Fòrum

Verges, empatisfada de nou de pintades feixistes...

EstatpropiUsuari sumador160.272 10 1👍 25.343

Verges es desperta plena de pintades feixistes per tercera vegada en sis mesos

L'ajuntament anuncia que es presentarà com a acusació particular en el cas perquè la investigació avanci

Redacció 07/11/2018 - 11.30Actualitzat 07/11/2018 - 11.34

Verges s'ha llevat amb aquestes pintades d'un grup feixista

Verges s'ha llevat amb aquestes pintades d'un grup feixista

La població de Verges, al Baix Empordà, torna a ser diana d'un grup espanyolista d'ultradreta, que aquesta matinada ha atacat tots els símbols independentistes que ha trobat. És la tercera vegada en mig any que es presenten al poble, amb les cares tapades, i arrenquen totes les estelades i fan desenes de pintades feixistes.

Aquesta vegada fins i tot han pintat les façanes de particulars. Ho han fet amb consignes com "Visca Espanya" i "Visca la Guàrdia Civil", i també amb insults barroers contra els presidents Torra i Puigdemont, a més de símbols nazis.

Els veïns tenen clar que són els mateixos que ja hi van anar aquest estiu i van amenaçar amb un ganivet dues persones.

La regidora de Joventut, Susanna Ribas, ha explicat a Catalunya Informació que estan farts que aquests individus actuïn amb tanta impunitat i ha anunciat que es presentaran com a acusació particular en el cas per intentar que la investigació avanci i se'n puguin derivar responsabilitats, perquè tenen molt clar quin és l'objectiu dels assaltants:

"És el tercer cop que passa. Quan van venir aquest estiu se'ls va dir per activa i per passiva: 'Esteu venint a un poble on el 80% del vot és independentista. No sé què hi veniu a fer, aquí. A provocar'. Per a mi és això, una provocació constant."

L'alcalde, Ignasi Sabater, tem que, des de Madrid, no es faci res per impedir aquest tipus d'accions de grups feixistes:

"Volen sembrar la por, volen que callem. I actuen desacomplexadament perquè l'estat espanyol mai veurà l'extrema dreta com un perill, sinó com una col·laboradora de la repressió."

Els veïns ja s'han organitzat i han quedat per aquesta mateixa tarda per netejar tot el que ha embrutat aques grup ultra.

A Palamós, mentrestant, han tornat a serrar el pal de l'estalada de la rotonda del Mas Gorgoll. Només feia quatre dies que havien reposat l'estelada.

Respostes

Configuració
  • galetacuqui452👍 410
    Quins desgraciats, però almenys han fet l'esvàstica bé.
  • cathalà22.395 11 58👍 5.317
    Actuen amb impunitat tot i que ja no estem sota el 155 i tenim govern de la Generalitat autonòmica.
  • rotllan10.040 4 214👍 8.590
    A Verges s'acarnissen més però deuen ser els mateixos que fan la ruta pels pobles. Jo estic per comprar una càmara IP per veure si enganxo els que venen al meu.
  • EPS60.461 13 8👍 9.257
    Quan passa una primera vegada res a dir, solidaritat total, quan ja passa repetidament la culpa és la gent dels llocs per no pendre mesures.

L'alcalde, Ignasi Sabater, tem que, des de Madrid, no es faci res per impedir aquest tipus d'accions de grups feixistes:
    Molt agut aquest senyor, es tot un Sherlock Holmes.

A Palamós, mentrestant, han tornat a serrar el pal de l'estalada de la rotonda del Mas Gorgoll. Només feia quatre dies que havien reposat l'estelada.

No es pot ser tan passarell, ho tenen merescut.
  • the_west_rulez14.645 3 134👍 13.624
    Els catalans fem coses.... nazis, Peter.
  • pont de ferro22👍 15
    Poca feina...
  • Piteru73
    Doncs a Girona el pont-passera que va de Fontajau a la Devesa apareix pintat cada mes amb "pintades feixistes" d'ideologia propera a l'EI, amb amenaces a "españolistes" i a partits polítics incloses, i l'ajuntament va repintant de tant en quan la paret i s'ha acabat, sense drames.
    El vandalisme i les bretolades no són patrimoni exclusiu de gent d'ideologia indepe radical, pel que sembla... cap novetat. I si els enganxen que els multin... a tots.
    Vist pel costat positiu, la pintada està quasi tota en català, cosa que demostra l'èxit de la immersió lingüística, i que tant català és el que escriu una cosa així com  "españolistes fora de Girona", o "Girona serà la tomba de no sé quantus...".

Pel que fa al "Puigdemont maricón" puc assegurar-vos que a totes les manis constitucionalistes que he anat amb les meves banderes catalana i l'espanyola (i perquè no sé on posar l'europea, que si no també en duria una), doncs el crit habitual és "Puigdemont a prisión", lo de "maricón" només ho he sentit un cop i al que ho va dir li varen treure el megàfon. Però com que també rima i fa més gràcia, suposo que l'artista grafiter no se n'ha pogut estar. 

Va, que no es queixin a Tractòria, que ara ja tenen grafitis com a la cosmopolita Tabàrnia. De fet, a tot arreu n'hi ha, de grafitis polítics, a Verges segur que també, però és clar, aquests no expressen el "pensament correcte" que el nacionalisme espera de tot català per ser considerat com a tal.
    • rotllan10.040 4 214👍 8.590
      Matupa ja et trobarem ja
    • Toni Montagutí34.916 7 18👍 21.977
      Quin discurs més ben lligat. Deus fer uns bons all-i-olis, tu.
    • pastor_de_bits10.148 9 211👍 1.941
      De quina cova has sortit, rata espanyolista?

Si odies catalunya, ben lliure ets d'anar a viure i gaudir del feixisme espanyol allà a l'altiplà, envoltat d'hidalgos "cosmopolites".
    • Defectible2.971 652

Fes-t'ho mirar, fatxa. La vista, o el cap. O potser el cor.
      • Piteru73
        Ep, que he dit que em sembla malament que es facin pintades, qualsevol tipus de pintades -m'agradin més o menys (i aquesta m'ha agradat)-, i repeteixo: si troben els responsables em semblarà molt bé que els multin o els ho facin netejar, com si troben els que fan pintades separatistes al pont de la Devesa, o al que va emplenar aquest pont no farà ni un any amb insults a la seva ex i el número de mòbil, etc. Però bé, si això em fa ser fatxa...
    • EPS60.461 13 8👍 9.257
      Que és Tractòria??
      Cuenca, Teruel, Àvila, Toledo, Salamanca, Cáceres, Badajoz, etc, etc... pots posar 45 de les 50 províncies d'Espanya, que dius estimar però que tan desprècies i desconeixes.

a la cosmopolita Tabàrnia.
      Si on hi ha majoria tabernària, excepte Pedralbes, són els llocs on hi ha més delinqüència i més baix nivell d'estudis. Deuen ser molt cosmopolites aquests atributs per a tu.
      Els districtes de la "vostra Tabàrnia" on viuen les classes mitges, els partits procatalans guanyen i els tabernaris sumeu pocs vots.

"Puigdemont a prisión", lo de "maricón"
      Doncs això de Puigdemong Maricón ho he sentit moltes vegades.
      • Piteru73
        Com us cou lo de Tabàrnia als separatistes...  Que si, que vale, que els que no tenim la sort d'haver ser il·luminats per la fe nacionalista som lo pitjor, delinqüents, ignorants, atrassats, bla bla bla (afegeix el tòpic d'hispanofòbia il·lustrada que vulguis). Doncs jo, que sóc nascut a Tractòria trio ser tabarnès, és una qüestió de honestedat intel·lectual; la bandera de Tabàrnia penja sempre del meu balcó, m'he fet el dni de Tabàrnia... Però tranquils, tot i que la Tractòria subsidiada viu a costa de la Tabàrnia productiva, a nosaltres si que ens agrada compartir amb els més desfavorits, sobretot si són tan espanyols com nosaltres (que no cal que us agradi ser-ho, només volem que tingueu ben clar que ho sou).

Va, ja paro de provocar: si no us agrada el nom de Tractòria, busque-ne un de millor, cap problema.
        • EPS60.461 13 8👍 9.257
          Com us cou lo de Tabàrnia als separatistes...

Separatista jo???     Em sembla que no saps gaire de que pié cojeo.

Jo personalment, estic encantat amb això de Tabarnia, per que reconeixeu que no sou catalans, cosa que trobo perfecte i respectable, per mi algú que ha hagi nascut a Espanya, si odia i rebutja tot lo espanyol, si no se sent com a seva la cultura espanyola, no el considero espanyol, i amb els catalans el mateix. S'ha acabat el discurs de yo soy catalán y español.

El que no m'agrada és que desprecieu el món rural... a Catalunya, parlant pejorativament del món rural quan actualment te millor qualitat de vida (com a mínim el que conec), quan Espanya és molt més rural que Catalunya fins el punt que hi ha províncies amb greus problemes de despoblació, que ningú en parla per cert.

si no us agrada el nom de Tractòria
          Diria que els catalans ja tenen nom pel seu país, es diu Catalunya.

Va, ja paro de provocar
          Que més voldries que poder-me provocar. No ofende quien quiere, sino quien puede.
        • Toni Montagutí34.916 7 18👍 21.977
          Com que no has estat il•luminat pel nacionalisme? Però si ets nacionalista espanyol. 
    • Segon Usuari759 2👍 707
      Mira, un altre d'aquells que diu que és tant català com jo. Ai que em descollono...
    • cathalà22.395 11 58👍 5.317
      Parlant de tractors convindria recordar que la majoria d'espanyols no integrats de Tabàrnia tenen orígens al món agrícola andalús on llauraven encara amb bous i molts vivien en coves...
  • __32806__74👍 199
    Són els seus costums espanyols i s'han de respectar.

Publicitat

Fòrums

• 9.192.262 missatges
  • 217.432 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat