Fòrum

Radiografia Electoral de Mallorca

Mercator3.861 3 538👍 3.165
Els mapes responen al % de vot emès a les autonòmiques 2015.

Vot a partits propis illencs (Més i el Pi)

Vot a partits-filial forans d'esquerres (PSIB, Podem...)

Vot a partits-filial forans de dretes (PP, Ciudadanos...)

Respostes

Configuració
  • catalàamallorca41.533 7 14👍 17.891
    Em sorprèn, i molt, el 10-20 de vot a partits mallorquins a força nuclis calvianers. El Toro, Costa de la Calma, part de Santa Ponça, Punta Negra, Portals Nous, Costa d'en Blanes, Bendinat, Illetes, Cas Català... No hauria dit mai que a cap d'aquests s'arribés al 10%.

Molt curiosa la divisió de Calvià, la meitat mallorquinista és també la que vota més els partits espanyols de dretes.

Molt interesant el fil i molt necessari també.  Es pot complementar amb aquest fil: https://www.racocatala.cat/forums/fil/173855/panorama-poltic-illes-imatges
    Per cert, és cosa meva o al mapa surt representat l'aeroport? 
    • Mercator3.861 3 538👍 3.165
      Sí, qualsevol zona urbana entre dins algun districte electoral, potser l'hauria d'haver llevat, la gent que no coneix Mallorca pensara que és una zona residencial

Edit. Aquesta és la zona de l'aeroport.
      Bàsicament el que hi ha dins la línia:
      • Wittgenstein505👍 765
        Bé, a Palma se salva el centre. I els altres barris  verds? Quan vaig ser a Palma me'n vaig endur la impressió que fora del centre era Mordor.
          Les taques blaves són pobles del terme municipal que encara avui queden separats de Ciutat: Son Sardina i Sant Jordi. Els verds de la zona nord-oest són Es Secar de la Real i Son Espanyol i a l'est Gènova. I hi ha un parell de llogarets més a la zona de l'aeroport que surten de color groc: S'Aranjassa, Sa Casa Blanca, Es Pil·larí i Son Ferriol (mig poble groc i mig verd).

Pel que fa al que és Palma en si depèn del barri. Pensa que la taca verda del centre no agafa tot el casc antic i s'estén fora d'aquest cap el nord, cap als barris d'Arxiduc, Bons Aires i Son Oliva. Cap a l'oest agafa els barris de Santa Catalina i Son Espanyolet. I cap al sud tens Es molinar. (aproximadament són aquests barris, que t'ho dic tirant del maps perquè per Palma em costa situar-me) De fet, ara que hi penso, diria que la taca groga que entra dins el casc antic és a la zona de Jaume III, zona de gent amb calés. 

Dels barris de la costa que s'estiren cap al sud em sorprèn una mica que surti en vermell Can Pastilla i en canvi Es Coll d'en Rabassa surti en groc, ja que aquest darrer és, amb molta diferència, la zona de Palma on l'any passat després de l'1-O es veien més estanqueres als balcons i jardins.

Em crec perfectament que t'enduguessis aquesta impressió, en segons quines zones és realment difícil sentir xerrar mallorquí. Però tot i així Palma continua essent la capital més catalanoparlant dels PPCC. Fins i tot als barris més comantxes pots sentir mallorquí (normalment gent major que hi viu de tota la vida). Com a dada curiosa afegeixo que a totes les cases de gitanos en les que he entrat als barris de La Soledat Sud, Corea i Es Molinar tenien posat IB3 a la tele. A totes. Ara, no vaig trobar a cap que em respongués en mallorquí, tot i que la majoria l'entenien.
  • FocViuUsuari sumador6.690 10 319👍 1.308
    Bon fil Molt interessant, gràcies!
  • virot9.274 4 235👍 4.471
    Bona feina 

Quin programa has utilitzat?
  • Marc Espasa16.175 13 113👍 4.313
    Pq Manacor es tan "nacionalista"?

Alguna caracteristica q el faci diferent a altres indrets de l' illa?
  • Wittgenstein505👍 765
    Perquè Capdepera i Son Servera estan tan malament?

I pregunta general, perquè no hi ha cap municipi a Mallorca (excepte Palma) que el poble principal sigui a la costa?
      Immigració diria jo, la majoria d'immigració s'ha assentat a les zones costaneres on hi ha hotels per treballar a l'industria turística.
      • Wittgenstein505👍 765
        Ostres, així en realitat el turisme massiu es troba concentrat en molt poques zones no? Bàsicament  la badia de Palma i la costa entre Capdepera i Manacor
          Bé, hi ha turisme per tota la costa. Badia de Pollença i Badia d'Alcúdia també hi ha turisme massiu, però els resultats són un poc millors.

Ara bé, a Artà els punts (blaus) costaners que hi veus sí que no son turisme massiu, són la Colònia de Sant Pere i Betlem, allà és una zona residencial on tenen segones residencies (o fins i tot primeres) els propis mallorquins, més que no pas hotels. I aleshores no s'ha de menester ma d'obra. També hi ha moltes segones residències d'estrangers, però clar, aquests no voten .
          • Wittgenstein505👍 765
            Conec la costa d'Artà, ja és la impressió que me'n vaig endur.
            A les badies de Pollença i Alcúdia així el turisme no ha portat tanta immigració? 
              Doncs és la zona que més conec, i haver-hi n'hi ha, no tanta com a la badia de Palma, però n'hi ha. Amb tot, Pollença poble i Alcúdia poble són nuclis antics molt ben desenvolupats ja abans de l'arribada del turisme, també hi ha gent que té casa al poble i al port, gent del raiguer que té segones residencies, segurament això ajuda.
      Perquè les terres costaneres són les pitjors per conrear i per por als atacs pirates. A la serra si que hi ha un parell de pobles costaners però. 
    • bolondrio196👍 9
      Lo del poble principal és per culpa dels pirates.
  • maori15.620 3 121👍 7.908
    edito: aclarit més amunt
  • beerbong478 4👍 228
    "Vot a partits propis illencs (Més..." fins aquí he llegit. Més va anar de la mà de Podemos si no record malament i ara està continuant amb polítiques destructives contra el territori. Per jo aquestes polítiques els fan anti mallorquins. No estimen sa terra, només se fan fotos i xerren de models de ciutat i de turisme i bla, bla mentre fan més carreteres i autopistes i autoritzen la construcció de més habitatges i donen més llicències de lloguer turístic i els carrers de Palma estan més bruts que mai i... Me bull sa puta sang amb lo que estan fent. A part dels escàndols que hi ha hagut...
      La veritat és que MÉS està fent una legislatura vergonyosa. I els seus socis de govern deuen d'estar ben contents.

La realpolitik sempre t'acaba donant un cop, també és cert que només té 9 diputats. Desgraciadament hi ha idees com la limitació del creixement que són molt males de dur a la pràctica, perquè gran part de la gent no vol fer el sacrifici.

En aquest tipus de coses cal picar molt i crear cultura popular que vagi més enllà de partits.

• maori15.620 3 121👍 7.908
         idees com la limitació del creixement que són molt males de dur a la pràctica, perquè gran part de la gent no vol fer el sacrifici

l'economia del decreixement?

Sí, però ja no és crítica del sistema, per mi és sentit comú. Si per resoldre l'atur fas més hotels i per resoldre el preu de l'habitatge en fas més, encara que a curt termini hagis mig resolt el tema, a mitjà termini tornaràs a tenir el mateix problema sobre la taula, i hauràs de tornar a fer més hotels i més habitatges, afegint el fet que pel camí hauràs guanyat més població, i caldran més vaixells de mercaderies, més autopistes, electricitat, consum d'aigua, etc. Això està bé per territoris verges o poc poblats que els hi val la pena créixer, però per altres com nosaltres cal demanar-se si paga la pena, ja no si és possible seguir el ritme (que sí que ho és), sinó si ens interessa, que n'estic convençut que no. No hi ha cap necessitat de què Mallorca tengui 1 milió d'habitants, ni 1,5, ni 2, amb els que té o manco ja se'n desfà bé.

Però clar, si la gent vol els preus més baixos, més feina, etc, no sona bé dir-lis, "eh aquests son els preus, així que o els pagues o esperes herència, i si no t'arregles". Sempre hi ha opcions per protegir la població local com aquella llei de Còrsega que només volia permetre comprar habitatge a residents i altres opcions per edulcorar el sistema. Però sempre que escolt problemes d'Eivissa del preu de l'habitatge i gent dormint a furgonetes, balcons o merdes vàries pens el mateix, si no es podem permetre Eivissa que se'n vagin.

• bolondrio196👍 9
    MÉS és un partit que fot bastanta angúnia. És un pseudoPodem amb tocs nacionalistes. Em quedo amb el PI, de lluny.

Publicitat

Fòrums

• 9.268.016 missatges
  • 220.048 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat