Fòrum

L'extrema dreta alemanya anima a denunciar els professors que no siguin "neutrals" a classe

SantsUsuari sumador31.142 14 27👍 10.346

POLÈMICA

L'extrema dreta alemanya vol vigilar els mestres
El partit d’extrema dreta i antiimmigració alemany Alternativa per a Alemanya (AfD) vol emprendre una campanya per assenyalar els professors que parlin de política a les aules. La idea que proposen és tan senzilla com polèmica: animen els alumnes que denunciïn els professionals docents que expressin missatges polítics durant les classes per, segons el partit radical, “garantir la neutralitat” als centres educatius del país. Aquesta iniciativa, que ahir ja va ser rebutjada per la ministra alemanya de Justícia, Katarina Barley, ha arribat a Hamburg, però la intenció és que es converteixi en una eina d’àmbit nacional. En aquesta ciutat estat, situada al nord d’Alemanya, l’AfD ha obert un portal a internet en què convida tant els alumnes com els seus pares i fins i tot els mateixos professors a informar d’aquestes suposades violacions a la neutralitat. En el mateix portal s’informa que els comentaris es poden fer de manera totalment “confidencial”. Segons el grup polític, principal opositor al govern d’Angela Merkel, van decidir crear la campanya després de rebre diversos “avisos” de presumptes casos d’adoctrinament polític a les aules: des de la difusió d’insígnies en samarretes fins a opinions i debats. Les crítiques, però, no han trigat a arribar. La mateixa ministra Barley, per exemple, va apuntar que “és un instrument de la dictadura [...], que diu molt de la seva manera d’entendre la democràcia”, en referència a l’AfD.

Font: l'Ara d'avui

Que curiós, oi?

Respostes

Configuració
  • Estel·lar131👍 150
    Hmmmm... pel que dedueixo de la seva proposta, aquests d'AfD deuen ser un partit de centre moderat. 
    • Flordeneu de Königsberg394👍 691
      El problema és que no existeix cap neutralitat, neutralitat, per uns i pels altres, sempre vol dir la seva ideologia que no reconeixen com a tal. De la mateixa manera que es parla del no nacionalisme, en realitat parlen d'educar en el nacionalisme d'Estat, el fort, el que a ells els interessa, però que no contaven com a tal.

Tot és ideològic. És cert que per defensar algunes idiologies es fa servir mentides, són retorçats, que algunes arriben a l'extrem de tornar-se cecs i no poder pensar per enquadrar tot en el seu esquema, però més enllà d'això, tot ho és.

És evident que educar amb perspectiva de les teories de gènere és ideològic (i jo en sóc molt crítica amb elles, perquè ara mateix tenen el poder i s'han tornat d'un acrític increïble), dit això però, no siguem ingenu, educar d'unes altres maneres també és ideològic.

Tota educació és adoctrinar, és donar doctrina en el més primerenc sentit del terme. És donar uns valors sobre el bé i el mal.
      • paleta4.097 3 512👍 5.129
        No estic pas d'acord. Es pot educar de maneres molt més lliures que com s'educa avui dia. I no cal anar gaire lluny en el temps ni en l'espai per trobar-ne mostres. Per exemple durant els governs d'En Pujol, hi havia una llibertat d'ensenyament que no s'ha tornat a repetir, ni amb els tripartits, i encara menys ara.
        • kokonut309 1👍 367
          *no HI estic pas d'acord
          Hi ha governs que controlen més que altres l'educació (toleren menys la divergència o la divergència en alguns aspectes i d'altres no, i per motius més raonats o menys, que tot és complex). Hi ha molts matisos i no vull fer entendre que sóc una relativista, és evident que jo penso que hi ha coses millors que d'altres o, si més no, més coherents. Però allò que s'ensenya i com es fa sempre és ideològic: depèn del que creus millor i els fins que tinguis. I fóra bo que ho acceptéssim, si ho féssim, no tindríem por a fer servir el 'poder' quan toca, enteneu-me, en general quan hom diu que"no vol imposar" el que es fa però és deixar que s'efectuï una altra imposició d'una altra banda (però sovint la veu com "neutre", com naturalitzada). 

Per què era millor quan governava Pujol? Potser simplement vols dir que la idiologia imperant d'aleshores, com a mínim en alguns aspectes, era millor.

* Aquí hi ha la paradoxa de la tolerància que diu que no es pot ser tolerant amb l'intolerant, la gràcia i la trampa però és que és qui mana qui decideix que és el que entra a dins de la definició de "tolerància" i que no. Només perquè els valors que es defensin ara siguin els oposats als d'abans és un més tolerant, i això molts no ho veuen. Hi ha esquerranosos i d'aquest de les teories de gènere que són tan estrictes com un catòlic fonamentalista. Ara bé, com que la seva ideologia s'avé amb l'imperant, no se n'adona.

La tolerància és un valor relatiu,  com tot, diria Kant, llevat de la "bona voluntat" - el respecte a la llei moral, oposada a l'egoisme individual XD. 

• AltairRC2.158 1 805👍 1.541
    Mira com Ciudadanos.
  • maori13.842 3 145👍 6.645
    Segons el grup polític, principal opositor al govern d’Angela Merkel, van decidir crear la campanya després de rebre diversos “avisos” de presumptes casos d’adoctrinament polític a les aules: des de la difusió d’insígnies en samarretes fins a opinions i debats.

Quines insígnies, opinions, debats, etc.? Perquè, com sempre, tot depèn de si es tracta d'abraçar refugiats o atonyinar-los.
    • Defectible4.058 522
      Clar.

Aquesta merda està passant a tot arreu, és una puta plaga. En parlava Zizek ja fa anys:

https://www.youtube.com/embed/CtjENQpdcSw
      • maori13.842 3 145👍 6.645
        No les tinc totes, es tracta d'un personatge que no parla tan malament de Mussolini.
        De debò et llegeixes Zizek? En pic pugui (a partir de dilluns) et passo una foto del seu darrer llibre on parla del tema del refugiats i de la immigració.

Espero que aleshores li diguis racista i demanis que es prohibeixi el seu llibre.
        • Defectible4.058 522
          Del llibre que no t'has llegit o sí?
            Aquest darrer llibre ha sortit aquesta setmana i no me l'he pogut llegir encara. D'altres si que me'ls he llegit. I les reflexions de Žižek sobre la immigració i com l'esquerra duu el tema no crec que et siguin gaire encoratjadores.

"La tesi d'alguns esquerranosos que m'odien consisteix a dir que els milions d'immigrants que venen són els únics proletaris d'avui, i que només ells poden fer possible la revolució a Europa. Em colpeix. Com si per continuar de ser marxista, l'única solució fos importar la classe obrera d'altres països. Quan Marx parla del "proletariat" com a potencial subjecte del moviment d'emancipació revolucionari, parla del proletariat de les grans ciutats, civilitzat = occidental) , educat, disciplinat. No crec que els immigrants que arriben ara a Europa siguin cap motor d'emancipació mundial"

Font: https://losinrocks.com/entrevista-a-slavoj-%C5%BEi%C5%BEek-7a648b4d8746
            És una entrevista, una de moltes que pots trobar. 
            • Defectible4.058 522

És que l'esquerra du el tema com una puta merda, és cert. —Si és que du alguna cosa bé, l'esquerra, que jo sóc de l'opinió que no.

Això no és nou en ell, Zizek sempre ha defensat que el multiculturalisme és una de les màximes expressions del capitalisme. Però això no vol dir que s'hi hagi d'estar en contra, del multiculturalisme —ni que es tingui res en contra de la gent per raó de condició, valga'm déu!—, sinó que tracta simplement de fer veure que si aquest multiculturalisme ve per ser explotat, i després no participa de la política local sinó que s'integra en el món que li han donat com una peça més de l'engranatge, estem parlant d'esclavisme global regularitzat.

A mi no em serveix de res un 'perroflauta' que no s'involucra políticament en el país perquè es creu millor o especial. Ell es pensa que és el més progre de tots, però decidint no lluitar forma part del sistema com el que més. Irònicament, un immigrant que ve i no podrà votar perquè no té ciutadania, està més involucrat que algú que sí que pot i no vol. De tot això ja en parlava a "En defensa de la intolerancia." que va publicar a Espanya en motiu de la crisi i el 15M. Jo només m'he llegit aquest, "Sobre la violencia", i "Acontecimiento". No estic al dia.

Ara, d'aquí a dir a posar tot això del costat de les polítiques anti-migratòries de la dreta i els feixistes, que odien aquesta gent i la veuen com una amenaça desmesurada al seu país, doncs hi ha un tros. Clar que per aquells que tenen una lectura esbiaixada, s'esdevindrà.

En la meva opinió, la immigració parla, sobretot, de nosaltres. Si tens un país ple de gent que menysprea la gent de fora que ve disposada a fer feines que tu et penses que ets massa especial per fer, doncs tens una societat malalta —i racista, i classista.

En primer lloc, si aquest comentari de Žižek l'hagués fet un usuari del racó, l'hauries anomenat racista. Tu i d'altres com tu que es passegen per aquí.
                I ho saps, perquè aquí hem comentat molts cops que precisament els immigrants que venen (en general, no tots) solen actuar com un engranatge més econòmic i nacional en favor d'Espanya. Jo mateixa vaig tindre una conversa amb tu sobre el català i això. Ah, però si ho diu ell, llavors bé, si ho diem nosaltres, sense entendre el què diem, ens dius "racistes".

I dos. Hi ha molta gent "d'aquí" que fa aquests treballs que suposadament tu dius que només fan els immigrants, però no només això, és que jo potser no vull que existeixin aquestes menes de treballs (ni pels immigrants ni per ningú). Això, us ho heu plantejat?

Tres. Ningú no diu (o no molts d'aquí, si més no) de posar-se al costat de la dreta feixista. Ara bé, el maldecap el té l'esquerra per no entendre que la dreta ha sabut copsar un problema que preocupa molt a la ciutadania i se n'aprofita. I vosaltres, a qualsevol que diu que no vol aquest sistema de portes obertes, ja l'acuseu de feixista i afavoriu que la gent sense gaire més consciència política al final s'hi sumi.
  • Ramon Muntaner3.820 11 537👍 1.188

Isabel Bonig ho aprova...

Publicitat

Fòrums

• 9.207.209 missatges
  • 217.958 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat