Fòrum

És necessàriament racista que Baltasar i els seus patges siguin blancs pintats de negre?

Doncs això
No
74 (90.24%)

4 (4.88%)

NS/NC
4 (4.88%)

Vots emesos: 82
virot9.206 4 236👍 4.432
Obro debat

Respostes

Configuració
  • albardusco1.067 14👍 26
    Més que racista em pareix cutré, però també ho són les barbes que tapen tota la cara.  L'any passat en la cavalcada local vam aconseguir que un negre, que de tant en tant puja al poble, volgués eixir, enguany se li va tornar a proposar però no va poder i ens va tocar tornar a pintar a un blanc. El tema de les barbes gegants té pitjor sol·lució, és la única manera per a que els infants del poble no els reconeguen.       
  • Birondon243 14👍 305
    No és racista. Al Jolson ho feia als anys 20 i 30 i no seria igual si ho hagués fet un negre natural.
  • Canyadesucre10.029 3 213👍 16.166
    A mi em fa gràcia que el meu fill amb tota la seva inocència al rei negre li deia "rei blau" perquè duia el vestit d'aquell color, òbviant completament el color de la cara.
  • batet1.112 1👍 507
    Els necis tambe han aconseguit que no hi participin cavalls i camells a les rues per considerar maltractement als animals
  • FollUsuari sumador77.532 12 3👍 40.399
    Més que racista és irrellevant, en la línia de la progressia actual de fer una muntanya de coses insignificants i obviar-ne de molt més importants.
  • Soliferreum5👍 4
    Aviam aquí molts us esteu deixant un parell de coses.

La primera, que sembla que està per sobre de l'enteniment de molts raconaires, és que els putos reis mags SÓN ELS PARES. Vaja, que no existeixen. Us esteu muntant unes històries de la hòstia per com han de ser un personatge fictici quan la realitat és que a la majoria de gent NO LI IMPORTA UNA PUTA MERDA, com si és un puto marcià amb antenes.

Lo segon és que originalment a la mitologia cristiana el rei Baltasar ni tan sols era d'origen africà, això s'ho van treure de la màniga molts segles després per a donar-li un toc universalista a aquesta religió. Quelcom que converteix el fet d'emprenyar-se perquè el Baltasar no és un negre de debò en quelcom doblement absurd.

No sé perquè però tota aquesta història m'està recordant a aquella de les llebres que estan fugint d'uns gossos i en un moment donat s'aturen per a discutir acaloradament sobre quina és la raça dels gossos. I com era d'esperar, poc després arriben els gossos... i nyaca!!!!

Publicitat

Fòrums

• 9.254.235 missatges
  • 219.567 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat