Fòrum

La violència dels taxistes és el resultat de la banalització de la violència que el processisme fa del 27-X-2017 ençà

Rigel64.522 11 5👍 33.173












Respostes

Configuració
  • EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966
    Set taxistes entrevistats a TV3, 5 en castellà i dos en català, a part el macarra d'Élite. No cal dir res més.
  • FollUsuari sumador77.601 12 3👍 40.508
    Si van utilitzant violència i se'ls hi van donant concessions quan vulguin més concessions faran servir més violència. 
    • Rigel64.522 11 5👍 33.173
      Acabo de sentir el portaveu d'aquests ultres a RAC1 i el to és totalment amenaçador. Qui, d'entre els nostres, doni suport a aquesta gentola o és un idiota o és un traïdor.
      • lituslindus1.139 2👍 1.193

        Sembla ser que el teu amic de Ciudamarranos va anar a dir als taxistes les bondats dels Vtcs i lògicament en va sortir escaldat

        No se, però quan parles d'idiotes i de traïdors potser que primer et miris al mirall 



        Vídeo: Taxistes esbronquen i insulten Rivera a l'estació d'Atocha

        El Nacional 
        Foto: @albertrivera 
        Barcelona. Dilluns, 21 de gener de 2019
        1 minut
        rivera taxistes atocha   twitter @albertrivera
         
         
    • popcalent11.357 11 183👍 4.024
      Just lo contrari que els indepes. Si es van abaixant els pantalons i els van reprimint quan els vulguin reprimir més, més s'abaixaran els pantalons .
  • EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966

    Què passa a Europa amb els taxis i els VTC?

    Laia de la Riva 20/01/2019 - 14.09Actualitzat 20/01/2019 - 22.28
     

     

    A Europa, cada país té la seva pròpia regulació pel que fa als vehicles amb conductor, però, gairebé en tots, el conflicte amb els taxistes ha acabat davant la justícia

    L'any 2017, la justícia europea va marcar el futur funcionament de plataformes com Uber a Europa: els conductors particulars ja no podrien oferir el servei. De fet, en diversos països ja operaven a través de les empreses de VTC, és a dir, vehicles de lloguer amb conductor.

     

    L'origen del conflicte entre el taxi i les aplicacions com Uber o Cabify

     

    Però, a partir d'aquí, cada estat membre té la seva pròpia regulació i, en gairebé tots els casos, el conflicte entre taxistes i empreses de VTC està empantanegat als jutjats.

    Espanya

    A Espanya hi ha més de 7 taxis per cada cotxe amb llicència VTC. Una ràtio lluny del que estableix la llei, que diu que ha de ser una proporció de 30 a 1.

    El conflicte entre taxistes i plataformes de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) va esclatar l'estiu passat, però es va calmar quan l'Estat va traspassar a les comunitats la gestió dels VTC. Això només ha portat uns mesos de calma, fins que, en el cas de Catalunya, la Generalitat va fer publica divendres la seva proposta de regulació.

    Un altre aspecte a tenir compte: el preu de les llicències. Molts taxistes han fet una forta inversió per comprar-ne una. De fet, pot arribar a valer més de 130.000 euros. Tampoc són barates les llicències de vtc. Si en un principi valien poc més de 50 euros, un cop es va tancar l'aixeta d'otorgar-ne, el seu preu es va anar disparant i actualment pot arribar a valer és de 60.000 euros. Unes llicències que estan en mans d'empreses que plataformes com Uber o Cabify contracten per poder oferir el seu servei.

    França

    A França, la ràtio és de 2,3 taxis per cada cotxe amb conductor. Aquest és un dels pocs països que va intentar tirar endavant una prereserva mínima de 15 minuts d'antelació, com la mesura que proposa la Generalitat i que ha portat els taxis de nou a la vaga. Allí, però, el Consell d'Estat va anul·lar aquesta mesura. Però la proliferació de vehicles vtc s'ha frenat despré que l'any passat es limités el nombre de llicències de VTC. Una situació que, segons els taxistes ha fet que la demandadels seus serveis hagi augmentat un 19%. 

    Fins aleshores obtenir una llicència vtc era relativament fàcil, ja que només calia aprovar un examen, tenir premís de la prefectura i pagar unes taxes administratives de 200 euros. Un preu molt inferior al de la llicència de taxi que pot superar els 100.000 euros.

     

     

    Regne Unit

    Al Regne Unit, la proporció entre taxis i vehicles vtc s'inverteix. Per cada taxi hi ha dos vehicles amb conductor. Però tot i això, els tribunals també hi ha intervingut, especialment en el cas d'Uber. A Londres, els jutjats estan marcant l'activitat d'Uber. El 2017 les autoritats de la ciutat no li van renovar la llicència per operar, però després un jutjat li va donar un permís provisional de 15 mesos.

    Alemanya

    A Alemanya no hi ha dades de quants VTC circulen, però se sap que hi ha 56.000 taxis. La regulació dels vehicles vtc recau sobre els estats federals. Per exemple, a Berlín i Munic, Uber funciona, però amb limitacions: fa falta una llicència de transport de passatgers i una llicència de taxi per a les empreses que ofereixen aquest servei. Es pot arribar a donar el cas que es demani un taxi, i la companyia enviï un cotxe d'Uber.

    Bèlgica

    I, finalment, a Bèlgica, per cada 0,8 taxis hi ha un VTC. Però, de nou, el conflicte està pendent de decisions judicials. Tot i això, Uber continua funcionant amb normalitat, sobretot a la regió de Brussel·les.

    • Mercator3.861 3 538👍 3.165
      L'opció que em sembla millor per resoldre la situació és la d'Alemanya, que empreses com Uber o Cabify hagin de comprar les mateixes llicencies que els taxis, i no les VTC. Així estaran sota les mateixes condicions.
      • EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966
        Resoldre? No pas...la màfia taxista no vol precisament que Uber/Cabify facin de taxis. 
        • Mercator3.861 3 538👍 3.165
          Ja, imagín que tampoc voldrien. Hi ha moltes histories dolentes al voltant dels taxis, jo quan he hagut d'agafar-ne no he tengut traumes i conec bons taxistes (que tenen fins i tot cartera privada de clients), però entenc perfectament que són models que milloren el servei de Taxi. Per mi el fet de saber un arc de cost del viatge, el no haver de dependre de si duen TPV o no i que et puguin venir a cercar a un lloc concret mal d'explicar ja fa que sigui un servei superior.

          A Balears sembla que per aquesta temporada turística tots els taxis hauran de dur TPV i haurà aplicació de mòbil. Si no s'adapten de bon de veres la duen negre, a jo que un taxi costi 3 o 4 euros més no n'importa, però els tres factors que he esmentat a dalt sí.
      • tocafon6.798 14 314👍 3.502
        Hauríem de parlar clar d'aquestes llicencies

        d'entrada no donen llicencies, n'hi un cup i les administracions no en donen més, per què? en canvi es poden obrir tantes botigues com vulguis i també han de tenir llicencia d'obertura

        la llicencia del taxi, és una concessió administrativa i com a tal el seu preu dubto molt que arribi a 1000 euros

        el preu desorbitat i molts cops indecents, be perquè l'administració permet que aquestes llicencies canvien de mà sense passar per l'administració

        els taxistes es queixen que han pagat un alt preu per aquestes llicencies ( però això és especulació pura i l'administració no hi te res a veure ) 

        pel que jo se, la major part del que es paga per aquesta llicencia és en negre, ja que en teoria no es pot especular amb una concessió administrativa

        per tant si això és cert i es pogués confirmar, caldria que la gent ho sàpiga

        per acabar, perquè hi han sectors que estan restringits i altres no?

        quin es l'argument per restringir i per tant privar d'obrir una empresa de transport i no en canvi poder obrir botigues de roba, tantes com vulgui
        • Mercator3.861 3 538👍 3.165
          per acabar, perquè hi han sectors que estan restringits i altres no?
          Imagín a n'es seu dia tendria un sentit, segurament per temes de seguretat i per tal de tenir-ne més control, ja que els taxis il·legals són un problema seriós a certs països. En general estic d'acord amb el que esmentes, s'ha muntat un bon cacao, l'administració va definir un marc normatiu pobre i el sector del taxi enlloc de denunciar-ho per corregir-ho es va aprofitar i ha anat fent fins a crear una bombolla, i ara quan surt competència ha de fer el que està fent perquè no lis esclati a la cara...

          Per això l'opció més fàcil que veig és unificar llicencies, i que Uber, Cabify i Taxis (i empreses similars que no són VTC's "clàssics") hagin de comerciar entre elles amb les llicencies com han fet els taxistes fins ara. Evidentment no és la millor opció, crec que no lis agradaria a cap de les parts, però això voldria dir que és més bona que les opcions que només agrada a una de les parts .
  • SEGADOR BLAUGRANA11.651 11 174👍 2.003
    Ahir, conexió en directe del TN amb la corresponsal a la manifestació de taxistes. No va pasar ni un minut i ja es va sentir un "Viva España!" 
  • EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966

    Els taxistes amenacen amb "mesures més contundents" si aquesta tarda no hi ha acord

    Ara fan una marxa lenta a peu des de la plaça Catalunya fins el Departament de Territori, abans de la reunió amb el conseller

    redac 22/01/2019 - 11.10Actualitzat 22/01/2019 - 13.23
     
     
    Marxa dels taxistes cap a la Conselleria de Territori (ACN)

    Marxa dels taxistes cap a la Conselleria de Territori (ACN)

    Cinquè dia de vaga dels taxistes, amb la Gran Via bloquejada des del carrer d'Entença fins al carrer Sicília. El col·lectiu amenaça d'endurir la protesta en funció de lareunióque mantindran aquesta tarda amb la Generalitat. Aquest matí els taxistes han fet una assemblea a la plaça Catalunya i han decidit no fer un pas enrere. Demanen valentia al govern i li recorden que el conflicte del seu sector a Catalunya està en el punt de mira de tot el món.

    Per fer més pressió, els taxistes han decidit anar en grup aquest migdia fins al Departament de Territori, on aquesta tarda es reuniran amb el conseller, Damià Calvet. Hi participen un miler de persones.

    La crida d'aquesta marxa lenta a peu, pel centre de la ciutat, l'ha fet el líder d'Élite Taxi, Alberto Álvarez:

    "Des d'aquí [plaça Catalunya] farem un recorregut per la ciutat i acabarem a Transports. Allà us direm què han proposat i allà mateix farem l'assemblea que decideixi si ens ho quedem o continuem. Si continuem, en el cas que sigui negatiu, haurem de pensar ja en un altre tipus de mesures més contundents, perquè anem de menys a més"

     

    El portaveu d'Élite Taxis, Alberto Álvarez, durant l'assemblea d'aquest matí dels taxistes (EFE)


    "En aquest despatx no es decidirà res, ho decidireu vosaltres", ha assegurat Alberto Álvarez, en al·lusió a les solucions que es proposin des de la Conselleria. Tot plegat enmig de consignes que s'han pogut sentir com "Apreteu, apreteu" o "Si això no s'arregla, guerra, guerra".

    A l'assemblea s'ha informat que estan parlant amb diversos partits perquè impugnin la moratòria de quatre anys que va aprovar el Congrés a finals de setembre amb el reial decret llei.

    Amb motiu de la visita a Barcelona del secretari d'Infraestructures, Pedro Saura, prevista per aquest dimecres, els taxistes han decidit que es manifestaran al Port, on hi haurà la intervenció del representant del govern espanyol, per demanar que el Ministeri de Foment insti les comunitats autònomes a regular la precontractació dels VTCs.

    El portaveu d'Élite Taxi ha explicat que han contactat amb taxistes de Brussel·les perquè vagin a "saludar" Carles Puigdemont. "Que vagin a la casa de Puigdemont a saludar-lo. El taxi a Waterloo", ha afirmat Álvarez.

    En aquesta assemblea també s'han condemnat els incidents que es van viure aquest dilluns amb destrosses a diversos vehicles VTCs.

    A més del bloqueig dels taxis en una part de la Gran Via, els VTCs mantenen també ocupats quatre carrils de la Diagonal, entre la plaça Francesc Macià i la plaça Pius XII.

     



    El xarnegam tensa la corda.
  • EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966

    Uber i Cabify amenacen amb deixar d'operar a Catalunya si s'aproven les prereserves

    Asseguren que el negoci no seria viable i que deixarien al carrer milers de treballadors

    Redacció 22/01/2019 - 13.54Actualitzat 22/01/2019 - 13.56
     
     
    Uber i Cabify amenacen amb deixar d'operar a Catalunya si s'aproven les prereserves

    Els VTC s'han concentrat a la Diagonal

    Les dues principals operadores del negoci de les VTCs, Uber i Cabify, avisen que si s'aprova el decret llei de la Generalitatdeixaran de donar servei a Catalunya.

    Aquesta nova regulació les obligaria a esperar 15 minuts abans de fer qualsevol trajecte, i l'usuari hauria de reservar amb aquest temps d'antelació. En aquestes condicions, Uber i Cabifyasseguren que el seu negoci no és viable si no poden donar una resposta immediata. 

    Per això, la conseqüència més immediata seria deixar de contractar les empreses amb què operen, i per tant, deixar de donar feina a milers de treballadors.

    Segons ha explicat a TV3 el director de Comunicació d'Uber, Yuri Fernández, Uber deixarà d'operar immediatament a Catalunya si el decret llei de la Generalitat entra en vigor.

    "En cas d'incloure restriccions desproporcionades com el temps d'espera mínim o el retorn a la base ens plantejariem  molt seriosament deixar d'operar a Barcelona"

    "La conseqüència directa més immediata seria per al ciutadà que se n'adonarà que cada vegada hi ha menys alternatives de mobilitat a Barcelona, en comptes d'haver-n'hi més, com està passant a tot Europa. Recordar que avui en dia és una de les grans capitals europees que no té servei de carsharing, per exemple".

     

    Director de Comunicació d'Uber, Yuri Fernández


    El director per a Europa de Cabify, Mariano Sylveira, també va avançar a TV3 dijous passat que si es regulava qualsevol mena de precontractació, no donarien més servei. "Ni 15, ni 30, ni 50 minuts, qualsevol mena de precontractació elimina el nostre model de negoci", explicava Sylveira.

  • EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966

    El govern no descarta demanar a l'Estat que torni a legislar sobre taxis i VTCs

    Els taxistes, mentrestant, rebutgen la presència de representants dels VTCs a la mateixa taula negociadora

    Redacció 22/01/2019 - 10.26Actualitzat 22/01/2019 - 14.18
     
     
    Damià Calvet conversant amb Quim Torra sobre el conflicte dels taxis, aquest dilluns a la nit, al Palau de la Generalitat (EFE)

    Damià Calvet conversant amb Quim Torra sobre el conflicte dels taxis, aquest dilluns a la nit, al Palau de la Generalitat (EFE)

    Cinquè dia consecutiu de conflicte del taxi a Barcelona. Amb el ressò de les mobilitzacions d'aquest dilluns, l'atenció se centra en la reunió que els taxistes i els VTCs tindran aquesta tarda, per separat, amb l'executiu per intentar buscar una sortida a una qüestió que està provocant malestar entre les empreses del sector turístic i els comerciants. Tot plegat arran de la proposta de la Generalitat sobre com s'ha de regular la feina de les empreses de vehicles de transport amb conductor (VTC), és a dir Uber i Cabify.

    El govern diu que si el conflicte entre el sector del taxi i els VTCs no es resol, es veuran obligats a demanar a l'Estat que torni a fer una llei marc que doni més força jurídica a les comunitats autònomes. De cara a la reunió d'aquesta tarda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha acusat l'executiu de deixar-los en una posició molt feble per desenvolupar les lleis que han de regular el sector.

    "Si ens encallem tant, si les posicions són tan irreconciliables, potser haurem de tornar a demanar a l'Estat que legisli de nou, que legisli la base, que ens permeti legislar a nosaltres i a l'àrea metropolitana d'una manera més sòlida, d'una manera més robusta jurídicament."

    Calvet ha dit a "El matí de Catalunya Ràdio" que troba desproporcionat que els taxistes es posin les armilles grogues i barregin el seu conflicte amb el que es viu a França. Ho veu com un entrebanc en les negociacions i que pot acabar perjudicant la imatge del col·lectiu davant dels ciutadans.

    En la compareixença informativa posterior a la reunió del govern, Damià Calvet, ha defensat la regulació del sector, però "sense xantatges":

    "Tot l'entramat de mesures només les modificarem si hi ha consens. I evidentemt, si aquest consens és sòlid jurídicament i si és proporcional"

    "Ens agradaria que aquest diàleg es pogués fer sense pressió al carrer, sense xantatges i sense violència"

     

    El portaveu d'Élite Taxi, Alberto Pérez, parlant per un megàfon (EFE)


    Les posicions entre els taxistes i el govern continuen doncs molt distanciades. Des d'Élite Taxi -l'associació majoritària del sector-, el seu portaveu, Alberto Álvarez, ha fet aquest advertiment, en declaracions al mateix programa:

    "Nosaltres amb Uber i Cabify no ens asseurem a cap taula perquè no hi tenim res a negociar."

    Álvarez ha explicat que hi ha el problema del taxi a tot Europa. I en aquest sentit ha revelat que estan "en converses amb els taxistes de Bèlgica perquè facin una visita al senyor Puigdemont". El portaveu ha dit: "Esperem que Catalunya sigui un referent i que hi posi solució."


    Els VTCs demanen una negociació entre totes les parts afectades

     

    Els VTCs continuen ocupant carrils d'una part de l'avinguda Diagonal (ACN)


    Des de les empreses de vehicles de lloguer amb conductor, els treballadors mantenen l'ocupació parcial de l'avinguda Diagonal, pendents de la reunió d'aquesta tarda. Aquest col·lectiu manté el rebuig a la mesura de contractar els seus serveis amb 15 minuts d'antelació. Francesc Carrasco, conductor d'un vehicle VTC, ha dit també a "El matí de Catalunya Ràdio" que aquesta proposta és inacceptable.

    "Això seria tancar l'empresa. El client té dret a demanar un vehicle a l'hora que vulgui i quan vulgui. Tu qui ets per dir quan has de demanar-ho en aquest cas."

    Carrasco demana, a totes les parts, que s'arribi a un acord.

    "Haurien d'entrar en raó els polítics, i les diferents parts afectades, tant el comitè del taxi com les plataformes Uber i Cabify, s'haurien de poder asseure, amb l'Ajuntament i la Generalitat, i arribar a un acord."

    Aquests treballadors consideren que hi ha mercat per a tothom i que poden conviure perfectament amb els taxistes.


    Colau fa una crida al sector del taxi i dels VTCs demanant-los que no col·lapsin la ciutat

     

    Ada Colau, aquest dimarts, a "Els matins" de TV3


    L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha demanat, en declaracions a "Els matins" de TV3 un esforç a totes les parts per solucionar el conflicte. A la Generalitat, valentia per plantejar un temps de precontractació raonable, que podria ser d'una hora, i als taxistes, que deixin de col·lapsar la ciutat.

    "Entenc que els taxistes mantinguin una presència simbòlica de protesta al carrer, però no entenc que paralitzin i col·lapsin la ciutat."

    "Jo no entenc per què el conseller va sortir divendres amb un anunci que ell sabia perfectament que generaria una gran polèmica i que incendiaria el sector del taxi. No entenc per què actuen d'aquesta manera. En tot cas crec que som a temps de reconduir la situació. Hi ha una taula oberta de negociació que es reunirà aquesta tarda. Esperem que en totes les parts hi hagi sentit comú, que hi hagi voluntat."

  • rotllan11.669 5 174👍 11.390
    Això del taxisme no té solució sense fotre molta gent. Els polítics són uns inútils especialistes en generar problemes.
    Tu pots defensar l'intervencionisme i el mercat regulat o fins i tot l'estanc. O bé pots defensar el lliure mercat. El que no pots fer és un entremig on vetes i limites la competència però per empreses privades. Si tu creus que el taxi és un sector estratègic que s'ha de controlar des de l'administració i que hi ha d'haver places limitades aleshores el que has de fer és taxi públic en exclusivitat i oposicions per taxista. El que no pots fer és impedir la competència i expedir llicències transferibles amb les quals especular. O liberalitzes el sector i que tothom qui vulgui complint els requisits tècnics es pugui treure la llicència i sortir a competir o bé crees places de funció pública.
    • UsuariV11.349 4 184👍 6.797
      Molt d'acord. El teu comentari, i l'anterior de Grava hi encerten de ple. El taxi és un sector que nasqué com a públic i ha acabat sent un híbrid de sector públic i activitat privada. Per un costat està intervingut (tarifes, regulació del servei, concesió de llicències, etc.) i per un altre està  liberalitzat (transmissió de llicències, contractació de treballadors, etc.). 

      Era d'esperar que en el moment que començaren a patir la competències d'empreses privades de transport, sobre tot multinacionals amb forta capacitat financera, el resultat seria explosiu. I tot això ajudat per les noves tecnologies de la comunicació i per una nova legislació liberalitzadora que ve de la UE i que ací es va transposar de manera irresponsable.

      La gent ha de saber que les VTC han existit sempre. Era un nínxol reduït i molt particular de vehicles de luxe per a un sector de clients molt especial. El problema és quan, empesos, com ja he dit, per multinacionals del transport,  i recolzats per la tecnologia han pretés invadir el sector del taxi en el seu propi terreny.

      Mala solució té este trenclosques. Com han dit alguns, o es liberalitza totalment el sector i qualsevol pot posar-se un taxi o es regula ben regulat i, sobre tot, es regula igual per a tots.


  • EmulatorQUsuari sumador64.260 15 6👍 19.225
    Efectes secundaris de la vaga de taxis:

  • EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966

    La plataforma Elite Taxi Barcelona ha anunciat que es retira de "qualsevol responsabilitat que tingui a veure amb aquesta vaga de taxis"

    Clara Soteras | dimecres, 23 de gen. del 2019, a les 14.11

    Alberto Álvarez ha dimitit com a portaveu del comitè de la vaga de taxis, i Elite Taxi Barcelona, plataforma que liderava els taxistes durant la vaga, ha anunciat que es retira de “qualsevol responsabilitat que tingui a veure amb aquesta vaga de taxis”. Així ho han anunciat en l’assemblea d’aquest dimecres.


    Asseguren que cap dels membres de la plataforma no continuarà al comitè de vaga i que “cadascun de nosaltres vol continuar a partir d’ara com un mer taxista” i es posen darrere, diuen, del nou comitè de vaga que en sorgeixi. En el mateix comunicat diuen que no permetran que el seu company Alberto Álvarez, portaveu i cara visible d’Elite Taxi, “acabi de perdre la salut que li queda”.

    La plataforma Elite Taxi ja es va mostrar aquest dimarts a la sortida de la reunió amb la Generalitat força proper a la desconvocatòria de la vaga de taxis.

  • EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966

    El sindicat i el seu líder, Alberto Álvarez, s'han retirat del comitè de vaga per desacord amb els taxistes partidaris de mantenir l'aturada

    Redaccio Societat | dimecres, 23 de gen. del 2019, a les 14.15
    Assemblea de taxistes

    La tensió i la crispació han estat la nota dominant en l’assemblea dels taxistes d’aquest dimecres a la plaça de Catalunya. Les diferències en el sí del col·lectiu han obert una crisi i han fet que el col·lectiu posposi fins a la tarda la votació sobre el decret de regulació dels VTC, però també han provocat que Elite Taxi i el seu líder, Alberto Álvarez, surtin del comitè de vaga. La votació es farà finalment a partir de les 16 hores. El sector ha de votar si accepta la proposta de la Generalitat i desconvoca la vaga indefinida que mantenen des d’aquest divendres.

    Elite Taxi dimiteix del comitè de vaga

    Les primeres intervencions han estat de taxistes que s’han mostrat contraris al decret que proposa el govern català. Els membres del comitè de vaga d’Elite Taxi han estat rebut amb xiulades. De fet, després els representants del sindicat han dimitit en bloc del comitè de vaga i Alberto Álvarez també ha renunciat com a portaveu del comitè. Ho han anunciat a través d’un comunicat.

    Calvet diu que “tiraran endavant la regulació”

    De la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat aquest dimecres al ple del Parlament, que tot i que “estan a l’expectativa del que decideixi l’assemblea” de taxistes per si aixequen l’ocupació de la via pública, el govern tirarà endavant la regulació dels vehicles VTC. El conseller també ha reiterat que el decret no afavoreix ni a taxistes ni als VTC, sinó que afavoreix la mobilitat i el conjunt de la ciutadania.

     

    Calvet, va explicar ahir el decret llei per regular l’activitat dels vehicles de lloguer amb conductor. Els usuaris hauran de contractar els serveis amb 15 minuts d’antelació, com a mínim. La proposta del govern català també incorpora que l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els ajuntaments de municipis grans puguin ampliar aquest termini. D’aquesta manera, a Barcelona s’ampliarà a una hora el termini per contractar un vehicle de lloguer amb conductor.

     

    Alguns taxistes ho veuen insuficient

    A les portes del Departament de Territori i Sostenibilitat, aquest dimarts a la nit, els representants del comitè de vaga van explicar les mesures a centenars de taxistes que s’hi van concentrar. El col·lectiu diu que es tracta d’una “decisió vinculant i decisiva” i per això han decidit fer la votació aquest dimecres.

    Alguns taxistes ja han avançat el seu parer pel que fa a la principal reivindicació del col·lectiu, l’obligació de precontractar els serveis de VTC amb antelació. Mentre que a alguns conductors els ha semblat correcta la proposta de fixar en una hora el temps mínim de precontractació, d’altres ho han considerat insuficient.


    Putus esquadristes de merda.


Publicitat

Fòrums

  • 9.268.007 missatges
  • 220.048 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat