Publicitat

Fòrum

Parlem de la mena de gent que et voldria veure enfonsat

Capità·carxofa2.754 1 682👍 7.356
Fil per parlar de la gent que preferiria que les coses no t'anessin bé. Especialment la gent propera: "família" i "amics", no els haters ràndom o enemics que hagis pogut fer a la feina o a d'altres àmbits. Quina és la seva motivació? Com ocupar-se'n i fer-hi front? Quines experiències hi heu tingut? Com les heu gestionat?

A mi m'ha costat molt de temps adonar-me que estimar algú i voler-lo enfonsat no tenen per què contradir-se. La gent té por que si algú progressa l'abandonarà o en dependrà menys, té por de tenir enveja, i prefereix construir les relacions en base a la necessitat, per fer-se indispensables i guanyar-hi rèdits simbòlics.

PD: en aquest fil el flooding Defecable no hi és benvingut i consideraré la seva presència com una agressió meritòria d'una resposta ultraviolenta (cal respectar la voluntat de la víctima).

Respostes

Configuració
    • antifa0000151 9👍 72
       clar i català
    • Defectible3.943 525
      [...] l'única sortida és escapar de la seva ratera i demostrar-los que pots viure sense ells. demostrar-los que pots viure sense ells

Demostrar-nos, diria jo.

Allunyar-se d'algú per demostrar-li alguna cosa és un contrasentit.
    • Capità·carxofa2.754 1 682👍 7.356
      I de què serveix demostrar-ho, sigui a ells o a tu mateix? I realment és possible trencar aquestes dinàmiques o bé hom les arrossega allà on va?
    • cristinon24.487 9 46👍 1.252

grava escrigué:
      He conegut aquesta actitud per part de familiars, i l'única sortida és escapar de la seva ratera i demostrar-los que pots viure sense ells.

Jo he fet igual que tú, ja fa uns anys que ho vaig fer i me´ls vaig treure de sobre, però m´autoculpo de no haver-ho fet abans, el no haver trencat abans de vegades em fa o m´ha fet ( més aviat) sentir idiota.......

A mi de vegades me l´han de fer grossa per allunyar-me d ´una merda de persona i això no m´agrada de mi.....sobretot parlo de familiars que no he escollit jo......

Si comences a  coneixer a algú i aquest algú no t´agrada de seguida m ´allunyo o l´evito o l´engego a la merda....
  • Roderic16.445 14 106👍 8.057
    De vegades la millor manera d'estimar algú és apartar-se'n.
  • ERCbotiflers140👍 1
    "en aquest fil el flooding Defecable no hi és benvingut i consideraré la seva presència com una agressió meritòria d'una resposta ultraviolenta (cal respectar la voluntat de la víctima)"

Molt be, jo tampoc vaig a comentar doncs. Si tothom no es benvingut jo passo.
  • qwerty221👍 138
    Doncs sí, efectivament hi ha hagut una resposta ultraviolenta.

Doncs apa, ja està tot vist, ja me'n puc anar a dormir. Que dormiu bé, i els que tingueu torn de nit, doncs que us sigui lleu.
  • MLC11.038 4 187👍 8.711
    Em sembla un fil totalment paranoic. A mi ningú m'ha volgut enfonsar i menys a la família. I la majoria de casos en que he patit maniobres per fotre'm en algun lloc, era només de forma accidental per part dels qui volent medrar, aparten a qui troben pel mig, però no per una obsessió contra mi

Als parvulets cap nen no t'agafava la joguina no pas per fruir-ne ell sinó per regalar-se en el desconfort que et generava i remarcar la seva superioritat davant teu? Per posar un exemple ben banal. Has tingut prou sort, idò. Les persones continuament putegen als altres sense obtenir-hi res aparent a canvi en el procés (són guanys d'ordre simbòlic i fantasmàtic).
      • MLC11.038 4 187👍 8.711
        Potser he tingut sort, però no recordo ningú de la família ni amics que m'hagin volgut perjudicar. Al contrari, la meva mare es va sacrificar moltíssim perquè jo pogués tenir estudis superiors i un amic va arriscar el seu lloc de feina  declarant a favor meu en un judici per acomiadament.

De gent que m'ha fotut recordo un cap de personal molt sàdic i sonat, però era així amb tothom. I un paio va maniobrar per ocupar el meu lloc en una feina, però era per calés, no per fotre'm.
          Sembla mentida o potser sembla paranoic però és cert que n´hi han familiars i amistats així...

Mireu ... us comento un cas ràpid:

En un cas d´amistats passades de quan un tenia l´autoestima malament i des de fa ja bastants anys que la té normal-be, llavors ha guanyat en tot, en estudis, en feina d´un estatus superior, en amistats de major qualitat, etc etc etc, doncs la pregunta que jo voldria fer-li a qualsevol raconaire seria aquesta :

Quines frases li dirieu a un conegut tòxic del vostre passat que només us va al darrera per tafanejar com us va en la vostra vida actual, i que sabeu de carrer que mai us ha tingut un apreci real perque sovint ho ha demostrat, que faríeu, que li diríeu per trencar amb un fill de puta així?
        • Turanga_Leela29.218 6 33👍 7.440
          Potser hem de considerar que el senglaret tingui mania persecutòria.
          I una cosa més lleu però en la mateixa línia com és la gent que et perjudica tot i tenir bones intencions, per exemple sent molt negatiu o crític cap a tot el que fas, això tampoc no t'ha passat? Algú que està convençut d'estar-te protegint o ajudant quan de fet t'està putejant.

Així i tot, m'estranya que no t'hagis trobat de cara amb la maldat. Ni que sigui en la mirada injectada en ràbia d'un tòtil de la BRIMO. O com a mínim el narcissisme poc controlat de qui no voldria fer mal als altres, però com que fer-ho li genera un petit plaer, no pot evitar rendir-s'hi (em refereixo a gent victimista i passiva-agressiva, com el Defecable).
          • MLC11.038 4 187👍 8.711
            Jo no dic que no m'hagi trobat amb gent que m'ha perjudicat, sinó que no ho han fet per ser jo mateix ni són amics meus o família. L'exemple que has posar, el tòtil de la Brimo, potser m'ha mirat malament, però igual que a qualsevol altre manifestant que tingui al davant.

El jo no m'he trobat és amb gent obsessionada amb perjudicar-me a mi ni amb ganes de fotre'm a mi per ser jo mateix.

Un altre exemple. De petit em van atracar dos o tres vegades, però gent que suposo que haurien atracat a qualsevol altre nen que passés per allí.
              El jo no m'he trobat és amb gent obsessionada amb perjudicar-me a mi ni amb ganes de fotre'm a mi per ser jo mateix. 

I què collons t'ha fet pensar que discutíem d'això? On he dit jo que hagués de ser dirigit especialment a algú?

El més normal és que aquestes persones siguin així amb molta gent o amb tothom.

Això no t'evita haver de tractar-ho, si per atzars de la vida et toca tenir-los aprop.
              • MLC11.038 4 187👍 8.711
                Doncs m'ho has dit tu mateix quan has escrit "gent que preferiria que les coses no t'anessin bé" i també " estimar algú i voler-lo enfonsat no tenen per què contradir-se."

Queda clar que estem parlant de gent que vol que les coses et vagin malament i veure't enfonsat. Doncs això em sembla força personal ni que vulguin fer-ho a d'altres.

Insisteixo en que la gent que m'ha pogut fer mal (atracadors, caps de personal, companys de feina) mai ho ha fet, que jo sàpiga, perquè volgués el meu mal ni veure'm patir o enfonsat. Senzillament volien fotre'm els calés o la feina.
                  Ets difícil, noi. Estem parlant de gent tòxica. Poden ser-ho només cap a una persona? Potser sí, però probablement paguin el mateix tracte a d'altres.

En el cas que a mi em preocupava, tracta malament a molta més gent, així que és evident que jo no he dit que fos un tema personal amb mi (seria mentida).

També queda clar que dir-me "paranoic" o que "em volen mal de manera justificada" és només merda que t'has tret del barret.
                  • MLC11.038 4 187👍 8.711
                    Jo no t'he dit paranoic. He dit que així m'ho sembla el fil. I l'altre ha sigut una broma amb la Turanga, sense malícia.

Però també t'equivoques aquí. Una persona que vol veure enfonsades i que les coses li vagin malament a algú, evidentment té un problema personal amb aquest. Que també ho tingui amb altres no canvia res.

I has dit més."La gent té por que si algú progressa l'abandonarà o en dependrà menys, té por de tenir enveja, i prefereix construir les relacions en base a la necessitat, per fer-se indispensables i guanyar-hi rèdits simbòlics."

Insisteixo en que si una persona vol fer-se't indispensable o et té enveja o té por que l'abandonis, aquesta persona té un problema personal amb tu i no amb la resta de la gent.

Coneixes algú amb por que l'abandonin dotzenes de persones?

Dotzenes no, però potser 3 o 4 de les persones més properes sí.

Tota la discussió ve arrel d'això que has dit:

Només que perjudiqui a 2 o 3 ja no està "obsessionat" ni el problema que té amb tu és que "siguis tu mateix". Tot i que sí que té un component personal, perquè és evident que s'és incapaç de putejar a tothom al mateix temps, cal seleccionar.

Però bàsicament amb tot això sembla que vulguis dir que si tinc un problema així ha de ser necessàriament per culpa meva (alguna condició "personal"), com ho demostraria que suposadament tu no hagis tingut mai cap experiència de l'estil.

Ja que ets aficionat a recargolar-ho tot i anar-te'n pels marges en comptes de mirar-te el quadre complet, m'inclino per l'opció molt més plausible de què també te n'hagin passat d'aquest estil, però les hagis categoritzat de forma diferent. Un profe o alumne que semblava voler putejar-te perquè sí, per exemple?
                    • MLC11.038 4 187👍 8.711
                      Suposo que en això si que hi estic d'acord. En el fet de categoritzar de forma diferent.

Evidentment que he tingut problemes amb alumnes, però els veig com una part de la feina. Jo els faig callar, els suspenc, els hi poso deures, i una part d'elles es reboten i intenten putejar-me.

Però no penso que sigui perquè jo l'alumne em té mania. Si jo em poso malalt, imagino que  putejarien al substitut.

Jo el que penso és que categoritzes com a gent tòxica o gent que vol perjudicar-te a gent normal que es comporta de manera egoista o xafardera, però que no volen enfonsar-te.
                      La gent normal no pot ser tòxica i voler perjudicar-te? 

Algú per exemple pot tenir por que te'n surtis en alguna cosa que ell no ha aconseguit, perquè això implicaria veure's reflectit al mirall d'inseguretats que ha reprimit. Per evitar-ho, de forma no necessàriament conscient ni deliberada, pot fotre't merda, provar de boicotejar-te, dir-te que no te'n sortiràs, restar-li mèrit a allò que fas, etc.

Comportaments d'aquesta mena no em semblen pas als extrems de la natura humana, em semblen de fet molt comprensibles i normals. Ara bé, això no vol dir que hom se'ls hagi d'empassar callat i aguantar-los encara que només t'aportin energies negatives. Ningú no està obligat a ser el receptacle dels traumes dels altres, per això ens repugna tant el Defecable.

D'aquí que hagi obert el fil: com reaccionar a gent normal aixís? Molta gent recomana allunyar-se'n, però imagina't que es tracta d'un company de feina, o d'un membre de la colla d'amics... deixes la feina, deixes els amics per tal d'evitar-lo? Sovint no és factible.
                    • MLC11.038 4 187👍 8.711
                      Ara entrem en qüestions semàntiques. Jo entenc que una persona "tòxica" és per definició algú amb un grau de toxicitat més gran que la resta de la gent i que supera els nivells considerats normals. Igual que una persona alta supera l'estatura normal.

Així que si algú mereix aquest adjectiu i té un comportament fora del normal, llavors si que cal respondre amb mesures especials.

I jo insisteixo en que no m'he trobat gairebé ningú que es portés amb mi fora del que em sembla normal i esperable. I els pocs casos, no han estat amics ni família.
      • mallorquíacatalunya36👍 35
        Perquè intentes xerrar amb expressions mallorquines si no n'ets? És una nova moda per fer-se el guais entre l'Esquerra Indepe de Barcelona?
  • Sam Belluga3.861 4 532👍 9.363
    Aquest fil li hagués estat de molta utilitat al capità del Titanic.
  • broquil_is_over1.419 3👍 1.466
    Pregunta seriosa: ets gran de tamany, especialment corpulent o similar?
      Sí, per què?
      • broquil_is_over1.419 3👍 1.466
        Dacord. La majoria de gent et dirà que es una bajanada. T'explico la meva experiència (1.92cm), corpulent.

A molts cercles, he notat hostilitat. Per part dels homes. Quan et passa en un lloc i en un altre, i en un altre, penses que el problema el tens tu, el generes tu. Lògic, oi?

Som animals. Socials. El mascle de major tamany es, potencialment, el mascle alfa. Aixó genera gran incomoditat a la resta de mascles. El dominant del grup, se sent directament amenaçat. Es una reacció instintiva, inconscient. Despertes rebuig. Els seguidors del mascle dominanr, faran pinya amb ell.

La teva creu serà haver de mostrar-te sempre fort, segur, o... et passaran literalment per sobre. Sense pietat. Va costar-me molt fet colla, sentir-me acceptat, i excepte un parell de bons amics, la resta, han sucat pa /m'han girat l'esquena a la que he estat dèbil.

Ànim, possiblement no estas boig, simplement, se senten desafiats, en la seva vessant animal, instintivament. La part bona, es que quan estas bé, fort, tens totes les portes obertes. La dolenta, que hauràs d'aprendre a mostrar-te fort quan no ho estiguis. Quan ho vaig veure així, va ser com quan Neo veu els zeros i els uns a Matrix.
          M'ha fet gràcia la teoria. Potser sí que tenir un cos de fucker et fa haver de ser capaç de mantenir les aparences, car més gent et voldrà testar per veure si ets congruent amb la imatge que projectes. Fins aquí d'acord (per cert, dius que ho fan sobretot els homes, però trobo que les dones ho fan més i tot).

Ara bé, em referia principalment a relacions força estretes: familiars, amics o companys de llarga durada. No un conegut ocasional en les primeres fases de la relació. Gent amb qui us coneixeu, amb qui ja s'han establert rols definits, etc. En aquest cas em costa de creure que estar fort pugui afectar.
  • rotllan10.380 4 205👍 9.170
    Jo conec el cas d'un home, fill únic, que ha set collat sempre per la seva mare viuda. Als 30 anys havia d'haver fotut un cop de puny a la taula.

rotllan escrigué:
      Jo conec el cas d'un home, fill únic, que ha set collat sempre per la seva mare viuda. Als 30 anys havia d'haver fotut un cop de puny a la taula

Clar però no ho va fer'?

I encara pateix i viu amb sa mare?

En aquests casos és tenir la determinaciò de trencar amb el teu guió de vida i no enterrar la teva vida.....i si has de fer patir a la teva mare malalta doncs ho fas......
      Què vols dir per collar?
  • erianocar2.750 1 688👍 1.735
    Osti, hauria jurat que era un fil d'en Defecable fent-se la víctima 

Publicitat

Fòrums

• 9.204.450 missatges
  • 217.855 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats