Fòrum

El català, llengua racial.

Benfresc12.370 5 166👍 10.468
El català és una llengua per a ús exclusiu de blancs, de gent amb aspecte europeu. I no és pas així perquè jo ho vulgui o m'agradi, que ni ho vull ni m'agrada, és així perquè la major part de catalans així ho volen.

Us puc posar d'exemple una ex-companya de pis, era mulata de llatinoamèrica, parlava molt bé el català, al pis sempre el parlàvem, però ella explicava que a Barcelona, fora del pis mai parlava en català amb ningú, perquè tothom se li dirigia en castellà, i fins i tot quan ella es dirigia en català a catalanoparlants aquests li responien sempre en castellà.

Un altre exemple és d'un noi negre que vaig conèixer, era francès d'origen nigerià, parlava perfectament el català, i aquest a més és molt independentista català i té molt d'odi cap a l'espanyolisme. Doncs també m'explicava que era impossible parlar en català amb ningú, que tothom li parlava en castellà encara que se'ls dirigís en català, catalanoparlants de la seva feina que entre ells parlen sempre en català a ell li parlen castellà.

Em direu que no és pas una qüestió racial, que és perquè els catalanets parlen castellà a tots els estrangers independentment del color que siguin, i és cert; però alguns estrangers són delatats pel seu aspecte , el color de la pell o els trets facials provoquen que el catalanet li negui la llengua i que es dirigeixi a ell en espanyol, llengua mundial que entenen a Somàlia , Bangladés o a la Xina popular. I és per això que molts estrangers d'aspecte europeu que conec sí que parlen habitualment català amb la gent.

Jo vull tindre fills propis,  però si he d'adoptar no serà pas cap nen o nena amb aspecte de fora d'europa, seria molt dur, cada dos per tres m'estaria emprenyant amb catalanets de merda que li parlarien espanyol.

Respostes

Configuració
  • entremaliat1.567 9 965👍 672
    No és racisme, és mentalització, la gent té molt interioritzat que el català és pels catalans i el castellà és pels de fora. Sap greu però és així, és el que té no tenir un estat propi. Tot i que un estat propi tampoc garanteix res si la gent no canvia el xip i s'hi implica.
    La meva germana va estar vivint tres anys a Holanda per qüestions de feina, feia esforços per parlar holandès, però a l'instant que sentien que tenia accent estranger canviaven a l'anglès.
    Per tant no és racisme, són comportaments lingüístics molt arrelats perquè s'han assumit unes normes socials.
    Cal treballar per canviar aquest concepte.
    • Quin95199👍 86
      Doncs la meua experiència va ser distinta, jo no tinc ni idea de parlar holandès o flamenc o Dutch, com es diga, però quan vaig anar a Holanda usava algunes paraules en holandès tipus hola, adéu, gràcies, i de comptat la gent em parlava en holandès, de fet tenia que excusar-me i dir que no ho entenia per a que no em parlaren en holandès. I no semble holandès en res, sóc de pell morena, monyo negre, ulls negres.
      • Pralija632 2👍 339

Quin95 escrigué:
         holandès o flamenc o Dutch, com es diga, però quan vaig anar a Holanda usava algunes paraules en holandès

La llengua es diu neerlandès i el país, Països Baixos. El gentilici dels ciutadans d'allà també és neerlandès. No existeix cap país que es digui Holanda, aquesta és una regió dels Països Baixos. Aquesta es troba dividida en Holanda del nord i Holanda del sud (en neerlandès Noord-Holland i Zuid-Holland). Aquesta confusió és com la que tenen molts habitants d'antigues colònies espanyoles de fer servir el terme gallec per a referir-se a tots els ciutadans del Regne d'Espanya. O també la de fer extensiu el terme carioca a tots el brasilers, quan aquest gentilici és només de Rio de Janeiro.

• Quin95199👍 86
          Al Brasil "gallec"(galego) vol dir ros, una persona amb els cabells rossos. I una dada interessant: el nord-est del Brasil va ser conquerit pels holandesos.
          • Pralija632 2👍 339

Quin95 escrigué:
            Al Brasil "gallec"(galego) vol dir ros, una persona amb els cabells rossos.
            I tant.
            I una dada interessant: el nord-est del Brasil va ser conquerit pels holandesos.
            El gentilici dels ciutadans d'allà també és neerlandès. No existeix cap país que es digui Holanda, aquesta és una regió dels Països Baixos.
  • Sau de Treviac4.793 1 447👍 5.297
    No crec que sigui tant una qüestió de races sinó que penso que es tracta del fet de saber que amb la persona amb la qual parles és estrangera, encara que també sigui blanca. He vist algun cas d'espanyols i de sud-americans ben blancs als quals se'ls ha parlat en castellà per la seva condició d'espanyols o de sud-americans, tot i que saben parlar el català perfectament, però com que la persona que se'ls adreçava sabia que eren de parla castellana per això també parlava castellà. En un cas fins i tot l'estranger li va dir a la persona amb autoodi lingüístic que podia seguir parlant en català (i en aquest cas va aconseguir que ho fes).
  • Proletari català2.921 9 654👍 535
    Els catalans tenen por de parlar el catala als extrangers (espanyols inclossos) ja que el català està estigmatitzat, quants hem tingut problemes per parlar en català? m'imaginu que tots, i unes quantes vegades, quan hi hagui la percepcio colectiva que els catalans tenim dret a parlar en català, catalunya sigui un estat, i el català única llengua nacional, la cosa canviarà, de mentres els estrangers (sobretot espanyols), pensant-se que estan a espanya ens fan males cares, alliçonaments, bronques i fins i tot a vegades es posen violents. 
    • JosepClaramunt33👍 11
      Encara segueixes per Liverpool? Com et va per allà?
        Soc a Bergen Noruega, Amb qualitat de vida trobo que li dona unes quantes voltes a UK
        • JosepClaramunt33👍 11
          Tens pensat tornar aviat a Catalunya? Si no és així perquè?
            No, per els següents motius: 

-A Bergen el pollastre i el porc em costen 3 euros al kg, i el lloguer em costa 230 euros, el salari mínim son 2400 euros, però en una feina qualificada cobres 3400 euros. 

-Perquè no hi ha  feina.

-En cas excepcional que tinguis feina no te cap sentit treballar per 5 euros la hora.

-En cas excepcional que tinguis feina no te cap sentit treballar tres mesos a l'any com passa a Catalunya. 

-Si bull qualsevol objecte en comptes de comprar-lo aquí tel regalen de segona mà https://www.finn.no, per exemple al vaixell on visc me l'han deixat gràtils. 

-Normalment et fan treballar per dues persones a Catalunya, és molt frustrant treballar en un país on les tasques normalment son feines innecessaris degudes a mala organització, on la indisciplina és un deu i la culpa de tot sempre la tenen les circumstancies o els altres.

-A qualsevol país si et llegeixes les lleis arribaràs a la conclusió que està prohibit existir, però a Catalunya passa exageradament, i el pitjor de tot és que no nomes estan les lleis sobre el paper si no que al contrari que a la majoria del món la policia fa complir les lleis. 

-Molt rarament la gent acostuma a tocar els collons a un estranger, ser natiu en la actualitat sembla ser una diana per abusos, sobretot legals i financers. 

-Sabadell és una ciutat horrible i esta plena de kinquis.

-A Catalunya no ser com desplaçar-me, si bull anar a comprar una cosa a un centre comercial no se com fer-ho, cada cop que agafo el transport public per anar a algun lloc em costa un dia sencer de viatge, no et pots moure sense cotxe propi, el transport public a la practica és inexistent, només funciona per anar a llocs on hi arribes abans a peu. 

-Per Europa no tinc cap problema per mourem de punta a punta amb transport public, sempre que bull agafar un transport public dona la casualitat que hi ha un bus, tren, tramvia  que  just esta sortint, i sempre em colo i mai em pillen. 

-No torno a Catalunya per que prefereixo aprendre llengües, jo nomes se aprendre llengües al lloc on la gent les parla.

-Ser estranger et converteix en una raresa sexual i per tant més apreciat en aquest sentit. 

-Em poso malalt en sentir espanyolistes amb la seva merda propaganda. sobretot els de la varietat processis-ta, per hipòcrites i  covards. 

-Al sortir del meu espai de confort, m'espavilo molt més, conec més gent, m'aprimo, tinc millor actitud, i visc més feliç.

-Hi han més motius, però ho deixaré aquí.

-La mare pàtria sempre s'ha-nyora, les tornades son espectaculars, veure lo bonica que es Catalunya i el bon caràcter que tenim els catalans a primera vista, per que acabes veient que són tots covards, hipòcrites, falsos, infantils, irresponsables, negatius (com jo) i no se quantes coses més 

• Benfresc12.370 5 166👍 10.468
    El fil ha generat debat i aportacions interessants. Per exemple un usuari xilè, a la segona pàgina critica que tot i parlar un perfecte català, els catalans quan se n'assabenten de que és xilè li parlen en castellà. Aquest usuari entre d'altres coses comenta quelcom interessant, i és que la pràctica totalitat de catalanoparlants (en aquest cas de Barcelona) catanyolegen de valent, i en canvi ell s'esforça per parlar un bon català .

No us hi heu fixat mai que mentres la major part de catalans quan xerren català incorporen a consciència un munt de castellanismes per sembla més moderns, més actualitzats, cosmopolites o ves a saber què , els estrangers quan parlen català s'esforcen a parlar-lo el més correcte possible?

• Pralija632 2👍 339

Benfresc escrigué:
      No us hi heu fixat mai que mentres la major part de catalans quan xerren català incorporen a consciència un munt de castellanismes per sembla més moderns, més actualitzats, cosmopolites o ves a saber què , els estrangers quan parlen català s'esforcen a parlar-lo el més correcte possible?
      Aquesta situació és comú a moltes llengües minoritzades.
    • virot8.949 4 246👍 4.233
      Perquè quan hom aprèn una llengua en vol aprendre una i no cinquanta-una. Del material que descriu el català estàndard de manera didàctica n'hi ha un munt i tots estaran d'acord més o menys en quin és el model a fer servir. De com la gent parla realment, n'hi ha poquíssim i al final acaba sent un infern demanar a cada mot o tret gramatical si es fa servir realment o si es fa servir el castellanisme X. Perquè després la gent et menteix, sovint inconscientment, o et diu que aquí sí i allà no, que alguns sí i altres no, que depèn de l'edat o vés a saber què, al final acabes passant de tot això.

Jo per exemple m'interesso pel gallec però sobretot perquè m'agrada comparar la influència que hi ha tingut el castellà amb la del català, i és molt difícil conèixer-ho. He de mirar programes a la TVG i només de la gent que entrevisten a peu de carrer, que després ni tan sols n'estàs segur que siguin natius!

A més de la idea implantadíssima arreu del món que òbviament les llengües s'han de parlar en la seva variant "correcta" i que qualsevol cosa que se n'escapi és una degeneració.
    • guillezcurra183 2👍 139
      mentres no existeix, es diu mentre
  • dumis1.851 5 880👍 1.132
    Avui he anat a comprar a uns xinos i el noi parlava català. Ma mare i jo hem flipat. Aleshores ha vingut el típic espanyol i era còmic, veies el xinès parlant-nos en català i l'espanyol ni una paraula. El noi no el parlava perfecte però se l'entenia la mar de bé. Obviament hi tornarem sempre que poguem. Ja té unes clientes. 
  • Pralija632 2👍 339
    Minut 1:50, un catalanoparlant de Terrassa s'adreça a uns independentistes de la Catalunya Nord en francès.
  • Ohtar17.437 7 95👍 8.260
    Jo tinc comprobat que si em presento a alguna persona que no conec de res, i li dic el meu nom en castellà, automàticament em parlen en castellà. He arribat estar en una situació super absurda on a un amic li parlaven en català i a mi en castellà.
    Així que no, no té res a veure amb la raça, si creuen que no ets catalanoparlant per algun motiu, si hi ha un petit risc de que no parlis català, et parlen en castellà. Per desgràcia
  • Jordi Freixas18.868 13 82👍 3.885
    T'anava a votar positiu, però en aquest últim paràgraf, l'has cagat:

Jo vull tindre fills propis,  però si he d'adoptar no serà pas cap nen o nena amb aspecte de fora d'europa, seria molt dur, cada dos per tres m'estaria emprenyant amb catalanets de merda que li parlarien espanyol.

Si mai vols adoptar a una criatura, no et miraries això. I si t'ho arribes a mirar, et mereixeràs que no et vulguin entregar a cap criatura.
  • paleta4.097 3 512👍 5.129
    En part és comprensible.

El català és la llengua dels catalans, no la dels moros, xinesos o sudamericans.
  • esclata-sang1.034 1👍 744
    "¿Y vosotros no os cansais de hablar siempre en valenciano ?

la frase sembla una provocació i quasi un insult. Però no. Res d' això. Vos conte: 

Imagineu un bus on va un grup faller de la ciutat de València anant a algun acte i a la part de darrere estan els músics que els acompanyen. La banda és d'algun poble valencianoparlant i parlen en valencià amb naturalitat.

Una xiqueta se'ls adreça i els ho amolla. Me la imagine pensant: "con lo que me canso yo en clase de valenciano y a ellos no les cuesta nada". Els músics amb els ulls com a plats.

Per a eixa xiqueta la llengua pròpia és una assignatura. Un obstacle a superar. No veu més enllà perquè no pot. Perquè la llengua històrica de la ciutat és quasi un record que no sent enlloc.

L'anècdota la vaig llegir fa uns mesos al diari digital "La veu del PV" i reflectix a la perfecció la situació de la llengua a les grans ciutats del PV.

Publicitat

Fòrums

• 9.207.174 missatges
  • 217.957 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat