Fòrum

Diari d'un saragossà catalanista [09-11-2018]: "Cap funcionari vol anar a Catalunya"

Caspanyol_Involuntari368👍 430
Com molts ja sabeu, sóc saragossà i visc a zaragoza però, gràcies primer al Barça i després al Procés, simpatitzo amb Catalunya i he deixat de sentir-me espanyol.

Indignat per les mentides i l'anticatalanisme de la premsa espanyola i aragonesa, he arribat a discutir amb la meva família per defensar la vostra causa. El dia que el jutge alemany va deixar en llibertat a Puigdemont, vaig enviar un correu a tota la meva família amb dotzenes de memes sobre el desengany sentimental d'Caspanya amb Alemanya, que havia passat de ser un país europeu i modern a ser terrorista i veure TV3 en qüestió d'unes hores.

L'anticatalanisme de la meva família em fa mal i aquest fòrum és l'únic lloc on puc comentar-ho.

El meu pare va dir que "no és bo que Catalunya se separi perquè ho vulguin la meitat més un" abans de l'1-O i que "en resum, que Catalunya mai es va a independitzar" uns mesos després.

La meva mare va dir que "doncs bé, el jutge pensa una altra cosa" quan li vaig dir que el delicte de rebel·lió necessitava violència abans de la garrotada del jutge alemany, em va preguntar que "què fem si veiem creus a la platja" ("pensar", li vaig contestar) i em va enviar un acudit d'un neonazi sobre l'1-O ("al final els catalans hauran d'anar a votar Ikea, que té papers, llapis i és una república independent") i un altre sobre "torna a casa per Nadal" després del saqueig de Sixena.

La meva germana fins i tot va arribar a comentar en to indignat que "haurien d'haver tret els tancs".

Tots són d'esquerres i alguns voten Podem.

Per descomptat, jo intento rebatre totes les seves barbaritades: la meva mare havia copiat l'acudit de l'Ikea ​​d'un usuari de Twitter amb una bandera franquista, i vaig decidir enviar un correu a tota la meva família titulat "Molt de compte amb en què ens convertim", advertint del perill de demonitzar una part de la població facin el que facin.

D'això han passat diversos mesos, però m'he decidit a obrir aquest fil per anar comentant les anècdotes que vagi observant en el meu dia a dia, perquè els indepes pugueu tenir informació d'un infiltrat en les línies enemigues.

Vaig a començar amb una anècdota d'avui: la meva germana ha aprovat unes oposicions i estem tots molt contents. Doncs bé, a l'preguntar-li a la meva mare sobre quan va a començar i a quina ciutat o poble haurà de viatjar, m'he trobat amb la següent frase:

- "El destí que ningú vol és Catalunya".

- "Quan vas allà has d'aprendre català, i tu contestes en castellà i et diuen: ets a Catalunya i has de parlar català. Això fa uns anys no era així".

- "I a ells quan surten de Catalunya no els passa, o sigui que és una discriminació".

- "Pel que sembla les destinacions que ningú vol són Catalunya i Euskadi".

Quan he superat la baixada anímica, li he informat del següent:

- Si ells parlen dos idiomes, quina culpa tenen. No és cap discriminació.

- Si ells parlen aquest idioma, cal aprendre-si vas a viure aquí.

- No passa res perquè un estat tingui diversos països: a Suïssa tenen tres zones amb tres idiomes i viuen tots en pau.

Jo sé que això li va a entrar per una orella i li sortirà per l'altre, perquè a la meva mare li han rentat el cervell i ja és molt tard perquè canviï la seva mentalitat, però faig el que puc des de la meva posició. Per ara, ja he aconseguit que estiguin a favor de l'alliberament dels presos polítics... però clar, no em posis llaços grocs que m'embrutes els carrers i els cims de les muntanyes.

Espero que tota aquesta informació us sigui útil. Una cosa positiva que jo veig és que, com més introduïu el català en la vostra societat, més esteu espantant futurs anticatalanistes. Així que el meu consell és que intenteu mantenir a qualsevol preu l'obligació de saber català i la lluita per la independència i l'autodeterminació, que sembla que són coses que fan fugir a moltes de les persones que intenten destruir el vostre país des de dins.

Visca Catalunya! Us seguiré mantenint informats.

Respostes

Configuració
  • Benfresc12.206 5 167👍 10.147
    Són una família de covards merdosos sense cap tipus de dignitat.

I pel que fa al títol, si és cert ho celebro.
    • Corinna282👍 300
      Però no cal insultar un de fora que simpatitza amb la nostra causa home!
      • Caspanyol_Involuntari368👍 430
        Es refereix a la meva família, no a mi.

Comprenc perfectament les seves paraules, però jo prefereixo dir que els han rentat el cervell. En qualsevol cas, no només és la meva família: fa anys, un company del meu antic treball, també d'esquerres (ho sé perquè era molt crític amb la religió i fan del monstre de l'espagueti), va dir en veu molt alta davant de diverses persones que "tothom odia els catalans".

Estava en el seu lloc de treball, i se suposa que teníem unes normes per no discriminar les minories. Podria fins i tot haver-li denunciat secretament.

Jo per aquells anys era una mica innocent en temes de política i li vaig contestar "i els madrilenys més". Em va dir que no i li vaig dir "sí". En el fons sabia que no.

Aquest company de treball era una mala persona i parlava malament dels treballadors en presència dels caps. Era molt gros i tenia un fort accent aragonès, gairebé còmic.

Òbviament, amb tota la informació de què disposo ara li hagués donat unes hòsties importants a nivell dialèctic. O potser a nivell físic.
  • Arnau Solsoner2.348 3 763👍 2.597

"Cap funcionari vol anar a Catalunya"

Ho entenc i m'hi solidaritzo.

• JautenimUsuari sumador7.279 6 295👍 3.878
    Sempre ha estat així. El 99% de funcionaris immigrants que venen a Catalunya ho fan perquè s'han tret unes oposicions però no tenen prou nota per agafar una plaça a qualsevol altre lloc. I no és només pel tema de l'idioma (que evidentment un cop aquí no l'aprenen), és que a qualsevol altre lloc el cost de vida és més baix i els hi paguen el mateix. Un cop aquí intenten fer mèrits per marxar i hi ha una rotació constant de personal que vé i al cap d'uns anys se'n va a viure a Extremadura o La Rioja amb 2000€ eurets al mes garantits.

Font: un funcionari de la meva família.
  • Joanot471.802 2 898👍 427
    I per què no ser un aragonés aragonesista-independentista, partidari de recuperar l'antiga confederació, en forma de república, que podríem completar amb el País Basc i Navarra si ho volen (potser iniciar un canvi polític profund dins els Països Castellans (sí, castellans)? Evidentment, fer els possibles per reconéixer les injustícies, els adoctrinaments i les consignes del pancastellanisme és un enorme mèrit, no puc tindre-ho més clar, i entendre la qüestió catalana i fer honor a l'antiga unió ja és un gran detall, però això de dir que vols fer d'infiltrat a casa de 'l'enemic' em sembla massa fort. Els teus no són els teus enemics. Si vols pots expplicar-los que Aragó, fa no massa anys, encara recordava les antigues llibertats, i que allò que fan els catalans és fer-ne honor a aquelles llibertats, a aquella germanor. Quant a Sixena, ha estat l'instrument per enfrontar catalans i aragonesos els últims anys, no una qüestió de Justícia en favor de l'Aragó...
  • cobertor1.037 2👍 845
    Com diuen a la primera pàgina, no cola que sigues aragonés i utilitzes Google Translate per escriure. Estepario l'utilitzava i es notava un colló en molts aspectes, tu en canvi, escrius com qualsevol català sense els típics errors dels qui fan servir els traductors online. Per no dir, que ningú malparlaria d'aquesta manera de la seua família i el seu poble per molt en contra que estigués del seu pensament.

Resultado de imagen de no sé rick sembla fals
      I comja he respost a la primera pàgina, seria una trama excel·lent...

...si no fos perquè tinc els enllaços de tots els missatges traduïts de Google Translate:

PRIMER MISSATGE

SEGON MISSATGE

TERCER MISSATGE

QUART MISSATGE

CINQUÈ MISSATGE

Sóc traductor professional d'anglès a espanyol. Si vols que un sistema de traducció automàtica t'entengui, has d'evitar localismes i usar expressions simples. És el que faig, si et fixes.

A més, si fos un troll unionista no m'estaria cagant en Caspanya ni denunciant l'anticatalanisme. Tingues en compte que ells diuen que els nazis sou vosaltres i que l'odi a Catalunya o bé no existeix o és justificat davant vostre "supremacisme". El meu missatge revela que aquest odi existeix i és real, i és una de les principals causes de l'independentisme.

Pensa en això detingudament uns minuts.
    • Radwulf314 1👍 551
      És que l'Estepario no era cap llumenera Els traductors també s'han de saber utilitzar.
      A més el google translate ha millorat molt, les traduccions entre llengües semblants i desde llengües molt utilitzades com el castellà són força bones.
  • maori13.499 3 153👍 6.428
    "Quan vas allà has d'aprendre català, i tu contestes en castellà i et diuen: ets a Catalunya i has de parlar català. Això fa uns anys no era així".

Mare meva, que es passin una estoneta a l'AMB. Quanta ignorància en tan sols una frase.
    Per als que no entenen que ja no em senti espanyol: avui s'ha sabut que sis de cada deu espanyols estan d'acord en les acusacions de rebel·lió als presos polítics.

El nivell és aquest.
    • Defectible2.971 652

Bé, al 50% dels espanyols de fora de Catalunya els va semblar bé la brutalitat policial de l'1-O, mentre que només el 40% desaprovaven l'operatiu.

Vull dir, de sorpresa cap. Els números quadren, són els de sempre de tota la vida.

Publicitat

Fòrums

• 9.192.272 missatges
  • 217.432 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat