Fòrum

Aznar demana la desarticulació de l'independentisme català

cathalà23.021 11 56👍 6.235

Aznar urgeix a "desarticular" el secessionisme català amb un 155 més sever

L'expresident del Govern espanyol José María Aznar ha instat avui a "desarticular el moviment secessionista" a Catalunya "com més aviat millor" amb una nova aplicació de l'article 155 de la Constitució, que, al seu parer, no es va desenvolupar amb la severitat necessària sota el mandat de Mariano Rajoy.

"No es va aplicar", ha sostingut Aznar durant una xerrada pública al Club Diario de Mallorca en la qual ha sostingut que "el cop d'Estat (dels independentistes catalanes) no es va desarticular, només es va posar a disposició de la justícia a algunes persones ", sense dissoldre" els grups de suport "i" els elements de finançament "del moviment.

Aquest enfrontament a l'"estat d'insurrecció" que pateix Catalunya, és el que, segons ell, va reclamar "el rei d'Espanya quan va intervenir i va demanar el restabliment de l'ordre constitucional", ha sostingut l'antic líder del PP, que ha considerat "inútils "els plantejaments de diàleg amb els actuals dirigents de la Generalitat, controlada" pels més radicals dels radicals ",

"La situació, si no es corregeix, empitjorarà", perquè els dirigents independentistes catalans mantenen una estratègia de "kale borroka". "D'aquí a la violència no hi ha pràcticament espai", ha incidit Aznar.

Font

Respostes

Configuració
      • __32626__1.173👍 1.234
        Una resposta conseqüent què seria per tu? Quan ens retallin el que queda d'autonomia, quan ens llevin l'autogovern indefinidament què hauríem de fer? Dic els partits, però més aviat la gent, vist el panorama. I passarà potser no ara, però a la que governi el tripartit PP VOX Cs sí, hem d'estar preparats i mentalitzats.
        • bogosity735 10👍 1.020

Que es el que ens queda d'autonomia? Tenir l'oportunitat de donar nosaltres mateixes ordres als mossos per a que actuin exactament igual que quan estaven a les ordres del govern espanyol?

https://twitter.com/324cat/status/1072554608558526464

I el que ens queda d'autonomia ens ho treuran igualment encara que ens portem be, mira com al PV valencia, quasi 40 anys ofrenant glories a Espanya i tampoc tenen autonomia per a decidir el seu propi sistema educatiu.

Tenim 64% d'Espanyols que volen suspendre la celebracio d'eleccions i el dret a vot dels catalans de forma indefinida, no creguis que ho podras evitar portant-te be perque els partits espanyols es deuen als seus votants.

• cristinon25.726 9 44👍 1.367

Corinna escrigué:
          Una resposta conseqüent què seria per tu? Quan ens retallin el que queda d'autonomia, quan ens llevin l'autogovern indefinidament què hauríem de fer? Dic els partits, però més aviat la gent, vist el panorama. I passarà potser no ara, però a la que governi el tripartit PP VOX Cs sí, hem d'estar preparats i mentalitzats.

I no ens haurem independitzat abans?

• __32626__1.173👍 1.234
            Tan de bo company. Si els ciutadans ens adonem de la força col·lectiva que tenim, sense fer cas de què diuen els processistes de la poltrona, és possible que abans no arribi el dimoniet de VOX al poder siguem independents. Si no hi ha un despertar abans que això passi, doncs evidentment no. Pensa que el govern de la generalitat treballa dia i nit per desactivar-nos i desmobilitzar-nos per a què res no canviï, no fos cas que l'amo espanyol s'enfadi i els hi tregui la cadira. Què en penses tu?
              Penso el mateix que dius tú però que fort em sembla encara a dia d´avui la traició dels nostres propis polítics, ( Junts per Cat i ERC)

Hi veig molta diferència d´indepes entre els d´aquí del racó i entre molts indepes amics que parlo pel facebook, els del facebook tenen molta més fé i  estan més animats en que serem independents al 2020, en canvi entrar aquí al racó i llegir a molts és ideal per deprimir-se sincerament......és que la diferència és grandeta
              • __32626__1.173👍 1.234
                Sembla que tothom tingui molt clar que Catalunya serà independent menys nosaltres. Fins i tot els espanyols ho veuen com una cosa inevitable, en canvi nosaltres només veiem raons per les quals no hi arribarem.. Els teus amics que no són de fb ni del racó què hi diuen? Com ho tractes tu amb els teus coneguts?
                  Diuen que sí però que trigarem uns 2 anys i d´altres no ho saben o diuen que ho veuen bastant complicat però que pot ser......depen de nosaltres diuen, hauriem d´aturar indefinidament les fronteres
                  • __32626__1.173👍 1.234
                    Això és el que no entenc, que els dirigents que hi ha ara no expliquen la seva estratègia als electors, és  a dir fent això que fan ara, com ens duran a la independència, quins són els passos específics, full de ruta, res de res. Abans de 1O almenys hi havia una meta, ara estem desconcertats sense entendre cap a on ens menen els nostres dirigents, i això genera angoixa i malestar. Per això ho veiem tan fosc i confús, no hi ha un camí clar. Quan la boira claregi hi veurem més clar, espero que no trigui gaire, encara que penso que abans dels judicis res de res..
    • Gínjol16.180 3👍 6.590
        Jo penso que volen provocar més i més per tindre una justificació per a una repressió general.
      • Picany7.387 11 291👍 1.962
        No passis ànsia ni et desficiïs, Déu ho té TOT controlat, fins i tot l'ansar, aznar i cia.
        • Gínjol16.180 3👍 6.590
          El problema no és pas Déu, sinó nosaltres si no fem la faena com és deure nostre:

1 Vaig rebre una revelació del Senyor que deia:

2 “Fill d’home, parla als fills del teu poble; els diràs: Quan jo faci venir l’espasa contra un país, i la gent del poble designi un dels seus conciutadans per a posar-lo com a sentinella,

3 i aquest, en veure venir l’espasa sobre el país, toqui el corn avisant el poble,

4 llavors, si algú sent ben clar el toc d’alarma i no en fa cas, i resulta que l’espasa arriba i l’arrabassa, la seva sang recaurà sobre el seu cap.

5 Ha sentit el toc d’alarma i no n’ha fet cas: la seva sang recau damunt d’ell. Si n’hagués fet cas hauria salvat la vida.

6 Però si el sentinella veu venir l’espasa de l’enemic i no toca el corn, de manera que el poble no és advertit, i en arribar l’espasa n’arrabassa algun, aquest haurà estat mort per la seva iniquitat però, de la seva sang, jo en demanaré comptes al sentinella.

7 Això té a veure amb tu, fill d’home. Jo t’he posat com a sentinella de la casa d’Israel. Quan sentis una paraula de la meva boca, els advertiràs de part meva.

8 Quan jo digui al malvat: ‘Ah, malvat, moriràs sense remei’, si tu no dius res per amonestar-lo pel seu mal camí, ell morirà per la seva iniquitat, però a tu et demanaré comptes de la seva sang.

9 Però si tu l’has amonestat que s’aparti del seu mal camí, i no en fa cas, ell morirà pel seu pecat, però tu hauràs salvat la teva ànima.”

(Ezequiel 33:1-9).

Ezequiel 33v  

La traducció del text acurada i literal (treta del cercador CCC Cristians Catalans.Cat):

Ezequiel 33v1
             I la paraula de Jahveh vingué a mi, dient: (la bci "1 Vaig rebre una revelació del Senyor que deia:" és una paràfrasi).

Ezequiel 33v2 Fill d’home, parla als fills del teu poble, i els diràs: Quan jo faci venir l’espasa contra la terra, i el poble de la terra prengui un home dels seus termes, i el posi com a sentinella,

Ezequiel 33v3 i aquest, en veure venir l’espasa contra la terra, faci sonar el corn, i avisi el poble,

Ezequiel 33v4 llavors, si algú escolta el so del corn i no en fa cas, i ve l’espasa i se l’emporta, la seva sang serà sobre el seu cap.

Ezequiel 33v5 Ha escoltat el so del corn, i no n’ha fet cas, la seva sang serà sobre ell; però el qui en faci cas alliberarà la seva ànima.

Ezequiel 33v6 Però si el sentinella veu venir l’espasa, i no fa sonar el corn, i el poble no és advertit, i arriba l’espasa, i s’emporta alguna persona, aquesta haurà estat emportada per la seva iniquitat, però exigiré la seva sang de la mà del sentinella.

Ezequiel 33v7 I a tu, fill d’home, t’he posat com a sentinella sobre la casa d’Israel, i escoltaràs la paraula de la meva boca, i els advertiràs de part meva.

Ezequiel 33v8 Quan jo digui al malvat: Malvat, certament moriràs; si tu no li parles per advertir el malvat del seu mal camí, el malvat morirà per la seva iniquitat, però exigiré la seva sang de la teva mà.

Ezequiel 33v9 Però si tu adverteixes el malvat que es faci enrere del seu camí, i no es fa enrere del seu camí, ell morirà per la seva iniquitat, però tu alliberaràs la teva persona.

Ezequiel 33v10 I tu, fill d’home, digues a la casa d’Israel: Així aneu dient vosaltres: Les nostres transgressions i els nostres pecats [són] sobre nosaltres, i per causa d’ells ens anem consumint; com, doncs, hem de viure?

Ezequiel 33v11 Respon-los: Tan cert com jo visc–afirmació del Senyor Jahveh– que no desitjo la mort del malvat, sinó que el malvat torni enrere del seu camí, i visqui. Torneu, torneu dels vostres mals camins! Per què hauríeu de morir, casa d’Israel?

Ezequiel 33v12 I tu, fill d’home, digues als fills del teu poble: La justícia del just no l’alliberarà el dia de la seva transgressió, i la maldat del malvat no el farà ensopegar el dia que es converteixi de la seva maldat, i el just no podrà viure per la seva [justícia] el dia que pequi.

Ezequiel 33v13 Si jo dic al just: Certament viuràs, i ell, confiant en la seva justícia, comet injustícia, cap de les seves justícies seran recordades, i per la seva injustícia que ha comès, per aquesta morirà.

Ezequiel 33v14 I si jo dic al malvat: Certament moriràs, i ell es converteix del seu pecat, i fa el que és recte i just,

Ezequiel 33v15 [si] el malvat retorna la penyora, restitueix el botí, camina en els estatuts de la vida, no fa injustícia, certament viurà, no morirà.

Ezequiel 33v16 Cap dels seus pecats que havia comès no seran recordats contra ell; ha fet el que és recte i just, certament viurà.

Ezequiel 33v17 I els fills del teu poble diuen: El camí del Senyor no és anivellat; però és llur propi camí el que no és anivellat.

Ezequiel 33v18 Si el just es fa enrere de la seva justícia, i comet injustícia, morirà per ella.

Ezequiel 33v19 Però si el malvat es fa enrere de la seva maldat, i fa el que és recte i just, viurà per això.

Ezequiel 33v20 I vosaltres dieu: El camí del Senyor no és anivellat. Jo jutjaré cadascú segons els seus camins, casa d’Israel.

Ezequiel 33v21 I s’esdevingué, l’any dotzè de la nostra deportació, el [mes] desè, el cinquè [dia] del mes, que vingué a mi un que s’havia escapat de Jerusalem, dient: La ciutat ha estat colpida.

Ezequiel 33v22 Però la mà de Jahveh havia estat sobre mi el vespre abans que arribés el qui s’havia escapat, i havia desclòs la meva boca abans que ell vingués al matí. I va obrir la meva boca, i ja no vaig restar mut.

Ezequiel 33v23 I la paraula de Jahveh vingué a mi, dient:

Ezequiel 33v24 Fill d’home, els habitants d’aquestes ruïnes en la terra d’Israel parlen dient: Abraham era un de sol, i va posseir la terra; i nosaltres [som] molts, a nosaltres ens ha estat donada la terra en possessió.

Ezequiel 33v25 Per tant, digues-los: Així diu el Senyor Jahveh: Vosaltres mengeu amb la sang, i aixequeu els ulls als vostres ídols, i vesseu sang, ¿i vosaltres voleu posseir la terra?

Ezequiel 33v26 Us heu apuntalat sobre les vostres espases, heu fet abominació, i cadascú heu profanat la muller del seu proïsme, ¿i vosaltres voleu posseir la terra?

Ezequiel 33v27 Així els diràs: Així ha dit el Senyor Jahveh: Tan cert com jo visc, que els qui [són] en aquestes ruïnes cauran per l’espasa, i els qui [són] sobre la faç del camp els lliuraré a les bèsties per menjar, i els qui [són] a les fortaleses i a les coves moriran de pesta.

Ezequiel 33v28 I deixaré la terra devastada i desolada, i faré cessar l’orgull de la seva força, i les muntanyes d’Israel seran desolades: ningú no hi passarà.

Ezequiel 33v29 I sabran que jo [sóc] Jahveh, quan deixi la terra devastada i desolada, a causa de totes llurs abominacions que han comès.

Ezequiel 33v30 I tu, fill d’home, [mira], els fills del teu poble que parlen de tu vora els murs, i als portals de les cases, estant parlant l’un amb l’altre, cadascú amb el seu germà, dient: Veniu, ara, i escolteu quina és la paraula que ve de Jahveh.

Ezequiel 33v31 I vindran a tu com acostuma a venir el poble, i seuran davant teu [com] el meu poble, i escoltaran les teves paraules, però no les faran, perquè amb les seves boques parlen com enamorats, [mentre que] el seu cor va darrere els guanys injustos.

Ezequiel 33v32 I, heus aquí, tu ets per a ells com un cantor d’amors, de veu plaent i que toca bé; i escolten les teves paraules, però no les practiquen.

Ezequiel 33v33 I quan això arribi–heus aquí, ja arriba!–, llavors sabran que hi havia un profeta enmig d’ells.
            • Gínjol16.180 3👍 6.590
                No et perdis en la lletra i vés al fons de la qüestió:

Qui no adverteix del perill ni reprèn i confronta el poble pels seus pecats, se'n fa corresponsable i li'n serà demanada la sang.

Per tant, el vostre lloc havia de ser als debats confrontant els catalans errats i explicant cada cosa, no pas copiant i enganxant retafiles llarguíssimes de versets que no es llegiran.
                Es més còmode la lletra i el copia+enganxa? Sí.
                Però no és això el que la "lletra" ens està demanant!

Alerta i a complir el deure!

Un cristià ha de ser quelcom més que un traductor o un bibliotecari.
    • EstatpropiUsuari sumador164.920 11 1👍 27.575
      Bé, han perdut tot un imperi amb aquesta estratègia. 
  • Mikaku2.829 14 673👍 320
    Aquest no era el que va dir que abans es trencaria Catalunya que Espanya?

Ara jo no deu tenir-ho tan clar.
  • Lluísfrancesc12.660 9 165👍 11.604
    I jo demano que em xucli la polla, però amb aquella mandíbula immòbil no crec que li càpiga.
  • antifa0000265 9👍 226
    El fdp que faltava. Odi ètnic contra el poble catala. 

Tornarem a lluitar
    Tornarem a vencer
  • Xulomander6.155 3 347👍 6.629
    Tan de bo, el millor que ens pot passar a aquestes alçades és que el govern espanyol dissolgui el govern de la Generalitat i passi a manar directament.
    • antifa0000265 9👍 226
      Quina parida. Has pensat?
    • __32626__1.173👍 1.234
      Que dissolgui el govern i que el govern es negui a ser destituït. Llavors que Torra el bocamoll tiri de la via eslovena i a veure què passa.
      • Xulomander6.155 3 347👍 6.629
        No es tracta de quan pitjor millor, es tracta de que objectivament avui dia el govern fa nosa, fa més mal que servei. Si no són estàn disposats ni a mantenir el català com llengua vehicular als instituts és que no valen per a res.

Xulomander escrigué:
          No es tracta de quan pitjor millor, es tracta de que objectivament avui dia el govern fa nosa, fa més mal que servei. Si no són estàn disposats ni a mantenir el català com llengua vehicular als instituts és que no valen per a res.
      • UsuariV11.186 4 187👍 6.732
        Sempre esteu igual, malparlant del "procesisme" dels vostres polítics. No us adoneu que, la inmensa majoria de la població independentista és, en realitat, procesista? Més per temor i impotència que per falta de ganes, óbviament. No us adoneu que no hi ha ni cent mil independentistes, -no dic ja dos milions-, que estiguen disposat a jugar-s'ho tot per encetar un procés de força  que irremisiblement serà violent i posarà en perill vides i patrimonis?

Catalunya no és Cuba, ni Vietnam i tampoc, ens agrade o no, és Eslovenia. Ací es viu, en general, molt bé, i els enemics són un estat democràtic respectat al món i mitja població a dins  que vol continuar formant-ne part. 

Jo no sé quina és la solució, perquè també sóc conscient que les vies pacífiques no porten enlloc. Ara, almenys no sigau tan cruels amb els vostres polítics, i menys amb els que estan en presó, que, al capdavall, tenen els mateixos temors i debilitats que el 90% dels independentistes.

• Ou_dur1.359 6👍 246
    Demano terraformar Mart abans de 2050
  • Petruccio681 1👍 784
    Aznar, ets més tonto que un negre de Vox. (em sembla un acudit genial ).
  • Aufrany4.595 3 468👍 4.456
    Aquí una prova evident del racisme anticatalà dels espanyols, nosaltres no som més que colpistes i no sóm interlocutors vàlids per dialogar per fer un referèndum, altres amb violència real reben un altre tractament.
    Un altre que s'aproxima a la seva pròpia desarticulació total.
    Ni cas. 
    Catalans endavant sense por als opressors. 
  • K.T.P301👍 325
    Pensava que l'independentisme català ja s'havia desarticulat tot sol...

Publicitat

Fòrums

• 9.251.406 missatges
  • 219.462 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat