Fòrum

Mots Arraconats, núm. 1 |||| Regal del dia de Reis

Defectible5.199 415👍 19

Com vaig prometre al primer fil del 2019, he ultimat un regal de Reis per a qui li agradi jugar amb la llengua i li pugui fer gràcia fer quelcom relacionat amb aquest lloc web.

Com podreu veure, són uns mots encreuats fets a l'estil dels de Màrius Serra i els crucigramas de Jordi Fortuny de La Vanguardia, companys de pàgina des de fa més 25 anys, que són els que sóc (o més aviat, era) aficionat a fer.

He inclòs tantes referències al Racó com he sabut. No és tasca gens fàcil fer una graella d'aquestes característiques ja de per si sol; fer-ho incloent una sèrie de paraules per acontentar a un grup de gent és quasi impossible. Crec que ha acabat quedant prou bé, si bé jo no he quedat del tot content. Ho he fet amb moltes presses.

Si algú vol provar-los i no n'ha fet mai, avisar-lo que les definicions inclouen jocs de paraules, anagrames i trapelleries en general. El plaer de crear-los està en poder jugar amb les definicions, tractant que la dificultat sigui equilibrada creuant definicions més benevolents amb d'altres de molt rebuscades i, si més no divertides, quan s'hi cau.

Per a qui li faci gràcia fer-los:

La solució la publicaré en un temps prudencial, o bé tan bon punt qualsevol que els hagi intentat fer-ho m'ho demani.

Bons Reis als que hagin sigut bons minyons <3

██████████████████

Als que no, carbó i pernils 

nota: 
En teoria això és un joc individual i sense consultar res extern, i en tot cas és després de fer una passada que hom pot començar a comentar o demanar ajuda. Demano per tant que es respecti, no a mi, sinó als usuaris que els pugui fer gràcia —si és que n'hi ha cap, és clar ._.

nota tècnica!  Potencials eles geminades i dobles eles ("elles") ocupen dues caselles. Sempre una sola lletra per casella.

Respostes

Configuració
  • Defectible5.199 415👍 19
    Pujo per si a algú li va passar per alt i li pot fer gràcia.

Per fer-ho més atractiu, hi ha:

• Unes 10 referències directes a raconaires i ex-raconaires
    • Unes 5 referències a mems raconaires
    • Uns 5 anagrames en les definicions
    • Desenes de jocs de paraules
    • Mala llet (la justa)
  • Aquest missatge ha estat esborrat
      M'entendreix veure com has editat el missatge.
          Ah, sí, el típic fals interès de maltractador!

"Ara et foto una pallissa; ara t'explico per què te la mereixies; ara et dic què has de fer per no merèixer-ne una altra. Però no et vull desaminar, eh? ;)"

Vaja.

No en va hi surts, als mots. Clar que no tens els dots per fer-los, així que ho sento.
              "Primer et maltracto i després m'oblido que t'he maltractat i, sense ni demanar-te disculpes, tracto de fer-me passar per algú que està bé i et tracto de boig per recordar el que t'he fet, que evidentment no va passar mai."

El que he dit, típic de maltractador. Llum de gas, concretament.
              • FuRTiUsuari sumador19.863 12 75👍 7.432
                Com un puto llum... Ara ja només et falta deixar de comprar dildos i estalviar-los per a comprar sabates de taló, i així encara provaràs de colar que et maltracten per violència de gènere a veure si encara voldràs que et donin una pensió i tot per la teva cara de lumpeburges sense vergonya... Quina cara més dura que el ciment que tens... I els qui t'aplaudeixen les gràceis o bé són curts de gambals o bé son paràsits del sistema com tu, no hi ha més.
  • Tabernacle1.391 3👍 1.561
    He de reconèixer que té la seva gràcia. 
  • Macarronet del meu cor1.267 2👍 1.572
    Caram, bona feina! Intentaré fer-lo tot i que amb això sóc molt dolent 
  • Corinna939👍 872
    L'he mig acabat. Em rendeixo.
  • Roderic16.877 14 101👍 8.241
    He votat negatiu per error.
    Se m'ha estat comentant que potser la dificultat és un pèl alta pels que no hi estan acostumats. Així que aquí va una pista general, per si algú se li escapa:

Hi ha la possibilitat que hi hagi paraules que vagin de dreta a esquerra, i d'esquerra a dreta —fet que és gairebé un requeriment a l'hora de confeccionar una graella d'aquestes característiques—, i en aquests casos sempre s'indica en la definició d'una manera o altra, més o menys creativa.

En aquest en concret n'hi deuen haver entre 5 i 10 així, fet més o menys normal.

El mateix passa amb els anagrames. Si una definició és un anagrama d'una o vàries paraules, la definició també ho dona a entendre.
    Abans de publicar les respostes, he pensat que faria una guia / mostra de temàtiques, que pot servir de pistes a qui pugui interessar-li seguir intentant-ho pel seu compte (especialment en la imatge 2, que indica quines de les definicions són canvis de sentit, anagrames, i jocs de paraules):

• ritaduero5👍 1

Defectible escrigué:

Com vaig prometre al primer fil del 2019, he ultimat un regal de Reis per a qui li agradi jugar amb la llengua i li pugui fer gràcia fer quelcom relacionat amb aquest lloc web.

Com podreu veure, són uns mots encreuats fets a l'estil dels de Màrius Serra i els crucigramas de Jordi Fortuny de La Vanguardia, companys de pàgina des de fa més 25 anys, que són els que sóc (o més aviat, era) aficionat a fer.

He inclòs tantes referències al Racó com he sabut. No és tasca gens fàcil fer una graella d'aquestes característiques ja de per si sol; fer-ho incloent una sèrie de paraules per acontentar a un grup de gent és quasi impossible. Crec que ha acabat quedant prou bé, si bé jo no he quedat del tot content. Ho he fet amb moltes presses.

Si algú vol provar-los i no n'ha fet mai, avisar-lo que les definicions inclouen jocs de paraules, anagrames i trapelleries en general. El plaer de crear-los està en poder jugar amb les definicions, tractant que la dificultat sigui equilibrada creuant definicions més benevolents amb d'altres de molt rebuscades i, si més no divertides, quan s'hi cau.

Per a qui li faci gràcia fer-los:

La solució la publicaré en un temps prudencial, o bé tan bon punt qualsevol que els hagi intentat fer-ho m'ho demani.

Bons Regals als que hagin sigut bons minyons <3

██████████████████

Als que no, carbó i pernils 

nota: 
    En teoria això és un joc individual i sense consultar res extern, i en tot cas és després de fer una passada que hom pot començar a comentar o demanar ajuda. Demano per tant que es respecti, no a mi, sinó als usuaris que els pugui fer gràcia —si és que n'hi ha cap, és clar ._.

nota tècnica!  Potencials eles geminades i dobles eles ("elles") ocupen dues caselles. Sempre una sola lletra per casella.

molt bo, gràcies 
    Una setmana després, la solució.

Gràcies als participants. Estic disponible per explicar qualsevol definició que no s'entengui en resposta a aquest comentari.

Per temàtica / explicacions de les definicions:

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.222.816 missatges
  • 218.513 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat