Publicitat

Fòrum

Jutgen un jove de 24 anys per haver tingut relacions sexuals consentides amb una noia de 15

Defectible4.014 524👍 1

Jutgen un jove de 24 anys per haver tingut relacions sexuals consentides amb una noia de 15

L’Audiència de Barcelona jutja aquest dimecres un home per haver tingut relacions sexuals amb una noia menor de 16 anys. Això tot i que ella diu que van ser dues relacions consentides. Ell en tenia 24 i ella, 15. La Fiscalia en demana 18 anys de presó per dos delictes d’abusos.

Segons el relat del fiscal, es van conèixer fa dos anys i van començar una relació. Al cap d’un temps, ell va demanar permís als pares de la noia per tenir-hi relacions, però ells li van dir que no, i fins i tot van canviar de barri per trencar el contacte entre tots dos. El noi era nou anys més gran. Se’n van anar a viure gairebé a l’altra punta de Barcelona, però la parella es va continuar veient, i, en dues ocasions, l’any passat van acabar tenint relacions.

El fiscal especifica que la noia sempre ha dit que hi estava d’acord i que van fer servir preservatiu, però és un consentiment que legalment no és vàlid. El catedràtic de dret penal de la UOC, Josep Maria Tamarit, aclareix a RAC1 que els menors de 16 no tenen capacitat de decidir.

No pot prestar consentiment vàlidament en l’àmbit sexual, perquè per sota d’aquesta edat [16 anys] poden estar exposades a pressions per un adult

Josep Maria Tamarit catedràtic de dret penal de la UOC

Si el presumpte abusador i la presumpta víctima tenen edats o nivells de maduresa propers, però, el jutge pot considerar que no hi ha delicte encara que un no arribi als 16 anys.

Respostes

Configuració
  • Defectible4.014 524👍 1
    Anava a dir a la garjola, però tenint en compte que un jutjat en va absoldre un de 18 per tenir-ne amb una de 12 i amb discapacitat mental l'any passat, ja no em faré il·lusions.
    • Gesta_Comitum26.465 14 42👍 1.242
      A veure és un país on t'en pots anar a presó 15 anys per penjar una pancarta.
    • Defectible4.014 524👍 1
      Tècnicament, estan acusats de més o menys el mateix. Com que ella no té edat de consentiment i ell és un adult amb molta diferència, l'acusació és d'agressió sexual.

A partir d'aquí, 9 anys és per agressió sexual amb penetració (el màxim sense presència de violència, que és el que fa que es dobli la pena per constituir delicte de violació —que és el que l'acusació particular i la fiscalia demanava pel cas dels violadors aquells).

Com que parlen de dues vegades, se l'acusa de 2 delictes d'agressió sexual, per tant 18 anys.
    • Sternbert374 2👍 451
      Coses d'un règim tirànic i ultraconservador dirigit per psicòpates i amb lleis fetes per a saciar la set de sang.
  • erianocar2.808 1 676👍 1.783
    Van preguntar als pares si podien cardar?

I segurament la paia ho va explicar als pares, i aquests van denunciar.

La notícia hauria d'explicar qui va denunciar i com ho va saber. Quin aficionat el periodista que ha escrit la notícia.

Dit això, em sembla totalment absurd i injust que el tanquin a la presó. 

I afegeixo que si els papers estiguessin invertits, ella no aniria a la presó.

Puta societat i la seva obsessió amb el sexe.
  • paleta4.097 3 512👍 5.129
    S'ha de ser molt malparit per denunciar això, i encara més per condemnar-ho. Aquesta societat cada dia fa més fàstig.
  • rotllan10.415 4 204👍 9.256
    Aixís aprendreu a xinar fora del matrimoni
    • Defectible4.014 524👍 1

Em crida l'atenció com tants dieu que "el noi no té gaires llums".

Podries desenvolupar què vols dir, amb això? Que és ruc per arriscar-se a aquesta acusació?

Perquè jo ho interpreto totalment al revés. Aquest nano sap perfectament el que es fa, anant darrere d'una noia que ni ha acabat la ESO.

hi ha d'haver matisos i graus

Hi són. N'hi ha moltíssims.

Això només és el que demana la fiscalia. La fiscalia sempre ha de demanar el que s'ajusta a la llei.

el que no pots dir és que a partir dels 16 anys tot és super legal i dels 15,99 en avall 40.000 anys de presó.

Les proximitats d'aquesta mena acostumen a ser tinguda en compte pels jutges, acostumen a ser importants atenuants.

Però sí, la llei funciona així. Un cèntim més o menys, i estàs en diferents categories fiscals.

• llevantdemallorca18.436 13 87👍 4.030
      És igual, per a ella (vull pensar que na defecta és dona, tot i que hi ha homes molt mermat),perquè si en tens 30 i no firmes un contracte també és abús. Abús d'ell a ella, és clar, perquè les dones per al feminisme són éssers que no poden actuar per si mateixes i necessiten protecció eterna. 
  • Defectible4.014 524👍 1
    Judici vist per sentència.

Ell ha negat que tinguessin relacions sexuals; ella no, ella diu que sí que en van tenir.

Sí que l'estima, sí.
      • Defectible4.014 524👍 1
        Vols dir?

☐ Risc de presó
        ☒ Follar-se la nena
        • Turanga_Leela29.335 6 33👍 7.480
          I a l'igual que la noia de 15 anys, va decidir pensar amb els genitals. Quina sorpresa un altre cop.

Si realment penses que és un abús com estipula la llei, no sé per què dius 'follar-se'.
          • Defectible4.014 524👍 1
            No sé fins a quin punt ets conscient com estàs excusant el grooming.

Als adults se'ls exigeix més, d'acord amb la llei.

Si realment penses que és un abús com estipula la llei, no sé per què dius 'follar-se'.

No entenc què vols dir aquí.

Això és el que diu la llei espanyola, per desgràcia. Només és violació si hi ha violència.

Quan un adult "es folla" un nen o nena de 10 anys, i d'acord amb la llei espanyola, no l'està violant. Està "agredint-lo sexualment amb penetració".
              Una persona de 15 anys NO ÉS UN NEN! 
              • Defectible4.014 524👍 1
                Sí, sí que ho és.
                • UsuariV10.735 4 197👍 6.336
                  Sí, ara adaptarem el llenguatge a les teues paranoies.

• Defectible4.014 524👍 1
                    El Grooming consisteix en una sèrie d'actituds i actuacions enganyoses dutes a terme per part d’un adult per tal d'obtenir la confiança d’un menor d'edat i obtenir-ne favors sexuals. [...] Alguns investigadors inclouen també les accions no enganyoses.
                    Pel tema que ens ocupa, una persona de 15 anys és un nen. (Ja que que Turanga_Leela deia, és que el grooming no aplica a algú de 15 anys —sinó que, suposo, només als prepúbers, segons aquest usuari?)

Jo tinc un nebot d'aquesta edat que fa 1.90 i tot just està començant a tenir alguns comportaments adults. Per la major part, és encara un nen. Rebre la influència d'una dona de 25 que anés a per ell sexualment li destrossaria no només el desenvolupament psicosexual, sinó la concepció del món que tot just està començant a comprendre.
                    • UsuariV10.735 4 197👍 6.336
                      Pobret!

• Faraday1.083 1👍 713

Defectible escrigué:
                      Jo tinc un nebot d'aquesta edat que fa 1.90 i tot just està començant a tenir alguns comportaments adults. Per la major part, és encara un nen. Rebre la influència d'una dona de 25 que anés a per ell sexualment li destrossaria no només el desenvolupament psicosexual, sinó la concepció del món que tot just està començant a comprendre.

Au va, no fotem! Si això passés el teu nebot molt possiblement estaria encantat de fotre-li un clau. El desenvolupament psicosocial no ho sé però el nap si que se'l destrossaria.
                    • Defectible4.014 524👍 1
                      Amb algú de fins a 17 o 18 anys, potser sí.

Amb algú que ja va a la universitat o treballa de fa anys, o amb algú en té fins a 40, no.
                    • Faraday1.083 1👍 713
                      Pqc?
                      Em dius seriosament que el teu nebot no es voldria follar a una universitaria guapa? El deus conèixer poc al teu nebot. Jo a la seva edat ja somiava amb tirar-me a la Pffeifer, la Schiffer, la Crawford, ... i com jo milers o milions d'adolescents. I no deuen existir les nenes adolescents que es volen follar al Ryan Gosling de torn, que gairebé podria ser el seu pare. Per tu sembla que tots aquets casos són com el conte de la caputxeta on un llop molt molt dolent es peta a la nena inocent, casta i pura. I em fa l'efecte que tot això és molt més simple i no fa falta revestir-ho amb groomings i flopings i xorrings i tants anglicismes. Aquesta noia devia quedar enconyada amb el nen de la moto del barri, el dolentot de torn que per ella deu estar bonissim i ell tres quarts del mateix amb ella. L'un per l'altre i a follar-se que són dos dies. 
                    • Defectible4.014 524👍 1

l deus conèixer poc al teu nebot. Jo a la seva edat...

"Jo, jo, jo..."

I després em dieu que jo projecto... Quan fins ara els únics que han parlat d'experiències personals en aquest fil, heu estat tots els que em dieu que qui projecto sóc jo —que de la meva experiència personal en aquest àmbit de la vida, no he dit res en cap moment.

El meu nebot el conec perfectament, com comprendràs. Li van noies darrere de fa dos o tres anys i no s'empana una merda. Només vol jugar al Fortnite i al Pokemon Go. Es farà les palles que es faci, però d'aquí a dir que es deixaria enredar per algú 9 anys més gran que ell hi va un bon tros.

Aquesta noia devia quedar enconyada amb el nen de la moto del barri, el dolentot de torn que per ella deu estar bonissim i ell tres quarts del mateix amb ella.

Si et vols escoltar l'entrevista que he posat al final del fil, veuràs que es coneixien de força abans, que anaven a la mateixa coral o algo així.

Ell és probablement un freak que es devia sentir inferior amb la gent de la seva edat i va pentinar a la nena de ben petita ja perquè s'enamorés d'ell.

Però bé, vatros sabreu el que us feu si això us sembla bé. Jo és que tinc el convenciment que opinarieu ben diferent de ser el pare o la mare de la noia.

Nen és de 12 cap a baix.
                  • Defectible4.014 524👍 1
                    Que sí. Però el grooming no es refereix exclusivament a nens, sinó a menors en general.

Una persona de 15 anys està en el ventall entre la infantesa i l'edat adulta. Pots dir-li noi, però noi també li pots dir al noi al "jove" o "nano" de 24 anys de la notícia. I també pots dir-li nen, i no estaràs dient res estrany.
                      Clar que sí, guapi, i llavors també li podem dir grooming al fet de voler enllitar-se amb un de 24, posats a dir collonades.
                    • Defectible4.014 524👍 1
                      No, perquè el grooming es refereix específicament a l'explotació de l'experiència i mitjans que es tenen com a adult per obtenir gratificació sexual d'algú menor d'edat que no té accés a aquestes coses.

Tenir cotxe, diners, maduresa... Un adult pot fer servir tot això per seduir a menors d'edat. Les víctimes de grooming a internet són el 99% entre 13 i 17 anys, sobretot entre 13 i 14.

La noia d'aquesta situació va començar a intimar amb el nano de 23, als 14 anys —i ja es coneixien d'abans, sembla: era de l'entorn, d'una coral on anaven junts.

Però bé, si tu vols limitar el grooming als pubescents i prepubescents (ignorant, de nou, que les edats en això són diferents segons la persona), doncs endavant. Tan bon punt algú hagin passat la pubertat, els adults ja poden anar a per ells. I si l'han passat als 13 com fan tantes noies, doncs perfecte. Visca.
                      No, clar, però com se li pot dir nen a un adolescent de 15 anys i si vols també a una persona adulta de 24, com també li pots dir noi, o el que et surti dels collons, doncs anem a estirar l'aplicació del grooming. Total...
                    • Defectible4.014 524👍 1
                      Ets tu qui ha afirmat primerament que algú de 15 anys no és un nen —amb l'objectiu de separar-lo del grooming (potser pensaves que el grooming només es refereix a nens petits?).

Jo t'ho he rebatut dient que sí, que és un nen —perquè sí, algú de 15 anys pot continuar tenint molt més de nen, que d'adult.

(A més que jo només havia mencionat la paraula nen per referir-me que, llei espanyola en mà, els nens que són violats no ho són si no hi ha hagut violència, sinó que han estat "agredits sexualment amb penetració".)
                      No, ets tu qui ha usat des de l'inici aquesta paraula per referir-se erròniament a un adolescent de 15 anys.

Les teves projeccions de listillo cansen ja. Quan no és l'edat de consentiment legal, és la collonada de la projecció amb el grooming i quan no, el vocabulari a conveniència. 
                    • Defectible4.014 524👍 1
                      Ara que ho dius, sí, he dit "follar-se la nena". Tens raó. Tot i que m'hi referia casualment. En qualsevol cas, em disculpo.

Dit això, m'agradaria veure't amb un o una freak de vint-i-pocs sortint amb el teu nen o nena de 14, a qui ja segurament ja ha estat seduint des d'abans.

La doble moral s'us acabaria ràpid.
                      Mira que ets boques, jo amb 15 avançats vaig sortir uns mesos amb un paio de 21, per probar, i no tinc cap trauma, tot lo contrari. Quan em vaig avorrir d'ell, el vaig deixar.

No va haver-hi grooming ni les pallassades que esmentes, simple i llanament, hormones i curiositat.

Tens un complexe de superioritat que al final es tradueix tristament en paternalisme barat. Això sumat a les ganes que tens de cridar l'atenció, ets un usuari particularment patètic que només busca autodonar-se la raó constantment.
                    • Defectible4.014 524👍 1
                      I jo que me n'alegro, però la teva experiència personal no pot servir per dir que altres coses semblants (tot i que clarament pitjors) estan bé.

Això que tu fas és com si jo digués "a mi em van fer bullying, però m'ho vaig prendre amb humor, i per tant no s'han de protegir els nens als que fan bullying". —Que, per cert, és una opinió ben estesa.
                      No, el que fas tu és fer servir l'experiéncia d'un altre i volcar-hi les teves projeccions paternalistes per ves-te'n tu a saber quines raons personals que no l'importen a ningú. I a partir d'aquí generalitzes sobre el que li passa a un 'nen' de 15 anys quan s'enllita amb una persona 9 anys més gran.
                    • Defectible4.014 524👍 1
                      El que jo faig està alineat amb el que diuen els sexòlegs. I ho diuen perquè saben lo complex que és.

El que tu fas és dir "com que jo era llesta, tothom ha de ser com jo". I això que és projecció.
                      Complexe de superioritat i una obsessió malaltissa per deixar evidència de què tens raó perquè el que tu dius està auposadament alineat amb el que diuen els experts en la matèria de llegir i entendre el que surt dels collons per acabar sempre treient les mateixes conclusions: 'qui no em dóna la raó té mentalitat de violador, perquè jo tinc raó; dic el que diuen les lleis i els experts, no puc estar equivocat'.

Surt de casa.
                    • Defectible4.014 524👍 1
                      Clar, perquè en lloc del que diuen els experts (com els que he publicat una entrevista al final d'aquest fil), m'escoltaré el que diuen una colla de friquis, entre ells declarats masclistes, misògins i homòfobs, a una web residual d'internet.

Clar, clar.
                      No, és millor anar d'expert per la universitat d'Internet per alimentar el teu feble ego.
                    • Defectible4.014 524👍 1
                      La veritat és que les opinions m'han deixat estupefacte.

M'esperava als quatre freaks de sempre, que per alguna cosa són misògins i culpen sempre a la víctima, però no aquesta justificació generalitzada de que gent que pot tenir un doctorat ficant-se al llit amb qui no ha acabat ni 3r d'ESO està de meravella.

En fi. Jo és que crec seriosament que opinarieu molt diferent de tocar-vos a vosaltres, però bé, estaré malament del cap.
                      No sé si estàs o no bé del cap, això que t'ho miri un professional.

El que es pot inferir és que t'avorreixes molt i potser hauries de fer les proves per entrar a la carrera de Criminologia si tantes ganes tens de saber i de quedar com el que més sap.
                    • EstatpropiUsuari sumador161.354 11 1👍 25.843
                      Tens molta paciència, massa.
                      Deformació professional.
                • botifarradepagès5.685 3 376👍 5.108
                  Fa quatre mesos i escaig era un nen i no ho sabia... 
  • AltairRC2.152 1 807👍 1.533
    Recordo als 18 anys que un sortia amb una de 15 i ja li deiem infanticida. Amb 24 ja és aberrant. Si li demanen 18 anys li'n posaran 4 i als 2 anys lliure. Esperem que escarmentat.
  • Hanzel und Gretyl5.302 10 403👍 1.837
    Si es denuciés el que passa al backstage de la majoria de grups del rollo migfamosets en menors de 16 seria com a mínim divertit sobretot d'haver fet segur proclames a la lluita feminista i tal.  Tot consentit i tot el que vulgues. 

El tio un borinot per jugar en foc per molt pillat que estigués. Els pares de la xiqueta que hauran segut qui han denunciat uns sobreprotectors venjatius per haver tocat l'honor de la seua filla. La xiqueta una burra per parlar quan ella és qui havia buscat les relacions també.

I el subhumá d'en Defectible ja pot vindre a dir-me pederasta si s'avorreix. 

• Defectible4.014 524👍 1
      De fet, això que expliques és exactament el que va fer caure a Kevin Spacey.

Entenc, per tant, que consideres EEUU un país feminista

I el subhumá d'en Defectible ja pot vindre a dir-me pederasta si s'avorreix.

Abans subhumà que pederasta.
      • Xicoira3.786 2 545👍 3.119
        La pederastia / pedofília és envers prepubescents, no envers nenes de 16 anys.
        • Defectible4.014 524👍 1
          Sí i no.

A un adult amb conductes hebèfiles també en diem pederasta com a genèric de corruptor sexual de menors, no?
            Doncs cal emprar els mots correctes, el que no pot ser és que per correcció política ens inventem nous mots, però a l'hora de descriure una patologia no ho fem.
            • Defectible4.014 524👍 1
              Com en dius doncs, tu, d'una persona de 30 anys que s'excita amb nois i noies pubescents i els va darrere?

Perquè jo en dic pederasta.
                En dic pervertit. Ara no recordo bé la diferència entre pederàstia i pedofília, però crec que es basa en el fet que els pederastes han tingut relacions sexuals o han abusat de nens. 

Per cert, penses que els pedòfils són malalts mentals? Com a tals, no tenen "dret" a un menor grau de culpabilitat, per exemple? On és el límit on això no es pot aplicar, i per què? Per moralitat cristiana/occidental?

PS: Entenc que hi ha un agravant pel fet que siguin delictes contra menors, no cal que ho expliquis tampoc, ni vull justificar res.

Perquè molts cops es demana la pena de mort pels pedòfils, i pels assassins es considera. Saps com es diu, això? Deshumanització.
                • Defectible4.014 524👍 1
                  Pedofília és la condició, sí. I està considerat trastorn mental —perquè trastorna la vida tant de qui el pateix, com de qui ho pateix per proximitat o com a víctima.

Pederasta és qui s'ha entregat a aquests instints i s'ha relacionat sexualment amb menors, sigui directament, o incitant-los a qualsevol mena de comportament o pràctica de naturalesa sexual adulta —com ara fer-los posar nuus per fer-los fotos.

Segons la Viquipèdia, la pederàstia és:
                  una relació eròtica homosexual entre un adolescent i un home adult. La paraula pederàstia deriva del grec paiderastia ("l'amor dels nens"),[1] una paraula composta derivada de παῖς (pais) "nen, noi" i ἐραστής (erastés) "amant".

Tradicionalment, pederàstia es referia a nois de fins a 17 anys, de fet.

Popularment, es diu pederasta només a qui va a per nens i nenes prepúbers.

És cert que dir pederasta a algú que es permet actuar sobre els seus desitjos hebèfils o efebòfils és estirar una mica el xiclet, però a falta d'un terme millor, és el que hi ha.

Pervertit és totalment imprecís per referir-se a qui fa això, ja que no fa cap referència a l'edat.

Perquè molts cops es demana la pena de mort pels pedòfils, i pels assassins es considera inhumà. Saps com es diu, això? Deshumanització. 

No ho he dit mai jo, això. Ni ho diré mai.

Ara: Els que ho diuen són, normalment, els mateixos que justifiquen en aquest fil que d'adults haurien de poder allitar-se amb nois i noies de 14 anys.

Quan els convé la gent és madura i quan no els convé no. Les dones són mentalment immadures, unes manipuladores i mentideres patològiques, menys quan tenen 14 anys, que llavors són prou madures pel sexe amb gent que és madura sexualment fa 10 vegades més de temps que no elles. Els nois són uns crios que no saben res de la vida, menys quan es tracta de ficar-s'hi al llit, que llavors són tot puresa i joia.
                    Jo no defenso res i alhora si existeix un terme més modern i actualitzat, s'ha d'emprar.

Tradicionalment es creien moltes coses i es deien moltes coses que no. Com tradicionalment a molts llocs era ben vist que es fes això.

Es el cas de no ficar-ho tot al mateix sac, perquè no és el mateix un noi de 18 que tingui relacions amb una de 15 perquè s'han enamorat, o un de 40 que va a tailàndia a cardar amb nenes prostitutes de 13 anys.

Tot i que per la llei siguin bàsicament iguals.

• Foguera Catalana4.676 4 457👍 4.012

Edat de consentiment a Europa:
    14 Blau clar
    15 Blau mitjà
    16 Blau fosc
    17 Merda d'oca
    18 Verd

A mitja Europa estaria en llibertat i a l'altre mitja estarà a la presó

• Defectible4.014 524👍 1
    Quan alguns descobreixin que l'home és immigrant i ella autòctona:

• Faraday1.083 1👍 713
    Una noia de 16 anys pot consentir i una de 15 no. Si això passés amb una de 18 i un de 27 ningú diria ni mu. El que passa és que el noi era el fill del Diable i ella una pobra nena enganyada i utilitzada per un pocavergonya. Divuit anys de condemna? Llàstima que no tinguem pena de mort, oi? 

• Defectible4.014 524👍 1
      Una noia de 16 anys pot consentir i una de 15 no.

Correcte.

Una persona de 17 anys i 11 mesos no pot conduir un cotxe, i al cap d'un mes sí.

Un 10 per tu.

Si això passés amb una de 18 i un de 27 ningú diria ni mu.

Correcte també.

Una persona de 18 anys és major d'edat.

Dos excel·lents!
      • Faraday1.083 1👍 713

Defectible escrigué:

Correcte també.

Una persona de 18 anys és major d'edat.

Dos excel·lents!

Sorprenent que diguis això quan en un altre missatge has parat atenció a la diferència d'edat. 9 anys de diferència, uau!!

PD: No necessito les teves notes, gràcies.
        • Defectible4.014 524👍 1
          Sorprenent que diguis això quan en un altre missatge has parat atenció a la diferència d'edat. 9 anys de diferència, uau!!

Això és perquè, segons la llei, la proximitat en maduresa i condicions pot excusar el fet de no arribar a l'edat de consentiment.

Per exemple, algú de 18 amb algú de 15, doncs segurament no passaria res. Algú de 24 amb algú de 15, emperò, serà molt més difícil de justificar.

Ara has baixat la nota 
    • Defectible4.014 524👍 1
      Doncs que de vegades, és el menor, qui s'enamora més fort.

Ah, sens dubte.

És que els adults de diferència notable tenen les eines idònies (diners, maduresa) perquè un menor s'enamori d'ells.

És per això que és als adults als que se'ls exigeix responsabilitat en aquests casos, i no al menor.

El nano que es va lligar el teu amic necessitava protecció, i no pas sexe. A mi si un crio o cria de 16 anys em ve darrere amb jo 30 anys, el primer que em passa pel cap és que aquesta persona necessita ajuda psicològica. No miro cap a una altra banda per ficar-m'hi al llit.

Entenc que no puc dir res per no conèixer el context als 70, però vist amb perspectiva, el teu amic no ho va fer gens bé. Tu mateix ho vas notar, vaja.

I que hi ha pares que pequen d'hiperprotectors davant d'una passió que només podran doblegar amb amenaces i judicis. 

Una passió que pot estar perfectament provocada per l'adult en qüestió.

O ara justificarem el grooming?

• erianocar2.808 1 676👍 1.783
        El grooming no té res a veure amb el cas que ha explicat en Toni.

I a més, estic segur que ho saps.
      • Toni Montagutí35.370 7 18👍 22.359
        És que no ho veig tan clar, Defectible. Òbviament, i ja ho has vist i dit, el cas del meu amic va ser una gran badada que no va acabar pitjor potser perquè el pare d'aquell noi, tot i el seu evident conservadorisme, era una persona educada i prou suspicàs com per a evitar jutges. 
        Però el cas de que parlem potser tampoc entra dins d'aquests paràmetres. No hi crec gaire, jo, en aquest amor foll, però sí que crec que una noia de quinze anys pot enamorar-se d'algú força més gran sense que hi hagi d'haver per força, cap posició de domini. No ho sé. Pot ser que m'equivoqui molt, i aquest jove sigui un penques, però i si no n'és?
        • Defectible4.014 524👍 1
          Clar.

Però bé que hem de fixar unes lleis per controlar-ho tot això, no? Sinó tens adults anant darrere la canalla, i la canalla i els pares i tutors indefensos.

Com he dit en el 1r comentari en el fil, la llei dona una marge molt gran per interpretar proximitat de maduresa. Hem vist una sentència d'uns jutjat que va dir que un home de 18 amb una noia (amb discapacitat!) de 12, no va ser abús. Així que imagina!

Els adults han de tenir algun lloc on agafar-se quan un altre adult es comporta d'aquesta manera. L'alternativa és trencar-li les cames.

I compte: Si hi ha relació de poder o influència, l'edat de consentiment són 18! Si algú és un professor, per exemple, no pot embolicar-se amb un alumne que tingui menys de 18 anys.
            És obvi que ha d'haver-hi lleis per a protegir els menors. Això és indiscutible. Però aquest cas en concret, on aquesta noia segueix dient que hi va haver relacions i que foren consentides, tot i perjudicar el seu estimat tant com per a que l'acabin empresonant, em fa dubtar. Repeteixo: en aquest cas concret.
            Sempre he pensat que la justícia pateix d'un rigorisme extrem per una banda, i d'una laxitud, també extrema, per l'altra, com demostra la sentència aquesta que esmentes de la nena amb discapacitat, que trobo revoltant, oi tant com sí. 
            Ja sé que l'aparell judicial no està fet per entendre sentiments, però de vegades la trobo tan freda, tan glaçada, que m'esborrona. Sóc un sentimental, ho sé. Mai no podria fer de jutge, i déu (el que sigui) em guardi de ser mai cridat a formar part de cap jurat popular. Quin càrrec de consciència!!
            • Defectible4.014 524👍 1
              Sí.

Coincideix força amb les conclusions de l'entrevista/tertúlia que he enllaçat en l'últim comentari del fil, si t'interessa. I amb mi, de fet.

El que passa és que no hi podem fer gaire més que tenir aquestes lleis. No tenir lleis al respecte no pot ser, doncs legitima el comportament d'aquests adults —així com legitima els adults que se senten atrets exclusiva o importantment per nois d'aquestes edats (hebefília, efebofília).

Però que aquestes lleis, que estan destinades a protegir els menors, poden acabar girant-se en contra seva, doncs sí. Però això passa amb tot. Si t'han violat, també has de triar entre l'exposició social que et comportarà denunciar-ho o callar.

El que jo trobo inacceptable és la llibertat amb la que aquí tants usuaris han afirmat que els adults poden anar darrere de crios de 15 anys, que està la mar de bé això, que no fa mal a ningú. No opinarien el mateix si fos son fill o filla, que li anés darrere un home o dona de >25.
          Ara veig un horror que he escrit tan malament com he pogut: suspicàs!! Suspicaç, ha de ser. No diré pas que no hagi dormit, però sí que porto hores amb aquest suspicàs neguitejant-me.
          Talleu-me una mà!!
    • Mcasas9.058 12 240👍 3.513
      Bona reflexió, però quan els pares t'han dit que NO toquis la nena de 15 anys i, tot i així, ho fas, el polvo et surt car. És injust però és així.
    • llevantdemallorca18.436 13 87👍 4.030
      Aquesta història que contes és genial, de pel·lícula. Una mica com Call me by your name. 
    • Magalí727.786 1 275👍 2.696
      Electroxocs ...bufff, és esgarrifós imaginar això . He sentit a dir que s'utilitzava com a teràpies "per redreçar " conductes sexuals. 
      • Defectible4.014 524👍 1
        Si res no ha canviat d'uns anys ençà, els electroxocs es continuen utilitzant per la psiquiatria a la sanitat pública del nostre país.

No per curar l'homosexualitat, és clar (vaja... espero), però es continua fent en busca del mateix efecte: oblidar, "reiniciar".
          Els electroxocs o terapia electroconvulsiva a l'Estat Espanyol ja no es fan servir, així com tampoc a molts altres països del món.
        • Magalí727.786 1 275👍 2.696
          Encara??  
          • Defectible4.014 524👍 1
            No com a recurs normal. En casos especialment greus, en els que hi va la vida o que el pacient estigui en el llindar de la bogeria i res més hagi estat funcionant després de provar-ho tot.

Desconec si t'ho poden fer a la força. Jo diria que no (a no ser que ja estiguis en situació de reclusió per ser un perill per a tu mateix i/o els altres). Però pots acceptar sotmetre't a aquesta teràpia si te la suggereixen.

Tradicionalment, aquesta teràpia es feia servir per "oblidar". Clar que oblidar la teva orientació sexual és una pràctica abusiva, però si es tracta d'oblidar una sèrie de coses que et fan mal fins al punt que no et deixen viure, arriba a tenir cert sentit.

Jo no hi estic d'acord igualment. Per exemple, en el cas que jo vaig conèixer, la persona es va sotmetre a això voluntàriament abans que explicar als metges i a la seva família el comportament emocionalment abusiu de la seva parella.
        Sí. Fa esgarrifar.
    És injust que tanquin el fucker aquest a la presó, però está clar que el paio l'ha ven cagat si els pares li van dir explicítament que no tingués relacions sexuals amb la filla i fins i tot es van canviar de domicili.

El que haguessin hagut de fer hagués estat no preguntar-ho. Llavors haguessin hagut de demostrar que es va aprofitar del fet de tenir 9 anys més per repassar-se la filla.
  • Ryotsu642👍 481
    Quan passen aquestes coses és inevitable preguntar-se que hauria fer jo amb 15 anys amb una tia de 24, i és evident: Cardar. Tant de bo hagués tingut la sort.  

Taanbé entenc que la maduresa d'un adolescent no és la mateixa que la d'un adult. Si una noia de 25 anys té una relació amb un paio de 35 no importa, la diferència és de 10 anys però els dos són adults. Quan es tracta d'una noia de 15 anys la situació és diferent, tot és molt més complicat, però és impossible no pensar que això és injust, i més quan parlem d'uns "possibles" 18 anys de presó.

Al final, l'edat legal és una mica arbitrària, però l'hem de  posar algun lloc, és com l'edat per poder votar o conduïr. Potser l'edat legal de consentiment es podria baixar un any.
    • Defectible4.014 524👍 1
      No menyspreïs les potencials conseqüències de que una dona d'aquesta edat t'hagués seduït amb 15 anys. Així d'entrada et pot semblar divertit, però l'experiència et pot deixar destrossat. Potser després hauries tardat 10 anys més a trobar-te disposat i preparat per tornar a tenir relacions.

Els adults que van a per adolescents manipulen, els sedueixen per fer els que ells volen, els inculquen les seves creences —a lo Pigmalió— i tot perquè al final quan passin un parell o tres d'anys i hagin començat a entendre millor el món en el que viuen, els menors s'adonin de fins a quin punt han estat utilitzats, fet que pot suposar-los conseqüències psicològiques greus.

És per això, en gran part, que està prohibit. És clar que es busca dissuadir als adults amb tendències pedòfiles/efebòfiles, però també es busca protegir a aquests menors de sí mateixos.

Els experts saben de les conseqüències de deixar menors adolescents, en edat de formació dels trets més claus de la personalitat, en mans de les necessitats sexuals d'adults que els porten una dècada d'experiència sexual. El mateix passa amb les drogues, vaja.

De fet, quan es diu que el 80% dels abusos sexuals a menors passen en l'entorn familiar, s'inclouen aquesta mena d'experiències.

Publicitat

Fòrums

• 9.205.835 missatges
  • 217.895 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat