat en grau de tentativa que no pas consumada. La malversació pot estar agafada pels pels, la desobediència es dona per feta, tot i que jo no acabo d'entendre que t'acusin de desobediència i sedició al mateix cop, s'ha de donar per fet que per sublevar-se un desobeeix. 
      • oprimit19.801 15 79👍 10.325
        Perquè han triat l'ordre dels testimonis perquè quedi el seu missatge.  

I després el judici és garantista...
      • Pavel_Korchagin3.481 2 588👍 7.592
        Pels membres del govern la condemna per desobediència està més o menys garantida. Alguns també tindran malversació.

El gran dubte són els Jordis, o els condemnen per rebel·lió o els absolen (no passarà). No hi ha gaire marge pel terme mig: o van destrossar uns cotxes de la Guàrdia Civil i van promoure un alçament violent, o no ho van fer.
    • BarratinaireUsuari sumador8.364 14 258👍 6.233
      I ja veurem a Estrasburg...si les defenses segueixen així, ves que no donguin la raó a Espanya i tot.
  • quatreanys35.270 6 19👍 10.604
    El tal Castellvi dels mossos...

Son dels nostres!
  • Rigel65.106 11 5👍 33.772
    No entenc com teniu estómac per a seguir aquesta farsa.
    • bogosity1.117 11👍 1.587
      Espero que per a la propera vegada tots tinguen clar que ens enfrontarem exactament a les mateixes conseqüències penals per muntar una performance simbòlica cívica que per un enfrontament armat contra Espanya amb nombrosos morts de les FCSE i militars.

I també que la idea de que si fem suficients manifestacions pacífiques arribarà un dia que la Merkel ordenarà a Espanya de reconeixer la independencia és una xorrada.
  • Unitat i Orgull9.929 10 218👍 7.101
    El processisme està malalt....el desgraciat del Trapero criticant Forn perquè va dir que els Mossos deixarien que la gent votés, dient mil cops que ells farien complir sempre la llei espanyola i tota la gent al tuiter aplaudint aquest botiflerot 

Com pensava el govern "efectiu" fer efectiva la independència quan tenien el cos policial en contra i dient que acatarien la llei espanyola???
  • Defectible7.981 270
    Els posen contra les cordes i se'n van a dinar, els molts putes.

Quins nassos.
  • BarratinaireUsuari sumador8.364 14 258👍 6.233
    Almenys ha quedat retratada tota la gent que va sortir a aplaudir al Trapero i amb tota la història de que els Mossos sempre seran nostres etc...

Almenys si hi ha sort, al Trapero li cauran uns quants anyets i pagarà el seu botiflerisme
  • cathalà23.452 12 53👍 6.973

Per cert, deixant de banda el tema dels Mossos, en la sentència es pot acusar a un alt càrrec de la Generalitat, Jaume Mestre, de delicte de fals testimoni (de dos a sis anys de presó).
  • maori16.089 3 114👍 8.280

Trapero: "Va haver-hi declaracions de Forn i Turull que van incomodar al cos de Mossos que nosaltres vam censurar"

Baltasar Garzón: «Trapero ha estat definitiu, ni rebel·lió ni sedició»

L'exmagistrat de l'Audiència Nacional Baltasar Garzón ha estat clar. Segons ell, la declaració de Josep Lluís Trapero va ser "definitiva" per desmuntar la rebel·lió i la sedició. En una entrevista a El món a Rac1, ha parlat del judici de l'1-O i assegura que no hi ha ni rebel·lió ni sedició perquè no existeix la violència. "Poden haver-hi alguns actes de desordres o danys, però no hi ha cap incitació ni a la rebel·lió ni a la sedició", ha afirmat. A l'entrevista, també parla de Carles Puigdemont, de Vox i de memòria històrica.

Aquí teniu un resum de l'entrevista en 10 frases:

1. "Cap dels presos hauria d’estar privat de llibertat".

2. "No hi ha rebel·lió ni sedició en el cas del procés. No existeix l’element nuclear de la violència. Potser hi pot haver altres delictes com malversació, desobediència, danys. Doncs que els jutgin per això".

3. "No veig elements suficients ni crec que es puguin acreditar els requisits per una sentència per rebel·lió o sedició. No ho veig". 

4. "Hem de confiar fins a l’últim moment en la justícia. Però hi ha interès polític evident en què hi hagi una condemna".

5. "No es podria impedir que Carles Puigdemont recollís l’acta d'eurodiputat".

6. "L’evidència és que en el moment en què s’és escollit ja s’aconsegueix la immunitat. Llavors, quan es vagi a recollir l’acta, també".

7. "Vox em sembla una anomalia democràtica". 

8. "És vergonyós que siguem el segon país de desapareguts per darrera de Cambotja".

9. "L’únic procediment obert ara mateix per temes de franquisme és la que van presentar les víctimes a l’Argentina. La cooperació jurídic-internacional Espanya no està col·laborant en la investigació. una mostra més que les víctimes no estan rebent el dret a la justícia de la restauració".

10. "Reconec que en la justícia espanyola hi ha casos de tortures que no s’ha investigat degudament".

https://www.naciodigital.cat/noticia/175694/baltasar/garzon/deu/frases/trapero/estat/definitiu/ni/rebellio/ni/sedicio?fbclid=IwAR12l2ct6Te024ZIJIk_oXyTBgxEthly25mWxKUniQHPvbs3231r1e0vwQw 
  • Defectible7.981 270

El temps és relatiu

• EmulatorQUsuari sumador64.592 15 6👍 19.593
    La bandera verda d'Òmnium. O mai gat.

Si amb tota aquesta successió de patetisme per part de l'acusació no hem guanyat centenars de milers d'independentistes ja podem plegar.
  • Screen4.650 1 465👍 2.259
    Què ha passat avui ?

Els del debat del 24 H de TVE amb presentador català s'estaven fent palles sobre la declaració de la GC "muy bien documentada" que apuntala segons ells la rebelió 

Noam Chomsky, contundent contra el judici de l’1-O

Noam Chomsky considera que el judici de l'1-O és un procés "il·legítim" i que Jordi Cuixart, president d'Òmnium Cultural, és un pres polític perquè està privat de llibertat per "exercir el dret a la llibertat d'expressió". El prestigiós intel·lectual, professor de la Universitat d'Arizona, és una de les personalitats internacionals que ha reclamat l'alliberament immediat dels líders independentistes. Tot seguit, les 10 frases més destacades de l'entrevista amb Ricard Ustrell al Quatre Gats de TV3.

1. "Segueixo els esdeveniments a Catalunya amb gran interès i preocupació".

2. "Crec que el judici és bastant il·legítim".

3. "Diria que Jordi Cuixart és un pres polític". 

4. "Una persona detinguda per exercir el dret de llibertat d’expressió és un pres polític".

5. "Al judici s'estan tractant qüestions fonamentals, com la llibertat d'expressió, en primer lloc. I el futur, no només d'Espanya, sinó de la Unió Europea, i amb implicacions també per a la Unió Europea".

6. "Penso sobretot que seria una gran perversió de la justícia que un tribunal fes tot un poble culpable per intentar convocar un referèndum".

7. "L'estat espanyol vol impedir qualsevol esforç d'assolir més independència, tant als seus ciutadans en general com a alguns sectors en particular. Veig arguments de molt pes a Espanya en contra del separatisme català".

8. "Res justifica l’ús de la força, la repressió, la presó ni els judicis que estan tenint lloc".

9. "Si jo fos un votant català, no estaria a favor d'un procés d'independència. Crec que separar-se seria molt perjudicial per a Catalunya, una mica com ho és el Brexit per a Anglaterra".

10. "La Unió Europea té característiques profundament antidemocràtiques. Les decisions a Brussel·les són preses per buròcrates. Per la Troika, que no és òrgan electe".

https://www.naciodigital.cat/noticia/176196/videos/10/frases/noam/chomsky/contundent/contra/judici/1-o?fbclid=IwAR1KH-sXwwZLQetdrlTbxsnr0bYzPmAOQkawcu5eBZT8nzu8znYiz5it4fQ 

El cap de seguretat de la Guàrdia Civil el 20-S va trencar dues finestres dels vehicles

Els vehicles policials que van resultar destrossats el 20-S davant la conselleria d'Economia no només van ser danyats pels manifestants. Així es desprén si més no de la darrera i sorprenent resposta de l'agent B35974S, encarregat de la seguretat del dispositiu, a Jordi Pina, l'advocat de Jordi Sànchez.

"Quan va sortir de la conselleria a altes hores de la matinada per acostar-se als vehicles policials, va trencar amb un mall algun dels vidres per comprovar el contingut del que hi havia dins del vehicle policial?", ha preguntat Pina.

"Sí, dos", ha respost l'agent.

Pina ha subratllat, de nou, com ja va fer la passada setmana diferències entre la declaració de l'agent i les seves paraules durant la instrucció. En particular, pel que fa la referència a gestos amenaçadors dels concentrats, o insults. 

Així mateix, les defenses han contrarestat la situació d'altíssim risc que han assenyalat els dos testimonis que han comparegut avui al Congrés amb el fet que hi havia treballant pintors o guixaires en una de les plantes de l'edifici i ho van continuar fent amb normalitat.

Igualment, s'ha subratllat el diàleg que s'havia establert entre Sànchez i Jordi Cuixart amb el responsable del dispositiu policial, al qual fins i tot van donar els seus telèfons.

https://www.elnacional.cat/ca/politica/judici-proces-suprem-guardia-civil-vehicles-detrossa-mall-finestra_368155_102.html 

• __33678__67👍 43
    Sergi,    uy perdon

• Rampillet5.235 9 415👍 603
    avorriment i castellanització, res a ESCOLTAR

Publicitat

Fòrums

• 9.282.920 missatges
  • 220.594 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats