Fòrum

On us sentiu més lliures: a casa o a l'estranger?

On et sents més lliure?
Al teu país
26 (52.00%)

A l'estranger
16 (32.00%)

Crom el ciutadà del món
8 (16.00%)

Vots emesos: 50
Capità·carxofa3.385 1 600👍 9.003
El fil s'explica per si sol. Hi ha gent que va a fora i es troba a si mateixa i gent que ha d'estar al seu país per mantenir un significat a la vida. Amb quina postura us sentiu més identificats vosaltres?

Respostes

Configuració
  • Mafan1.012 2👍 991
    A l'estranger, en els països on he viscut, mai he tingut por quan m'he acostat a un policia. A Espanya sempre que m'acosto a un policia tinc por. Sé que poden actuar arbitràriament i amb impunitat i que podran fotre el que els hi doni la gana, ja que els jutges també són una colla de corruptes. I si, dic això havent viscut en països orientals on segons els mitjans de comunicació Espanyols són dictadures i no es respecten els drets humans.I si dic això havent viscut en altre països del món occidental on els ràtios de democràcia s'acosten al de l'estat Espanyol. I dic amb rotunditat que de tots aquests llocs, el país on més por he tingut a acostar-me a les autoritats es Espanya. No sé com foten els ràtios de democràcia però la meva experiència personal em diuen que són totalment inacurrats.

I aquest no és l'únic problema que m'he trobat a Espanya si ets Catala.

A l'estranger, tot i que en algun moment m'he trobat en algun comentari o actitud discriminatòria envers als spainiards (els quals hem posaven al mateix sac ), sempre he pogut prosperar en més condicions d'igualtats envers els locals que no pas quan estava a espanya envers els castellans.

Quan estava a Espanya, per exemple laboralment, només vaig poder trobar entorns on vaig poder prosperar laboralment en igualtat de condicions quan l'entorn laboral o del negoci era 100% Català o tenia una elevada proporció de catalans. Per desgràcia això no és molt normal i sempre que apareix un entorn així tard o d'hora acaba sent fagocitat per l'entorn Castella.

Des de petit que els catalans ens discriminen tractant-nos de catalufos, i fen mofa del Català. Tracta-nos com els seus gossos. Fins i tot un foraster de fora d'Espanya gaudeix sempre de més respecte que un Català als ulls d'un Castella. A l'edat adulta on et trobes les mateixes actituds però amb una careta diferent. Però no ens d'adonem, ja que assumim que és quelcom normal. No és fins que vas a buscar-te la vida a l'estranger i vas a un entorn neutral quan te'n adones del que és realment normal i el que no.

A Espanya hi ha un profund racisme envers els Catlans i nomes el reps si tens cognoms catalan i ets catala. Un racisme que ninguna ONG denuncia ja que aquest no te marketing i no desperta simpaties envers les victimes.
  • polmas14.740 7 134👍 2.990
    A l'estranger, sense dubte (tot i que depèn del país).

Qualsevol situació que t'estalviï de tractar amb castellans és una millora de la qualitat de vida. 
  • Esbojarrat3.831 9 541👍 1.118

La llibertat financera és el que et permet portar el timó sobre la teva vida i el que et dignifica com a persona. Acomplert aquest requisit pots respirar tranquil i decidir què fer amb la teva vida. A l’estat espanyol, però, només la gent molt preparada (carrera + màster + postgrau + cursos formatius diversos + diversos idiomes) i amb molta experiència pot arribar a accedir a un sou digne (2000 euros mensuals nets, posem). El gran gruix de graduats universitaris cobren sous precaris i molts no arriben a poder desenvolupar-se professionalment dins el seu àmbit. Com a individu lògicament arrossegues sempre un sentiment de culpa i de fracàs, si no reps un sou digne i no trobes una feina que s’ajusti a la teva formació. Ara bé, del que no ets realment conscient és que el que falla és l’estat espanyol. Malauradament, a Catalunya una persona jove difícilment pot ser igual de lliure que a un país del nord d'europa, si és que pot arribar a tenir independència financera.

• EstatpropiUsuari sumador165.039 11 1👍 27.653
    Al Racó.

Publicitat

Fòrums

• 9.252.461 missatges
  • 219.499 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat