Fòrum

(Maximum Trolling) Un holandès va als tribunals perquè deixin canviar-li l’edat

Trumpista1005.370 2 396👍 5.142

Un ciutadà holandès ha començat una batalla legal en els tribunals per poder canviar-se l’edatEmile Ratelband, de 69 anys, vol canviar la seva edat de naixement de l’11 de març del 1949 a l’11 de març del 1969 i equipara el seu combat amb el de les persones transgènere.

"Vivim en una època en què pots canviar-te el nom i el gènere. ¿Per què no puc jo canviar-me l’edat?", ha dit Ratelband. Un tribunal de la ciutat d’Arnhem ha de pronunciar-se sobre el seu cas en les properes setmanes, tot i que els experts assenyalen que veuen poc possible que tingui èxit en la demanda.

De fet, durant les audiències, un dels jutges va preguntar "que passarà amb aquells 20 anys que Ratelband vol esborrar".

Més possibilitats

El demandant argumenta que se sent discriminat per l’edat, ja que afecta les seves possibilitats de feina i d’èxit a la xarxa de cites Tinder.

"Quan en tinc 69 estic limitat. Si en tinc 49 puc comprar una casa nova, conduir un cotxe diferent. Puc agafar més feina", ha afirmat.

Un "déu jove"

"Quan estic a Tinder i dic que tinc 69 anys no rebo ni una resposta. Quan en tingui 49, amb la cara que tinc, estaré en una posició genial", ha afegit, assegurant que, segons els metges, té un cos corresponent a una persona de 45 anys. Ratelband es descriu a si mateix com un "déu jove". Fins i tot ha assegurat que està disposat a renunciar a la pensió.

Aquest individu no és un desconegut per al públic holandès. Conegut com un guru motivacional, s’ha convertit recentment al budisme i assegura ser formador en programació neurolingüística. A més, va doblar a l’holandès un personatge de ‘Cars 2’.

https://www.elperiodico.cat/ca/extra/20181108/un-holandes-va-als-tribunals-perque-li-deixin-canviar-se-ledat-7135450

....................................................................

L’edat també és un “constructe social”. 

Respostes

Configuració
  • galetacuqui1.075👍 1.159
    Clar, i jo tindré 20 anys permanentment.
  • Síndrome266 1👍 270
    I té tota la rao. Lluitem contra la dictadura del pas del temps. Llibertat per decidir l'edat. L'edat es nostra i nosaltres la decidim!!! Salut per al combat!!!
  • Roderic17.886 15 94👍 9.019
    És el Sánchez-Dragó dels Països Baixos.
  • Defectible7.981 270
    Em temo que l'edat —a diferència del gènere o el nom— és intangible i té prou rellevància.

No li falta part de raó en mencionar els problemes de discriminació per l'edat, però està clar que li importa ben poc per l'enfoc frívol que en fa.
    • Màgor13.723 10 149👍 3.515
      Age is just a number.
      • Defectible7.981 270
        La vida és tan sols un tancar i obrir d'ulls.
        • Arkitekte4.510 3 473👍 4.277
          I el DNI és només un paper, perquè no ha de poder posar-se que té 49 anys en el paper aquet si així la gent el tractarà com ell realment es sent?
          • Defectible7.981 270
            Perquè l'edat —a diferència del gènere, o el nom— és rellevant en un munt d'assumptes.
              Perquè hi ha doncs quotes de gènere i no quotes d'edat? 
              • Defectible7.981 270
                Però no em parlaves del DNI? (qüestió individual)

Un dels motius principals pel tema des documents d'identificació és, precisament, perquè la gent trans o queer no hagi d'anar pel món amb persones referint-se a ella pel gènere (i nom) del que defugen.

Una altra cosa és que, a la societat (questió social) hi hagi quotes d'una cosa o altra.

Ara bé: Quotes d'edat en certs àmbits seria certament meravellós.
                  Quotes racials o de color d'ulls també?

I que li hagin de dir, per culpa del que diu al DNI, senyor o senyora a algú que el seu aspecte és de noi o noia i es sent jove i no vell? referint-se a ells per la edat de la que defugen? I es fan cirurgies, eh, per semblar joves, ja que no acepten ser vells, la seguretat social no se les paga!
            • Tuixec4.004 9 529👍 1.816
              L'edat és només rellevant a efectes legals abans de la majoria d'edat i per determinar la jubilació. Tots dos són constructes socials basats en la experiència estadística dels efectes del pas del temps en les persones. Exactament igual que els constructes socials basats en la estadística dels efectes d'un parell de cromosomes. Per sort, pels que ja ens anem fent grans l'impacte d'aquests constructes és molt inferior que els de génere i a banda de contractar assegurances poden passar molt més desaparcebuts. La analogia per denunciar la absurditat de canviar de génere (que no la de lluitar contra les discriminacions per culpa d'aquest) és força bona en la meva opinió.
              • Defectible7.981 270
                Exactament igual que els constructes socials basats en la estadística dels efectes d'un parell de cromosomes. [...] La analogia per denunciar la absurditat de canviar de génere (que no la de lluitar contra les discriminacions per culpa d'aquest) és força bona en la meva opinió.  

No, no ho és, perquè si una cosa té el temps és que passa igual per a tothom.

Consti que d'entrada a mi no em va desagradar la idea, perquè certament és injust que si has patit certs contratemps a la vida, no puguis recuperar-ho, i això sí que és injust. Però canviar-ho legalment (1) no t'ho tornarà pas, i (2) serà injust per la gent amb qui competeixis.
                  No és cert, hi ha gent amb 15 anys que és molt madura i gent amb 25 que no ho és.
                  Hi ha gent amb 50 anys que té problemes de vista cansada i gent amb 70 que veu millor que gent amb 18. Per citar un dels efectes per la salut que depèn menys de l'estil de vida, però la resiliencia al pas del temps és un factor decisiu en el desenvolupament de moltes malalties o deteriorament del cos.
                  La menopàusia no arriba a la mateixa edat per tothom.

I no obstant tot això, una persona de 15 anys madura no pot votar ni consentir sexualment.
                  Una persona de 60 ha de renovarse el carnet de conduir més sovint encara que no tingui problemes de vista o de reflexes independentment de la seves condicions.
                  Una persona amb edat avançada té molt més problemes per adoptar un nen, independentment de si el pot tenir de manera natural o no.

• Defectible7.981 270
                    Si bé tot el que em menciones és cert, res d'això té a veure amb la data de naixement com a intangible que ens aglutina a tots per igual.

Que el temps passa i ens afecta de formes desiguals i injustes, és clar que és cert! Però és que ja tenim tot de mecanismes i lleis per regular totes aquestes qüestions de salut, no? La majoria d'edat, consentiment o jubilació, són números semi arbitraris, basats en com es comporta la majoria, que necessitem per posar un ordre necessari a la societat.

Comparar-ho amb el gènere, que és una cosa que no significa ni hauria de significar res, no té ni cap ni peus.
                      El cromosoma amb el que vas nèixer també és un intangible, que no hauria de significar res a banda de la capacitat biològica de gestar. El que cal canviar són les repercusions legals i socials que té aquest intangible, que la gent vulgui canviar aquest fet biològic, per mi és tant absurd com canviar la data del neixent. Encara que el cromosoma no sigui igual per tota la població humana i la majoria de la animal.

Per cert, totes les edats legals tenen a veure amb la data de neixement.
                    • Defectible7.981 270
                      Sexe != Gènere

El sexe és, efectivament, una altra cosa que ens fa desiguals (i per això ho tractem de compensar-lo a través de la política, acords i comportaments), a diferència l'edat de naixement, que és un fet universalment compartit.
                      L'edat de naixement no existeix. L'edat és la distancia temporal des de la nostra data de naixement i com que no naixem tots alhora també ens fa diferents, tot i que si tenim sort tots passem per les mateixes fases.

Si no veus que la gent és clasificada en categoríes (infant, adult, avi) i a cada categoria hi ha uns trets, rols i funcions esperades per la societat, de la mateixa manera (però amb menor impacte) que el gènere es generalitza a partir del sexe no té sentit seguir parlant.
                    • Defectible7.981 270
                      Que potser he negat en cap moment que hi hagués diferents categories segons l'edat?

D'aquí a demanar que es modifiqui legalment un fet rellevant com és la data de naixement en funció d'unes finalitats obtuses, hi va un bon tros. Pensa que en el cas de la gent trans o queer, el gènere es canvia per raons socials en els documents formals, però continua havent-hi constància de quin és el teu sexe biològic per les raons corresponents (p.ex. mèdiques).

I, per cert, això de tenir una identitat atemporal (sentir-se jove sent vell, sentir-se vell sent jove) es pot incloure perfectament dins de la identitat de gènere.
                    • Sternbert418 2👍 554
                      Prou ja de discursos crononormatius i acronofòbics.
                      És exactament el mateix. Que li canviin la data al DNI i hi hagi un registre de la seva data de neixement real a un altre lloc. El mateix contrasentit, evidentment.

Si vols incloure la "identidat d'edat" en la definició de gènere cap problema. Total ja no vindrà d'aquí. Buidem de contingut la paraula identitat per canviar el significat de gènere. Em sembla inclús positiu que gènere canvii de significat per designar el que la societat considera sobre la teva identitat, que passaria a ser exclussivament el que considera hom de si mateix.
                    • rotllan11.921 5 171👍 11.918
                      No he trobat enlloc del DNI que posi "gènere", el que sí que he trobat és "sexe"
                    • Defectible7.981 270
                      No trobes que és una contradicció del que suposadament defenseu, això de burlar-se de la diversitat sexual estenent el discurs del gènere a tot?

Vull dir, si tot és motiu de burla, no ho seria també la heteronormativitat?

Voleu tocar-ho tot però que lo vostre no es toqui
                    • Flordeneu de Königsberg1.188👍 2.229
                      El sexe és, efectivament, una altra cosa que ens fa desiguals [...]
                      Ço és, que el que tocaria és que tots fóssim (terriblement) iguals. Pensava que us encantaven les 'diferències'. La qüestió és: si biològicament homes i dones som una mica diferents (mica, no dic més) i això crea certes 'tendències' (no pas determinismes) que fan que, en general, les dones tinguin més capacitat lingüística però menys capacitat d'organització espacio-temporal, això és dolent? És evident que la societat modela i que hi ha infinites gradacions, però és dolent per se que les dones triïn estadísticament més lletres que no pas enginyeria? Pensa que això no impedeix que una enginyera sigui molt millor que molts homes enginyers.

Sovint les teories de gènere obvien tot això i no es fan cap favor. No els agrada la diferència, només aquella diferència que poden (o creuen poder) canviar i 'modificar' al seu gust.
                    • Defectible7.981 270
                      Jo no he dit res de tot això, no sé d'on ho treus.

Simplement estava mencionant que, empíricament, el sexe ens fa diferents —contraposant-ho al fet de néixer, que és comú en tothom. Aquest era el fet de discussió aquí, contraposar això amb la diversitat sexual i de gènere, i no discutir aquestes a fons.

Tingues en compte, així mateix, que estava intercanviant missatges amb algú llur objectiu és simplement desacreditar-ho tot.

Aclarit això,

La qüestió és: si biològicament homes i dones som una mica diferents (mica, no dic més) i això crea certes 'tendències' (no pas determinismes) que fan que, en general, les dones tinguin més capacitat lingüística però menys capacitat d'organització espacio-temporal, això és dolent?

Desconec si això que argumentes està demostrat. Jo juraria que no.

I tot i això, no, jo no li veig res de "dolent". Ni té perquè ser-ho.

Clar que no sé què vols dir, exactament, amb aquest adjectiu: ¿Dolent per a qui, o per a què?

Pensava que us encantaven les 'diferències'.

[...]

Sovint les teories de gènere obvien tot això i no es fan cap favor. No els agrada la diferència, només aquella diferència que poden (o creuen poder) canviar i 'modificar' al seu gust.

Aquesta no és la meva experiència.

Estàs bé (A) estereotipant, o bé (B) mencionant certs grups que, com sabràs (doncs dins els propis feminismes també hi són), estan només per lo seu i volen fotre als altres.

Això de que "us encanten les diferències", és també una mala interpretació. Exigir un dret a la diferència no té res a veure amb forçar ni desitjar que tothom se senti diferent, i molt menys amb sentir menyspreu cap a qui no ho és.

Ami M'ENCANTARIA sentir-me home, però resulta que no me'n sento.

Però que és ser "home"?
                      Al segle XVII els homes duien tacons, vestits llampants i perruques i no eren menys homes (de sexe). Tot això és circumstancial, és un 'rol' cultural format molts cops per coses no substancials i aleatòries, ara bé, per no sentir-se identificat amb aquest rol ha de fer que et canviïs biològicament de sexe?
                    • Defectible7.981 270
                      On he dit que t'hagis de canviar biològicament de res per no sentir-te del teu gènere?

Jo mateix no em sento home, però no sóc pas trans —no de moment, ja es veurà.

Al llarg de la meva vida he tingut sempre moltíssimes dificultats per identificar-me en cap rol masculí de tots els que la societat em tenia per oferir. Hi ha gent que llegeix un llibre, o veu una pel·lícula, o un còmic, i s'identifica amb algun dels personatges, rol de gènere inclòs; jo això no ho he experimentat pràcticament mai. Només em ve al cap un personatge amb el que realment m'identificava, que si bé era genèricament masculí, només era parcialment humà.

Així mateix, sí que he desenvolupat certa disfòria cap a certes característiques típicament masculines en mi, tant en el físic com en el caràcter. I em molesta molt que se'm demanin coses pròpiament masculines pel fet de ser home, i que se'm menystingui per no saber-les fer tot i ser-ho. Això, particularment, fa molt de mal.

Vull sentir-me millor, però no puc fer-ho com a home, haig d'anar a per estètiques pròpiament femenines per això. I per desgràcia, és molt complicat fer això com a home sense passar com a transvestit o transgènere (a l'inrevés és molt més fàcil, l'estètica moderna andrògina en dones té més d'un segle d'història ja).
                      A les societats premodernes era més fàcil (malgrat els punts negatius), tot això no es vivia com una "decisió personal i individual". Som el que som en relació als altres, per molt que miris al teu interior no trobaràs res més "veritable" dins teu.
                    • Defectible7.981 270
                      Jo no sé quan era més fàcil què —i ho dubto—, però ara som on som i comprendràs que no ens quedarem de braços plegats.

Som el que som en relació als altres, per molt que miris al teu interior no trobaràs res més "veritable" dins teu.

Una afirmació molt agosarada. Una intel·lectualització per fugir d'estudi, en diria jo.
                      No. No és gens agosarada, ni només la dic jo, la diuen pensadors d'ideologies molt diferents, de René Gerard a Foucault per exemple.

Penses que de dins nostre sorgirà el fet de vestir amb talons? O que ens agradi el futbol? Creus que això sorgeix de dins teu simplement?  Per què si els talons són circumstancial (ara denoten feminitat, abans no pas). Pots tindre certes característiques que et facin més bon jugador, però la passió per aquest esport és social. Tot això és cultural, per tant, amb què et vols identificar que no sigui una cosa feta per l'home, per la societat? Tret de coses purament biològiques com que pixis per un lloc o altre, les més "importants" les reps dels altres.
                    • Defectible7.981 270
                      És que per això t'he dit que era una intel·lectualització, perquè busca en opinions filosòfiques (i per tant rebatibles) solucions o explicacions totals a un fet que no requereix de solucions, doncs en realitat *no* és cap problema. (O creus que ho és?)

De solució no me n'aporta cap, que em diguis que tots estem buits per dins. Una gent està buida per dins i encaixa perfectament en societat, i d'altra gent també està buida per dins i no té cap mena de facilitat per encaixar-hi —i pateix molt, per això.

Penses que de dins nostre sorgirà el fet de vestir amb talons? O que ens agradi el futbol? Creus que això sorgeix de dins teu simplement?  Per què si els talons són circumstancial (ara denoten feminitat, abans no pas). Pots tindre certes característiques que et facin més bon jugador, però la passió per aquest esport és social. Tot això és cultural, per tant, amb què et vols identificar que no sigui una cosa feta per l'home, per la societat? Tret de coses purament biològiques com que pixis per un lloc o altre, les més "importants" les reps dels altres.

Suposem que t'ho compro.

On anem a partir d'aquí?
                      Sí, considero que si algú és incapaç de construir-se una identitat i viu sempre en permanent crisi és un problema.

No dic que siguem buits simplement, ni en un sentit negatiu. Què implica? Doncs no res que no sabem: que ens construïm en relació als models dels altres que hem vist, per imitació o oposició (que no deixa de ser una oposició a la inversa), o recreem a la nostra manera, ajuntant models, etc. La nostra identitat es construeix de manera narrativa: seleccionem moments vitals, robes, etc., i els hi donem un sentit en relació a allò que 'volem ser', el 'model' al que tendim. Aquest model sempre és social i vingut dels altres - pot ser més o menys reflexionat i profund, o banal, però ve dels altres. Ja està.
                    • Defectible7.981 270
                      Sí, clar.

Però... ¿a qui veus incapaç?
                      No dic pas tu. Però si força gent. Amb això del gènere fluid i tot això, què vol dir? Que ets incapaç de formar-te una identitat consistent i amb continuïtat.
                    • Defectible7.981 270
                      Un menyspreu més o menys infundat, vaja.

I això de menysprear algú per haver-se d'enfrontar a una cosa a la qual tu no t'hauràs d'enfrontar mai, no et sembla una mica fora de lloc?

P.S. Prou il·lustratiu que no consideris la fluïdesa com una possible característica de la identitat d'algú, per no dir que pot ser *la* identitat. El que en tants d'altres àmbits és preuat —la flexibilitat— es converteix en menyspreu quan parlem d'identitat... (?)

(Aquí havia escrit fins a 5 punts més responent a les teves al·lusions a la dificultat, la quantitat, etc. però se m'ha allargat molt i he decidit retirar-ho, que no vull semblar més boig del que estic. Si vols que ho posi m'ho demanes.)
                      Jo no menyspreo a ningú - ni els insulto ni res - , dic que penso que és un problema no poder 'construir' una identitat i que visquin permanentment en aquest estat. I quan el 'canvi' és la norma constant, ja no és canvi.

Però bé, tots tenim una ètica i una ideologia, hi haurà que pensi que això és magnífic, jo no.

Digues-me, explica'm aquests punts. 
                    • Defectible7.981 270
                      Jo no menyspreo a ningú - ni els insulto ni res - [...]

Conscientment potser no. Però per menysprear de facto no fa falta deixar anar cap insult, basta amb sostenir certes opinions condescendents o paternalistes cap a un col·lectiu de gent altrament adulta, que bé pot ser molt més culta i madura que no pas hom.

Em resulta curiós com insisteixes molt en parlar d'un "estat permanent de canvi" com si fos una cosa que no és acceptable o que bé ha de ser sinònim de trastorn. Ets algú clarament capacitat per pensar i reflexionar, així que suposo que la teva opinió només pot venir des de la ignorància i prejudici. —I si no és així, potser hauries d'argumentar en què sustentes la teva ètica i ideologia respecte a aquest àmbit, especialment si no vols que se't titlli de menysprear gratuïtament.

En qualsevol cas, respecte a aquest concepte de canvi o flexibilitat que tant et desagrada, crec que s'ha de diferenciar primerament entre tenir una identitat fluida o variable, i estar en estat de Qüestionament. La Q del món LGTBQ era Questioning en alguns llocs, al mateix temps que en d'altres llocs s'imposava la Q de Queer, que va ser la que va acabar quallant més. Questioning és l'estat d'una persona que està confosa encara, que està fent-se preguntes sobre la seva orientació sexual, així com la seva identitat de gènere. És un estat normal, especialment per a qui no sent les coses amb una intensitat que li permeti identificar-se amb cap dels grups majoritaris. (Jo mateix, que porto tota la vida patint molt en aquest àmbit, sempre m'havia considerat heteronormatiu —vegi's: mai havia inscrit els meus patiments en una qüestió de gènere—, i si bé en el passat m'havia preguntat si potser podria ser dona per intentar donar explicacions a algunes coses, sols recentment va passar-me pel cap la pregunta de si era home, i va ser llavors que em van caure els collons a terra —'pun intended'— de adonar-me que tampoc.)

Llavors, entenc que tu planteges que decidir coses com que hom no és ni dona ni home (ser agènere, o gènere neutral —en diferents maneres de ser-ho), o ser els dos (bigènere), o bé estar en un entremig (ser demi en diferents intensitats), o bé algú que fluctua segons la situació (ser fluid de mil maneres), és tot plegat com si fossin estats de plantejament, quan en realitat tots ells poden ser un estat prou consolidat en el temps, fins al punt de definitiu. Segons el que tu dius, això no és acceptable —i aquí és on incorres en una opinió d'intolerància que hauries de sustentar sobre alguna cosa sòlida si no vols que se't titlli de tenir coses en contra de la diversitat sexual.

També em resulta estrany que al·ludeixis a lo clàssic, quan precisament lo clàssic està ple d'arquetips fluctuants, d'éssers asexuats, de déus que es transformen en animals temporalment qual furry. Suposo que tindràs els teus motius. Digna't a exposar-los, almenys.

Digues-me, explica'm aquests punts. 

És que no em vull allargar. Però en la resposta anterior vas treure una colla de prejudicis i fal·làcies a passejar en dues línies que déu n'hi do:

1) "Força gent ser incapaç". Tanta gent com la cis, no creus? O és que tenir qüestions de gènere vol dir alguna cosa més per tu?

2) La fluidesa o flexibilitat com a concepte negatiu, quan en la resta d'àmbits de la vida es considera positiu —i en canvi el conformisme, que és generalment vista com una actitud ordinària i mediocre, es torna un mèrit en la qüestió d'identitat sexual i de gènere (?).

3) "Incapaços", però a la vegada molt capaços. Aquesta comunitat "incapaç" es forja les seves definicions per aconseguir donar un nom a com se senten, per aconseguir per a ells el que la gent cis els ve regalat, i tot i això són incapaços? (L'odi que tanta gent té cap a ells recorda molt a aquell principi del feixisme d'un enemic que és a la vegada molt dèbil i molt fort: una minoria, que a més es titlla de mentalment incapaç, de frívola, però que a la vegada s'ha de combatre fortament perquè sinó ho "corromprà" tot.)

4) Ignorar la dificultat tot plegat. Deixa'm dir que formar-se una identitat consistent quan es té tot en contra no és gens fàcil. Si ets clarament home o dona, tens centenars de rols a la teva disposició, incloses les del gènere oposat si així les prefereixes, recentment (masculinitats femenines i feminitats masculines). Però si ets algú que té algunes necessitats pròpies del gènere oposat que encara no han estat normalitzades, no podràs fer-ho sense posar-te en una sèrie problemes. Jo mateix no puc anar-me a comprar la roba que voldria passant com a home cis, haig de buscar algú que m'acompanyi —el que ens porta al pròxim punt. 

5) No tothom està fet per la batalla. Hi ha qui viu tot això amb molta intensitat i és provocador i està disposat a lluitar, discutir i rebre. Però molts som gent discreta, i no trobem la manera de ser nosaltres mateixos a la vegada que mantenir la discreció que desitjaríem. Molts també som delicats, i contemplar l'assetjament d'alguns i com es tolera per la resta ens afecta moltíssim i a nivells molt profunds.

Recordar així mateix que els drets LGTBI s'han guanyat gràcies a lluita i sacrifici de moltíssima gent d'aquests propis col·lectius —aquells que tu anomenes dèbils, incapaços, malalts— i no precisament per iniciativa de la gent cis —aquells que, segons tu, sou més madurs i tal.
              El DNI no posa pas el gènere
              • Defectible7.981 270
                Posa el sexe, sí.

En aquest cas, resultat de la identitat de gènere.

Des de fa més o menys una dècada, no fa falta estar operat perquè el DNI de l'imperi hi posi el sexe que s'adiu a la teva identitat de gènere. Només fa falta que hi hagi un informe mèdic i/o psicològic corresponent.
      Fa un enfoc frívol per obtenir més ressó mediàtic que és el que busca.
      Si el gènere és el sexe psicològic (és a dir que no és rellevant l'òrgan sexual ni els cromosomes) de com et sents o com tu dius que et sents, és tan valid com l'edat psicològica. Posem-nos en pla sociòleg i metafísic: què és l'edat? Més enllà d'un recompte astral de translacions de la terra, l'edat és un fet mental. No és així que els homenots i homenotes maduren a diferents edats? Per tant podem dir que hi ha gent mentalment més gran que d'altrws però que no ho són en recompte de translacions. Difereix doncs l'edat cerebral de l'edat de naixement. Tampoc és igual l'envelliment del cervell. Podem afirmar que un individu nascut fa 95 anys amb la ment lúcida és més jove que un drogadicte demacrat nat fa 30 anys o que un individu amb alzheimer nat fa 60 translacions. Per tant és de justícia que l'edat que es tingui en compte sigui la psicològica.
      • Defectible7.981 270

Si el gènere és el sexe psicològic [...]

És que el gènere NO és el sexe psicològic, pallús.

Mira que t'ho he tractat d'explicar vegades

I jo t'he explicat moltes vegades que el gènere no existeix, que és una categoria taxonòmica de la classificació dels éssers vius, tanoca.
          • Defectible7.981 270
            El gènere no existeix!

----->

Immediatament defineix què és el gènere

En què quedem, existeix o no?
              No existeix com la beneiteria que dius tu, que és de la categoria dels disbarats que he dit de l'edat.
              • Defectible7.981 270
                Doncs res, a fer-se fotre la gent de diversitat sexual. Lligats per sempre a la bona o mala sort que hagin pogut tenir en aquest àmbit de la vida, perquè així ho dicta la gent que està a gust amb sí mateixa.

És això el que defenses, no?
                  Tu em planteges que un calb em digui que ell sent que té una frondosa cabellera i que si ell ho sent doncs no és calb. Collons em pren per ximple o què. No té cabells doncs és calb. I al revés si tens cabells al cap per molt que te l'afaitis no seràs calb.
                  És que és una obvietat tan gran com que "un partit són 90 mintuts, no hi ha rival petit, de vegades es guanya, d'altres es perd i fins i tot alguna s'empata"
                  • Defectible7.981 270
                    Però, ¿a tu què cony t'importa el que la gent cregui de sí mateixa?

Per què consideres tan important ficar-t'hi? Et fa sentir millor? Et fa sentir poderós? Tens enveja? Ho veus com una gran amenaça a la societat? 

Pregunto. No són preguntes retòriques.
                      A mi se m'en fot tres pitos i una flauta.
                      Mira el meu avi creu en Déu, Crist i l'Eucsristia, bé per ell. La meu germana creu amb pantomimes semblants a l'homeopatia i collonades d'aquestes.
                      Cadascú pot creure el que vulgui, però a mi la homeopatia, la verge maria o la ideologia de gènere em semblen unes pantomimes espectaculars. Qui se les cregui bé per ell, també hi ha qui creu en la terra plana o en els antics astronautes.
                    • Defectible7.981 270
                      La intensitat amb la que respons en contra d'això no indica pas que se te'n foti, ans el contrari

D'altra banda, si us plau no posis un concepte com la homeopatia al costat d'això.
                    • __33103__78👍 72
                      Doncs perquè aquesta gent és delusional i pot acabar fent-se mal a si mateixa per creences errònies

Perquè vivim en societat i el que creiem volguem o no també afecta els altres *

Perquè la societat per a funcionar necessita un cert ORDRE i convencions socials

Perquè una societat lliure i sobirana que vulgui sobreviure com a tal necessita homes i dones normatives, és a dir homes masculins i dones femenines

* com a exemple d' això, jo sé que tu segurament intentaràs denunciar aquest missatge per por a que afecti alguna minoria discriminadíssima quan l'únic que faig és expressar el que tinc al cap ara mateix
                    • __33103__78👍 72
                      No sóc segon usuari perquè ara mateix no en tinc cap altre.  Els altres usuaris vaig donar de baixa voluntàriament o m'els van bandejar per raons totalment polítiques i arbitràries. A més que clamar per ordre a la societat no té res a veure amb defensar l'ordre establert. Salut
                    • Defectible7.981 270
                      No estan permesos el segons usuaris. No està permès crear un segon usuari sota cap concepte i tampoc durant un bandeig temporal.
                      No sé amb quina intensitat responc, ni si ho faig més forts o menys que altres temes.
                      Ara bé, quan entres a un forum i treus la metralleta de dir homòfob, racista, etc. com esperes que et contestin?
                    • __33103__78👍 72
                      He dit que no és un segon usuari. Que tinguis un bon dia
          El 'gènere' no deixa de ser el que l'antropologia clàssica anomenava 'rol'. Els dos sexes fan diferents 'rols' en diverses societats, i a cops el mateix sexe pot fer 'rols' diferents. Ara bé, aquests rols no parteixen del no-res, treballen sobre una base que és el sexe biològic, molt plàstic i múltiple, molt, moltíssim, però que no pot simplement obviar-se.

Som naturalesa i cultura, i evidentment la cultura i l'ètica modifiquen, modelen i sancionen la naturalesa. Les teories de gènere ho simplifiquen a tot al "tot és cultura" i ens diuen que és normal que un home transsexual pareixi i coses així....
          • Defectible7.981 270
            Ara bé, aquests rols no parteixen del no-res, treballen sobre una base que és el sexe biològic, molt plàstic i múltiple, molt, moltíssim, però que no pot simplement obviar-se.

En quin sentit no es pot obviar?
              Doncs que és la dona la que gesta, i això es pot repartir més o menys equitativament, però tampoc pots negar que el seu cos és el que està preparat per això - i implica certes coses: és la mare la que alleta, pots donar biberó, etc., sí, d'acord, però no considerar això que la mare alleti com "masclista". Ni voler que els homes transsexuals també puguin parir i dir que és discriminatori dir "embarassades" i dir "persones embarassades" per no ferir.... (juts això ho vaig llegir ahir a twitter)
              • Defectible7.981 270
                I si aquesta dona que gesta és un home trans, què?

És més: ¿Si una dona no gesta mai, vol dir que és menys dona? Perquè això és el que estàs donant a entendre.
                  ¿Si una dona no gesta mai, vol dir que és menys dona? Perquè això és el que estàs donant a entendre.

Jo no dic això, ho dieu vosaltres. Puc néixer dona i ser estèril, seré menys dona? No. Ara bé, en conjunt el sexe femení té la capacitat de gestar - en potència cosa que no vol dir fàcticament sempre - i el masculí no, té una altra funció. Pots ser home biològicament i voler gestar però, em sap greu, les coses no van així. 
                  Un home que abans era dona (i és biològicament dona) pot gestar, ara bé, de debò cal creure que això és i ha de ser el 'normal' i que no puc dir "les embarassades" per no ofendre'l?
                  • Defectible7.981 270

Bé, jo no sé què vol dir això de "vosaltres" (jo no sóc part de cap grup), ni sé qui va ser concretament que es va ofendre per aquest tema (podries enllaçar-ho?).

Personalment, l'única gent que he vist menysprear a una dona trans pel fet de no haver tingut mai la regla —a part dels transfòbics més genèrics— han estat certs sectors tontos del feminisme més radical que senten que els prenen el lloc unes "dones falses". Així mateix, aquesta neutralització del llenguatge que em menciones és també iniciativa de col·lectius feministes, a més dels LGTBI.

Jo sóc més de la corda de la Carme Junyent amb això. El desdoblament de gènere, a mi, no m'agrada. El trobo derrotista. Però a la vegada sí que m'agrada molt ser creatiu amb el llenguatge, i crec que hi ha llenguatges diferents per contexts diferents (veure aquest article de la Bel Olid, proposant la flexió "i" com a alternativa, per alguns contexts).

Pel que fa a dir "persones embarassades", a mi sí que m'agrada molt quan algú fa servir la base "persones", perquè és una excusa per fer servir el genèric femení, i perquè busca la neutralitat i posar èmfasi en la condició de persona. No et dic que sigui una cosa que s'hagi d'exigir, ni que estigui bé que hi hagi gent que faci escombrades lingüístiques a Twitter (a aquest nivell no crec que sigui de rebut), però dir persones embarassades em sembla prou idealista i bonic, i no entenc on li veus el gran problema.

Els dius que entens la seva preocupació, que la comparteixes, però que no faràs el que et demanen. És senzill.

Dic de Twitter perquè una mare comentava que a l'escola de sa filla han enviat un avís mèdic per les "persones embarassades" i la Bel Olid va contestar que s'ha de pensar en els transsexuals.

Són dones embarassades, és estúpid no dir 'dones' per no ofendre a ningú. 

Ja el vaig llegir l'article de la 'i' de la Bel Olid. Millor no dic pas que en penso.
                    • Defectible7.981 270
                      I, una cosa, no és dir dones embarassades molt... redundant?

"Embarassades" a seques funciona perfectament, no?

Ja el vaig llegir l'article de la 'i' de la Bel Olid. Millor no dic pas que en penso.

Digues, digues
            El gènere és com parlar de la raça. Simplement és una imprecisió. Què és una raça? Una aparença. El racisme (no la ideologia "fatxa" sinó la logia de les races) està totalment superat per la genètica. Les races tradicionals es fixen ens uns caràcters i n'ignoren d'altres arbitrariament i també passen completament de l'efecte fundador. No trobaràs cap estudi seriós que parli de races. Avui dia només fem servir el mot per parlar de varietats de bestiar domèstic.
            La raça anava molt bé a certa gent per treure's teories de la màniga, amb el gènere passa el mateix.
    Quin ximple, jo em poso 67 anys i a viure una llarga jubilació amb pensió.
  • Faraday1.291 1👍 954
    És clar que sí! L'edat és només un número, no importa! Jo, de fet, he decidit eliminar-me-la; ara sóc atemporal.
  • Alerta9.430 10 229👍 760
    Això vol dir que la dinyarà molt més tard del que li correspon?
  • Aufrany4.988 3 436👍 4.993
    Molt ben fet, visca la lliure identitat temporal.
  • Kevin Durant i Lleida5.042 2 430👍 3.049
    Doncs que es canviï l'edat al Tinder i prou. 
  • ziol7.642 15 284👍 3.180

Jo conec un personatge, relativament mediàtic, que va aconseguir, no sé com, treure’s cinc anys, fins i tot al document d’identitat i a alguna biografia.

Si no m’hagués explicat una anècdota d’adolescència, no me n’hauria adonat, però jo sóc de fer càlculs i segons l’edat dels seus documents, seria massa jove pels fets que explicava.

Però quan s’apropava perillosament l’edat de jubilació, els nombres van tornar a ser els correctes. Aquí suposo que va denunciar un «error» administratiu anterior.

Ignoro si li va servir de res.

• EmulatorQUsuari sumador64.664 15 6👍 19.671
    Deu voler presentar un llibre i vol que el seu nom torni a aparèixer als mitjans.

A _ _ E _ _ I _ N   _ _ O _ E
  • __32382__2.202 1👍 1.584
    Es pot treure 5 anys com a molt.
  • EPS62.170 13 8👍 10.967
    Ja posats haver-se posat que és nascut el 1989.
  • Unitat i Orgull10.072 10 213👍 7.344
    Doncs té tota la raó del món. Molt poca gent aparentem l´edat que tenim, gent que aparente menys, gent que aparent més, gent que aparenta molt menys, que físicament estan molt millor que gent amb 20 anys menys.

No se li pot dir que no té raó. Si et canvies de tot perquè no d´edat?  I més si els metges diuen que no sembla que tingui 69.

Publicitat

Fòrums

• 9.286.789 missatges
  • 220.709 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat