Fòrum

Dark Souls és una meravella

Tobies20.579 14 71👍 12.699
Aquests dies estic fent el Dark Souls, versió remastered per PC, i estic meravellat per la bellesa d'aquest joc. És una obra d'art en pràcticament tots els aspectes. Un RPG clàssic, rejugable, difícil i enorme.

Respostes

Configuració
  • sau6.534 13 330👍 7
    El 3 és millor 
    • Tobies20.579 14 71👍 12.699
      El disseny del mapa de Dark Souls és quelcom superior.

• Defectible7.981 270
        Mapes de videojocs és un fetitxe que tinc.

Si algun dia torno a jugar a quelcom, aquest serà el primer.
          El mapa de Dark Souls és impressionant. El disseny dels escenaris, les rutes, les dreceres... el mapa es va desplegant a poc a poc davant teu i és per flipar com de ben dissenyats que estan.
      • Makaku1.005 2👍 1.346
        Té pinta de ser un món linial amb escenaris delimitats per penya-segats... Jo és que m'he acostumat als jocs de món obert i ara no puc tornar enrere.
          El mapa està obert en el sentit que no té temps de càrrega entre escenaris. Que no sigui sandbox no vol dir que sigui inferior. Skyrim és sandbox però el 80% del mapa està buit.
          • Makaku1.005 2👍 1.346
            Que el 80% del mapa estigui buit m'agrada; ho fa més realista... No m'agraden els theme parks en què sembla que tot és com una mena de Port Aventura atapeït d'atraccions.
              En cap cas podrà ser realista un joc de fantasia ambientat en un món oníric d'ultratomba amb una mitologia única. A més, la gran majoria de sandbox tenen problemes d'equilibri en les últimes fases del joc. A tots els sandbox acabes passejant-te pel mapa com un Déu. Aquest problema habitual el va intentar solucionar The Witcher 3 introduïnt zones on els enemics fossin més poderosos i només poguéssis accedir-hi a partir de certs nivells... però llavors molta gent es pregunta: per què fer-lo de món obert si igualment el limites per nivells? Dark Souls no té aquest problema.

Llavors també hi ha el problema de guardar la partida. Quin sistema pots fer servir per guardar la partida en un món obert? La opció preferida és la lliure, apreta F5 quan vulguis i guarda on vulguis. Això tampoc té realisme perquè treu dramatisme a la mort i converteix el sandbox en irrellevant perquè morir té cost zero. També acaba essent irrellevant pel viatge ràpid. Un sandbox implica omplir el mapa de missions secundàries, feinetes estúpides i NPCs irrellevants i redundants. També un dels problemes dels sandbox és l'economia interna del joc, que tard o d'hora acabes petant. Els diners no són un problema en aquests jocs. En comptes a Dark Souls... ja són figues d'un altre paner. xD

I no em desagraden pas els sandbox, en soc fan, però això de Dark Souls juga a una altra categoria.
              • Makaku1.005 2👍 1.346
                Si no et dic que no, però jo sempre he sigut més de sandbox que no pas de jocs de passar pantalla... Ja fa anys, a l'època de l'Age of Empires, em passava més hores amb l'editor de mapes que amb les campanyes predissenyades del joc.
    • Xicoira5.307 2 405👍 4.299
      Ni de conya
  • Indignat_indepe6.802 6 315👍 2.905
    Totalment d'acord. És una obra mestra.
  • Pocafeiner3.423 9 596👍 2.853
    Encara l'hauré de jugar i tot.
  • Nosaltres Sols1.316 12👍 476
    Ni l'he provat ni el provaré, però segur que és una merda com un piano , per casuals i demés merda. Res es pot comparar a l'edat daurada  dels '80 i '90. a excepcio de molt poques coses que surten actualment o recentment, poquíssimes.

A més aquestes merdes en tercera persona , a excepció d'arcades/simuladors de conducció o de vol, són horribles
      Si no l'has provat és que no saps del que parles. Dark Souls és un RPG d'estil clàssic que precisament continua aquesta "edat daurada" de la que parles. En el seu concepte és la continuació de la saga King's Field, dels anys 90. Té moltes similituds amb RPG dels 90 com Witchaven. Precisament no és un joc per casuals per diferents motius:

1. És un RPG. Els casuals no juguen a RPG.

2. La dificultat del joc és inamovible -excepte al NG+ que augmenta- i és molt més exigent que la màxima dificultat de la majoria de jocs triple A de la última dècada. També és més exigent que RPGs clàssics com FF7 i altres.

3. El joc es graba quan surts de la partida. Només hi ha un arxiu de guardar i no pots tirar endarrera.

4. La història està amagada en el lore i uns diàlegs curts i obscurs. El joc no et porta de bracet ni et diu on has d'anar; en moltes ocasions tampoc et diu exactament perquè serveixen els objectes que vas trobant. Durant la partida pots cometre errors que poden fer que sigui virtualment impossible completar el joc. No hi ha cap diari amb missions.

5. El nombre d'armes, la varietat d'enemics i les múltiples combinacions per personalitzar el personatge afecta de manera decisiva en la jugabilitat, cosa mooooolt rara de veure en videojocs i que denota un treball de programació espectacular. Això és impossible que un casual pugui apreciar-ho.

Un casual tindria problemes per completar el tutorial.
        El 3D està massificat i només hauria de ser utilitzat quan està justificat, és a dir, en alguns arcades/simuladors de conducció o de vol , shooting game on rails, i parcialment en FPS si fos necessari,  però no per norma.

El videojoc va morir fa molt de temps , però tant és pq el mercat dels 80 i 90 no te l'acabes
          No pas. El problema de la indústria actual dels videojocs és el mateix que en el cinema; es fa muntanyes de merda però van sortint perles de tant en tant. Si no t'agrada el 3D actualment estan sortint una pila de jocs boníssims en 2D. Si realment ets un hardcoreta dels 90 prova de jugar "Salt and Sanctuary". El concepte és similar a Dark Souls però en 2D. 
    • Caspanyol_Involuntari517👍 673
      Jo sol joc a jocs anteriors al 2005, però, pel poc que he vist de l'Dark Souls a Youtube, pot ser que aquest sigui una de les honroses excepcions de jocs moderns que mereixen la pena.

Acabo de posar un gameplay a l'atzar i m'ha sortit això, sembla bastant èpic:

https://youtu.be/6wVyPA3vMhs?t=23m10s

Crec que pren prestades coses dels Zelda en 3D, de l'Shadow of the Colossus... i això de no poder salvar en qualsevol moment li dóna un toc heroic.

A més, no suporto els jocs de rol a torns i a aquest, que és d'acció, sí que podria jugar. Crec que m'ho passaria si tingués temps.
        Jo no he sigut gaire d'RPG's però sí que en tinc comprats d'originals i mítics com Chrono Trigger, etc....

Si vols veure bellesa gràfica en un génere que al japó s'anomena Action RPG i que a mi em pot arribar a convéncer, fes un cop d'ull a Princess Crown de Sega Saturn Japó, o la seva seqüela espiritual per a ps2 originàriament Japonés però també en mercat PAL , l'anomenat Odin Sphere , per posar només dos exemples.

Després, a occident hi ha els típics RPG com Ultima, Elvira, i altres jocs RPG també en primera persona de temática Dungeon Crawl , els quals jo per exemple mai hi he dedicat massa temps però m'atrauen per lo obscurs que són, a vegades miro videos de partides d'aquest estil de joc occidental i a vegades per escoltar quina mena de bandes sonores porten, etc, detalls que potser a altre gent li passen desapercebuts
    • Defectible7.981 270
      a excepcio de molt poques coses que surten actualment o recentment, poquíssimes.

Interessat en conèixer quins jocs contemporanis passen el teu sedàs.
        Exemples STG (shooting game  (abreviació correcte amb nomenclatura japonesa és STG , no l'abreviació de merda occidental mal anomemada "shmup")) "recents" entre d'altres:

(de recreativa però que afortunadament, alguns, van tenir i tenen també versió domèstica (o emulables (de moment no tots, ni al 100 % de fidelitat amb el sagrat i increible MAME, però sí la majoría)

DoDonPachi SaiDaiOuJou (怒首領蜂 最大往生)
        DoDonPachi DaiFukkatsu (怒首領蜂 大復活)
        DoDonPachi DaiFukkatsu (怒首領蜂 大復活) Black Label
        Mushihimesama Futari (虫姫さまふたり)
        .
        .
        etc

i en general tots els STG  de CAVE anteriors,

obres d'art només aptes per puristes del pixel art perfecte de recreativa, i gent amb nervis d'acer, reflexes ultraràpids, obviament pilotats amb arccade sticks professionals construits o semiconstruits pel menda amb components de recreativa professional (candy cabinet) importats del Japó.

Un altre exemple "recent" STG horitzontal: Cambria Sword (カンブリア・ソード), fet per una sola persona, Japonés obviament. Obra titànica i la història em va impactar, cosa rara, ja que en un STG la història no és el que ha de destacar, però pot ajudar a fer pensar filosòficament parlant.

Exemples de videojoc clàssic japonés dels80 i 90 ,de puresa visual gràfica amb les seves scanlines corresponents a monitors professionals a 240p ( estils : action STG, STG, o simplement Action (aquests ultims a occident malanomenats beat'em'ups) i seqüeles (obviament si algun d'aquests titols té alguna seqüela posterior en 3D NO es pot comptar aquí senzillament perque són pura merda i desvirtua la saga original en 2D, aquí anomenaré només els títols inicials de la saga tot i que tenen segones , terceres , quartes parts.....etc):

Metal Slug's, Outrun'ns, Final Fight's, AfterBurner's, Rastan Saga, Darius, Gradius, R-Type, Streets of Rage (videojoc que primer va sortir en àmbit domèstic i després en recreativa en una system16 modificada per a salons recreatius), "beatemups de Taito, konami, etc,,STG, de tecnosoft (domèstics: Thunder Force 2,3 ,4) etc, etc ....etc.....podria seguir omplenant pàgines i pàgines

Consoles domèstiques japoneses( més o menys les coneixeu, especialment Neo Geo AES i MVS (la neo geo va ser un gran concepte caríssim però encertat , un arcade amb versió domèstica tal com era la placa en els salons recreatius), Mega Drive (versió domèstica d'una system 16 de saló recreatiu una mica capada en comparació amb la professional però increíble i preciosa en tots els aspectes sobretot la Mega Drive versió 1)   i PC Engine, ténen multitud de títols obscurs i poc coneguts alucinants)

Cal que apreneu els conceptes professional (saló recreatiu) i domèstic (consoles domèstiques), són dos ambits diferents però que al Japó s'entrecreuen sovint (L'Hyperduel de Sega Saturn (que també inclou la versió de recreativa en el mateix disc), és a dir ,la versió domèstica supera a la professional de placa recreativa, és un dels pocs casos d'aquest estil, n'hi ha més, però és perque us comenceu a familiaritzar en els conceptes)

Computadores avançades japoneses dels 80 i 90: Sharp x68000, FM Towns, PC-88, PC-98, etc

eL SHARP X68000 tenia conversions quasi-perfectes de les plaques arcade del moment (ordinador japonés caríssim a l'època i ara segueix sent car), etc.....

A Occident:

FPS clàssics (Domm, Hexen......etc)

Programació i títols per Commodore Amiga , Atari ST, amstrad.....etc , l'estil occidental és molt diferent del Japonés, en la majoria de casos el videojoc occidental és més encarcarat en movviment a diferència de l'ultrasmooth movement japonés sempre a 60 fps. En jocs Action (mal anomenats plataformes a occident, ho notareu)

Etc , etc,. això sí , sempre emprant els comandaments corresponents , en la majoria de casos arcade stick professional (l'experiència de joc canvia moltíssim ( en el mercat domèstic ens van encolomar els mandos (comandaments) per la patilla, però no és ni de bon tros l'experiència autèntica en els autèntics videojocs)

Emulació de hardware dels 80 i 90:

Intentar emular-ho tot, obviament de la forma més fidel possible, utilitzant filtres, monitors CRT o processadors/conversors de senyal, amb RGB......etc. Avui dia és possible, i diré més, es pot aconseguir,  en molts casos, encara més perfecció avui dia que en el seu moment . Perque? per l'accés a components que anys enrere (sense internet) ningú hi tenia accés , només empreses professionals.

Avui dia , amb internet, es té accés a coses impensables i solucions increíbles que un mateix es pot fer si realment hi posa ganes

• Defectible7.981 270
          Hòstia, com et passes

Jo vaig tenir una temporada, farà uns 15 anys, que tenia accés un bon mando d'arcade (X-Arcade de 2 jugadors) i em vaig passar l'R-Type II pel MAME, però de l'u em vaig quedar sempre a una pantalla de l'última  :c  Per aquella època jugàvem amb algun familiar o amic al Samurai Shodown IV també.

A aquests STG hipercarregats no els he trobat mai la gràcia, haig de dir. Tampoc entenc com encaixen amb el teu odi per tot lo modern, quan tenen aquesta estètica i contingut tant i tant carregats.

De jocs més contemporanis que conservin estètica d'aquelles èpoques... Em vaig passar el Cave Story (final 'real', prou difícil), i de més moderns el Shovel Knight tenia la seva gràcia. Super Meat Boy també el vaig fer en un 98%. Alguns d'altres que ara no em venen al cap, però déu n'hi do la quantitat de jocs indie que conserven l'esperit.

És curiosa la teva radicalitat, suposo que ja t'ho hauran dit altres cops.

(Just avui m'estava mirant els mapes de l'Ultima VIII, arrel del mapa d'aquest fil, jo.)
            Sí, m'ho han dit més d'una vegada.

El que dius que no entens com encaixen aquest estil d' STG amb els meus esquemes em resultaria molt fàcil fer-t'ho veure visualment però intentaré explicar-t'ho:

Aquests STG són els anomenats a occident bullet hell  (Danmaku al japó, és un terme més recent però bah),  esquivar un infern de bales. Doncs bé , hi ha pocs casos també en altres géneres de videojocs però existeixen , però aquests en concret són STG's Danmaku fets per i per a japonesos destinats a un públic molt reduït i determinat ( no sé si realment els arquitectes d'aquests videojocs tenen en ment fer sentir el que explicaré ara però jo crec que en el fons sí, i sobretot aquests de l'empresa CAVE , que eren com la Mercedes dels STG d'esquiva radical i visualment perfectes, n'estic practicament segur que aquesta sensació que explicaré ara la tenen en ment en la producció, perque es repeteix en gairebé tots els seus STG)

La qüestió és que quan estàs en ple èxtasi de l'esquiva-dispara en el mar de bales ( però sobretot en certes zones , o constantment segons el nivell de dificultat que esculls) s'aconsegueix un efecte de plaer, com una mena d'èxtasi, de clímax ,que només aquests tius (Japonesos) saben proporcionar al jugador, és a dir:

El videojoc es ralentitza en moments de grans explosions, mar de bales, o molts enemics en pantalla, però no perquè la màquina, software o placa recreativa no pugui tirar i hagi d'anar forçada (que en alguns casos en la historia sí que són ralentitzacions del propi hardware) sino perque els cabrons les programen expressament (les ralentitzacions) al mil·límetre, potenciant la sensació de plaer/clímax/ èxtasi que proporciona esquivar i disparar mentre tot es ralentitza menys la música, és clar, ( que a més a més aquests STG acostumen a portar unes bandes sonores fetes per autèntics mestres japonesos de la música electrònica/ jazzfusion / techno/ metal) i amb la suma de tots aquests factors aconsegueixen aquest efecte únic en el jugador.

La ralentització té dues funcions segons jo: una la que explico , que no es diu però es pot intuïr i l'altre més lògica a simple vista, és facilitar l'esquiva dins d'uns paràmetres testats per experts/professionals (japó). La qüestió és que em podries dir: és obvi que només ho fan per la segona explicació d'esquiva , però jo et dic que segur que no és la única, seguríssim, perque la que explico més amunt és molt adictiva i perfectament i mil·limètricament calculada en moments molt concrets de fase que s'allarguen o s'escurcen segons la dificultat , però calculadíssims.

Només ho podràs entendre si ho proves però en vvideos també es pot sentir, jo almenys ho aconsegueixo però perque potser jo ja ho he viscut. Curiosament , en fòrums anglosaxons vaig trobar a l'atzar a una persona que també ho va notar sense ni tant sols haver intervingut jo en els comentaris.

A més a més del que dic, gràficament, acostumen a ser espectaculars, amb molts efectes, paisatgísticament i visualment brutals amb efectes d'scroll parallax que potencia també això que dic anteriorment.

• Defectible7.981 270
              Sí, conec la sensació. Adrenalina i satisfacció infinita si sobrevius.

És cert el que dius, que aquesta sensació no és gairebé possible en la gran majoria de jocs actuals.

El més proper que vaig experimentar fou amb el Binding of Isaac, als enemics finals Mega Satan o The Lamb.

A mi no em convé perquè m'agafen taquicàrdies i tinc extrasístoles i al viure sol m'espanto molt.

Ara, tant com per menysprear tots els altres tipus d'experiències, no ho sé. Jo ja em posava nerviós jugant al Stardew Valley
                Em rocomforta que més o menys entenguis el que explico. Això són coses que normalment hom es reserva per ell mateix, són aspectes tècnics que mai surten a la llum, i que tampoc hi ha mai oportunitats de comentar .

Com a curiositat i en referència al teu comentari anterior del grandiós R-Type II ,  fixa't en els gràfics i en la companyia que el creà (Irem) , i després mira els metal Slug's ( passant pels Gunforce II, i el Armed Police Unit Gallop també de Irem), hi veuràs similituts gràfiques, perque ? doncs components de Irem van crear la companyia Nazca (saga Metal Slug's), es pot apreciar l'hyperdetallat apartat gràfic d'aquesta gent i les semblances entre els diferents videojocs i els sobrehumans hyperdetallats moviments d'sprites que aquesta gent aconseguia en els seus videojocs , i tot fet amb sprites, això és art pur, això és l'autèntic videojoc en el seu màxim exponent

I, és cert que menysprear altres experiències és absurd, això són coses molt personals i tothom té dret a gaudir com li plagui. Tendeixo a menysprear els gustos de masses, però

• Defectible7.981 270

Des de la desconeixença i com a adolescent, a mi sempre em va agradar molt el tota la direcció artística de l'R-Type. Les forces (que els meus germans grans anomenaven multis, suposo que per herència del Gradius/Nemesis o similar), eren una passada.

Fins i tot vaig arribar a fer-ne captures per fer-ne gifs, en el seu dia (no són els que enllaço, jo els vaig fer amb transparència).

El que no sabia era que fos la mateixa companyia dels Metal Slug   La veritat és que té sentit. La música també era molt bona.

Si algun dia torno a tenir accés a un mando d'arcade hauré de tornar-ho a provar amb l'R-Type I. Em quedava sempre a la penúltima pantalla, i ara he vist uns longplays per Youtube (quan jo hi jugava no n'hi havia) on exploten els típics forats de posar-se a un racó en certs boss fights. En el que jo sempre em quedava ho fa, i això m'ha molestat molt —tot i que jo ho havia intentat, de trobar un raconet 

També m'agradava molt tot el que va fer Roger Dean. Vaig tenir uns llibres seus en cartoné amb quasi tota la seva obra.
                    R-Type és una meravella.

No era la mateixa companyia dels Metal Slug's sino que alguns components de la companyia Irem van marxar i van crear una altra companyia anomenada Nazca.

La unitat de suport que esmentes s'anomena Force,  efectívament, o unitat. En els Gradius s'anomena option.

El 23 de Març de 1992 , va sortir una recreativa de SNK per la placa recreativa Neo-Geo MVS anomenada Last Resort , (que més tard també sortiria en format domèstic per la Neo-Geo AES domèstica sense cap mena de diferencia amb la versió de recreatiu professional) 

Et convido a que facis una ullada a aquest espectacular STG. El que va fer la companyia SNK amb aquesta recreativa va ser un homenatge a l'R-Type de Irem però va anar més enllà. Aquí la unitat de suport s'anomena Ground and Return Unit.

Observa bé aquesta meravella i la increible gama cromàtica, amb estil i nivell de detall, cada sprite, cada moviment, està fet amb una perfecció increíble , així com la paisatgística sci-fi cyberpunk vuitantera dels escenaris.

A què et recorda el primer nivell de Last Resort ? Et repto a que m'ho diguis, és un clar homenatge a un film d'animació vuitanter que de ben segur has vist i el reconeixeràs de seguida. Si quan vegis aquest primer nivell tens algun dubte de quin és , espera't fins al final del nivell però crec que no et farà falta per endevinar-ho
                    • Defectible7.981 270
                      Ah, sí, a aquest hi vaig jugar també! L'havia oblidat per complert. Segurament perquè devia passar-me'l amb algú a dobles i ja no hi devia donar més importància. Em passa sovint que recordo un videojoc en el que no havia pensat mai més, jo patia molt d'estrès a aquella època i a vegades eren experiències molt abstretes.

La ciutat és clarament el NeoTokyo d'Akira. Ara, els dissenys de les màquines em recorden més a l'estil de GiTS i Shirow, particularment el tanc que surt dins el túnel (molt semblant als de Metal Slug també), recorda molt als de Dominion Tank Police. El que no entenc és què representa que em dius que hi ha al final del nivell, el boss no em recorda a res... ah, el cràter, clar     He trobat un article que també mostra el decorat de la segona pantalla com idèntic a un d'Akira.

Molt interessant

Exacte, l'has clavat. Com a curiositat , Last Resort també va sortir més tard per Neo Geo CD, amb la banda sonora arrange

Edito: 
                      Has vist tot el cablejat i tuberies de dins el tunel? Em sembla increible. Tinc una certa obsessió per aquestes escenes de cablejat i tuberies a mode de potenciar l'ambientació futurista
                  • FuRTiUsuari sumador20.333 12 76👍 8.256
                    Anem descobrint més mentides, llastimoses, o sigui, els vostres pares us deixaven desnutrits sense menjar, pero us compraven la snes amb jocs que valien 10.000 pessetes de la època? Us els portaven en aquells nadals o  segons tu no us regalaven res? Mentider de merda 
    Per què Dark Souls és una obra mestra?

https://www.youtube.com/embed/LqhtBsxAZNo

Enllaç
  • Macarronet del meu cor1.546 3 971👍 2.058
    He jugat als dos primers i al Demon's Souls i realment molt bons. La frustació en aquests jocs és la mateixa de quan jugava a roguelikes clàssics tipus Rogue, Nethack o l"ADOM. 
    Un dels combats més impactants de tota la saga Dark Souls és quan et trobes als Guardians de l'Abisme (Abyss Watchers) a la tercera entrega. En el camí per arribar ja comencen a passar coses estranyes: dos espectres obscurs enfilen el camí cap al boss, per davant teu, rebentant a tots els enemics que es troben. Enemics lluitant contra enemics? Enfiles el camí i uns sorolls metàlics atronadors se senten darrera la porta gegant... Què hi haurà dins? Un cop dins comença un dels combats més interessants, èpics i decadents de tota la saga. Tot plegat acompanyat per una música sublim que resumeix la temàtica depressiva i nihilista del joc. És un espectacle.

Qui lluita contra monstres ha de tenir cura de no convertir-se en monstre. Quan mires llargament l’abisme, l’abisme també mira dins teu” (Friedrich Nietzsche)

https://www.youtube.com/embed/vv_qryPwmig

Enllaç

Publicitat

Fòrums

• 9.284.108 missatges
  • 220.642 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat