Publicitat

Fòrum

València no està aconseguint eixamplar la base

Konrad452👍 710
Obro aquest fil per parlar sobre el País Valencià. Sóc català i desconec quasi per complet la situació que es viu allà.

Vull compartir el que penso, des del meu (ignorant) punt de vista.

Sempre que veig un d'aquells mapes dels "Països Catalans" em sembla una ximpleria. Pel que tinc entès València ha sigut exitosament colonitzada pels castellans. Si València és espanyola perquè coi es parla de països catalans?

Els pocs valencians "independentistes" tampoc volen saber res de Catalunya, i em sembla bé, seria d'una gran hipocresia voler imposar alguna cosa als valencians amb tot el que estem vivint aquí.

Per tant que passarà amb València? La seva llengua ja és residual com a Galícia?

Existeixen partits independentistes a València? Quin suport tenen?

Si em poguéssiu contestar a algun dels meus dubtes, o donar la vostra opinió us estaria agraït.
Aquest fil està auto-descartat. No s'admeten més comentaris.👍 0 👎 2
Respon

Respostes

Configuració
  • StoichkovUsuari sumador14.180 14 141👍 2.467
    D'on ho has tret això de que els pocs valencians "independentistes" tampoc volen saber res de Catalunya?
  • catalàamallorca40.158 7 14👍 15.812
    Apujo el fil i preparo crispetes.
    • Marcos412473.950 2 526👍 2.642
      Tu només vols veure el món cremar.  Vosaltres els illencs, suïssos dels PPCC.
    • Konrad452👍 710
      Sortint una mica del tema valencià, tu com veus la situació a les illes?
      Imagino que l'espanyolisme és molt més fort que al principat, no?
      A mi m'agradaria una Catalunya independent amb les illes balears incloses...
      • catalàamallorca40.158 7 14👍 15.812
        Difícil però cada cop va a millor diria, sobretot entre el jovent. Però a diferència del que passa a Catalunya a les illes no hi ha hagut aquesta integració d'un bon percentatge de la immigració espanyola, la separació entre mallorquins i forasters és molt més marcada.
        I si Catalunya s'independitza d'una vegada crec que l'independentisme illenc pot fer un gran salt endavant per efecte rebot davant la més que possible recentralització d'Espanya.

A mi m'agradaria una Catalunya independent amb les illes balears incloses... 
        I a mi (juntament amb la resta dels PPCC), sempre i quan fos en igualtat de condicions. Per canviar Madrid per Barcelona millor anar sols.
  • Animal de Séquia150👍 148
    Existim, però hi som ben pocs. A hores d'ara els Països Catalans (independents i units) semblen un projecte força utòpic, tenint en compte la catalanòfobia i l'ignorancia escampada i tant arrelada al País Valencià. Fins i tot el terme País Valencià li fa nosa a la majoria, prefereixen Comunitat... I Compromís és considerat "imperialiste catalaniste mosfurtenlapaella", quan tots sabem que són uns desbrafats aigualits.

Però bé, al meu parer el projecte i l'ideari estan molt més acceptats per les generacions més jovens (i amb més estudis), així que encara hi ha esperança...
  • UsuariV10.731 4 197👍 6.329
    Explicar-te tot això que demanes demanaria mitja Wikipèdia.

Axí que me'n vaig a sopar.

• Konrad452👍 710
      En veritat he escrit el fil així per fer una mica de click-bait

Doncs jo em pensava que el valencià estava molt malament per coses que he llegit pel Racó, però veig que està igual que el català.

M'alegra molt saber que esteu ben vius.
      Vaig aprenent coses per aquí gràcies a les vostres respostes.
      • esclata-sang1.014 1👍 731
        Ok, ja veus que açò està ple de valencians..... i si fas una recerca trobaràs un fum de fils amb informació del PV per a avorrir 

per cert, m´ha agradat el títol del fil. Sobretot perquè semblava que anava per un altre camí, m´ha sorprés...

Salut !!

• Mcasas9.056 12 240👍 3.511
    El gallec no és residual. De fet hi ha més proporció de parlants nadius de gallec a Galícia que de català a Catalunya.
  • RMCF 19023.819 8 536👍 109
    Pel que tinc entès València ha sigut exitosament colonitzada pels castellans
    Jo no ho veig així, València ha tingut sempre castellans i tampoc són tants com alguns creuen, es més una cosa temporal de l'estiu.

Si València és espanyola perquè coi es parla de països catalans? 
    Es que tu vas per carrer i ningú parla dels PPCC, tan sols ho fan grups marginals (almenys ací) ultrapolitizats que la majoria també estan presents a Catalunya com Arran o el SEPC, allí en molta major quantitat.

Els pocs valencians "independentistes" tampoc volen saber res de Catalunya,
    No és cert, la majoria dels independentistes ací (tot i ser també marginals respecte a la societat valenciana) són catalanistes.

La seva llengua ja és residual com a Galícia?
    Depèn, si vas a la capital i a Alacant ciutat sí; però si vas als pobles de la Safor, Marina Alta i comarques així, el valencià està molt present.

Existeixen partits independentistes a València? Quin suport tenen?
    Sí, el més important en vots és la secció valenciana d'ERC (ERPV), però són extraparlamentaris. Crec que el seu màxim van ser 10.000 vots.
  • Hyphen218👍 341
    El cas del País Valencià és molt diferent al de Catalunya. Jo no parlaria d'una colonització del PV, al cap i a la fi aquests suposats colons no pensen ni voten gaire diferent als valencians nadius, simplement tenen una llengua i una cultura diferents. Però és que a més la diversitat ètnica del PV ve de molts segles abans de l'arribada de tota aquesta gent de Castella, per lo que un castellà no és tant foraster al PV com ho és a Catalunya o a Balears. Parlo de les comarques xurres i el Baix Segura. I no oblidem que molts valencians castellanoparlants tenen origens valencians amb cognoms ben valencians inclosos, de avantpassats valencianoparlants que al segle passat van abandonar la llengua i van adoptar la castellana, per la qual cosa posar la frontera entre valencià nadiu i foraster en la llengua únicament no té cap sentit, i si haguèssim de posar-nos a repartir carnets de valencianitat hauriem d'anar-nos-en a discursos de caire ètnic i racial, i seria una autèntica tabernada.

Quan ens trobem amb valencianoparlants del PP defensant el castellà i castellanoparlants nascudes a Conca defensant el valencià, ens fa arribar a una conclusió: no s'és més o menys valencià pels teus origens ni per la llengua que parlis, ni tant sols un valencià que se sent espanyol ho és menys que un independentista. Només aquells que reneguen de la valencianitat són els vertaders colons.

Publicitat

Fòrums

• 9.205.610 missatges
  • 217.890 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat