Fòrum

La UNESCO sosté que l'escola catalana "es pot beneficiar d'introduir" a les aules debats polítics

maori14.345 3 139👍 6.959


La subdirectora general d'Educació de la UNESCO, Stefania Giannini, ha defensat en una entrevista a l'ACN que els docents, i la societat en general, no han de tenir por de tractar temes polèmics a les aules. "Catalunya, com qualsevol altre país, es pot beneficiar d'introduir aquests debats al sistema escolar", ha afirmat quan se li ha preguntat pel fet que professors catalans hagin reconegut que en l'últim any han evitat tractar qüestions relacionades amb el context polític. Giannini, que ha presentat a Barcelona l'informe de la UNESCO 'Educació per als Objectius de Desenvolupament Sostenible', subratlla que un dels principals objectius per construir una societat sostenible és aconseguir que els infants siguin "capaços de trobar el seu propi punt de vista sobre temes que afrontaran al llarg de la vida" i desenvolupin un "esperit crític".

Giannini assenyala que es tracta de fomentar que es parla a l'escola sobre "valors universals, com la dignitat humana, el respecte i la tolerància". En aquest sentit, apunta que això "va més enllà" dels debats "locals, nacionals o regionals" que afecten Catalunya o altres països. Segons ella, no hi ha cap "conflicte" entre la "dimensió" del debat dels governs i la política i la discussió sobre "valors i drets fonamentals" que tots els infants han de poder "compartir". De fet, la subdirectora general d'Educació de la UNESCO defensa que s'ha de fomentar el "pensament crític" a les aules i evitar que les nenes i els nens visquin en una bombolla aïllada dels problemes que els envolten o que veuen a les notícies.
 
"En uns temps convulsos, en què ens enfrontem a grans reptes, com les migracions, el canvi climàtic o els populismes, necessitem disseminar una cultura del respecte i la tolerància i l'educació és la principal eina que tenim", ha subratllat. En aquest sentit, és una "responsabilitat molt important" per a la UNESCO "intentar preparar els professors per aconseguir-ho i que els nostres alumnes siguin conscients del que els envolta, també fora de l'escola".

Giannini ha assenyalat que es necessiten noves eines, sobretot per transformar en coneixement la gran quantitat d'informació a què infants i adults tenen accés actualment. "Això és el que ha d'aconseguir l'educació. Els ordinadors seran més intel·ligents que nosaltres, però es tracta de ser conscients de la importància de respectar els altres, les llengües i les cultures diferents", ha afirmat.


https://elmon.cat/politica/unesco-soste-que-lescola-catalana-pot-beneficiar-dintroduir-aules-debats-politics?fbclid=IwAR1o_ReD8fBDdluSAL4-Rhrk0WN36QjjTZbTAGpLTt9gCstia15wgkmOx4E 

Respostes

Configuració
  • Toni Montagutí36.031 8 18👍 22.850
    I és que és de lògica. Per quins set sous la mainada hauria de viure aïllada de la resta de la societat? En són part i creixeran. Han de poder debatre què es cou al seu voltant. Qui no ho vegi bé potser és que preten una societat acrítica, oi?
    • maori14.345 3 139👍 6.959
      En recordo un parell: quan Saddam va envair Kuwait i la posterior coalició internacional i quan enviàvem cartes de pau als nens de Bòsnia.
    • cristinon25.248 9 44👍 1.313

      Toni Montagutí escrigué:
      I és que és de lògica. Per quins set sous la mainada hauria de viure aïllada de la resta de la societat? En són part i creixeran. Han de poder debatre què es cou al seu voltant. Qui no ho vegi bé potser és que preten una societat acrítica, oi?
    • Turanga_Leela30.101 7 30👍 7.910
      El tema és que s'ha de ser bon moderador, i molts professors no ho són ni introdueixen el debat bé ni tallen comportaments disruptius a temps. No és feina fàcil.

      I després està el tema de què els pares dels fills d'X gent (ja sabem tots qui) de seguida et denuncien per adoctrinament i per delicte d'odi si aquestes coses es tracten a classe. Arriba un punt que com a treballador no et paga la pena ficar-te en segons quins 'merders'.
  • LesttattUsuari sumador38.042 11 16👍 12.883
    Sempre i quan els professors siguin més aviat neutrals, o si més no, catalans.

    El que hi ha ara a la majoria dels centres escolars (universitats, FP, Cifo, instituts, Casals d'estiu...) són majoritàriament catalans renegats, infiltrats espanyols o multi-immigracionistes.
  • __32950__351👍 221
    La UNESCO no coneix el Racó, no?
  • cathalà22.665 11 58👍 5.665

    Pels espanyols el sol fet de fer servir a l'escola els mots "Catalunya" o "català" ja és polititzar.
  • Dogmatico553 12👍 776
    L'escola catalana segur. Els valents professors ja és diferent: rebran un tuit del Rivera, la mira amb la que s'apunta per rebre un tret de la fiscalia espanyola i dels grups ultranacionalistes violents.
  • bifurca2.234 3 786👍 8.981
    Una cosa tan recomanable com aquesta Espanya la considera delicte d'odi, els seus polítics assenyalen els mestres, els seus diaris en publiquen les fotos i la seva fiscalia els denuncia.

    Que la UNESCO enviï aquesta carta al Borrell, al Rivera, als jutges i a la guàrdia civil i segur que aviat se senten dir el tan espanyol de "si ellos tienen ONU nosotros tenemos dos".

    espanya sempre a la contra del progrés, del coneixement, de l'esperit crític i del sentit comú.

    Edito: Resulta que un diumenge unes bèsties uniformades d'un estat que es fa dir demòcrata destrossen centres cívics i escoles. I tota la púrria jurídica, mediàtica i política caspanyola considera que si els mestres en parlen dilluns als alumnes, és delicte d'odi. Fastigós

Publicitat

Novetats

Fòrums

  • 9.225.341 missatges
  • 218.593 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat