Fòrum

Pinxos per desallotjar pinxos: El xarnegam feixista de Desokupa actua en un immoble del Poble-sec...

EstatpropiUsuari sumador165.733 11 1👍 27.966

La FAVB assegura que són "una policia privada sense llei" i recorda que ja van interposar una denúncia contra l'empresa

Guillem Martínez | Sílvia Gutiérrez | dimecres, 16 de gen. del 2019, a les 13.02
Mossos en el desallotjament per part de Desokupa d'un edifici ocupat al Poble-sec

La Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) i el Sindicat de Barri del Poble Sec han carregat contra l’actuació de Desokupa en el desallotjament d’aquest dimarts al Poble-sec, que va acabar amb quatre detinguts. La FAVB ha titllat l’empresa de “policia privada sense llei” i ha assegurat que juntament amb altres entitats van interposar una denúncia contra Desokupa per posar fi als desallotjaments extrajudicials.

En una entrevista a ‘El matí de Barcelona’, Albert Recio, sotspresident de la FAVB, ha assegurat que aquestes pràctiques no són legals i que Desokupa actua sense cap regulació.Les crítiques del Sindicat de Barri del Poble Sec van més enllà. En una entrevista també a ‘El matí de Barcelona’, Daniel Esteve, un dels membres de l’entitat, ha assegurat que “Desokupa va actuar amb violència i amb el suport dels Mossos” en el desallotjament de l’edifici ocupat al número 11 del carrer d’en Fontrodona.

Crítiques també als Mossos d’Esquadra

El Sindicat de Barri del Poble Sec, que es va concentrar a les portes de l’immoble per donar suport als ocupants, ha carregat contra l’actuació de la policia catalana. “Els Mossos no van fer de mediadors, sinó que van protegir Desokupa”. Esteve ha qualificat de “gravíssims” els fets produïts en aquest desallotjament i ha assegurat que els veïns de l’habitatge van ser “desallotjats per la força” i sense cap ordre judicial.

També ha denunciat la mala praxi d’aquesta empresa, que “actua impunement, amb intimidació i violència” per fer fora veïns de casa seva.

L’Ajuntament estudia què ha passat

La regidora del districte de Sants-Montjuïc, Laura Pérez, ha condemnat els fets a través d’una piulada a Twitter. Pérez ha dit que l’empresa Desokupa ha actuat vulnerant els drets i intimidant els veïns. També anuncia que el govern municipal treballa per esclarir què ha passat i que treballarà perquè no es torni a produir una situació similar.

El govern municipal s’ha posat en contacte amb els veïns per indagar i trobar testimonis del desallotjament que hagin estat víctimes de violència o coaccions. No obstant això, l’Ajuntament assegura que si els afectats no denuncien, el cas té poc recorregut als tribunals. En ocasions anterior, el consistori ja ha traslladat a la fiscalia casos de desallotjaments executats sense ordre judicial efectuats per la mateixa empresa Desokupa.

Estem ben arreglats en aquesta ciutat.

Respostes

Configuració
  • alexpv2.556 2 716👍 1.534
    De veritat no entenc perquè molts dels que són ací defensen les ocupacions.
    Es tracten de accions asocials d’individus que solament busquen l’interès propi.
    Si realment siguéreu d’esquerres estaríeu totalment en contra d'estos elements. I, encara que erròniament demanaríeu habitatge social, intentarieu fer quelcom ordenat i no cadascú amb llur llei!
    Continuem. He vist uns quants comentaris que feien distincions entre propietaris. No ho entenc: Un banc i un particular haurien de tindre el mateix pes davant la llei. Els propietaris dels pisos els compren amb el suor i treball; els bancs, també. Que els bancs excatalans fan oix? I tant! Com els unionistes de Desokupa, però cadascú oferix un servici: mentres els primers arrisquen els seus diners, els segons treballen per a atendre les necessitats dels seus clients!
    I cap dels dos va en contra de la voluntat de les parts d'assolir un acord i complir-lo. Este és el principi bàsic de la civilització, entesa com l’orde i la seguretat de tots.
    • Taujà13.742 8 148👍 5.615
      Traducció: 'si realment fossiu d'esquerres seríeu com jo, és a dir, d'ultradreta i que m'importq una merda l'esquerra que tant de bo s'enfonsi'

Errr...no.
    • Xicoira5.033 2 431👍 4.006
      Una persona jurídica mai no serà una persona física, i no pot tenir els mateixos drets ni responsabilitats que una persona física. Això per descomptat.

Un banc espanyol és una eina de la tecnocràcia espanyola, i qui hi té els diners ho fa per decisió personal car hi ha més bancs catalans on hi poden depositar els diners. I, encara que passés quelcom, no els afectaria a curt termini.

No és qüestió de cap dret fonamental. És qüestió de que evidentment, no és el mateix una persona que un banc. Un banc és una entitat, i com a persona jurídica té uns drets, però dir que aquests han de ser "els mateixos" que els d'una persona física, és una animalada.

I argumentar que "la llei és la llei", en un contexte on el nostre sistema legal és inexistent i vivim segons les lleis espanyoles, no serveix. Segons "la llei", hi ha gent innocent a la presó encausats de coses que no han fet. La "llei" fa gairebé poc, deia que no podies parlar català al carrer. No fotem, i no ens excusem en aquests arguments que son poc més que un exercici de gimnàstica mental.

Zero simpatia envers el senyor Oliu i els altres colaboracionistes de l'elit madrilenya, a sou de l'IBEX35 i la màfia castellana. Clar que cal fer distincions entre coses, enlloc de fotre-ho tot a la mateixa galleda.
      • alexpv2.556 2 716👍 1.534
        Per fi un comentari digne de resposta. El tema de persona jurídica i persona física està, en certa manera, fora del debat .Jo no estic parlant dels bancs (tot i que he d'admetre que en són els més perjudicats) sinó de defenssr el dret a la propietat privada dels béns propis siguen mobles o immobles .
        Tant que una pprsona visca al carrer quan hauria de tindre possibilitats de d'un habitatge, com dels propietaris de gaudir o no de llur propietat. Per evitar que els primers visquen al carrer, l'estat hauria de tindre plans de lluita contra la pobresa; pels segons, campanyes conscienciació per fer entendre a la gent que la propietat i els diners són coses que s'obtenen amb el fruit del treball. Si ens volem alliberar del jou espanyolista, també hem de fer fora els dogmes foranis de llei del mínim esforç i de poc respecte a l'aliè. 
        Sobre els feixistes i les lleis...aclarisc que no parlava de totes les lleis. I hi afegisc que els presoners polítics catalans són a la presó de manera totalment il·legal (d'açò crec que no cal parlar-ne)
        Quant als bancs, tant de bo podríem tindre alternatives reals. Pregue perquè pugue ser lliures i tindre el vostre sistema financer propi. 
          Estic d'acord amb el que dius entrat el paràgraf, tot i que tinc meva opinió al respecte.

Personalment, m'estimo més que locals romanguin ocupats fins que els Mossos procedeixin (amb els seus tempos, fins quan no els accelerin), abans que haver d'aguantar la intimidació dels gossos associats a CEDADE (i altres grups extremistes unionistes).
      • RepúblicaP2P613👍 376
        Tampoc és el mateix un banc o la Sareb que qualsevol jurídica qualsevol. Simplement pot ser un paleta/constructor que ha dipositat tots els seus estalvis i i projecte laboral en la construcció d'uns habitatges i que pel que sigui encara no ha pogut vendre.
        Parles de persona física com quelcom més vulnerable que una persona jurídica per se i no necessàriament ha de ser així. No pots homogeneïtzar-les. A Catalunya hi ha milers i milers de microempreses eh. Amb 0 muscle i de les que viu molta gent.
        El tema de la ocupació és molt delicat. No pots fer equiparacions a la lleugera. 
        • bolondrio196👍 9
          És el de sempre, gent que viu anclada al 1917 (això sí, amb compte a twitter) i encara parla amb termes com proletariat i burgesos. Si tens una propietat, encara que sigui una hectàrea de terreny al teu poble, o un bar, ets un burguès i millor si t'ho expròpien tot i t'envien al gulag, pel bé de la ravulusió.
            Sí, això és exactament el que he dit. Visca la cunyatocràcia.
          • RepúblicaP2P613👍 376
            Crec que tampoc és cert, almenys on jo visc el que han okupat han estat immobles de bancs o la sareb. També és el menys conflictiu pels okupes, en tenen milers i tenen unes poques seus centralitzades i no se'n poden cuidar. El que no em sembla lògic és la política d'habitatge que segueix l'administració, pràcticament no hi ha habitatge protegit i si no s'hi gasten diners l'okupació per causa justificada seguirà. La immensa majoria de gent s'ha de poder permetre un habitatge digne això és un altre tema, però els blocs okupats per la PAH per gent amb risc d'exclusió són un problema gran pels ajuntaments, en general el que fan és no fer res i perllongar la situació d'irregularitat perquè simplement no contemplen poder oferir cap alternativa a l'emergència habitacional i l'exclusió. Hi ha qui se n'aprofita de l'okupació, també però ho fa gràcies al paraïgues dels primers, si no hi fos seria molt més difícil.
          No he dit que hi estiguo d'acord. De fet jo estic en contra de la ocupació il.legal, només vull que els qui desallotgin qui hagi de ser, no siguin uns malalts mentals i a sobre anticatalans.

No veig per què costa tant d'entendre un concepte que a mi em sembla prou diàfan. Però si vols més concreció, ho puc fer. No em suposaria cap problema, ans al contrari, encantat de la vida.

Publicitat

Fòrums

• 9.268.007 missatges
  • 220.048 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat