Publicitat

Fòrum

Lleida - AbusSexual.Es cerca un home d'entre 25-30 anys,1,75m d'alçada i amb una deformitat a les cames,valgus de genoll

Estramoni56👍 24
Es cerca a Lleida, els fets van passar al dimecres al barri Balàfia. Es cerca un home d'entre 25 i 30 anys, 1,75m d'alçada i amb una deformitat a les cames, valgus de genoll.

https://www.youtube.com/watch?v=SFHjRaJNLek&t

Respostes

Configuració
    • Defectible3.942 525
      No estic en condicions de veure el vídeo. Podries fer-me'n (fer-nos-en) cinc cèntims?
      • Jordi Freixas18.851 13 81👍 3.892
        Resumidament surt la víctima de l'abús explicant l'experiència viscuda.
      • Estramoni56👍 24
        Que a la nit, quan anava a tirar la basura a les nou i mitja, es va trobar amb un home que li va agafar pel darrere i li va tocar les popes i als genitals, mentre ella cridava. Ella explicava que sempre aquell carrer sempre hi ha algú, i precisament aquell dia, estava completament sola al portal. També deia que ella pensava que si un dia li passava això, li fotria una gran ostia al agressor que es cagaria, però aquell dia es va quedar bloquejada amb attack de ansietat i només va saber cridar. 
        També ha fet unes critiques al metge, tot i que li van tractar molt bé, fa una critica a un metge, que el metge li dir que  "es normal, hi ha gent així"

• Defectible3.942 525
          Gràcies.

Però imagino que hi ha denúncia, no?

Així mateix, si ella considera que el metge va justificar l'agressor, també ho hauria de fer saber a l'òrgan competent.

edició: Ok ara ho sento per la ràdio així que entenc que sí, que el vídeo era un pas més, i no l'única cosa.
          • Estramoni56👍 24
            Clar que hi ha denuncia i els Mossos han obert una investigació. Però clar, avegades estic pensant, quan el trobin i ella el pugui identificar, veura com és realment un judici. L'última noia que conec que li va passar una cosa molt pitjor, va tindre que marxar de Lleida.
            • Defectible3.942 525
              Sí, tot just acabava d'editar el meu anterior missatge per dir que ho acabava de sentir per la ràdio.

Però sobre aquest "és clar"... Bé, just fa uns dies, el 25, el dia contra de la violència d'aquestes característiques, s'explicava que de tots els casos d'agressió que arriben al Clínic a Barcelona (que és el centre amb una unitat especialitzada a Barcelona), les víctimes només tiren endavant una denúncia en un 60% de les ocasions.

Així com el nombre d'agressions ha pujat, el percentatge de denúncies ha baixat. D'aquí la pregunta: potser aquesta persona s'havia sentit tan indefensa que va preferir pujar-ho a internet que no pas denunciar-ho a les autoritats.
        • Flordeneu de Königsberg385👍 675
          Basura (cast) = Escombraries, brossa (català)

Amb tot l'afecte ho faig. El que no entenc és com podeu dir "basura" i que no us esclati el cervell, ni a jo que visc a un entorn castellanitzat em sortiria mai...
          • ziol7.400 15 290👍 2.881

Et puc explicar el cas de la meva dona, pels anys cinquanta, precisament amb aquesta paraula.

Vivia al barri de la Bordeta de Barcelona, en una casa de pisos, que en aquella època, fins i tot en barris relativament pobres, tenien totes portera per obligació legal.

Quan venia el carro a recollir la brossa, sempre era de dia, la portera cridava per l”ull de l’escala: “l’escombraire”, i aleshores s'havia de baixar el cubell, a peu clar, que no hi havia ascensor i es veu que li tocava fer-ho a la meva dona.

Però com que la portera era una castellanoparlant recalcitrant, l’única del bloc de pisos en un barri majoritàriament catalanoparlant de classe baixa, va arribar a una conclusió infantil:

Si deia “l’escombraire”, és que escombraries era castellà, en conseqüència, l’altra paraula que a vegades havia sentit a dir “bassura”, havia de ser la catalana…

M’explica que no se’n va adonar fins molts anys més tard, quan va començar a conèixer altres ambients.

Per altra banda, jo mateix havia sentit sovint una expressió molt curiosa:

—Baixa les escombraries a la bassura!

I ara, interpreto el perquè.

La gent del poble tenia escombraries de sempre, però un dia, des de l'ajuntament, van penjar un ban sobre com s'havia de treure la “basura”. La interpretació de la majoria no és que “basura” volgués dir brossa, més aviat era com una nova cosa o servei que feia l’ajuntament per endur-se-la. Amb un càrrec anomenat “basurero” que abans no existia, d’escombriaire, realment mai no n'hi havia hagut fins el ban municipal:

La interferència del castellà en el català, va ser molt més gran en termes «oficials» que prèviament no existien o eren desconeguts, que no pas en els mots del dia a dia, de l’època, que no corresponen als que ho serien ara. No és que la gent, per exemple, digués «vorera» per passar a dir «acera», és que prèviament de voreres per a molta gent no n'hi havia i va conèixer el concepte via els ajuntaments que funcionaven en castellà. I així, en moltíssimes paraules que ara ens semblen de tota la vida però que pràcticament eren neologismes. En no haver-hi cap ens normatiu, tothom emprava la catalanització del mot espanyol.

• Flordeneu de Königsberg385👍 675
              És molt interesent aquest exemple i això que dius de la castellanització que va ser més gran en termes “oficials” o moderns que abans no existien també és cert (ex: telefonu)  i em recorda al tema de l’etiquetatge. Molts no sabent o no sabem com es diuen les coses en català perquè només les rebem en castellà i o t’han arribat de família o no ho saps pas (i potser la família era pescadora però no fuestera i no saps el nom de certs estris).

En tot cas és un mot que sento a dir nens que han fer la immersió (o la suposada immersió) i no tenen excusa per no saber que ‘basura’ és castellà.
              • ziol7.400 15 290👍 2.881

Evidentment que és una suposada immersió, però per dos motius.

Un, evident, és que molt sovint el nivell de català dels ensenyants és molt baix, especialment en el vessant pràctic.

I el segon, que l’escola continua funcionant amb mètodes que han evolucionat poc, un mestre que llegeix o fa llegir una lliçó que es circumscriu només al programa estricte i que si fa fer altres activitats, acostumen també a ser molt «escolars»; vull dir amb això, que no es tracta ni la Cultura amb majúscules, ni tan sols amb minúscules del dia a dia on pot aparèixer qualsevol mot per molt que els redactors del currículum no hi hagin pensat.

La cultura, continua transmetent-se, bàsicament per via familiar, perpetuant diferències pel nivell i origen de l’entorn del nen.

• Toni Montagutí35.327 7 18👍 22.339
            A La Garrotxa, aquest bassura és generalitzat. Ho diu pràcticament tothom i a mi se'm regira tot. És cert que fan una distinció entre brossa i bassura, que solen ser les deixalles domèstiques. Tinc la teoria que la gent en va començar a dir així per efecte dels primers bans municipals, escrits en castellà, que parlaven de deixar la "basura, en una bolsa de plastico". Fins aleshores, les deixalles orgàniques anaven a parar a l'aviram o al corral dels porcs, i aquell mot foraster els devia semblar que casava bé amb la bossa que deixaven a la porta de casa. 
            He assimilat molts garrotxinismes, però aquest castellanitzant "bassura" m'és impossible de digerir.
  • EstatpropiUsuari sumador161.266 11 1👍 25.797
    Valgus de genoll?
  • mallorquíacatalunya36👍 35

"Crec que no era de nacionalitat espanyola pel color de la pell"

Ara seriosament: Tot el meu suport per aquesta noia, i espero que els veïns del poble enganxin aquesta desferra subhumana abans que no ho faci la policia.
  • erianocar2.750 1 688👍 1.735
    Quin sentit té publicar aquest vídeo?
    • Defectible3.942 525
      Sentit catàrtic.

Una de les pitjors conseqüències d'aquest tipus d'agressions és l'estrès post-traumàtic, que es desenvolupa particularment si hom decideix quedar-se les coses per si mateix, reprimint les emocions, "fent-se fort".
      • titafred4574 3👍 312
        Quan era jove una noia que va fugir corrents em va tocar el cul a l'institut i l'últim que se m'hagués acudit seria anar explicant-ho a tot Déu (més que res perquè s'haurien enfotut de mi, i crec que amb raó)
        • Defectible3.942 525
          Tocar un cul en un context escolar != Que et magregi una persona desconeguda arraconant-te en solitari i de nit

Tot i que el fet que et toqués el cul tampoc va estar bé, és clar. Potser sí que ho hauries d'haver explicat, particularment si no et va fer cap gràcia la ocurrència, o et va sentir humiliat o qualsevol altre sentiment de l'estil.

Jo recordo perfectament com la primera vegada que vaig sortir 'de festa' amb 15 anys, en un pub, com una companya d'institut, més amiga dels meus amics que no pas meva, em va donar una plantofada molt forta al cul tot cridant "això sí que és un cul!". Em vaig quedar molt parat, no vaig saber com reaccionar. A l'estona em vaig adonar que no m'havia fet cap gràcia, i que ella no ho hauria d'haver fet. A més, ho va fer a la vista de tothom, i tot plegat va suscitar rialles.
        • MLC11.037 4 187👍 8.711
          Estàs justificant aquest tipus d'abusos comparant-los amb una broma a l'institut?
          • titafred4574 3👍 312
            Jo no he justificat res. Simplement opino que probablement la noia ha magnificat un succés lamentable per guanyar followers. Denuncio aquest fet però no s'ha de frivolitzar amb aquests temes ja que l'abús sexual, des del meu punt de vista, és quelcom més greu.
            • MLC11.037 4 187👍 8.711
              El que jo deia. Ho justifiques i voldries que la noia hagués callat.

Si per tu denunciar és inventar-te que la noia ho ha magnificat per guanyar followers, sense tenir ni puta idea del que va passar i equipares denunciar a fritolitzar,  doncs queda tot explicat.
            • Estramoni56👍 24
              L'home va marxar correns quant va cridar, si no ho sabies, l'ha va agafar per l'esquena, i la toquejava per tot arreu. Tu ets d'aquells que pensen que si no posen la cigala a dins, no es delicte.
    • Estramoni56👍 24
      Estant buscant el agressor i demana ajuda. I de passo explica la seva historia perque les altres noies que els passi el mateix, que denunciïn els fets i no es quedin callades. 
  • titafred4574 3👍 312
    De debó cal aquesta musiqueta de fons acompanyant la narració? Segur que ha passat un mal moment per culpa d'un degenerat, però segur que també la noia ha aprofitat hàbilment la ocasió per promocionar el seu canal de youtube tenint en compte que la "guerra de sexes" és un tema calent, no en va ja supera les 40.000 reproduccions.
  • Trumpista1004.192 2 503👍 4.427
    Diu la noia: “creo que no era de nacionalidad española por el color de la piel”. (És a dir que ella creu que és immigrant)
  • Nester921 1👍 1.089

Un exemple de genoll valg

• willybarna11.120 10 184👍 2.867
      De quines nacionalitats solen ser aquests individus dels que parles ? Hi ha bastant xarnego?
      • Dinn266👍 52
        Aquest tema ja saps que es complicat de tocar.

La població extraeuropea té major tendencia a aquestes conductes. Els xinesos per exemple no. Aixo no vol dir que cap autocton ho faci. Aixo vol dir que estadísticament tot canta mes per un cantó que per l'altre.

El que jo he explicat son ximpleries de pajilleros que poden donar mal rollo, pero evidentment hi han casos on la línea es traspassa.

I be, com per a tot tambe es segueix una tendencia. No es el mateix multar un nano de Vic per fumar que multar un dominica per fumar. Estadísticament el primer donara molts menys problemes.

Per exemple l'unic asiátic que recordo ficat en aixo era un japonés que li havia fet fotos a la dona d'un tio, fotos de les calces.

El tío em para cabrejat i me'l assenyala. El japo tenia la camera plena de fotos de calces de diferents dones a la ciutat de Barcelona.

Li dic al japo que ha de quedar-se, fins que arribi la policia.

Sense jo dir-li res, el japo m'entrega el seu passaport. Li dic que aixo no, que aixo li doni a la policía quan arribi. 

El tío va estar una hora esperant amb el cap mirant a terra. Sense dir res. Sense moure's. Mirant cap al terra ABSOLUTAMENT TOTA L'ESTONA. Ni mu va dir. Ni un segon va pujar la mirada. Tota l'estona volent expressar vergonya.

Aixo no m'ha passat mai. Aixo es inversemblant.

Quan tu detens a qualsevol per liar-la i per tant es menjara un marrón rarament col.labora. Que s'identifiqui costa molt. Intentan escapar, intenten agredir-te criden, insulten, es posen molt nerviosos. "Y cuánto va a tardar la puta policía joder?!!!". La policía sol trigar perque enten que aquesta persona está sent detinguda per un vigilant i per tant el vigilant es algú autoritzat a tal cosa. Per tant prioritza i se'n refia de que esta ben detingut. Per tant poden arribar a trigar molt de temps. I aleshores es "10 minuts mes sino em piro", "yo me piro de aquí eh me voy!", empenta, i aleshores acabes obligat a tenir que reduir-lo i engrilletar-lo. No ho posen gens fácil.

Reaccions com la del japo son reflexe de com canvien les diferents mentalitats.

En realitat lo fotut es especialment la reacció que pugui tenir el tío si la noia es rebota. Aquesta es mes aviat la questio. I tornem a l'estadistica. No cal pas ser llest per saber que sempre será mes compromes un nigeria de 120 kilos que un nerd d'Olot. 

Aixo es una realitat que els lobbies volen evitar pero es una realitat agradi o no.
  • pont de ferro32👍 22
    Buf, aquest vídeo m'ha deixat amb el cor encongit. No sé si hi he empatitzat més perquè és una noia que podria conèixer (per edat i per procedència) o perquè el fet en si és horripilant. Seguint en la línia del que deia abans, quan m'expliquen aquesta mena d'experiències traumàtiques em sento totalment impotent, perquè soc conscient que és una merda que les dones estiguin exposades a aquests llimacs, però alhora penso que ara per ara (a curt termini) poca cosa hi podem fer per a combatre el problema de manera mitjanament eficaç. Per moltes xerrades sobre feminisme que es facin, per moltes manifestacions contra el masclisme que es facin, el missatge no arribarà precisament a qui ha d'arribar. I no només ha d'arribar on cal, sinó que ha de fer saó. En fi, queda molta feina a fer en aquest sentit.
  • Aquest missatge ha estat esborrat
  • Màgor13.125 10 157👍 3.513
    Tot el suport a la noia. Ara perquè li hagin tocat les popes no n'ha de fer un drama ni causar-li un trauma, és el pitjor que es pot fer a ella mateixa. Si per les totes les males jugades que ens fa la vida ens haguéssin de causar un trauma...
  • Dinn266👍 52
    Tambe es cert que lo de la pastilla de sabo a la dutxa es una conya acceptada perque sempre es una conya dirigida als homes. Mai escoltarem aquesta conya dirigida a una dona.

Si dieu que imagineu un calvo de 2 metres fort i semental entrar a la dutxa del José Breton per convertir-se en el seu marit aixo es políticament correcte.

Si dieu el mateix pero en comptes de José Bretón dieu Ana Julia Quezada us mirarán amb cara de poker.

No existeix la mateixa vara de medir.

Publicitat

Fòrums

• 9.204.431 missatges
  • 217.855 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat