Fòrum

[Diada de la Catalunya Nord] El 10 de novembre, tothom a Perpinyà!

Carles Martell2.817 1 672👍 4.665
Som-hi, tothom que pugui anar a la manifestació que s'hi apunti. Recuperem el que és nostre, que els Pirineus mai no ens tornin a separar  

S'estan organitzant autobusos i gent per compartir cotxe. Aquí ho expliquen tot una mica, molt per sobre:

Respostes

Configuració
  • Jaume_I15.145 10 126👍 7.393
    Mai he anat a Perpinyà. Algú hem pot explicar una mica on aparcar, on em recomaneu comprar i menjar be de preu, llocs per visitar i altres coses interessants.

Gràcies
    • Macarronet del meu cor1.172 2👍 1.475
      Per experiència pròpia, NO aparquis al barri de Sant Jaume (sí, allà on viuen gitanos catalans). Si vas amb un cotxe mínimament bonet, se't ho emportaran tot. 
    • peix_menut1.677 6 937👍 398
      Per cert, és "mai no he anat a Perpinyà". 
    • EstatpropiUsuari sumador160.272 10 1👍 25.343
      Menjar be de preu a l'estat francés. 
  • EPS60.461 13 8👍 9.257
    Quina repercussió te entre la gent de la Catalunya Nord aquesta diada?  pq tinc la sensació que sembla més un viatge que es fa des de la CAC que no pas una diada per la gent del territori.

• Arnau Solsoner2.348 3 763👍 2.597
    Hi ha busos que surtin de Barcelona cap a Perpinyà?
  • matupa432
    Com la majoria dels nord-catalans suen de vosaltres, heu d'omplir autobusos des d'aquí per fer veure el que no és.

I després parleu dels autobusos que arriben des de altres parts d'Espanya en alguna manifestació malgrat ser menys dels qui pujareu a la Catalunya Nord, cal tindre poca vergonya. 
  • Marcos412473.769 2 547👍 2.454
    Estic impacient de poder visitar Perpinyà. M'agradaria aprofitar per comprar algun llibre en català allà, que ja en tinc ganes d'alguns, i de pas donar suport al mercat en la nostra llengua a la zona. Miraré a veure quines coses puc fer abans de la mani, que arribo al migdia i tinc temps de menjar i fer una micona de turisme.

Recomanacions de llibreries, botigues que estiguin bé, llocs per visitar a la ciutat, etc, em vindrien bé, si les teniu. 
      La llibreria catalana. Plaça Joan Payrà, 7. (Mapa en peu de pàgina a la web.)
      Visca. Carrer Lazare Escarguel, 16
      Per menjar: Pizzeria Napoli - Plaça Catalunya, 3bis

• Marcos412473.769 2 547👍 2.454
        Moltes mercès, company!  Hi faré una ullada, i em gastaré uns calerons. Un dia és un dia! 
      • Hummer_Sex21 1👍 21
        També pot ser recomanable el Cafè de Vienne amb la terrassa a la Plaça Aragó, tenen carta en català i el més important, si vols beure birra, tenen també Cap d'Ona. Vora d'allà també hi és "l'Assiette Catalane" bar restaurant català gairebé folcloric on sovint van supporters de l'USAP, les boles de picolat que fan son força bones, però fan quelcom sense sentit com ara portar-te un plat de patates fregides per acompanyar, també fan promoció de la cervesa Cap d'Ona però no tenen Cap d'Ona moltes vegades.

• Toni Montagutí34.916 7 18👍 21.977
    Malauradament, des d'Olot no en sortirà cap, de bus. No se n'ha pogut omplir ni un. Sé que hi ha força gent que hi va en cotxe, però van plens. Hi hauré d'anar en tren des de Figueres, per Cervera de la Marenda. Mira, així gaudiré de la bonica Costa Vermella. 
    Sospito que la poca prèdica entre els olotins es deu al festival Lluèrnia. L'any passat es va suspendre perquè molts volíem anar a la concentració multitudinària del carrer Marina. Dos anys seguits sense la meravella del Lluèrnia, fan de mal pair.
  • Sau de Treviac4.603 1 465👍 5.050
    A Blanes se n'està organitzant un, de bus.
  • david PV1.985 8 845👍 574

Catalunya Nord..t´estime, t´estimo, t´estim!!  
  • Taujà13.534 8 150👍 5.183
    Catalunya Nord sóna a cosa separada i distinta. Nord de Catalunya.
  • Unitat i Orgull8.650 10 251👍 4.683
    Estic veient en aquest fil que molta gent que veu vindre a rebre als piloins el 29-S demà aneu a la Catalunya Nord i no vindreu a Barcelona. Llàstima, perquè la veritat tinc la sensació que entre tots els pujeu i lo malament que s´ha orgnitzat lo de demà a Bacelona, serem 4 gats.

Que us passeu bé demà! nosaltres a veure si no ens donen molts cops de porra! 

Una manifestació ben sonada. Molta gent. Més que no m'esperava, sincerament. 
    • galetacuqui452👍 410
      I això de sonada? Pots fer unes cròniques 
        Més de deu-mil persones. El Boulevard Clemanceau es va omplir de gom a gom des de la plaça de Catalunya fins al Castellet. Tot el matí, al centre de Perpinyà, estelades amunt i avall. Els restaurants, plens. I la constatació, un cop més, que rere aquell catalanisme folckloritzant hi ha alguna cosa més. 
      Doncs jo veient que a barna només hem sigut 800 persones i ha sigut ridíciul, m´esperava que a Perpinya hi hagués més de 50.000 persones, i llegueixo que només 10.000...jo ja no entenc res 
      • EPS60.461 13 8👍 9.257
        Doncs si de Barcelona eren només 800 és bon síntome, vol dir que ha anat força de gent de Perpinyà i rodalies.
        Una manifestació independentista amb més de 10.000 persones (L'Independant parla d'"aux moins 10.000 personnes") a Perpinyà és una cosa mai no vista. Que n'hi hagués poques a Barcelona potser és culpa de l'erràtica organització. 
          Home, jo com lleguia que tothom pujava cap amunt, em pensava que mínim 50.000 persones hi hauria la veritat.
            Doncs jo no les tenia pas totes que hi hagués ni cinc-mil persones, de debò. Als grups de telegram que es van obrir per a omplir autocars no hi veia gaire moviment. A Olot mateix no se'n va arribar a omplir ni un. Això sí, a Perpinyà m'hi vaig trobar grups d'olotins que hi havien pujat en cotxe. Des de les comarques gironines, sobretot des de les més properes a l'Albera, és pràctic i permetia quedar-se a la festa posterior, que em vaig haver de perdre. El nostre tren fins a Port-Bou sortia abans de les set, i era l'única connexió per a arribar a temps per a l'últim bus de Girona a Olot. 
            L'any vinent hi tornaré, però m'ho faré venir bé per a completar la Diada. Els nordcatalans que breguen cada dia per mantenir les brases, ens agraeixen que hi anem.
  • Josep Carles6.016 13 353👍 1.530

10 000 persones a Perpinyà per la Diada de Catalunya Nord

Ràdio Arrels

Perpinyà

Publicat el Dissabte, 10 de novembre de 2018 | 18:15 h

Gran èxit de la Diada de Catalunya Nord que com cada commemora la signatura del Tractat dels Pirineus, el de novembre del 1659.
    La manifestació ha comptat enguany amb la participació de milers de sud-catalans, que per la seva presència han volgut agrair el paper que ha tingut Catalunya Nord en les diverses fases del procés per la independència, i per les mostres de solidaritat dels nord-catalans amb els presos, exiliats i totes les persones reprimides.
    La manifestació ha començat a les 4 a la plaça Catalunya de Perpinyà, i s’ha acabat al peu del Castellet.
    Abans, els manifestants han aplaudit llargament la banderola de suport als presos polítics que des de fa setmanes està penjada a la façana del Consell departamental.
    Per acabar han intervingut: Feliu Ventura (cantautor del País Valencià), Tomeu Martí (Obra Cultural Balear), lectura d’una carta del President d’Òmnium Cultural Jordi Cuixart per Marcel Mauri (Vice-President d’Òmnium Cultural), Elisenda Pluzie, llegint una carta de Jordi Sanchez de l’Assemblea Nacional Catalana, i Emma Soler en nom del Col·lectiu 7 de novembre.

Després dels parlaments cada any es fa una marxa de torxes fins a la Casa Musical, on la Diada es tanca per un concert.
    Sobre l’escenari, a partir de les 8 d’aquest vespre:
    YEGG, un grup de rock garage de Catalunya Nord. Utilitza en tota normalitat el francès, l’anglès i el català al moment de cantar.
    Els Grollers de sa Factoria, que venen de Mallorca, interpreten temes populars d'arrel tradicional i temes propis, tant en estat pur com esquitxats per elements més propis del funk, de la rumba, del rock o fins i tot del punk.
    El Diluvi és un grup de música de folk modern que fusiona diversos estils musicals, com cúmbia, reggae, rumba, folk i música tradicional o d'arrel Valenciana.

https://www.radioarrels.cat/noticia/295/10-000-persones-a-perpinya-per-la-diada-de-catalunya-nord?fbclid=IwAR1jGRe9Qxs4RphUsig0p_K62YUV0Dj-UQBKj6xPZMgm-vK2PhyjhXnUWpI#.W-cWTTvMw-A.facebook

Diada multitudinària a Perpinyà

Milers de persones d’arreu dels Països Catalans marxen per la capital del Rosselló en una de les manifestacions més massives a la ciutat

La mobilització, sota el lema ‘Sem Catalunya Nord, fem Països Catalans’, commemora el trencament del país el 1659 amb el Tractat dels Pirineus

• Capçalera de la manifestació de la Diada de la Catalunya Nord, aquest dissabte a Perpinyà MIQUEL RIERA.

REDACCIÓ
     - BARCELONA

Milers de per­so­nes (10.000 segons L’Inde­pen­dant ) han omplert aquest dis­sabte els car­rers de Per­pinyà en la mani­fes­tació de la Diada de la Cata­lu­nya Nord, en què es recorda la sig­na­tura del Trac­tat dels Piri­neus, el 7 de novem­bre de 1659, que va supo­sar la divisió del país.

La con­vo­catòria, sota el lema Sem Cata­lu­nya Nord, fem Països Cata­lans, ha aple­gat per­so­nes vin­gu­des d’altre ter­ri­to­ris de parla cata­lana. Molts mani­fes­tants han acu­dit des del Prin­ci­pat per agrair el suport dels cata­lans del nord en l’orga­nit­zació del referèndum de l’1 d’octu­bre.

Aquesta edició ha tin­gut un espe­cial record per tots els pre­sos i exi­li­ats. Durant els par­la­ments, Òmnium Cul­tu­ral i l’Assem­blea Naci­o­nal Cata­lana (ANC) han lle­git dues car­tes que Jordi Cui­xart i Jordi Sánchez han enviat des de la presó per agrair la impli­cació de la Cata­lu­nya del Nord en el referèndum de l’1 d’octu­bre.

Por­ta­veus de les Illes Bale­ars i del País Valencià també han dema­nat que des de Cata­lu­nya es lideri la cons­trucció d’una república oberta a tots els ter­ri­to­ris de parla cata­lana.

http://www.elpuntavui.cat/politica/article/17-politica/1500747-diada-multitudinaria-a-perpinya.html

----------------------------

10.000 persones segons L'Independant!!! 

PAÏSOS CATALANS

Multitudinària manifestació sobiranista a Perpinyà

El Nacional 

Info a: https://www.elnacional.cat/ca/politica/multitudinaria-manifestacio-sobiranista-perpinya_323157_102.html

Deu mil persones es manifesten a Perpinyà pels Països Catalans

La manifestació arriba al Castellet, on es fa un acte polític amb diversos parlaments

Vilaweb

Info a: https://www.vilaweb.cat/noticies/en-directe-perpinya-es-manifesta-pels-paisos-catalans/

Finalment no hi vaig poder anar per un compromís familiar. Que bé que hi anés tanta gent! Tot i això m'esperava que hi anés molta més gent. Es deia que s'havien organitzat molts autobusos.
    • esclata-sang876 1👍 634
      Això em va passar també a mi a l'estiu. Em contestaven en espanyol !!!#@ 

M'imagine que els que entenen el català també parlen espanyol i els hi és més còmode contestar així....
      • Arnau Solsoner2.348 3 763👍 2.597
        Si veig que en català hi ha una paraula que no entenen...la diré en Anglès.
        La teua hipòtesi té lògica i pot explicar alguns casos de les respostes en castellà. Si bé, conec gent de C-N que comprèn i enraona català però que fora comprenen el castellà quan és escrit, i així i tot no el comprenen gaire.

El fet, però, és que la majoria de la gent que comprèn el català, a Perpinyà sobretot, té nocions de castellà. Hi ha hagut ministres francesos que s'han adreçat als estudiants del departament amb el missatge -i és textual- "poc perdeu el temps estudiant el català, estudieu el castellà que és parlat per molta més gent." En manta casos, també, la gent estableix una mena de paral·lelisme amb la realitat que coneixen, la que diu que la llengua a França és el francès però que ells són catalans perquè ballen sardanes, fan sardades (sardinades), reciten en Verdaguer, etc, ergo "l'espanyol" és la llengua de tots els "espanyols".  Aqueix pensament sovint és reforçat quan els individus en qüestió es desplacen a Barcelona o altres indrets catalans per fer ús del català que saben -o estan en procés d'aprendre- i fora trapen locutors en castellà. Massa sovint, aquests parlants tenen un lleu accent i llavors els seus interlocutors s'hi adrecen en comptes de fer-ho en català. I així els parlants novells accepten com a vera els dogmes del jacobinisme. De vegades, no cal ni que hi vagin, açguns els accepten sense qüestionar-los de bon començament. També, hi ha molts fills i néts de republicans exiliats que no han après el català malgrat havent-se establerts al departament -i n'hi ha que l'han après i el parlen perfectament.
          Per això cal que els catalans del sud dels Pirineus, quan anem a la Catalunya del Nord hi parlem sempre, sempre, sempre en català. Si fos així podrien començar a canviar les coses a nivell lingüístic al Rosselló, al Vallespir, al Conflent, a la Fenolleda, al Capcir i a l'Alta Cerdanya. Si més no a nivell de la consciència lingüística dels nord-catalans.
            Bé, jo diriï que els catalans del sud, heu de parlar català sempre, sempre, sempre. A Perpinyà i també a Barcelona. Però si feu allò que dius, si més no aquí dalt canviaran les coses, sens dubte. 
      Tenc una resposta a l'esclata sang que tracta l'assumpte que exposes aquí. 

Publicitat

Fòrums

• 9.192.261 missatges
  • 217.432 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat