Fòrum

Macron inclou Pétain en un homenatge que es farà als herois de la 1GM...

EstatpropiUsuari sumador160.272 10 1👍 25.343

Macron provoca una enorme polèmica en justificar l’homenatge al mariscal Pétain, aliat dels nazis

Dissabte es fa a París un acte d'homenatge als militars de la Primera Guerra Mundial

Dissabte vinent, per commemorar la fi de la primera guerra mundial, a París hi haurà una gran cerimònia d’homenatge als militars que varen dirigir la defensa de la república. Entre ells s’ha inclòs el mariscal Pétain, generant així una enorme controvèrsia ja que durant la segona guerra mundial Pétain va ser l’aliat dels nazis que va dirigir el règim titella de Vichy. Preguntat sobre què en pensava d’això Macron ha dit que ‘Pétain va ser un gran soldat durant la primera guerra mundial, encara que després es va equivocar en les seves decisions. durant la segona gran guerra’.

Macron, que es defineix a ell mateix com un gran seguidor del general De Gaulle, l’home que es va enfrontar des de l’exili a Petain, ha dit també que no li preocupa si la gent entèn o no el seu comentari i ha insistit en reconèixer el paper jugat pel mariscal en la primera gran guerra.

Les declaracions de Macron han aixecat una enorme polseguera política a l’estat francès. Polítics d’esquerra com Melénchon o Hamon l’han criticat, cosa que també ha fet el president de les associacions jueves del país. Melenchon ha reivindicat el mariscal català Joffre, oposant-lo a Pétain, mentre que Hamon s’ha preguntat com es pot retre homenatge a la vegada a Simone Veil i a l’antisemita Petain.

Philippe Pétain, fou un general i heroi de guerra francès durant la primera guerra mundial, més tard Cap d’Estat de la França de Vichy, del 1940 al 1944. A causa del seu lideratge militar durant la Primera Guerra Mundial, fou considerat un heroi a França, però les seves accions durant la Segona Guerra Mundial, quan va dirigir el règim aliat als nazis, col·laborant en l’holocaust i el combat contra la resistència, provocaren que fos jutjat i sentenciat a mort per traïció, que li fou commutada per cadena perpètua per Charles de Gaulle. En la França actual, és considerat, generalment, un traïdor, i el pétainisme és un terme pejoratiu per a determinades polítiques reaccionàries. Durant la seva etapa com a cap d’estat francès també ostentà el càrrec de copríncep d’Andorra.

Josep Joffre i Plas fou un militar nord-català de l’exèrcit francès, mariscal de França i especialment famós per les batalles de la I Guerra Mundial i més particularment la Primera Batalla del Marne. La seva popularitat li valgué el sobrenom de Pare Joffre. En l’exèrcit era vist políticament com d’idees liberals i democràtiques.

VilaWeb

Respostes

Configuració
  • EPS60.461 13 8👍 9.257
    Home, va ser un heroi de la primera guerra mundial pels francesos. No hi veig el problema
    • Jordi Freixas18.682 13 85👍 3.800
      Res, només va trair França.
      • EPS60.461 13 8👍 9.257
        Però seria a la 2GM, no a la 1a.

Per altra banda, això que va trair, seria discutible ja que tenia molt suport popular al principi i tampoc tenien res a pelar contra Alemanya, tot i que el que ha quedat per a la història és com a traidor.
          Els de França Lliure bé que van lluitar contra els nazis...
          • Lepid1.201 3👍 433
            No deixen de ser uns rebels. França es va rendir i de Gaulle va decidir que per els seus collons no es rendia i formà la França Lliure. De Gaulle es va revoltar contra el govern Francés, que s'havia rendit.
              Bé, en tot cas "serien uns rebels" si la guerra l'hagués guanyat Hitler, com de fet va passar a Espanya amb la II República.
              • Lepid1.201 3👍 433
                No no, no t'equivoquis, la ideologia no ha d'interferir en els processos històrics. De Gaulle va donar un cop d'estat ja que França s'havia rendit. Es va revoltar i va organitzar amb el suport britànic la resistència. No deixa de ser un general que desobeeix els seus superiors i a l'estat pel qual treballa. Això es ser un rebel. Cal afegir que la trajectòria personal del dit general no el fa tan mateix una germana de la caritat, essent mes pròxim a la dreta i al conservadorisme que a l'esquerra, amb tendències feixistes i dictatorials. 
                França no te amics, te interessos

• Mcasas8.980 12 246👍 3.472
                  Fals, és Petáin qui dóna un cop d'estat al forçar una sessió parlamentària que liquida la legalitat de la 3a República francesa. El següent paràgraf ho explica clarament: 

The Chamber of Deputies and Senate, meeting together as a "Congrès", held an emergency meeting on 10 July to ratify the armistice. At the same time, the draft constitutional proposals were tabled. The presidents of both Chambers spoke and declared that constitutional reform was necessary. The Congress voted 569–80 (with 18 abstentions) to grant the Cabinet the authority to draw up a new constitution, effectively "voting the Third Republic out of existence".[47] Nearly all French historians, as well as all postwar French governments, consider this vote to be illegal; not only were several deputies and senators not present, but the constitution explicitly stated that the republican form of government could not be changed. On the next day, Pétain formally assumed near-absolute powers as "Head of State."
                  Aleshores el cop d'estat el va donar Hitler.
          Una cosa és un militar que es rendeix quan no té més remei i una altra cosa és erigir-se com la màxima autoritat d'un estat que promulga lleis anti-semites, que envia gent a morir en camps de concentració i que té com a objectiu convertir França "en una jerarquia social que negui la falsa igualtat entre els homes". En el primer cas, passes a la història com un militar derrotat, en el segon com un feixista i traïdor a la pàtria.
          • EPS60.461 13 8👍 9.257
            promulga lleis anti-semites
            un feixista

Creus que l'anitsemitisme el va inventar els nazis?  dic pq per les pel·licules de Hollywood sembla que si, però no, als primers anys del segle XX foren molt difícils pels jueus a Europa, sobre tot a l'URSS però ja és un altre tema, i el que va passar a França, també és un reflexe de part de la seva societat els anys 30. Una altra cosa és que després de la guerra aquesta gent renegués del seu passat i semblés que això ho van montar quatre i que la resta de gent estava en contra.
              Una cosa és l'anti-semitisme arrelat a les societats occidentals des de l'edat mitjana, pel qual Petáin no té cap responsabilitat, i una altra molt diferent és col·laborar activament amb ordre polític feixista que, entre altres coses, aplica un sistema industrial d'assassinat massiu, de la qual cosa sí que és responsable Petáin.

La diferència està clara. Si vols seguir defensat genocides pro-nazis és el teu problema. 
              • EPS60.461 13 8👍 9.257
                La diferència està clara. Si vols seguir defensat genocides pro-nazis és el teu problema. 

Estava esperant que algú em titllés de defensar el nazisme, pensava que ja ho faria en Jordi Freixas, he tingut que esperar al següent usuari.

Evidenment que no defenso a ningú, simplement dic que fou una heroi de la 1GM i el fil anava de reconèixer els herois de la 1GM, dic el que hi ha, i creure que el poble francès era bo, i només quatre dirigents els feixistes, és ser molt naif, quan bona part de la població donava suport (al principi) a tota aquesta colla.

Tu has dit que Petáin no va trair el seu país, la qual cosa és falsa.

També has dit que l'holocaust durant la Segona Guerra Mundial no va ser decisió de cap govern, sinó conseqüència de l'anti-semitisme majoritati de la població, la qual cosa també és falsa.

Noi. si això no és blanquejar el nazisme, ja em diràs què és.
                  • EPS60.461 13 8👍 9.257
                    Tu has dit que Petáin no va trair el seu país,
                    On ho he dit?  

També has dit que l'holocaust durant la Segona Guerra Mundial no va ser decisió de cap govern, sinó conseqüència de l'anti-semitisme majoritati de la població, la qual cosa també és falsa.
                    On ho he dit? 

Noi. si això no és blanquejar el nazisme, ja em diràs què és.
                    Em pots dir que he blanquejat?    

Alguns haurieu de veure, que tot queda escrit, i si acuses d'alguna cosa a algú i és fals, ha quedat escrit, i cap de les teves afirmacions és certa... de fet ho he fet expressament per veure com algú es muntava la pel·licula.
                      Resposta a pregunta 1: "Per altra banda, això que va trair, seria discutible ja que tenia molt suport popular al principi i tampoc tenien res a pelar contra Alemanya, tot i que el que ha quedat per a la història és com a traidor." (comentari #10014272)

Resposta a pregunta 2: "Creus que l'anitsemitisme el va inventar els nazis? dic pq per les pel·licules de Hollywood sembla que si, però no, als primers anys del segle XX foren molt difícils pels jueus a Europa, sobre tot a l'URSS però ja és un altre tema, i el que va passar a França, també és un reflexe de part de la seva societat els anys 30." (comentari #10014955)

Respost a pregunta 3: Totes les anteriors.
                    • EPS60.461 13 8👍 9.257
                      RESPOSTA 1
                      Per altra banda, això que va trair, seria discutible...
                      Dir que seria discutible, vol dir que es pot valorar i en condicional per donar més enfesi a que no és una afirmació. En cap moment nego que fos un traidor al seu país.

RESPOSTA 2
                      El que dius tu:

El que dic jo:
                      "Creus que l'anitsemitisme el va inventar els nazis?  dic pq per les pel·licules de Hollywood sembla que si, però no, als primers anys del segle XX foren molt difícils pels jueus a Europa, sobre tot a l'URSS però ja és un altre tema, i el que va passar a França, també és un reflexe de part de la seva societat els anys 30." (comentari #10014955)

Veus que no lliga una cosa amb l'altre,

tu dius que jo he dit "que no va ser decisió de cap govern", el qual jo no he dit en cap cas .
                      Tu dius que jo he dit que "fou la conseqüència de l'antisemitisme majoritari de la població", però jo he dit que "els governs eren un reflexe de bona part de la població".

RESPOSTA 3
                      Totes les anteriors.

No volia jugar amb tu... però ja que t'has posat. Una cosa és el que està escrit, i una altra la història que es monta cadascú amb els seus prejudicis.

Si creus que és discutible que Petáin no fos un traïdor vol dir que penses que hi ha arguments en contra de que ho sigui. Em pots explicar aquests arguments?
                    • EPS60.461 13 8👍 9.257
                      No crec que sigui discutible, sino que "podria ser discutible", he dit literalment "seria discutible" en condicional, no "és discutible", en afirmatiu.

Diria que no se m'ha escapat cap paraula. De debò vols seguir?

Igualment, m'ha vingut el cap, que el propi De Gaulle, heroi de la 2GM, es va convertir en un traidor per bona part de la població francesa anys després, i podria haver acabat quasi bé com en Petain, però això ja és una altra història.
                      Per què seria discutible? En quin escenari es podria discutir i per què?
                    • EPS60.461 13 8👍 9.257
                      S'hauria de valorar quines accions va pendre i sota quines circumstàncies.

Veus, això és blanquejar el nazisme. Eichmann va argumentar el mateix en el seu judici.
                    • EPS60.461 13 8👍 9.257
                        Si clar, sóc nancy de tota la vida

Tu m'has dit:

Per què seria discutible?  (que era un traidor)

I jo et responc, que per valorar si és un o no és un traidor, suposo que s'haura de valorar els seus actes i sota quines circumstàncies va fer tals actes, no m'he inventat res suposo, és sentit comú. Si aplicar el sentit comú per deduir una cosa és nazi, qualsevol raonament racional és nazi.

M'estava aborrint amb aquest dialogo debesugos, però m'has animat, tot i que no tan si m'hagués respost el que volia.
                      Doncs et dic el mateix: El tribunal que el va condemnar a mort i els historiadors de després de la 2a guerra mundial estan d'acord en que va ser un traïdor. Aquesta valoració ja estpa feta i reobrir aquest debat suposa caure en un revisionisme històric que no té cap altre objectiu que blanquejar el feixisme.
                    • EPS60.461 13 8👍 9.257
                      El tribunal que el va condemnar a mort i els historiadors de després de la 2a guerra mundial estan d'acord en que va ser un traïdor
                      Els tribunals ens han ensenyat que no sempre s'imparteix justícia amb els perdedors, i els guanyadors són els que tenen més força per escriure la història.

Aquesta valoració ja estpa feta i reobrir aquest debat suposa caure en un revisionisme històric
                      Vaja, ara que estava pensant en portar el tema de la condemna de Petain al tribunal de la Haya.

Per aquest motiu de no es podria estudiar res que estigués jutjat, per tan el President Companys seria culpable de ser responsable de milers de morts suposo. I en canvi el revisionisme (amb proves i testimonis) ha portat la veritat de que no només no en fou responsable, sino que fou responsable com a màxima autoritat de la Generalitat, de que milers de persones "no republicanes" poguessin fugir.

no té cap altre objectiu que blanquejar el feixisme.

Recorda el que et deia dels prejudicis, i les ganes de llegir o escoltar, alguna cosa que no s'ha escrit o dit.

• Flordeneu de Königsberg287👍 534
                      No té res a veure però Petain va admetre l'ensenyament de las "llengües regionals" com l'occità. Loís Alibèrt va demanar-li i va fer pressió i ho va aconseguir i, tanmateix, malgrat que el seu únic fill va morir a Alemanya, el van acusar de col·laboracionista per això. 

La vida és curiosa....
                      Que em comparis els tribunal que va condemnar a mort Petáin amb la farsa de judici que li van fer a Companys demostra que ets un ignorant o un feixista.
                    • EPS60.461 13 8👍 9.257

Vols buscar un motiu per insultar-me però no pots, te l'has d'inventar.

T'estic bacilant des del primer moment, t'ho dic per a que no estiguis de morros, et segueixo el joc, t'he dit que he medit cada paraula per a que es pugui confondre algú si no està atent com t'ha passat, i tu segueixes treient foc pels queixals.

a farsa de judici que li van fer a Companys demostra que ets un ignorant o un feixista.
                      Tu creus que estic comparant el judici d'un i altre?  si en la mateixa resposta estic valorant de portar el cas de Petain al Tribuanal de la Haia.
                      Si coneixes algun advocat me'l pots recomanar per fer la denúncia i els tramits.
            • eestlaasedcatalà10.379 3 205👍 2.145
              A l'URSS o (malgrat em fagi mal admetre-ho) l'imperi.
    • Xulomander5.926 3 356👍 6.313
      Seguint aquest raonament a Alemanya podrien fer un homenatge a Hitler, tu. Ell també va defensar el seu país durant la Gran Guerra.
      • EPS60.461 13 8👍 9.257
        No és comparable. Hitler a la Gran Guerra va tenir un paper secundari com tants altres soldats, res a veure amb l'èxit i reconeixement d'un capitost com en Petain.
  • Trumpista1003.988 2 524👍 4.279
    És que Pétain va ser un heroi de la 1a guerra mundial, que després es fes col.laboracionista i traïdor a França és un altre tema. Fins al 1940 Pétain va ser un heroi.
  • Barney1.284 1👍 2.236
    A les enquestes de les europees el front nacional ja va per davant d'ell...
      • __33103__78👍 72
        Totalment. Hauriem de començar a desmitificar el bàndol dels aliats. 

Llàstima que molts encara es creuen els contes de "defensar la democràcia" i "salvar el món" quan en realitat només va ser una baralla d'imperialistes per repartir-se el pastís.

Publicitat

Fòrums

• 9.192.263 missatges
  • 217.432 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat