Publicitat

Fòrum

Quines són les diferències, a nivell pràctic, entre el PP i Ciutadans?

Caspanyol_Involuntari390👍 488
Se m'ocorren: l'eutanàsia i els autònoms... algú sap més?

Respostes

Configuració
  • K.T.P175👍 211
    El nom només
  • Defectible4.014 524👍 7
    El PP va sortir d'Alianza Popular.

Ciudadanos, del PSC.

(O quelcom així.)
  • the_west_rulez14.768 3 133👍 13.802
    L'edat de l'electorat i que C's aconsegueix retenir vots que mai de la vida anirien al PP.

Bé, i estèticament en algunes coses socials C's és una miiiiiica més progre, sempre que no toqui massa les arques de l'estat.
  • willybarna11.123 10 185👍 2.872
    Son el mateix que el PSOE i Podemos.
    • Caspanyol_Involuntari390👍 488
      No es pot negar que Podemos no és un partit perfecte. Jo els vot, però detesto la forma d'expressar-se d'Iglesias i Monedero, els seus aires messiànics. Tampoc suporto la seva equidistància en el tema català, quan equiparen un nacionalisme autoritari amb un de democràtic. Ara bé, Podemos aporta tot això amb respecte al PSOE:

- Referèndum pactat per a les comunitats autònomes que ho demanin

- Referèndum per a la monarquia

- No té les mans tacades de sang amb el GAL

- No ha estat creat de forma controlada durant el franquisme mentre el partit autèntic estava il·legalitzat i sota la tutela de serveis d'intel·ligència estrangers per aportar una suposada estabilitat al país

- La corrupció són petits casos, el PSOE ha robat milers de milions

- No té anticatalanistes com Lambán, Borrell o Susana Díaz a les seves files

- Altres mesures importants, com acabar amb les portes giratòries o ajudar els autònoms que menys guanyen

Si Espanya tingués 3 Podem en lloc de 2 PP i un partit de centre que finje ser d'esquerres amb mesures cosmètiques, és possible que més gent qusiera formar part d'aquest projecte que ara mateix fa fàstic tot i els últims avenços contra l'homeopatia, la llei mordassa i altres coses sense sentit que mai van haver d'existir.
  • Eimeric7.892 12 271👍 1.722
    Fa uns anys pensava que era la principal difèrencia era sobretot el tema religiós i moral tot i que trobo que això s'ha anat diluint. El PP és oficialment el partit de l'Església Catòlica i això té implicacions en temes com el matrimoni homosexual o l'avortament. Però en la societat espanyola impera l'ateisme, l'hedonisme, l'individualisme i el feminisme. L'Església està perdent la seva capacitat d'influència i el PP evita aquests temes, li interessa més fotre canya contra Catalunya que és el que li dóna més vots.

Fa uns dies un noi de Podemos em va sorprendre dient que li feia més por C's que el PP argumentant que la por al judici final obligava als membres del PP a auto-imposar-se una certa moderació. Mentre que l'ateisme i la manca d'ètica de C's el convertia en un partit més perillós i nociu pel conjunt de la societat.
  • Aufrany4.273 3 494👍 4.011
    Algú EN sap més.
  • Sr. Tomate40👍 2
    Ciutadans, o al menys els seus economistes, parlen d'estalviar uns pocs centenars de milers de milions d'euros al contribuent europeu, destruint estructures estatals. Mes o menys com el que fa un banc quan absorveix un altre, que no deixarà dues oficines obertes al mateix carrer.

Es a dir, carregar-se embaixades y consulats i tenir només un a nivell europeu a cada país fora l'UE, un banc central, una hisenda i fiscalitat semblant, milers de funcionaris menys etc.
    Una altra cosa es que això sigui bastant impossible ara per ara, amb l'extrema dreta i nacionalisme en creixement arreu d'Europa. O amb centrals d'intel.ligències estatals plenes de "patriotes de banderes".

Jo tinc clar que el camí de consens hauria de ser quelcom semblant deixant de banda els nacionalismes regionals i estatals, i que en enquestes fins i tot realitzades a un camp de futbol, (per dir un exemple d'un lloc amb persones mes identitaries a les mitjanes estatals), entre la selecció Alemanya i Francesa un gran % veuria amb bons ulls estalviar diners.

També crec que en un estadi amb la selecció catalana podria no sortir el mateix resultat ara per ara :) , però si que crec que arrivaria a un consens mes alt que l'independència amb una mica de feina.

El PP en canvi, mai de la vida voldria deixar de practicar el nepotisme i els endolls que poden fer ara, masses panxacontents i xarxes clientelars.

• Sr. Tomate40👍 2
      Si la gent es massa imbècil per arrivar en aquesta conclusió òptima, també podem començar a adoctrinar amb una mica de nacionalisme Europeu. uniformitzant l'educació.
      Amb això vull dir; no pot ser que en Drake sigui un pirata pels espanyols i un lord pels anglesos, o que Napoleó sigui un heroi a França quan va ser un irresponsable que va portar la guerra a tants de llocs.

Si després de tot ningú no s'enrecorda dels noms dels seus besavis, quina importància te que els europeus del futur considerin Europa com a la seva nació, si així s'estalvien diners, tenen mes poder econòmic per a projectes conjunts, descendeix el perill de guerres, hi ha menys corrupció en termes absoluts, etc.
      • Sr. Tomate40👍 2
        El projecte es si mes no igual de difícil que l'independència, amic Turanga, i tindria mes consens entre la població identitària catalana i espanyola que hi ha a Catalunya.

• Turanga_Leela29.323 6 33👍 7.467
          NO, els projectes d'homogeneització no tenen consens social ample ni mai l'han tingut, per moltes palles mentals d'autoconvenciment que et facis. Jo sé que l'independentisme no tindrà un alt consens a la societat catalana, no m'autoenganyo com fas tu amb xorrades uniformitzadores (-> el que cerca el feixisme de tota la vida) intentant colar-les com a projectes d'estalvi econòmic i de millora econòmica per a tots. Això és com els Flanders que creuen en el mercat lliure, una pastanaga en tota regla.
          • Sr. Tomate40👍 2
            Era una mica d'ironia parlar d'adoctrinació si la gent es massa imbècil per arrivar a la conclusió que es millor estalviar diners i que hi hagi menys nepotisme o corrupció en termes absoluts.
            No crec que calgui uniformitzar, només caldria parlar d'avantatges. (tot i que a llocs com a França l'uniformització ha estat molt efectiva i ara es només podem plorar per la perdua de cultura).

Però hi han masses interessos, i es massa fàcil per a grups polítics, remenar una mica de poder fent us del nacionalisme o populisme de dretes.
              fent us del nacionalisme o populisme de dretes.

Però si això és el que fa C's, què puta merda m'estàs intentant colar per amor de Déu sinyor. Mira si s'ha de ser imbècil per arribar a la conclusió de què C's és diferent. 
              • Sr. Tomate40👍 2
                No dic pas que no, he parlat dels economistes, o al menys quelcom que diuen que no em sembla pas malament.
                Ciutadans s'aprofitat molt (inclús quasi bàsicament) del sentiment identitari espanyol per a captar vots, com d'altres s'han aprofitat del sentiment identitari Català.

Ciutadans no es pas antieuropeista com Le Pen, Vox etc, no es el populisme de dretes i nacionalisme que aniria en contra de carregar-se estructures estatals.

C's no té programa polític, només vol agafar poder, prometre, prometre i prometre fins que arribin al poder, no complir res del que hagin promès i fer tot el que l'Íbex35 digui, que és qui paga les factures. Ara bé, que et vols fer trampetes al solitari amb literatura xorra novel·lesca ciudadàner? OK. Si ets feliç així...
                  • Sr. Tomate40👍 2
                    Això que dius també es pot dir dels polítics independentistes Turanga, però amb el poder de Ciutadans o podemos per exemple,  si guanya qualsevol d'ells i no agradan,  votes una altra cosa als 4 anys.

El prometre, prometre i prometre "gelats de postre cada dia" (independència) es mes o menys el mateix, però un referèndum guanyat es "per sempre", no hi hauria un altre als 4 anys per votar un altre cop si no t'agradat l'independència.
                      Ja, la diferència és si votes aquesta gent perquè et creus aquestes pallassades com lo dels gelats i ho prediques com si t'ho creieis o no, jo si he de triar, trio un partit indepe perquè els altres juguen contra els meus interessos, però no em crec ni una puta merda de gran part dels eslogans polítics xorres com el que has posat. I tu, en canvi, m'estàs explicant la collonada del segle en forma d'eslogan dels ciudadàners per guanyar amb un toc idealista que mira, si t'ho empasses, pitjor per tu.
                    • Sr. Tomate40👍 2
                      No han fet pas mai eslogan d'això, ho hauries sentit.

És quelcom que ja pensava jo d'universitari fa la tira d'anys quan l'euro es va implantar.

Només em va fer gràcia llegir economistes que pensen igual que jo en aquest aspecte, i que trobo en això una gran diferència amb els del PP o d'altres partits amb tants d'interessos arrossegats de tants anys en el poder.

Economistes que opinen que la realitat social i cultural s'ha d'uniformitzar mitjançant polítiques feixistes perquè suposadament X s'estalviïn diners? No m'ho crec, de debò, sí? Segur??? XD Això no ha existit mai a la vida!
                    • Sr. Tomate40👍 2
                      No es diu res d'uniformitzar Turanga, això ho deia jo irònicament. Torna al primer post, només deia que es pot estalviar uns pocs centenars de milers de milions d'euros carregant-se estructures estatals duplicades dintre l'UE.

Es només lògica, no uniformitzar, ja em diràs tu pq ens cal un banc central a Espanya, Portugal, França, Itàlia etc si amb un Europeu em tindriem prou (deixant de banda que aquests bancs poguessin prestar a les empreses o ciutadans, que és una altra història).

O tantes embaixades i consolats, si podries fer servir el d'Alemanya a Washington per exemple si es l'edifici mes gran i maco) i llogar o vendre els altres, estalviant tb un gran % de funcionaris superflus.

O una hisenda i fiscalitat comuna, estalviant desenes de milers de funcionaris un cop es veiessin innecessaris ( El politics i economistes indepes calculen que necessitariem 10 mil nous llocs de treball a la hisenda catalana, per exemple). 

etc

Això no es uniformitzar cultures, es només sentit comú i estalvi al contribuent europeu.
                      No, clar, ni es diuen moltes altres coses que fan falta per portar a termini el projecte que dius, perquè no donaria vots, lògicament.

• Sr. Tomate40👍 2
                      Llavors és millor pel contribuent europeu sufragar les despeses de 27 bancs centrals i el nepotisme que existeix, o només un?

Tot i que així pensin alguns economistes que pots odiar pel fet de ser de Ciutadans, o pel fet de que voldries que Catalunya tingués el seu propi abans de prendre una decisió al respecte, no pots negar l'avantatge, al meu parer.

No et faran pas a tu president del banc central, abans ficarien en Sala i Martin, el senyor "millor que pugi el preu de la vivenda, així som tots mes rics¨, Titular seu precrisi. 
                      Tampoc crec que tinguis reservat un consolat a Puerto Rico. Tenim masses panxacontents a Catalunya també.

Que sí home que sí, que hi ha massa autogovern i diversitat, ja n'hi ha prou de collonades de països lliurement adherits a aquesta UE, cal fer un sol país homogeni en forma de puré de tota aquesta amanida de merda-països. I al que no l'agradi, doncs bales, combustible fòssil i cuspira.
                    • Sr. Tomate40👍 2
                      Puc entendre que et faci por ja que la cultura catalana i la seva defensa és un tema que t'afecta i que potser és central a la teva vida.

Però es que compartir despeses amb altres estats per sortir tots guanyant en un win-win de manual, no implica crear un gran estat homogeni sense autogovern on tots els nostres fills facin inmersió en anglès. No exageris home.
                      Mira si projectes el teu món de piruleta, que ni tan sols te n'has adonat que no parlo ja ni de Catalunya, sinó dels estats que conformen la UE. Catalunya no és un estat.

I, per cert, per a futures projeccions del teu món de piruleta: ni sóc catalana ni visc a Cat.
                  • grava3.034 1 642👍 4.545
                    És un tret característic d'alguns supremacistes castellans desenvolupar complexes racionalitzacions que demostren que ells no són nacionalistes.

Suposo que deuen ser els més sensibles al principi de no contradicció, ja que ells lluiten contra els malvats nacionalistes 

Així que molt probablement aquest troll no és el notori provocador i pinxo Carrizosa.
                    • Sr. Tomate40👍 2
                      No m'he registrat per fer el troll, porto un temps llegint i pensant el que un usuari va dir una vegada, que no hi ha gent no indepe per fer debat i que ell creia era degut a que la majoria de persones no indepes simplement escriuen malament el català i els hi fa mandra. Val a dir que trobo que te raó, jo mateix no escrivia en català des de la meva selectivitat. 

A la universitat ja vaig anar a ESADE (vaig tenir en Comin a filo :) ) a les tardes, que es feia en castellà tot, de matins era en català. Personalment trobo que vaig fer be pq vaig fer amistat amb molt d'extranger i gent vinguda de la resta d'Espanya (o de l'estat espanyol si ho prefereixes). Tot i que hi havia massa gent amb pis pagat pels papes i vaig fumar massa peta a l'època.

I sincerament em cauen be bastants usuaris, tinc curiositat de fer debat amb usuaris des "d'identifuakas" com crec recordar que ets tu (ara dubto, se que t'he llegit bastant a fils d'inmigració, pero no recordo la teva opinió), a d'altres cupaires o mes "del carrer" com unitat i orgull o pensa i actua, a "cínics" com Trollathor o autokrator, o amb els que trobo bastant cabals d'erquis amb carnet, soviets "cultes", etc. Spammers com en Rigel m'atrauen menys, i amb Torraina ni intentaria dialogar :)

També trobo que soc un perfil que potser dirieu "pijo de pedralbes",( tot i no ser del tot cert), pel que pot sentir curiositat algun usuari i si que conec aquest perfil bastant be.

No, clar, és el bonista homogeneitzador que ens ve a vendre l'egalité de pa sucat amb oli i unes quantes bales si no arribem a l'ample consens que diu que hi ha a favor d'aquesta idea de Maroto el de la Moto.
                    • Sr. Tomate40👍 2
                      Em conformava amb una resposta a l'última pregunta, suposo que socràticament no tens una sortida que t'agradi del tot (o potser si...) però si ja parles de bales no anem pas be :P

Cuida't Turanga, un plaer.

A mi ja em diu prou que et quedis amb la paraula bales i no amb el missatge de què el que tu prediques com a projecte d'ample consens no és tal i que la pèrdua d'autogovern que això suposaria només porta al camí de les bales per part dels estats, i si creus que no, és que ets molt imbècil.
                    • Sr. Tomate40👍 2
                      Pot perfectament ser un projecte de consens de futur, propi del segle XXI, però entenc tb que t'agradin mes els discursos nacional-estatals dels partits polítics anti UE.

Repeteixo, compartir despeses no implica menys autogovern, o perdua de cultura. Com si vols fer servir part dels diners estalviats en potenciar les minories. És un tema que sempre han defensat molt els pares de la UE, tot i lluitant fermament contra els nacionalismes polítics.

tot i lluitant fermament contra els nacionalismes polítics.

Ara potser sí que em començo a creure que vas estudiar a ESADE. Aquí hi ha nivell.
                    • Sr. Tomate40👍 2
                      "Él que sabe sabe, y el que no pa'ADE"

Em va influenciar molt la família. Vaig fer l'exàmen d'entrada abans de la sele només per fer-ho, i després vaig tenir la pressió d'entrar quan per exemple de la meva escola privada anglesa, s'havien presentat 14 o 15 i només haviem entrat tres.

Era mes de ciències, i total, per acavar a una empresa podria haver estudiat el que volgués.

Però i a mi què collons m'importa.

• Sr. Tomate40👍 2
                      No res suposo, o al menys una miqueta, al punt de cercar un gif.

Vagi be, i repeteixo, un plaer.

Penjo un gif per riure'm, no perquè un comentari em sembli interessant o no.
                    • Sr. Tomate40👍 2
                      Tens raó, es veu d'una hora lluny que estàs rient.

I si, tb tens raó a la resta, és pitjor estalviar diners amb estructures estatals, es molt millor duplicar-les, el futur de l'humanitat.

No, mira, és molt millor creure en una suposada duplicació d'estructures, eliminar-les i deixar de garantir els drets dels ciutadans, perquè com que garantir els drets dels ciutadans no costa diners enlloc, doncs ala, festa!

Es gasta 10 vegades més en merdes militars que no es faran servir mai o que acaben sent una estafa i en càrrecs militars que no fan més que parasirar o fins i tot en la puta casa reial, però, eh, el problema és aquesta suposada duplicació d'estructures. 
    • EstatpropiUsuari sumador161.342 11 1👍 25.835
      D'on collons has sortit tu?  
  • Juan Lloris5.819 7 362👍 3.181
    A uns els agrada Norma Duval i als altres Marta Sánchez.
  • batet902 1👍 405
    PP seguidors de Fraga Iribarne
    Ciudadanos seguidors de  Goebbels
  • Kevin Durant i Lleida4.428 1 480👍 2.603
    Ciudadanos és el PP B. 
  • cathalà22.515 11 58👍 5.487

Que Ciudadanos dissimula més que és de dretes.
  • grava3.034 1 642👍 4.545
    El lema del PP és "Viva el Rey y mueran los catalanes", i el de Ciutadanos és "Mueran los catalanes y Viva el Rey"
  • Tuixec3.845 9 534👍 1.677
    Els de C's renegarien de l'esglessia si arreplegessin mig vot més fent-ho.
  • Calidoscòpic20.663 14 69👍 13.409
    El PP català té més història i està més esquitxat per la Catalunya pujolista que feia veure que aquí no passava res. És lleugerament més moderat en les formes. C's és un partit aliè a cap política catalana des del punt de vista formal. Més enllà, tots dos són l'Espanya oficial franquista des del 1812...
  • Gínjol15.563 3 120👍 5.710
      El PP és més per a gent gran i zones rurals. Gent de Tele5 i coples.
      C's és més per a gent jove o de mitjana edat i urbanita. Gent d'A3 i Cadena Dial.

El PP és més nacionalcatòlic i missaire.
      C's és més per a gent agnòstica o indiferent quant a religió o per a catòlics nominals, no practicants.

El PP és profundament monàrquic.
      La base social de C's és menys monàrquica que la del PP

El PP és ambigu en temes GLTBI i accepta l'avortament per electoralisme.
      El C's és pro-GLTBI i pro-avortament.

El PP accepta el folklorisme i les "lenguas regionales" en tant que folklorisme entranyable i marginal. Es un centralisme oportunista, tacticista, i només mossega quan hi veu perill real.
      C's vol un jacobinisme estil francès que faci desaparèixer tota "lengua regional" i fins i tot tot folklorisme. Es un centralisme integrista i tot agressivitat intolerant i etnicisme macarril, i mossega sempre fins al punt de fer-ne punt central del programa i del "tarannà".
  • esclata-sang1.014 1👍 731
    Jo crec que no n'hi ha cap.

Ciudadanos naix com a evolució del pp arran de la corrupció, matisos apart.
    Però l'espanyolisme i centralisme jacobí és el mateix.

• EstatpropiUsuari sumador161.342 11 1👍 25.835
    Uns pillen la farlopa al carrer i als altres els hi duen a casa.
  • bifurca2.192 3 797👍 8.668
    Bàsicament la diferència seria de vaixell.

• Sternbert374 2👍 451
    Que el PP es una mafia de gent que porten parasitant Espanya més de dos-cents anys monopolitzant el poder, i Cs uns falangistes de baix nivell modernitzats al populisme del s.xxi que han captat una certa rellevància en organitzar socialment la xenofòbia anticatalana.
  • fcim19.202 10 78👍 1.970
    El PP i l'espanyolisme  carca en general saben que tenen un problema amb Catalunya i mai l'han deixat de tenir.

Com que ara posar un altre Franco seria una mica descarat, han canviat d'estratègia i han creat un PP de matriu catalana. Quina és la diferència entre el PP i C's? C's són els colons, però a Catalunya captaran els vots dels "catalans" que mai votaran el PP però es foten de ganes de tenir un referent espanyolista de matriu "autòctona"

Matiso perquè escric catalans i autòctona entre cometes. En el fons saben que no són d'aquí, senzillament són aquí. Si els representa un partit de matriu espanyola, l'ajut ve des de fora, però no comparteixen trinxera. En canvi amb C's comparteixen trinxera.

Publicitat

Fòrums

• 9.205.713 missatges
  • 217.893 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat