Fòrum

Fem un ús raonable de la nova automoderació (signeu a dins)

Ultrança7.364 5 291👍 381
Raconaires. Com sabreu, els administradors han mirat de posar esmena al recent desgavell dels fòrums amb una actualització de la normativa i el retorn d'una certa moderació per part dels usuaris. Ho han fet per la necessitat de contindre nous embats que puguin acabar amb la viabilitat o existència del racó.
Aquesta mesura molts la consideren insuficient, massa tova, propensa a l'abús. En un món ideal --amb usuaris i moderadors ideals ho compartiria-- però diria que amb una moderació més directa hi ha riscs, riscs que l'administració no vol assumir ara.
Els qui portem un cert temps al racó ho recordem: la parcialitat a l'hora d'adjudicar bans o eliminar missatges, la formació de cliques i dinàmiques personals entre admins i usuaris i la tensió entre la comunitat i la moderació cada cop que es pren una decisió en el sentit que sigui. Considero que nosaltres també els hauriem de considerar perillosos, per molt que creiessim que ens afavoriria la nostra causa tenir una moderació implicada directament.
No vull dir si per intenció pensada, desatenció o per manca de recursos ho han deixat així. Sigui com sigui, és una oportunitat per tots els que volem que els fòrums segueixin sent un espai (lúnic de fet) de debat, comentari i diàleg exclusivament en català i en el nostre marc. Alguns usuaris també han assenyalat que hi ha el risc de tornar a un cercle viciós de bandositats i batalletes que tancarà el racó a nous usuaris, s'ha d'evitar pel bé del fòrum i de la nostra llengua a l'internet.
 ____________________________________________________________________________________________________

Per evitar aquesta deriva proposo que a banda de les normes fixes establertes per la moderació fem un ús molt contingut del vot. Cal limitar-nos a només votar negativament els missatges amb el contingut següent:

1. Missatges o crides a favor de la censura, ban o denúncia pública d'un altre usuari o del fòrum/administració.

2. Missatges que defensen o encobreixen l'hegemonia del domini castellà o francès en la nostra terra, amb l'eradicació de llengua i nació que causen.

3. La difamació injustificada sense escalació prèvia i tendències persecutòries en múltiples fils. Una cosa és un insult o puntual que a molts se'ls hi pot escapar quan s'enceguen. Emperò el faccionalisme i rivalisme permanent ha de ser frenat per la resta d'usuaris sempre que és pugui.

4. Els missatges no escrits en llengua catalana. Em refereixo cabdalment articles, notícies i paràgrafs de text copiats al racó en llengües altres que la pròpia. No ho aplicaria a frases fetes, expressions o memes de contingut insubstancial que --per molt molestes-- no dificultarien la comprensió sobre el tema del fil.

Pels usuaris nous cal indicar-los el requeriment i explicar el motiu però si persisteixen en la no traducció s'ha d'amagar el missatge. Crec que tots estem d'acord que un sol peixmenut, canadenc o lisboeta és un actiu més gran que penjar 4 articles en castellà per droperia.
____________________________________________________________________________________________________

Aquests punts els considerem dignes de vot negatiu perquè reforcen els eixos del racó i són els punts on tothom pot trobar encontre.
Sobre els qui diran d'admetre missatges del punt 2 al·legant llibertat d'expressió considereu que qualsevol difusió de la inexclusivitat de la nostra llengüa en el marc social acabarà per fer-la minoritària o desapareguda (que és el propugnen en darrera instància els qui ho escriuen). Erosiona el mateix sentit de l'existència del racó, per tant no ha de ser tolerat.
Sobre el punt 1er cal afavorir un clima de lliure debat i intercanvi d'idees en matriu catalana, aquesta és la prioritat dels fòrums per sobre d'una hegemonia ideològica determinada.

Jo signo. Em comprometo a complir i només votar negativament en aquests casos. I que se m'assenyali si trenco la paraula donada.

Qui farà el mateix?

Respostes

Configuració
  • Ultrança7.364 5 291👍 381
    El fil està obert a esmenes o propostes per millorar-lo, vull que impliqui la majoria de raconaires que no volem tornar a davallar el fòrum.
  • polmas14.587 7 134👍 2.686
    Gràcies pel fil, però això que proposes és impossible de complir.

Quan hi havia el karma negatiu en teoria s'havien de seguir aquestes indicacions, però el resultat era que sempre s'usava el karma per a la censura ideològica, és inevitable que s'abusi d'aquesta possibilitat.

Fes un cop d'ull al fil que he obert on ho explico amb més detall.

• Ultrança7.364 5 291👍 381
      Ara m'ho miro.
      En l'únic que puc fer per millorar-ho per part meva és comprometre'm personalment i convidar altres que ho facin. Si prous usuaris honestos s'apliquen per no fer-ho si que hi haurà un canvi.
      L'alternativa és no fer res i lamentar-se.

Signes?

Una abraçada polmas
  • Defectible1.779 905👍 555
    Trobo que tots plegats esteu passant molt per alt que s'ha eliminat de les normes la no permissivitat del sexisme, l'homofòbia, el racisme i la xenofòbia.

És més: No es pot reportar un comentari ni un fil per sexista, homòfob o racista. Et fan triar entre 7 opcions, cap de les quals hi encaixa.
    • erianocar2.119 1 812👍 1.297
      Aquestes coses que dius són delicte, oi? Llavors sí que hi encaixa.

No, perquè tenir actituds d'aquesta mena no són pas delicte.

Per exemple, si jo dic: "Les dones només serveixen per parir", "la transsexualitat és una malaltia" o bé —com tu dius— "aquests nens immigrants són com micos", res d'això és pas delicte. Així com tampoc ho serien expressions molt més flagrants com ara "totes putes", "calla maricón" o "negre de merda".

Això és, de totes maneres, contingut i comportament sexista, homòfob i racista, respectivament, que és el que fins ara no es tolerava, i ara ja no només s'ha retirat de les normes, sinó que no es pot reportar:

Felicitats als responsables per haver donat aquest passi als usuaris que venen aquí a vomitar el seu odi pel que són col·lectius protegits en societat.

Tot just un parell de dies després de l'aniversari de l'assassinat de Sònia Rescalvo, és més important donar-li un espai subvencionat per expressar-se a una transfòbic, que no pas el dret dels transsexuals de poder tenir un espai sense haver de tolerar aquesta mena d'insults per raó de condició.

Se sabrà tot.

Vet ací un altre exemple d'un usuari que es passa el dia parlant de lleis i ni coneix la responsabilitat civil.
        • UsuariV10.409 4 202👍 6.050
          Per a això ja te tenim a tu, Gran Jutge Suprem.

• autokrator11.871 2 170👍 7.567
          Amb el Dret Civil a la ma potser podries posar una demanda de protecció de l'honor. Cosa que només podries fer si estiguesis fent servir el teu propi nom i no un que et fa anònim. 
            D'això se'n cuiden els organismes corresponents, que si existeixen és, precisament, per donar empar als col·lectius que es troben en situacions com la que hem vist aquí.
              Podries citar quins organismes fan això, no?
                De no oficials que es dediquen a protegir col·lectius vulnerables, doncs l'ICD, l'OCH, SOS Racisme...

D'oficials, els que tingui la Generalitat per cada cosa, per exemple el CAC per l'audiovisual.

D'organismes privats auto-reguladors, doncs els de cada sector. Al banner inferior podràs veure que aquest web és part d'una associació anomenada AMIC.

Buscant una mica, acabo de veure que el Racó va rebre 26.000€ el 2017. Així que ells sabran el que es fan quan castiguen usuari que fa assetjament i doxxing rep només 4 dies de ban de sanció, o quan toleren usuaris amb >10 anys d'antiguitat enviar amenaces, o quan retiren de les normes el caràcter discriminatori dels continguts.
                • FuRTiUsuari sumador19.535 12 76👍 6.751
                  Ho portes clar que es malgastaran recursos públics judicials per a servir la vostra croada de mlalts mentals... Si voleu un judici haureu de pagar advocats que pretenguin demostrar uns fets delictius que vosaltres us heu tret de la màniga perquè no existeixen... Al final encara acabaríeu vosaltres pagant tots els costos derivats per denunciar falsament als propietaris del racó de delictes inexistents. 
                    L'ICD i l'OCH no són organismes públics, tontet.

I per retirar subvencions no fa falta cap judici, només que es prengui la decisió de fer-ho.
                      Imbecil, no parlo dels cortijos aquests vividors de subvencions, parlo dels advocats i jutges i tota la burocracia... Et penses que pagaran un bon advocat privat per a provar una acusació de tarats mentals com tu sense possibilitat de guanyar res per fer-te content en la teva croada? Ho portes clar, us han près el pèl si penses que ew gastaran diners en això. Clar home, que es prengui la decisió perquè un sense feina amb problemes així ho digui 
          Veuràs quin riure quant les vostres denuncies no arribin enlloc i de pas hagin passat de la vostra cara com de la merda 
            Realment creus que ha posat cap denúncia? Si, pel que diu, es veu que no sap ni com va legalment. 
                Que vagi fent doncs. I que ho expliqui. 
                  El què em fa més gracia és que a més de fer de jutges i tenir-ho tant clar, pretenen decidir la condemna = que retirin les subvencions  . Molt flipat hi ha per aqui, ho tenen clar si pretenen malgastar recursos judicials públics per la seva cara... I sinó, doncs apa, que comencin a estalviar per a portar al racó a judici i demostrar que son còmplices de delinquents 
      • Xicoira3.140 2 630👍 2.782
        A tu ja t'està bé que els teus amics espanyols campin lliures pel fòrum.

Fes-t'ho mirar.
    • broquil_is_over1.125 3👍 1.060
      Ostres que xulo! Si votes negatiu al defecable els seus comentaris de planxacalces, sexistes i que promouen l'odi cap als homes queden plegats i no cal llegir-los... 
  • Màgor12.921 10 161👍 3.477
    Han tornat les guerres kàrmiques? 
  • UsuariV10.409 4 202👍 6.050
    L'únic que evitarà el desastre de la nova censura seria limitar per usuari i dia l'ús dels vots negatius.

• Ryotsu482👍 370
        Jo estic d'acord amb tu, a mi no em cau malament i em sap greu tota la merda que li està caient, però sí que va obrir també un fil de denúncia. XD
          Veus, això tampoc no ho sabia, hi ha dies que no obro el Racó. 

Tanmateix ni ell ni l'AviMarcelinero em cauen malament. Només hi ha un parell d'usuaris que no puc veure i els tinc a ignorats, funciona prou bé.
      • Konrad324👍 489
        En Defectible ja ha deixat clar que és un trol. Si li cau tanta merda, és perquè els moderadors no estan fent la seva feina, que és bandejar-lo.

Llegeix aquest fil atentament i observa la reacció d'en Defectible:
        https://www.racocatala.cat/forums/fil/221131/el-catala-llengua-racial

Es dedica a fer això amb tots els fils que pot, sempre que pot...
          Ah, clar, a mi em insultar lliurement tota la comunitat —en especial, els que veuen amb bons ulls el tractament denigrant que hi ha aquí cap als col·lectius protegits—, però jo no puc fer un simple report d'un fil potencialment conflictiu.

Clar, clar
            Aviam, jo també penso que si el fil tenia un títol expressament provocatiu, pugui ser de mal gust. Però no mereix reportar-lo, perquè és una rucada com tantes.

Els títols provocatius es fan sovint i en aquell cas, el contingut no era racista, que és el que importa. És com voler prohibir una revista satírica. 
              Jo no sóc el Mago Félix. No puc saber què vol la moderació que es reporti, i què no.

Ells em diuen que aquí els insults i amenaces no es permeten, però allà i en tots els fils estan tots contra la meva persona, i ningú fa res. L'usuari que va fer-me un fil amb una suposada foto meva no se'l va fer fora, només 4 dies. Això va fixar el criteri aquí: pots amenaçar i fer doxxing, que se't tolerarà.

Ara: Després jo faig un insult a un homòfob, i se'm borra.

Sense regles regna el caos, aquí i a tot arreu. Avui ens han dit que el que no sigui delicte no, però ni jo ni ningú aquí se sap el codi penal, així que mira, a pringar.
                Això no és el que estic criticant. Estic d’acord que molts usuaris s’han passat amb els insults constants i l’assetjament. I em sembla que mereix reportar-los.

La moderació al Racó funciona, però no hi ha un miler de moderadors, i les normes no s'apliquen de manera molt heavy. Això passa perquè si no tindríem poca activitat, i l'activitat és desitjable sobretot quan et subvenciona la Generalitat (no sé si ho segueix fent).

Jo t'estic criticant que diguis que vols reportar i tancat el fil per un títol que tu percebis racista, que no ho és, pots trobar exemples d'aquest ús de titulars arreu del món i a la literatura. Però no ve al cas. Quelcom semblant a "podries canviar el títol una mica" tot exposant un parell d'arguments, hauria sigut molt més desitjable per tothom, tu inclòs(a? No sé quins pronoms t'estimes que faci servir.) El contingut del fil era decent si no bo. No hi ha motiu per esborrar-lo, com a molt editar el títol, si es vol ser políticament correcte.

Sense acritud, és el meu anàlisi de la situació. Mirem de ser més oberts.

Jo i d'altres usuaris hem estat, i seguim estant, vexxats, doxxejats, insultats constantment, insultat per raó de mallatia mental, per la nostra identitat de gènere o sexe, i amenaçats, i aquí no s'ha fet fora a un sol usuari. Tot això permès per persones que els paguen per mantenir aquest lloc web amb diners públics.

Ves amb exigències a algú altre, no a mi.

Aquí tots us esteu comportant com la gent es comporta quan violen algú: donant-li la culpa.

Us penseu que sóc un troll, però sóc algú com vosaltres.

Jo no penso que siguis un troll, però com tu vulguis creure convenient, vaja... No ve d'aquí.

Cap persona no és perfecta i jo ja t'he dit que no em sembla correcte que siguis vexat, menys per la teva identitat sexual. M'ho prenc bastant seriosament.

Però si hi ha quelcom amb què no estic d'acord, ho puc dir. Ni tampoc em diguis que justifico aquesta mena de comportament, perquè no ho he fet, i punt. Et prego que no posis paraules a la meva boca que mai no he dit, si no mai no podrem tindre una discussió en condicions.

T'has equivocat en jutjar una cosa, i punt, és el que estic dient. Pots fer les acrobàcies mentals que vulguis. Això no treu que sigui inacceptable que siguis insultat i assetjat.
                      No t'ho estic dient a tu, estic dient que aquí se m'està mirant a mi amb lupa i a la resta es deixa via lliure.

Si un fil de doxxing a mi suposa un ban de 4 dies, què s'ha de fer perquè et facin fora?

Em sembla que no ens adonem del missatge que això envia. Si algú realment trobés la meva identitat aquí i l'escampés, no seria ni expulsat. I voleu un fòrum decent, així? Impossible.
                      Si és com tu dius és lamentable i certament repugnant. Tot i així personalment segueixo sense veure la utilitat d'escarnissar-se en insults.

Dit això agraeixo la teva explicació i ja plego d'aquest fil  que es fa tard.

El que t'han dit és fals.

Un servidor va decidir denunciar després de veure com usuaris antics i influents deixaven anar impunement proclames brutalment transfòbiques —que, al ser reportades per mi, i en un temps prudencial, no eren retirades.

p.ex.: "Els nens transsexuals han d'estar a un psiquiàtric i els seus pares a la presó", "són monstres amb tita", o bé usuaris dient "tolerància zero amb la ideologia de gènere, deixeu els nens en pau amb les vostres degeneracions. Així com l'usuari religiós fent un post amb 10 enllaços a casos de gent de diversitat sexual trincada per agressions sexuals, o un altre dient que els atletes trans han d'anar "Als special olympics" i després fent-se el despistat quan li retreuen.

No en citaré més perquè m'allargaria massa. Això no és ni 1/10 part de la quantitat de contingut consolidat aquí i d'aquesta mena. Fils sencers amb finalitats transfòbiques, usuaris fent al·legats d'aquesta mena, tampoc retirats.

A mi directament, en converses prèvies a la denúncia, usuaris dient-me de forma reiterada que la transsexualitat és una malaltia mental, burlant-se de mi a la meva cara (gaudint poder-me dir això sabent que no hauran de donar explicacions a ningú), i jo reportant-los i no passar res.

Un usuari que em perseguia per insultar-me també em va dir que "tant de bo una invasió musulmana perquè se us passin les tonteries". No a mi, com a suposat trol i enemic d'aquesta comunitat, sinó en genèric. Aquest missatge, reportat per mi ja fa més de 10 dies, segueix allà, juntament amb la majoria de les amenaces que he rebut.

Tampoc és d'esperar menys quan obrir un fil amb fotos meves, i col·laborar en escampar-les, comporta un ban de 4 dies. (¿Què has de fer, perquè t'expulsin?)

La reacció neuròtica contra mi ve, al meu entendre, perquè l'usuari que va promoure una denúncia pel sexisme saben que és dona i, com a masclistes que són, es pensen que és inofensiva. D'ella se'n burlaven. Alguns insults, sí, però bàsicament condescendents.

Però resulta que jo no estic per orgues, ni sóc dona. D'aquí els insults, perquè saben que aquí es tolera i s'ha estat tolerant el que jo he denunciat. És la reacció neuròtica d'algú que sap que no ha fet els deures.

Ara, d'usuaris dient-me malalt mental per haver fet una cosa tan senzilla i normal com assegurar-me que aquí es compleix la llei, o bé que el lloc deixi de rebre subvencions si decideix que li importen aquestes ideologies altrament penades, doncs a desenes.

• Roderic15.823 14 115👍 7.545
                      Ben exposat, company.
                  • Carles Martell2.633 1 700👍 4.183
                    Jo i d'altres usuaris hem estat, i seguim estant, vexxats, doxxejats, insultats constantment, insultat per raó de mallatia mental, per la nostra identitat de gènere o sexe

Em sembla que erres en la raó.
                      No.

Ja passaven moltes coses abans de la meva denúncia, no t'equivoquis. Jo vaig veure (i patir) molta transfòbia abans del meu moviment. El meu moviment va venir motivat per això.

De totes maneres, la denúncia no excusa les amenaces ni els insults posteriors.
          Doncs si em permets donar-te un consell, ja que m'he llegit el fil sencer.

La millor manera de fer fora a usuaris que consideres trolls és ignorant-los i reportant-los.

Si com tu dius és un troll, donant-li canya amb arguments no servirà de res, ignorar-lo deixarà els seus missatges en quelcom d'irrellevant. Fer croades d'aquesta manera, a un fòrum on et poden suspendre per insults amb facilitat, pot ser fins i tot contraproduent.

A més, si ens barallem com nens petits a cada fil només fem el Racó impossible de llegir. I això t’ho dic com a persona que té sovint reaccions emocionals quan llegeix rucades a internet.

Tampoc m'hi vull ficar més...
    • gtrabal100 2👍 35
      No he pogut evitar riure'm del comentari 
    • Aquest missatge ha estat esborrat
  • Gínjol14.601 3 133👍 4.767
      Em fa l'efecte que açò podria acabar en una mena de tothom contra tothom.

Per un altre costat, limitar les referències o enllaços només al que estan en llengua catalana és limitar molt la informació, ja que molta informació especialitzada en molts temes no està en català.
    • galetacuqui305👍 296
      Hahahaha, un 99% dels teus enllaços no compleix amb aquesta condició, oi? 

Això és una de les vostres mentides.

El que passa és que hi ha un fum de temes molt especialitzats que no vénen publicats en català.

Aleshores s'utilitza la clàusula de la llengua a mode de censura encoberta.

Una "llei mordassa" progre, i no és pas l'única.

• galetacuqui305👍 296
              El què s'ha de llegir, Gínjol. Sempre ho podràs traduir, i així evites aquesta censura tan bèstia que han imposat aquí al racó.
              De tota manera la majoria de raconaires se'n foten de tot i no els interessa especialment la realitat: no la poden suportar perquè són massa somiatruites.

No penso prendre'm la feinada per ells de passar-me hores traduint una notícia: no ho agrairien tampoc, perquè allò que predomina a ca nostra és la Ingratitud, la gran divisora i destructora.
  • oprimit18.130 14 88👍 7.848
    Quina merda és aquesta? Em diu que avui ja no puc votar més en negatiu!!! 

M'haure de conformar en fer-me un tercer usuari. 

Publicitat

Fòrums

• 9.174.168 missatges
  • 216.740 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat