Fòrum

Teniu amics espanyols?

L'amistat entre catalans i espanyols és possible?
No
33 (36.26%)

Sí, perfectament
29 (31.87%)

Sí, tot i que amb dificultats
25 (27.47%)

Crom de l'Alguer
4 (4.40%)

Vots emesos: 91
Capità·carxofa3.292 1 609👍 8.755
Em refereixo a gent de fora els Països Catalans.

Quina impressió en teniu? Quines diferències entre la diferent mena de gent hi escatiu?

Respostes

Configuració
  • Defectible6.466 332👍 4
    Per trobar les diferències entre tenir amics espanyols i amics catalans primer hauries de tenir amics d'alguna mena

Fet que, ara que ho penso, explica aquest fil
  • dumis1.861 6 876👍 1.135
    No tinc cap amic o amiga espanyol. Descendents d'espanyols si però són ja catalans i independentistes.
  • hiparxiologista17.054 10 100👍 10.470
    Doncs ja fa temps que no, però si que en tinc d'Amèrica Llatina i actualment aquests són dels pocs amics hispanoparlants que mantinc. És curiós, perquè jo recordo haver tingut amistats espanyoles, sobretot en les meves escapades a Espanya abans d'iniciar-se el procés. Però eren d'aquells amics amb els que quasi mai parles de política, i tens temes força banals de conversa, que com a molt acaben sent xerrades filosòfiques suposadament transcendents, però que en el fons són pura retòrica buida de contingut i per passar l'estona, per diversió. Amics per sortir de festa, alguna que altra follamiga, i poca cosa més. I tot i que en aquell moment hi tenia algun tipus de vincle amb aquesta gent, tal i com està la situació això se'm faria impensable ara mateix.
  • catalàamallorca40.918 7 14👍 16.920
    Si evidentment. La gran majoria dels meus amics i coneguts a Mallorca ho són (alguns nascuts fora i altres a l'illa però tots igual de forasters), de fet el que considero com a un germà és espanyolista. 

De fora dels PPCC tinc un parell de coneguts madrilenys, lleonesos, asturians i tinerfenys amb els que tinc una molt bona relació, tot i que no arriba al punt d'anomenar-la amistat (per falta de contacte bàsicamet). I amics un manxec i una murciana, tots dos convertits en independentistes catalans convençuts en molt poc temps.
  • Aldalar15.336 14 124👍 2.657
    N'havia tingut, però en vaig perdre el contacte. Tot i que tampoc són espanyols que encaixin massa amb la societat que els envolta, diria que la majoria han acabat marxant a altres països.
  • pont de ferro87👍 60
    Ara mateix tinc molt bona relació amb un noi andalús (i andalusista!) que no té cap mena d'inconvenient amb què vulguem la independència, cosa que és difícil de trobar en moments com l'actual de tanta crispació. Els resultats de les eleccions andaluses del mes passat el van deixar força tocat, més encara perquè no va poder votar (ho havia de fer per correu però, oh sorpresa, li van enviar la carta el mateix dia que expirava el termini per fer-ho).
  • AviVicenç15.178 5 127👍 1.876
    Perque  hauria de no tenir-los?

Amics el que entenc com a amics tampoc son tants i no tenen pas que coincidir amb el meu taranna ideolgic, religios, ni tant sols esportiu

De la mateixa manera que entre els catalans hi ha més de un que mai ho serà per molt que en algun aspecte tinguem afinitats.
  • Gorg141👍 238
    No, tinc familiars espanyols que tampoc són el prototipus d'espanyol mitjà. He tingut amistats espanyoles fa temps, que tampoc han estat l'espanyol mitjà a nivell polític. 
  • He tornat44👍 25
    La majoria dels que diuen que no són marginats i punt. A aquestes alçades en les que la població nadiua és del 30 i poc % és extremadament improbable no tenir com a mínim un amic espanyol.
    • Capità·carxofa3.292 1 609👍 8.755
      De fora els Països Catalans. No és una discussió de quin dels nostres veïns considerem espanyols o no.
      • He tornat44👍 25
        Aviam, amics em sembla que no, jo sóc un llop solitari. Colegues de la feina i tal amb els que fer algunes rialles, doncs algun però si n'hi havia algun que se li notava que tenia res en contra els catalans ja em guardava de no apropar-me a ell.

Si parlem de jambes, em vaig trincar una de Valladolid o per allà i una asturiana voltant per terres llunyanes. No els hi va importar gens que fos català, tampoc vam parlar gaire de política. Cal dir, a més, que sóc un xarnegàs (vull dir mestís) i no tinc accent català gairebé quan parlo l'espanyol.

Amb les andaluses no intento res que no m'agrada l'accent i tenen massa "salsa" pel meu gust.
  • grava3.158 1 629👍 4.835
    Em pensava que els tenia.
  • jomateixjo318👍 107
    Jo en tenia prou d'amics lleonesos, de Cantàbria (quin és el gentilici? "càntabr[o/e]s"?), extremenys i andalusos. Sabien sobradament que jo era catalanista i independentista, i d'origen valencià. Eren ells qui trèien els temes de política o em feien preguntes "punxants" relacionades amb la política i la meua adscripció ideològica (que no entenien). Al principi, intentava explicar una mica la situació històrica, de llengua, etc. Però, vist que els debats no funcionaven, vaig decidir no entrar-hi en els seus caps-quadrats i els vaig deixar viure la seua espanyolitat desacomplexada. Només amb un basc podia parlar de política d'una manera mínimament coherent (i aquest basc no era independentista, més bé de la branca d'Ezker Batua). De dintre dels PPCC en conec de tot, malauradament un percentatge més elevat d'espanyolistes (però molt diferents dels espanyols "de bé", vull dir, a favor de les televisions en català, de la reciprocitat, de l'educació en català, del no secessionisme lingüístic, etc. però en clau espanyola) . En general, els temes polítics es tracten molt superficialment al meu entorn, per la qual cosa hem tingut molts pocs enfrontaments dialèctics seriosos (jo tampoc sóc molt d'entrar "al trapo", a no ser que toquen o facen escarni de coses que trobe importants, com la violència policial l'1-O, per exemple).
  • Hummer_Sex35 1👍 43
    Jo en tinc un conegut de fa uns anys que és castellà-manxec, és un bon paio però és un angunies, és envejos, garrepa... quan sortim per la nit a fer unes birres als bars musicals i les dones s'apropen o ens apropem, sempre acabo jo xerrant o quelcom més que xerrar  i ell tot sol, comença a fer-li voltes al calestró amb si jo m'hagués endarrerit una mica i fos ell una mica més el centre d'atenció o si jo tingués parella, doncs potser ell acabaria amb qualque noia xerrant o alguna cosa més, i mai convida a un café, molt especialment a les dones, perque dos euros son el començament de vuit, diu.

Quan li demano pels costums de la seua terra, poble, etc., no li agrada parlar gaire del tema, respon amb un breu i sec "allá no hi ha res, sempre és el mateix", com si pensés realment que la seua terra fossi una puta merda, no la deu valorar gaire, "solament hi vaig per a visitar a la família", "hay que cumplir", podria parlar tot ben orgullós dels costums de Castella però no, com si li fessi mandra, potser s'estimaria més que els catalans majoritàriament tant de bo fossim iguals, va assistir-hi a la mani espanyolista del 29 d'octubre de l'any passat, no li agrada parlar de politica ni trets indetitaris amb jo, o sia que en aquest tema estem en pau 
  • BlackOps114 1👍 146
    He viscut a l'estranger uns quants anys i al final te'ls acabes trobant, i en el meu sector professional els congressos i tiberis amb hispans són freqüents. Tot i que no els considero amics, si que en tinc molts de coneguts i gent diguéssim propera vitalment.
    Si bé és cert que els expats normalment tenen un nivell cultural més alt, el prototip d'andalús que m'he trobat no és pas el tòpic del chacho cridaner i amigo de toa la vida. En general gent sèria molt formal i que s'hi pot discutir en llargues sobretaules sense que volin els coberts i en general admiren molt Catalunya.
    Els més foribundament anticatalans són els castellans i valencians sense cap mena de dubte. Uns perquè els adoctrinen des de petits i encara no accepten que el Imperio s'ha quedat en un secarral, i els valencians perquè tenen un complexe d'inferioritat que no se'l poden treure de sobre.
    Els més macos i acollidors són gallecs i bascos per aquest ordre, de burgos i treviño en conec i són propers, i confirmo que són d'una altra pasta, bons vivants sobretot i molt nobles.
  • Pedrolo10.439 3 204👍 4.617
    Jo no tinc cap amic espanyol a hores d'ara. Vaig esborrar de les xarxes socials i de la meva vida tot espanyol partidari de que ens matessin l'1O.
  • maori14.734 3 133👍 7.271
    Doncs només un, però darrerament tinc més contacte amb gent llatinoamericana que amb ell.
  • Albèrri99👍 25
    No, quan dic que sóc català em deixen de parlar.
  • torraina_infernal38.111 11 17👍 23.210
    Jo en tenia un però darrerament ens veiem poc. Ja d'aixòs..

Publicitat

Fòrums

• 9.238.523 missatges
  • 219.044 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat