Fòrum

Adapteu el vostre nom als països que visiteu?

Capità·carxofa3.673 1 564👍 9.833
Exigiu que us diguin el nom amb una pronunciació perfecta de la vall de Camprodon o accepteu modificar-lo per adaptar-lo a la fonètica o els costums del país on esteu?

Els que esteu en països asiàtics feu com molts d'ells quan arriben aquí i adopteu un nom local?

Respostes

Configuració
  • Sau de Treviac5.493 2 390👍 6.894
    A mi a la Xina em diuen Xau.
  • maori16.231 3 114👍 8.348
    Doncs sí, i no faig conya.
  • Indignat_indepe6.804 6 315👍 2.916
    EL meu nom es pronuncia pràctiament igual a tots els països. Si no fos així, jono l'adaptaria, el nom és quelcom molt personal. (Altra cosa és que el pronunciin malament). De la mateixa manera que jo no diré Carles a un Charlie, no em faria dir Charlie si anès a Londres.

A països amb idiomes tan diferents com la Xina, però, potser sí que mig adaptaria el nom, per evitar haver de repetir-lo mil cops. Quan hi vaig anar de vacances m'exigien escriure un nom amb caràcters xinesos, ja que alguns dels allotjaments on anava no tenien ordinadors ni sabien escriure en alfabet llatí. Així que vaig escollir un nom que s'hi assemblava fonèticament mirant al diccionari i el vaig fer servir en tots els albergs, i en la carta que et fan omplir a l'entrar, per tenir-te controlat.
  • Defectible7.981 270
    El meu no me'l diuen ni bé aquí, sovint
  • Eimeric8.024 12 268👍 1.925
    Sempre he utilitzat el meu nom real a tot arreu, ni me n'invento un altre ni el tradueixo, com a molt en converses informals si em pregunten els hi explico la traducció. A Bulgària utilitzo el nom en ciríl·lic sovint però és el mateix.

Gairebé qualsevol cosa en català es pot escriure en ciríl·lic. Les úniques dificultats són que un catalanoparlant occidental com jo i d'un oriental empraria vocals diferents per les mateixes paraules. Els únics fonemes que no trobo són [ɲ] (ny), [ʎ] (LL) i [ɫ] (la ela allargada catalana). Les o tancades o obertes s'escriuren igual. Per les e molt obertes i les vocals neutres jo aposto per la lletra ъ encara que no sigui exactament igual. Les "v baixes" del català sempre les poso com a b baixes encara que jo sigui incapaç de pronunciar-les.

La gràcia d'això és que un català occidental escriuria el mateix de forma diferent que un oriental. Per exemple, jo parlo català nord occidental i per dir Oleguer (no és el meu nom real) dic [oɫeɣe] i si fos el meu nom el transcriuria com Олеге, en canvi si fos barceloní i ho pronunciés com [uɫəɣe] ho transcriuria com Улъге

El punt més complicat són els cognoms, tenir-ne dos complica les coses i si són llargs encara més... Per temes informals utilitzo un "cognom fals" més curt i simple. Però en molts casos necessito el que posa al passaport i he tingut algun problema. Per exemple utilitzo una targeta de crèdit i una de transport amb el meu nom + segon cognom, però sense el primer cognom. En donar les dades en vàries vegades es van pensar que el primer cognom és el nom del meu pare. El que sol funcionar millor és utilitzar un guió entre els dos cognoms perquè s'entengui que són cognoms.
  • Tico805 2👍 406
    Clar, apitxat sona més fort.
  • CèsarUsuari sumador16.581 14 107👍 14.984
    L'adapto, des del moment que és el nom d'una llengua morta, si no aquí m'hauríeu de dir quelcom com Kàisar.

Com a norma general, entenc que el nom és invariable i la pronunciació flexible. Així doncs si et dius "Xavier" o "Jofre" o "Sean", no pots pretendre que a Sevilla, Cadis o Quintanilla de Onésimo te'l pronunciin correctament, però com a mínim que no te´l "tradueixin" per un "Javier", "Godofredo" o "Juan".
  • Roderic17.875 15 94👍 9.012
    Arreu m'anomenen almogàver. Si tens problemes servin cafès a la teva nova destinació et cedeixo el nom.
  • Benfresc13.386 6 156👍 13.270
    A mi el meu nom no me'l diu bé molta gent aquí Barcelona. Els llatinoamericans venen a viure aquí perquè la llengua d'aquí és l'espanyol, i així no n'han d'aprendre cap altra, suposo que passa un xic el mateix amb els noms, no els compliquis la vida amb noms catalans, si cal t'has de canviar el nom o almenys deixar que te'l canviïn , per respecte a la diversitat integrada en l'espanyolitat.
  • Aquest missatge ha estat esborrat
  • Flordeneu de Königsberg1.174👍 2.204
    No. Quina bajanada. Si vaig a un altra lloc i no mel diuen perfectament tampoc passa res, ara, canviar-me'l? No. Tampoc m'agradaria que ho fessin els altres. 
  • ansar18.503 12 88👍 6.744
    en altres països no entenen que em digui "José María"     (es broma )
  • Carles Martell3.313 1 611👍 5.716
    No. Però ells adapten el meu: sempre me'l diuen en castellà.
  • rotllan11.907 5 171👍 11.901
    Procuro sempre no abandonar mai les joliues terres que van des del Tec fins al Ter. Dins d'aquests límits em faig anomenar pwl motiu de la casa pairal. Quan en surto pel que sigui, intento no interactuar amb ningú o en tot cas si he de preguntat res ho faig al més vell que trobo.
  • Warsman344 3👍 490
    A Irlanda es confonien amb la fonètica i em dien "Gerry". A Lituània adaptaven el nom en català però afegint-hi la terminació "-as"
  • Trinxant11.217 9 188👍 3.554
    Jo sempre dic el meu nom (català). Normalment els sona estrany, i els explico en quina llengua està i com es pronuncia. I a partir d'allà que cadascú me'l digui com bonament pugui, no em vull posar repel·lent amb això. Si algú per desconeixement me'l tradueix al castellà (prefereixen la versió italiana) li dic educadament com s'ha de pronunciar, i llestos. No tots se'n en surten, tampoc els espanyols. Ara en canvi he quedat amb una xaia local que l'ha pronunciat molt bé. No bé gens a cuento però estic cofoi d'haver-la trobat
  • Turanga_Leela31.311 7 29👍 8.851
    Bah, mentre no me'l canvien em va bé. 
  • Toni Montagutí37.705 8 18👍 24.747
    El meu és un nom prou fàcil. L'únic lloc del món on me'l canvien, de vegades, és aquí. Hi ha qui gosa dir-me Antonio i els deixo ben clar que si hi tornen rebran silenci com a resposta. A la Garrotxa, molta gent, em diu Antòniu. Esbufego i em queixo, però sense gaire èxit, tampoc.

Si hagués d'anar a viure en una societat on els fos tan difícil de dir-me Toni, m'hi hauria de conformar, ves, com un Mathew o una Margueritte s'han d'avesar, vivint entre nosaltres, a sentir el seu nom desfigurat.
  • Hades28.154 9 36👍 20.498
    A Xina em vaig posar un nom xinès, però al final ningú l'utilitzava. Una curiositat més que res. Aquí ningú no em crida pel nom així que tampoc et sabria dir si s'està utilitzant un de català o un de castellà.
    En tot cas, sempre me l'ha suat força com em diguin la veritat. Si no es fa amb un to ofensiu o tractant de marcar superioritat o alguna cosa extranya, si és de forma innocent que em diguin com vulguin. Respecto a qui li ofèn tot això i si algú vol que li digui d'alguna manera li dic, però no ho entenc.
  • Tobies20.610 14 71👍 12.759
    A Colòmbia em vaig castellanitzar el nom per comoditat.
  • pont de ferro136👍 155
    No ho he fet mai, ni tinc previst de fer-ho. Si bé és cert que normalment als forasters els sorprèn el meu nom, els el repeteixo dues o tres vegades i avall. Val a dir que, en tenir més vocals que consonants, cadascú el pronuncia com vol. Si en català soc conscient que es pot dir d'almenys quatre maneres diferents, m'és igual com ho facin en d'altres llengües. Ara bé, sempre seré fidel a la pronúncia ponentina. Pel que fa a l'escriptura, no suporto veure'l amb y (que és com s'escriu en castellà). Algun espanyolot em podria dir que en castellà és així, i màgicament podria fer servir l'argument de ke pone en tu dni.
  • Animal de Séquia169👍 174
    No. Sempre he emprat el meu nom en català i mai no he hagut de repetir-ho dues vegades per a que l'entenguen a cap indret d'Europa, tot i no ser força comú.

Els únics que me'l pronuncien malament són alguns castellans monolingües, no sé si per fotre o per simple incapacitat, però cada cop que ho fan m'esmussen els budells.

Publicitat

Fòrums

• 9.286.460 missatges
  • 220.701 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat