Fòrum

'Després del procés què? Reflexions de la generació que ve', nou llibre amb la participació d'il·lustres raconaires

papasseit2.809 9 675👍 357
"En el llibre s’hi ajunten tan reflexions generals com sectorials sobre, per exemple, les relacions entre independentisme i moviments socials, els reptes del feminisme republicà, la gestió de la repressió de l’Estat o les oportunitats per bastir un sindicalisme nacionalment autocentrat. La característica comuna de totes elles és la voluntat de tractar de manera concreta problemàtiques candents i debats irresolts de l’independentisme, tenint com a guia principal la voluntat de mirar més al futur que al passat, és a dir, de proposar més que criticar. Ara tot just comença l’hora de la generació que ha crescut políticament durant el procés, que només ha fet política “en procés”. D’una generació, per tant, que tot i recordar el fangar de l’autonomisme, ha crescut amb la perspectiva de la independència a tocar."

El llibre, editat per Pagès editors (https://www.pageseditors.cat/ca/despres-del-proces-que.html) es presenta el dia 24 a les 19.30 al Reial Cercle Artístic de Barcelona: https://twitter.com/despresdelproc1/status/1085974223871508481

Respostes

Configuració
  • Defectible7.981 270
    Si una sola cosa he après aquí, és que després del procés ve més procés.

Idò qui són els "il·lustres raconaires" en qüesitó, pels novicis?
  • rgb773 7👍 363
    Si no hi ha una reformulació TOTAL de la cosa, no crec que hi torni a haver cap altra oportunitat.
    Almenys per part dels catalans.
    El poble català, al ritme actual, va de baixa de manera imparable.
  • RESILIENT2.661 2 699👍 2.314
    El procés no és res, i per tant després del procés no hi ha res... o pot ser sí, el no-res triomfant tornarà a ser ric i ple pels voltors de sempre.
    • prou_prusses932👍 466

Ca mons pares esta plena de llibres daquests. Fa molta pena, la veritat.
      • Gínjol16.181 3👍 6.590
          No et dic pas que no.
          Segur que la gent ha pencat i patit molt, però l'excès d'orgull atrofia la justa percepció de les coses.

Ara bé, del principi que un independentista lògic i veterà ja podia flairar que ni ERC ni CiU ni tampoc la CUP eren realment independentistes. Que s'hi veien empentades pel bullir de la societat civil.
          Però cals catalans hi ha molta tendència al gregarisme i a no pensar a fons les coses: allà on va un hi han d'anar tots.
          El català pensa correctament però de volada massa curta, i això ens perd.

Havíem de mirar la Història REAL i adonar-nos que les independències no arriben quan la gent vol, encara que facin una revolta grossa, sinó quan les condicions generals són més o menys favorables.
          Les independències al s. XX han vingut:
          -A Europa després de la I Guerra Mundial, per suport del wilsonianisme nordamericà.
          -A les colònies europees després de la II Guerra Mundial, quan les metròpolis havien estat ocupades pels alemanys o estaven molt debilitades.
          -Amb la caiguda de la URSS, per catàstrofe econòmica i amb certa connivència del mateix Gorbatxev.

La independència ve quan se la demana obeint Déu, però a Catalunya hi ha massa cristianofòbia, ara, per atènyer-la.
          Al racó...de reflexionar, cal anar.
    • DK9.079 9 239👍 4.663
      Sóc llibreter i et ben asseguro que no et falta raó en la primera línia.

Però en realitat no crec que sigui una qüestió (un defecte) només nostre. Qualsevol fet important a qualsevol part del món genera una producció editorial i una mercantilització del fet en sí. Recordo per exemple el 15M: a les dues setmanes ja hi havia 10-12 llibres que en parlaven, the spanish revoplution, cortesia del Grupo Planeta..
  • Nowel13.454 10 155👍 1.413
    Una llàstima que no es puguin penjar els capítols aquí per comentar-los.
  • Capità·carxofa3.652 1 566👍 9.763
    Però és lo típic de què cal ampliar la base i fer més processisme etern o realment es planteja canviar alguna cosa dels esquemes sobre els que s'ha fundat el procés i que ens han dut a la vergonyosa situació nacional actual?
    • Gínjol16.181 3👍 6.590
        La base és clar que s'ha d'eixamplar, si bé això no ha de servir d'excusa al processisme.
        La 1ª mesura que havien de fer -i no fan gens ni mica- és deixar els extremismes ultrafeministes i ultraimmigracionistes i intentar atraure's la majoria cristiana, tenint en compte que el vot espanyol a Catalunya és més cristià i més conservador que el vot catalanista.
        Però fan tot el contrari, senyal que no volen la independència sinó que estan fent una comèdia.

El Procès:
        "I així va ser, com més endavant ho veuràs; que quan les coses es duen del principi bandejant Déu, no en pots menys esperar”
        “Guzmán d'Alfarache”, Mateo Alemán, 1547-1613, novel·lista andalús.

• Grèmlin1.146 12👍 97
    El procés cap a la independència ha d'acabar amb la independència. Pot ser llarg, però és a les nostres mans.
  • ansar18.460 12 88👍 6.756
    despres del "procés" que va engegar Mas en 2012 per evitar la independencia, continuarem (com sempre) amb el procés cap a la independència que vam engegar en 2009 en Arenys de Munt 

Ja es hora que acabi el procés i continui el procés d'independència
  • Buitraker2.860 2 670👍 4.613
    Hi reconec un raconaire en el grup coordinador ( i en sospito d'un altre) i veig que entre els autors n'hi ha dos més.
  • Benfresc13.370 6 156👍 13.237
    Bé, al final vindré a la presentació, tot i que no em venia de gust en nowel em va convèncer , tinc ganes de llegir el llibre!
  • JoanVecord5.256 9 409👍 2.028
    Sembla interessant. A la pàgina de l'editorial hi ha l'enllaç a un PDF amb les primeres pàgines del llibre, i s'hi pot consultar l'índex:

https://www.pageseditors.cat/media/docs/9788413030401_L33_23.pdf
  • nemo6.587 9 327👍 2.082
    Llàstima no poder llegit aquest capítol: 
    - Repensant els Països Catalans: de la nació eslògan al “matrimoni de conveniència”, Ferran Badenes.

Es farà autocritica? Es tornarà a repetir els mantres de sempre? Es demonitzarà altra vegada la confederació? Rebuig de la independència per fases o reconeixement de les diferents velocitats? 
    • DK9.079 9 239👍 4.663
      te´n faré un resum quan tingui el llibre entre mans -si no ho fa abans un altre raconaire-
      • nemo6.587 9 327👍 2.082
        T'ho agrairia de veritat. No hi ha diners per a comprar-se el llibre i estic interessat en el seu conjunt, i, per la banda que toca directament al PV, en eixe capítol. Si em feres cinc céntims t'estaria agraït.
        • DK9.079 9 239👍 4.663
          Tinc el llibre a les mans, però estem d´inventari i poca cosa puc llegir... en tot cas crec que va en la línia del que desitjaves; al menys em sembla que ha de ser així tenint en compte que acaba dient: "Vam nàixer diferents, i xafant diferents camins ens trobarem"
    • catalàamallorca41.769 7 14👍 18.255
      A mi m'agradaria saber si parlaran de la hipocresia que hi ha en general entre els independentistes catalans sobre el tema dels PPCC. Se n'omplen la boca però al 90% d'ells (per no dir més) realment no els importa més que la independència de la CAC. I pel que fa als independentistes de nova fornada millor ni parlar-ne.
      • nemo6.587 9 327👍 2.082
        Es allò del mapeta: queda de p.m ficar-lo i amollar allò de "la meua nació va de Salser a Guardamar.." però, a l'hora de la veritat, tot es postureo buit de contingut. Pocs, molts pocs, fan una análisi acurada i CRITICA del mateix concepte. S'acepta com un dogma, però s'oblida amb la mateixa rapidesa. Es un "quan siguem independents ja vorem que fem". per aixó m'interesa un llibre on, potser, es plantegen vies per arribar, projectes comuns, idees. No un concepte-imagen general i poc més.

Dins de la CUP, per exemple, hi ha multitut d'idees i, rarament, s'exposen públicament. Pense que es un tema i debat interessant. Per que, i aixó es una sensació només, pareix que aixó dels PPCC (com concepte, que mai nom) ens el creiem més als altres paissos de parla catalana que no pas a Catalunya. No creus?
          Per que, i aixó es una sensació només, pareix que aixó dels PPCC (com concepte, que mai nom) ens el creiem més als altres paissos de parla catalana que no pas a Catalunya. No creus?
          Una sensació i ben real, t'ho ben asseguro. Entre els independentistes de la CAC tot postureig (salvant-se alguns de l'EI) com bé dius. En canvi a les illes tots els independentistes són pro-PPCC tret d'alguna excepció molt excepcional. I fins a on sé al PV passa el mateix, tot i que tu m'ho sabràs dir millor que jo no conec gaire el país. 

A mi també m'agradaria llegir un llibre on es plantejassin idees i possibles estratègies per a arribar-hi. I a ser possible que inclogui l'opinió de gent de tots els països. 
          • nemo6.587 9 327👍 2.082
            Saps que el PV es, en eixe sentit, un puto girigall de collons. Dintre dels valencianistes efectivament aquells d'arrel catalanista en son majoria. Fet incontestable (que el polisero mai reconeixerà). Ara, aquest valencianisme catalanista no es transforma, mágicament, en politic, si no que es també cultural. Aixi et trobes a gent d'EUPV valencianistes catalanistes "culturals", i altres, tipus PSAN, netament catalanistes politics (PPCC politics). Entremig hi ha un percentatge menor d'únicament valencianistes, sense més afegitons. En un 80% d'eixos son d'acord amb uns PPCC culturals i la resta, politics i/o "anem a soles".

Finalment son els falsos valencianistes, espanyolistes amagats. Eixos ni entren.

un poti-poti interessant, com veus. Ara, des del PV, i mira que el moviment independentista es feble (i minoritari!), es mou moltissim més el debat, el projecte, d'uns PPCC politics que no pas des de Catalunya, amb una masa social i politica majoritària, en toeria, al mateix projecte.

Nota: jo soc partidari d'una confederació entre iguals, com pobles germans que som. No pense que el PV s'independitze un dia i al dia següent es vullga diluir dins una "gran catalunya de vegueries", com volen alguns -pocs-. Pense que com projecte te més futur una confederació d'iguals, amb tres capitals federades. El que no estic d'acord és en l'afirmació de perque parle català (valencià al PV) ja sóc català. Doncs no, sóc valencià, i com valencià m'agradaria una confederació amb catalans i mallorquins (o com vos done la gana anomenar-vos). PPMM Paissos Mediterranis, per dir un nom. 
              Si, teniu un bon batibull muntat allà, per això no he volgut fer cap afirmació sobre el tema. 

Completament d'acord amb el darrer paràgraf. Tot i que a mi el nom de PPCC no em molesta, el de Països Mediterranis (o quelcom semblant) sempre m'ha cridat molt l'atenció.
  • Desconfiat4.214 4 504👍 4.507
    Més de 100 persones a la presentació déu ni do

Publicitat

Fòrums

• 9.284.004 missatges
  • 220.637 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat