Fòrum

Sony anuncia la PlayStation Classic

Xulomander5.859 3 359👍 6.172
Surt al desembre, 100€

https://www.youtube.com/embed/YTYnNZRJscQ

Què en penseu?

Respostes

Configuració
  • Macarronet del meu cor1.150 2👍 1.436
    Si et compres un disc dur extern, t'instal·les el Launchbox o l'Hyperspin, et descarregues un emulador i els roms que vulguis, et surt molt millor i sobretot més barat que comprat-te aquesta consola amb només 20 jocs incorporats per 100 euros.
    • Xulomander5.859 3 359👍 6.172
      Tens raó, però si aquesta consola incorpora un filtre CRT decent per les televisions modernes, i es pot piratejar fàcilment com la SNES Mini, tampoc em semblaria una mala compra, a més de la gràcia de que tingui la capsa de la PS1. Trobo més greu el fet de que tingui els gamepads originals i no els analògics.
      • Ryotsu482👍 370
        Jo crec que quan fan aquestes consoles els hi interessa que es puguin piratejar fàcilment. Total, ja no produeixen jocs per aquests sistemes, si es poden piratejar és un atractiu més per comprar-los.
    • El Llop 2.0179👍 93
      Els emuladors de la PS1 són xungos de fer servir. Tens el ePSXe que accepta tot tipus arxius com a rom però has de configurar mil plugins per jugar. I tens el Mednaffen, que no has de configurar res, jugues i prou, però que només accepta uns arxius determinats. (No accepta els .bin, per exemple).
  • Ryotsu482👍 370
    Està bé, però se'm fa cara per només 20 jocs(encara queda conèixer la selecció final), és clar que suposo que deu ser perquè els seus jocs ocupen molt més que els de la snes i nes.
    • Pocafeiner3.276 8 608👍 2.384
      Els jocs més pesants de la ps1 ocupen de 500 a 700 mb, i els més senzills en poden ocupar 50 o menys. Avui dia tens dispositius petits i baratíssims amb espai per tenir tota la biblioteca possible de jocs d'aquestes consoles antigues. És un tema de màrqueting i llicències.
        Sí que és un tema de màrqueting, però t'equivoques en les mides. Els jocs més pesants de PS1 pesen uns quants GBs.
          Ah, tens raó. No pensava en aquells que tenien més d'un disc.
          • Defectible1.779 905👍 555

Igualment, en una simple SD de 64 gb t'hi caben fàcil 100 jocs de PS...

Els que tenien més cds (p.ex. final fantasy) era per vídeos que ara mateix poden anar comprimits.

Més aviat quaranta o cinquanta.

Ni de conya. La majoria de jocs ocupaven 200 o 300 mb, i els que més era per vídeos, àudio, etc, que ara anirien comprimits.

Els jocs de 200 o 300 mb normalment eren la morralla de l'època, els jocs de PS1 bons pesen de 700 mb a 2 o 3 gb (i igual amb la Saturn). Resident Evil, Silent Hill, Metal Gear Solid, Final Fantasy, Gran Turismo, Dino Crisis, Symphony of the Night, Tomb Raider, Tekken, Ridge Racer, Colin McRae... tots aquests omplen com a mínim un o dos discs sencers. I no pots "comprimir els vídeos" dels jocs sense modificar el codi d'aquests, quelcom que escapa de l'objectiu d'aquestes miniconsoles i que en molts casos ni tan sols és factible perquè el sourcecode ja no existeix.

En canvi si fessin una N64 Classic si podrien posar perfectament gairebé tot el catàleg de jocs de la consola en 64 gb sense complicacions,

Estic equivocat amb el tema dels vídeos i àudio doncs, però no tant en les mides:

Crash 2 "adventure" 192 MB
                    Dino crisis 2 "action" 380 MB
                    Resident evil 2 780 MB ~ 3 350 MB
                    Parasite eve 2 "action RPG" 800 MB
                    Castlevania SOTN "exploration?" 360 MB
                    Tomba "adventure" 300 MB
                    Silent hill "horror" 380 MB
                    Final fantasy
                    7 1700 MB
                    8 2100 MB
                    9 2050 MB

La mitjana és d'uns 500 mb. (x 100 = <64gb)

Els jocs més grans són RPGs, no sé jo si hi inclouran els 3 FF en aquest recull de 20. El que tu en dius morralla també pot ser-hi, portarà varietat.

Pensa que als 64 gb que dius també hi ha de ser el software de l'aparell en si.

Defectible escrigué:
                      El que tu en dius morralla també pot ser-hi, portarà varietat.

Vols dir que calen els trenta milions de FIFA, de jocs de cotxes mediocres, clons dolents de Resident Evil i jocs llicenciats dolentíssims que componen gran part del catàleg de la Playstation?

No veig motius perquè el software hagi d'ocupar més d'un parell de GB.

Respecte als jocs, doncs no ho sé. Només n'han revelat 5, no? Dubto que si només són 20, hi posin els 3 FF, per exemple... Hi ha d'haver varietat, han de caure Bombermans, Puzzle Boobles, Dance Dance Revolution, un de cotxes (GT? encara que sigui mediocre), PaRappa...

Dolents no, però no pesats com els RPGs, Metal Gears & co.

• FuRTiUsuari sumador19.535 12 76👍 6.751
            De fet tots els Final Fantasy per a la PS1 van ser 3 o 4 CD's sempre...
    Aiiiii Sony, sempre fent esquí de fons pels raïls de Nintendo.
  • __28653__23.841 3👍 5.608
    Però si es una PS1 adaptada i modernitzada al segle XXI
  • bogosity221 10👍 244
    Per a executar un emulador de PSOne en un dispositiu ARM, la GPD XD em sembla moooooooolt més convenient, i una Raspberri Pi moooooooolt més barata.
  • Avemflama0552 1👍 38
    Com ven la nostàlgia ultimament. Podria ser interessant si com es comenta es poguès piratejar fàcilment per ampliar la biblioteca, però amb la original que encara em funciona vaig servit per rejugar algun clàssic de tant en tant. A més encara es poden trobar jocs en mercats de segona mà o botigues especialitzades i normalment no acostumen a tenir preus gaire elevats (comptades excepcions amb jocs d'estatus de "col.leccionista").
  • rotllan9.555 4 222👍 7.776
    Microsoft podria vendre ordinadors amb MS-DOS, vist l'altre fil i aquest, encara en vendrien algun.
  • Caspanyol_Involuntari330👍 338
    Doncs jo sóc dels que pensa que sí, què collons.

Les limitacions gràfiques i sonores incentivaven la creativitat dels programadors.

Aquesta consola hauria de tenir tots els jocs de la PS1 disponibles per comprar online. A més, no hauria de ser una edició limitada: haurien de seguir fabricándola fins a l'any 3000.

Els ordinadors amb MS-DOS serien una mica més difícils d'encaixar, caldria tenir una taula d'escriptori només per un d'ells. I no els fabricaria Microsoft. Però també serien compres interessants. Podrien treure un 486 Mini/Classic.

Això sí, el de prémer el botó d'Open a la Playstation Classic i que no s'obri cap tapa és rar. Que treguin la Playstation original amb una lent millorada i ja està! :P

Si fos per mi, els programadors estarien traient "missions" per als millors jocs clàssics: noves illes de l'Monkey Island, nous nivells del Doom, de l'Another World, del Metal Gear Solid de PS1...

...noves localizacones per "Viatjar" en l'Indiana Jones d'aventura gràfica de 1989, nous barris al Silent Hill de 1999, noves àrees del complex industrial del Half Life...

...noves coves amb animals que mai podrien alimentar-se en el Tomb Raider 1, noves samarretes i equips en el Winning Eleven 3/ISS Pro 98...

Si un joc funciona, no cal canviar-lo. Ficar-li controls analògics, 3D, 234 hores de vídeo i apuntat automàtic no millora els jocs, els fa més per retardats millennials.

Més fàcils, més pel·lícules, menys jocs.
  • Hanzel und Gretyl5.157 10 417👍 1.623

La nostàlgia és un mercat molt ben pensat. Aquells xicons que ara tenen duros poden comprar-se la consola per ella jugar dos vegades i després ahí és queda acumulant pols.

Jo no la compraré.

• khesanh196847👍 27
    si hi has jugat abans, et fums la viciada de cop i no la toques més fins al cap d'un any que t'hi tornes a enganxar un parell de dies.

a mí amb el PC em passa amb el bf1942, mohaa, el Tibia...

no em convenç
  • resnoesmes2.917 3 653👍 2.935
    Aprofito per fer una pregunta colateral, si tens una PS3 i uns 10-15 jocs, és una ximpleria seguir comprant-ne i no passar-se a la PS4?
      No és pas una ximpleria, els jocs de PS3 són més barats i la PS4 no els llegeix. En els videojocs, jo sempre penso que software > hardware; si coneixes un grapat de jocs de PS4 que vulguis jugar compra't la consola, però si no no et val la pena. A més, la nova generació de consoles arribarà d'aquí un o dos anys, Microsoft ja ha anunciat que estaven preparant la successora de l'Xbox One i segur que Sony també està preparant quelcom nou pel nadal de 2019 o 2020, així que si no tens cap joc actual que et cridi l'atenció és millor esperar una mica, sobretot perquè Microsoft ha dit que la seva següent consola serà retrocompatible amb les anteriors, així que és molt possible que les properes consoles siguin compatibles amb les jocs de PS4/Xbone.
    • FuRTiUsuari sumador19.535 12 76👍 6.751
      Fas molt bé, i aprofita perquè tot això que fas porta una gran relació qualitat-preu...
    • Caspanyol_Involuntari330👍 338
      Jo encara diria més: si tens una PS2 de les grosses amb xip, no necessites res més.

Pots jugar a qualsevol joc de PS1 i PS2 en versió NTSC (els Metal Gear, Silent Hill, ISS Pro, Ridge Racer, Final Fantasy, Spyro, Abe 's Oddyssey, etc. van un 15% més ràpid i no tenen franges negres, tal com van ser programats) i pots connectar comandaments de PS1, més resistents que els de PS2 (els botons analògics es fan malbé més ràpid).

El nivell dels jocs de 1995-2005 era molt superior al de 2005-2010. Jo prefereixo els de 1995-2000, els de la PS1, però la PS2 té diverses obres mestres com el Ico, el Katamari Damacy, el Winning Eleven 5 Final Evolution (una versió millorada del PES 1, que va sortir només al Japó) ...

I, sobretot, té una varietat de jocs impressionant. No és la consola més venuda de la història per res.
  • RepúblicaP2P208👍 117
    No es pot emular la PS1 amb una raspberry i retropie ? (De fet sí, amb un comandament que et compris i un disc extern pots jugar a totes les consoles retro https://www.youtube.com/watch?v=r6-VOCyDoTc)
  • lo gambusí22.930 12 56👍 7
    Jo me l'hauria pogut pillar, segons els jocs que portés incorporats, tot i el hype, perquè a casa érem prou working class com perquè la meua primera consola fos l'SNES... i encara quan estava a punt de sortir la PS2. Però que traguen lo pack sense comandaments Dual Shock és absurd
  • catalàamallorca39.580 7 14👍 15.022
    Pel mateix preu et venc la meva Play 1 original amb dos mandos, memory cards i una capsa on hi ha unes quantes desenes de jocs. 
  • torraina_infernal37.639 11 16👍 22.595
    És mini o no???? Això és el que vol saber el poble. Ben pitita.
  • venjança_catalana4.248 3 497👍 4.812
    Tinc la que em van conprar al seu moment i funciona perfectament, igual que els jocs

Aquesta portarà HDMI, com si pretens fer passar per vintage i clàssic un Seat 600 de fa 50 anys que porta dins una pantalla amb ràdio, gps i connexió a internet
  • AltairRC1.916 865👍 1.280
    Que per poc que pugui me la compro.
  • El Llop 2.0179👍 93
    El preu està bé però exigiria que els comandaments funcionin perfectament. Recordo que els comandaments de la PS1 original duraven anys, literalment, passaven tres anys i cap botó s'havia trencat. Ara qualsevol comandament de 15 € es trenca en un parell de mesos (els de 8 € dels xinesos ja són un altre cuentu). La qüestió, els comandaments seran robustos?

També hauré de veure el catàleg de jocs, almenys el 70% d'ells m'haurien d'interesar.

Publicitat

Fòrums

• 9.174.196 missatges
  • 216.741 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat