Publicitat

Fòrum

És acceptable dir "moro"?

Et sembla acceptable?
55 (82.09%)

No
12 (17.91%)

Vots emesos: 67
erianocar2.807 1 676👍 1.782
Obro aquest fil en part perquè crec que vaig ser expulsat perquè vaig dir aquesta paraula al al títol d'un fil, tot i que no ho sé ségur perquè no se me'n va comunicar el motiu.

Què en diu el diccionari:

[s. XIV; del ll. maurus 'habitant de Mauritània'] 
adj i m i f Magribí.  
m i f p ext Musulmà.   
HIST Als regnes cristians de la Península Ibèrica, nom donat als andalusins i, després, als mudèjars i als moriscs. 

En primer lloc, noteu que no diu enlloc que sigui despectiu. Voldria que algú m'expliqués per què creu que és despectiu.

M'interessa la segona accepció: podem anomenar moros els musulmans en general. De totes maneres, crec que aquesta definició és incompleta: se'm fa molt difícil pensar que els pakistanesos, indis musulmans, negres musulmans, o indonesis, siguin moros, o qualsevol europeu que es converteixi a l'Islam sigui moro.

Estic gairebé segur que l'ús tradicional és per referir-se als habitants de tot el nord d'Àfrica, Aràbia, el llevant, i segurament fins i tot Turquia.

Per tant, "magrebí" no és una alternativa.

Dir "musulmà" tampoc, en primer lloc perquè no parlem de religió sinó d'origen, i en segon lloc perquè hi ha musulmans fora de l'àrea d'on provenen els moros. 

Per tant, a falta d'una alternativa, continuaré dient la paraula.

Respostes

Configuració

Publicitat

Fòrums

• 9.205.752 missatges
  • 217.893 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat