Fòrum

Ha nascut la plataforma Som el 80%

AltairRC2.065 1 821👍 1.434
Ha nascut la plataforma Som el 80% per posar en valor que la majoria dels ciutadans de Catalunya mantenim grans consensos de país. Reclamem la llibertat immediata dels líders socials i polítics sobiranistes empresonats i l’arxivament d’una causa basada en unes acusacions sense fonament; la renúncia a les vies de l’excepcionalitat jurídica, penal i processal posant fi a la repressió política, i l’inici d’una negociació sincera, sense condicions ni renúncies, per a una solució política real.

La innocència catalana és infinita.

Respostes

Configuració
    • Matadegolla20👍 15
      I mira que és trist que tinguis raó
    • willybarna11.051 10 186👍 2.792

Barney escrigué:
      La propera plataforma ja serà "som el 100%" i defensarà l'status quo per no generar divisió.
      Perdona :

"som el 100%"="som un sol poble"
      "som el 80%"="som el 80% de la població"

Jo crec que el que pretenen es anar acostant-se lentament a la realitat del país, enlloc de fer-ho de manera brusca, atés que ells(els líders processistes) son conscients de que la estafa processista cada dia se la creu menys gent.

Ara bé, si han de reconeixer que s'han equivocat un milió de vegades, i ademés han de demanar perdó un milió de vegades, per tal de continuar remenat les cireres, no tingues cap mena de dubte de que ho faran.
  • Ius Novum2.436 3 744👍 4.542
    Festival!

Són els mestres de l'enredamenta continuada. Incríble veure com tants i tants idiotes encara hi piquen!
    • Rigel61.638 10 7👍 29.936
      Escolta-ho i entendràs de què va això:

https://gb.ivoox.com/en/les-motos-del-regim-vichy-audios-mp3_rf_29677269_1.html   
      minuts 2:30 al 8:43
    • Gorg32👍 41
      El tema és que els Comuns són el 7.5% a nivell electoral, per tant aquesta xifra del 80% és una mentida repetida com un mantra.
      • Defectible2.971 652
        El 80% refereix a les enquestes que sempre han mostrat que aquesta és la proporció de gent que creu que la millor solució per aquest conflicte és un referèndum pactat —independentment que això sigui possible o no.

Inclou, per tant, tots els Comuns, virtualment tot el PSC, i fins i tot la meitat pragmàtica de Cs. Només els més radicals —de l'unionisme sobretot, però també alguns de l'independentisme— no estarien d'acord amb aquesta afirmació.
        • Gorg32👍 41
          Si, però a la pràctica són enquestes d'un escenari impossible, ja que només una part (la catalana) vol aquest escenari, per tant és una via estèril sent el 50%, 80% o el 100% només apel·lant a una resolució política del conflicte sense més, és a dir una carta als Reis d'Orient, si no hi ha cap pressió cap a la banda espanyola i això no s'aconseguirà per aquesta via.
          • Defectible2.971 652
            És que això no es presenta com a solució al conflicte.

La idea és tenir, almenys, una entitat aglutinant aquesta quantitat de gent.

Per què? No ho sé. Però la idea de tenir-la no em desagrada.
            • Gorg32👍 41
              Tots sabem que això serà l'enèssima plataforma inoperant i que no servirà per a res, més enllà de convocar una gran manifestació transversal el dia de les comdemnes i que després cadascú la llegirà per el seu propi interès i tots cap a casa.

En fi, suposo que a manca de cap proposta real per encarar l'actual situació política, tirem de plataformes i velles idees que sabem de sobres que no serviran per a res, si l'altra part no està ni disposada a donar-nos categoria d'interlocutor, però ei! qui passa any empeny.
  • Corinna282👍 300
    La meva mare és votant del PSOE i diu que veu inevitable un referèndum pactat amb Pedro S per Catalunya. Jo naturalment no ho veig factible ni en mil anys. Com ho veieu?
    • Defectible2.971 652

Ensenya-li això de la vice:

La vicepresidenta del Gobierno asegura que no cree que una reforma de la Constitución llegue a incluir nunca el derecho a la autodeterminación

I té raó, perquè per una reforma de la Constitució a aquest nivell farien falta 2/3s o 3/5s de la cambra —que ni hi són ni hi seran mai— a més de referendar-ho popularment, a més de noves corts constituents, i no sé què més.

Hi ha qui diu que hi ha altres fórmules, però és sortir-se d'estudi.

• Corinna282👍 300
        No sé quin jurista recordo que va dir que no cal reformar la constitució per deixar-nos fer un referèndum, crec que era el Perezroyo. Encara que no calgués reformar la consti, no veig el PSOE avenint-s'hi de cap manera, és que per mi crec que seria un suïcidi i fins i tot podria causar una guerra civil o quelcom semblant. Però és que ella ho veu claríssim, diu que sota la superfície les coses s'estan movent en aquesta direcció. Com ho veus?
        • Defectible2.971 652
          Sí, hi ha qui explica que es poden trobar uns loopholes per fer-lo, però ja saps què passaria, que impugnarien al TC, etc, i al final res. L'Estatut va tardar 4 anys a deliberar-se allà, 4 anys que has perdut.

En qualsevol cas, d'aquí un any ho sabrà, quan s'acabi el govern del Sánchez i unes noves eleccions el facin pactar amb Ciudadanos.

fins i tot podria causar una guerra civil o quelcom semblant

Que es vagi preparant ta mare doncs, perquè els altres no van de broma.
  • Trumpista1003.988 2 524👍 4.279
    Fua, que fort tete, som el 80%... som inparaplas i tal i el món ans mira i bla bla bla...

Mentrestant... la independència per quan? D’aquí a 300 anys? 400? Quan hi hagi l’anhelada “mediació internacional”...?
      • saberut968 3👍 1.978
        Parlo del que podriem anomenar suport participatiu. Al missatge que he enllaçat en començar ho explico: el Mur, (i d'altres règims), va caure perquè un sector de la societat empenyia per fer-lo caure però NO HI HAVIA cap sector social que empenyés en sentit contrari per defensar-lo.
        Que no hi havia comunistes orgullosos a la RDA? No. A l'hora de la veritat, no n'hi havia, exactament el mateix que passa aquí: ells tenen tan pocs participants a les seves manis perquè el règim espanyistanès no se'l creuen ni ells mateixos.
        Crec que no costa gaire d'entendre: un grup molt nombrós de detractors empenyen per tirar a terra el Mur, però no es troben davant un grup significatiu de partidaris que empenyin per recolzar-lo.

A més... quan Espanyistan ja ens ha dit que el que votem no importa, els "nostres" ens han dit que el que votem no importa, i el món ens està dient que el que votem no importa... quin sentit té parlar de "votants"?

Anem de pet a una revolució, i a les revolucions es compten participants.
        • Unitat i Orgull8.650 10 251👍 4.683
          Mira, del que tu dius hi han dos problemes:

1- Ells són pocs partitipants perquè no veuen i problema real, i perquè saben que quan el problema real hi sigui tenen exèrcit, polícies i jutges que els hi faran tota la feina sense ells moure un dit.

2- I el problema més important, quants "independentistes" estan disposats a fer la revolució al carrer i enfrontar-se a l´exèrcit espanyol, les seves polícies i els jutges? Però si hem d´anar en contra dels de la Jusapol i som 10.000 dels 2 milions...
          • saberut968 3👍 1.978
            Sobre el punt 1) TOTES les revolucions es fan contra jutges, exèrcits, policies, etc, perquè, precisament, aquests jutges, exèrcits, policies, etc OPRIMEIXEN el poble. Suposo que no ho dius com a excusa, però el que dic és obvi.
            Ells no surten "a les bones" perquè el seu règim no se'l creuen ni ells. Creus que "a les dolentes" sortiran? Quants?
            Visc a plena Barragona, i ja vaig publicar l'altre dia que al meu col·legi el vot 155 el 21D = 77%
            Si s'ho creiessin, Barragona ja estaria muntada i hi haurien controls de tabernaris a Collblanc, per passar de Barcelona a Hospi, i als ponts del Besòs hi haurien de fa anys uns quants Checkpoint Charlie.
            Si es creuen el que diuen i el que voten... on són?
            Nosaltres fem manis de rècord i farem una revolució de rècord perquè estem carregats de raons i d'il·lusió. En canvi, tots ells SABEN que per sortir al carrer a Catalunya amb una estanquera has de ser molt idiota i molt malparit; per això no ho fan. Nosaltres estem orgullosos del que fem i del que volem. ELLS, NO.
            No hi haurà cap contrarevolució.

Sobre el punt 2) Si vas veure què vam fer el Primer d'Octubre, no pots dubtar del poble català. La prova és la quantitat de merda que van empassar els "nostres" i la quantitat de merda que pretenen fer-nos empassar per tal d'ATURAR-NOS. Fins ara ho han aconseguit, però la tensió s'acumula i cada dia som més els indepes i cada dia estem més decidits. No serem deu mil.
              Jo estic sempre al carrer, i sempre veig la mateixa gent, si tu creus que el poble català sortirà al carrer en massa a fer la revolució i a enfrontar-se a l´exèrcit espanyol i les seves polícies un dia, un altre, un altre, un altre i deixarà els treballs i tot, doncs felicitats, quan arribi el moment jo hi seré, però crec que aquest moment no arribarà mai coneixent l´independentisme mig. 

Una cosa és l´1-O, que no deixa de ser un dia concret i on la gent pensava que era aquell dia i prou, que després arribaria l´independència, una altra cosa ben diferent és fer una revolució al carrer durant X temps.

I no em parlis de barragonas i tonteries, que visc al Baix Llobregat jo, a veure si et penses que sóc de Vic 

• saberut968 3👍 1.978
                Jo el que crec és que la data més important a la Història de les Ciències Polítiques d'ençà de la caiguda del Mur va ser, precisament, el Primer d'Octubre. En aquests 30 anys han passat molts fets històrics, pero de significatiu per a l'estudi de la Política, potser només el 1dO.
                I ho va ser perquè van passar moltes coses impensables, la més significativa d'elles, aquesta: molts diuen que un poble amb una renda per càpita alta no farà cap revolució. Llavors, què va passar el Primer d'Octubre? Explica-m'ho, si us plau.
                Era impensable que a un país occidental l'estat atonyinés a gent que només volia votar, i era impensable que gent amb una renda per càpita com la nostra es deixés atonyinar defensant el seu dret a fer-ho. Però...
                Tu creus que la revolució és impensable. Jo et dic que ja ho veurem quan arribi el moment, que arribarà.

PD. Un usuari que es fa dir saberut, hauria d'estar fent a aquesta conversa el paper que fas tu, i un usuari que es fa dir Unitat i Orgull, hauria d`estar fent el paper que faig jo. Trobo que un dels dos es va equivocar triant el nick.
        • Sr. Tomate21
          Sortiran al carrer si hi ha "perill real" d'independència. Mentrestant fan la seva vida.

https://www.youtube.com/watch?v=uVbD7VYUKVM
      • FollUsuari sumador77.446 12 3👍 40.166
        El problema és que aquesta és la pitjor manera de comptar-ho perquè molta gent vota per afinitats partidistes. Tu podries votar sí en un referèndum però en unes eleccions el teu partit favorit ser CSQEP.

També hi hauria diferent abstenció, potser vots en blanc... És molt diferent una pregunta de SÍ o NO que unes eleccions.
          Totalment d´acord.

Per aixpò et dic que la cosa estaria bastant empatada.

47´5% vots indepes, 43% unionistes i els de CSQEP que més o menys anirien 2/3al NO i 1/3 al SI, al final una victòria ajustada del SI o del NO.

El problema que tenim que hi ha un grup de gent dins la inmigració espanyola que els donem permís per votar en un referèndum d´independència que odien Catalunya i aquests són els que fan ajustar el resultat.
  • illot1.513 3 987👍 1.402
    Quan he vist la foto del seus impulsors, i d'entre ells en Mas-Colell, he copçat la magnitud de la broma tragèdia.
  • Segon Usuari759 2👍 707
    80%???no deuen voler dir que són 80 i punt?
    Som un 80% els catalans del total de la poblacio de Catalunya ?

- Podria ser bon lema, pero jo crec que entre colons, més a-catalans, els catalans debem ser, potser, un 65% o un 70% del total de la població.

El problema real és voler delgar-ho tot en la classe política. Evidentment, colectivament com a poble, els catalans no crec que a mig termini tinguem solució. D'ací a 30 anys Deu dira.
    Com el lema "som un sol poble" ja només enganya als més taradets, ara ens volen fer empassar el fals lema de "som el 80%", ja ho he dit abans, a Catalunya, a part dels colons castellans, tenim molts a-catalans, els catalans debem ser al voltant dels 2/3 de la població.
  • cathalà22.395 11 58👍 5.317

Però com collons es poden creure tant les seves pròpies mentides 
  • oprimit18.338 14 86👍 8.141
    Ja comença amb ser massa insultant tot plegat. Jo els hi aniria a rebentar els actes, a embrutar i fer-los escarnis a les seus.
  • Ultrança7.733 5 276👍 982
    M  E  S  T  R  Í  V  O  L  A
    E
    S
    T
    R
    Í
    V
    O
    L
    A
  • EstatpropiUsuari sumador160.272 10 1👍 25.343

Fascinant.
  • TywyllUsuari sumador41.786 11 13👍 5.431
    Això no és res, jo crearé la plataforma definitiva, la del "Som el 100%". Jugada mestríssima. Els qui volem aturar el conflicte i el mal rotllu som el 100% de la societat catalana i la nostra plataforma vol aturar tot allò que propicia el conflicte. Que no es trenqui la convivència catalana i no perillin mai més les institucions catalanes efectives.   Jugada mestríssima, així sí que sí, essent el 100% ho tenim a tocar.  I Europa ens mira. 

• Indecomuner3.839 2 532👍 3.867
    No és una capelleta més, és estratègia Òmnium-Junqueras-Tardà per alimentar el projecte actual de la direcció d'ERC. 

Públicament no es pot dir. És guerra soterrada entre Junqueras i Puigdemont. Entre eixamplar la base per fer tripartit i un govern a l'exili sostingut per la Crida, el Consell i l'eRepública.  
    • Gorg32👍 41
      Estaria bé que arribés el dia que sortís a la llum quin percentatge de militants d'ERC treballen a Omnium, perquè així deixarien d'intentar vendre la moto, de ser una organització nopolititzada i amb agenda pròpia.

• Defectible2.971 652
    Anava a signar, però per què redimonis m'obliguen a donar el meu telèfon?

Això sí que no m'agrada
  • llevantdemallorca18.279 13 87👍 3.884
    Sí que hem apujat el llistó! 

D'aquí poc serem el 99 i Mossèn Junqueras ens farà saber la seva Ars Magna per convertir infidels espanyolistes. 
  • Caco Moran1.173 10👍 314
    Ni de conya això del 80%.Jo crec que més o menys un 40% de "catalans" està encantat amb els empresonaments i tota la resta de càstigs.

Publicitat

Fòrums

• 9.192.263 missatges
  • 217.432 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat