Fòrum

Manifestació de la "Diada del 9 d'Octubre". [Conmemoració de l'entrada a València de Jaume I].

Indesquerra19.158 9 79👍 5.865
Comissió 9 d'Octubre.

Coordinadora Obrera Sindical (TEI).

Respostes

Configuració
    • Furs i Nació1.011 3👍 837

Miquel Tarrida escrigué:
      Sembla que República Valenciana va fent forat...      

Pancarta valenciana republicana a Benicarló

Qui son els autors?

Miquel Tarrida escrigué:
          Esquerra
          Ben fet. Que s'escampe arreu el país.
        • Indesquerra19.158 9 79👍 5.865
          Sí, sí... ja es veu que és d'Esquerra Republicana pel seu logo i lo cutre que és la pancarta. 

Esquerra Republicana fa servir l'expressió República del País Valencià com demostra la seua darrera ponència.
          • UsuariV10.761 4 197👍 6.336
            Realment tanta diferència veus tu entre República del País Valencià i República Valenciana?

A Catalunya solen dir més sovint República Catalana que República de Catalunya, tot i que tots dos noms són igualment de vàlids.

• Miquel Tarrida3.348 8 603👍 1.245
              li pots rectificar a Indesquerra perquè sembla que no s'ha llegit del tot la ponència i que vaja ala pàgina 15 on diuen:

3.1. Independentisme i sobiranisme valencià
              (pàg.15)
              (...)

Finalment, hi ha altres grups independentistes amb qui compartim l’objectiu final però, fins ara mai, no hem compartit estratègies electorals. El País Valencià necessita d’una esquerra pròpia, forta, que treballe políticament per assolir quotes de poder a tots els nivells de representació i emprar aquest poder per a transformar la societat, ampliant la base social dels que es reconeixen com a subjecte polític, bastint la República del País Valencià.
              El valencianisme ha fet un llarg camí, ple de sotracs, en els darrers cent anys. Des d’ERPV considerem que ara és l’hora, que es donen les condicions socials i econòmiques per a fer un salt de les postures declaratives i estètiques a l’acció política eficaç, tot ampliant la base social i territorial dels que es reconeixen com a poble valencià, i perfilant un objectiu polític per a aquest subjecte polític sobirà: la República Valenciana.

• Benisud1.235 4👍 698
                M'he estat llegint el document (força interessant) i la veritat diu 11 vegades República del País Valencià i una única vegada República Valenciana. A mi la discusió hem sembla absurda, però Indesquerra té raó. ERPV utilitza majoritariament i de manera aclaparadora la primera fórmula. No sé a que ve tanta "pataleta".
          • esclata-sang1.034 1👍 744
            Esquerra Nacionalista Valenciana  ??

Indesquerra escrigué:
            Sí, sí... ja es veu que és d'Esquerra Republicana pel seu logo i lo cutre que és la pancarta. 

Esquerra Republicana fa servir l'expressió República del País Valencià com demostra la seua darrera ponència.
            Està confirmat, bocamoll. 

Benisud escrigué:
              Home no faces el ridícul! Perquè en tot cas és la seua paraula contra la teua, dir "confirmat", sense posar cap font de twitter o alguna cosa té credibilitat zero, és com no dir res.

Discussions (estèrils) a banda, jo com Indesquera trobe extrany que ERPV, que té certa solvència econòmica, no es puga permetre fer una pancarta de qualitat i amb el seu logo. Que és de fet el que fa sempre.
              Ens ho ha confirmat personalment un d'Esquerra. Si tens dubte, crida'ls i pregunta que no costa tant.

Respecte a la qualitat de la pancarta es nota que mes enllà de participar en este fòrum fas poca cosa.... Una cosa és una pancarta que utilitzarás repetidament i que vols que perdure en el temps i un altra una d'usar i tirar. Una pancarta d'un sol ús, com sembla ser esta, probablement la van deixar penjada allí se'n van anar, ha de ser simple i barata.

Salut!

Benisud escrigué:
                Jo tinc que cridar? Doncs no tinc jo una altra faena que fer. Això tu que es veu que no tens altra cosa que fer.

Però vaja a banda de no tindre ni idea del que faig o deixe de fer em quede amb eixa frase: "com sembla ser esta, probablement la van deixar penjada allí se'n van anar, ha de ser simple i barata." Quina confirmació més fidedigna tu! que no saps ni que van fer amb ella...
                Nosaltres vam preguntar per l'autoria no que van fer després.
                Per a confirmació, la teua, que no tens npi.

Au!
                • Benisud1.235 4👍 698
                  El que no tens npi seràs tu, qualsevol pancarta ha d'anar signada si és del partit (per molt cutre que la faces), si "un militant" penja una pancarta i no posa cap logo és en tot cas una cosa personal d'eixa persona. A més estes accions es solen fer en grup i amb el consens d'una assemblea o col·lectiu, no vas tu per lliure, listo.

Benisud escrigué:
                  El que no tens npi seràs tu, qualsevol pancarta ha d'anar signada si és del partit (per molt cutre que la faces), si "un militant" penja una pancarta i no posa cap logo és en tot cas una cosa personal d'eixa persona. A més estes accions es solen fer en grup i amb el consens d'una assemblea o col·lectiu, no vas tu per lliure, listo.
                  Clar home, perque ho dius tu. No tenim nosaltres pancartes sense signar....

Les organitzacions fan les pancartes com estimen oportú en cada moment, que no hi ha cap manual que diga com s'han de fer. 
                  En qualsevol cas, ja t'ho he dit, si vols aclarir dubtes pregunta'ls a d'ells i no dones la xapa.
                • Benisud1.235 4👍 698
                  La xapa la dones tu. Pengen una pancarta a Benicarló que no és ni VOSTRA i d'això feu una notícia. Igual que porteu 5 banderes a la mani del 9 d'Octubre i ens poseu més fotos que banderes hi havien a tota la mani (el vídeo que he penjat ho demostra). Per això no alceu un "gat pel rabo" només es dediqueu a discusions estèrils simbòliques i nominalistes. I tu parles de donar la xapa?
            • Benisud1.235 4👍 698
              Jo tinc que cridar? Doncs no tinc jo una altra faena que fer. Això tu que es veu que no tens altra cosa que fer.

Però vaja a banda de no tindre ni idea del que faig o deixe de fer em quede amb eixa frase: "com sembla ser esta, probablement la van deixar penjada allí se'n van anar, ha de ser simple i barata." Quina confirmació més fidedigna tu! que no saps ni que van fer amb ella...
        • Benisud1.235 4👍 698
          Home no faces el ridícul! Perquè en tot cas és la seua paraula contra la teua, dir "confirmat", sense posar cap font de twitter o alguna cosa té credibilitat zero, és com no dir res.

Discussions (estèrils) a banda, jo com Indesquera trobe extrany que ERPV, que té certa solvència econòmica, no es puga permetre fer una pancarta de qualitat i amb el seu logo. Que és de fet el que fa sempre.
      • Joanot471.802 2 898👍 428
        El País Valencià es fa república valenciana. Dir-li república del PV és ridícul...
  • Oscar lo RoigUsuari sumador23.407 14 52👍 507
    A Benicarló, ERPV té secció, un regidor (que a més és el president d'ERPV).

ENV no se'ls ha vist en la vida.

El regidor d'ERPV ha compartit la notícia de la pancarta.
    Es que mai ha pensat ningú, llevat dels del PSAN -i té tota la lògica del món-, fer un nou país anomenat Catalunya, de Salses a Guardamar, d'Ademús a Maó... Sempre l'opció general ha estat la confederació. I evidentment, El PV com a república federal... No sé què descobriu ara...
  • Ramon Muntaner3.820 11 537👍 1.188
    La meua valoració sobre el darrer 9-O:

• Processó cívica: el bloc més nombrós, amb diferència, fou el de Compromís. Cal destacar també que des de l'any 2015 són el primer partit polític a desfilar. També remarcaria la presència de Podem (crec que EU també). Enguany hi van portar més gent i anaven abillats amb senyeres coronades  La part negativa? Doncs en alguns punts de la plaça de l'Ajuntament hi havia nazis, ultraespanyolistes, feixistes diversos, insultant, intentant llançar objectes, amenaçant de mort a un pam de la policia sense que els digueren res...Ens trobem encara molt lluny de la normalitat. En darrer lloc, una anècdota personal: dos àvies castellanes se'm van encarar per aplaudir la comitiva de Compromís des de la vorera. El que més em va sobtar va ser la seua violència, eixos ulls com enganguinats, amb una mirada d'odi...se'm van encarar a pocs centímetres de mi, però òbviament no van gosar a pegar-me...
    • Manifestació de la vesprada: la més nombrosa que recorde. Almenys des de l'any 06, on hi havia l'ambient (pre)electoral de l'adéu PP). Coses a destacar? Una presència de senyeres coronades prou nombrosa per tots els sectors de la manifestació (Compromís, Podem, gent del carrer, bloc antifeixista). També s'hi van veure moltes estrelades (més de roges que de blanques). Hi havia poques quadribarrades nues i preautonòmiques, i alguna estelada també. Una miqueta d'autocrítica? La marxa va estar massa centrada en l'antifeixisme i ben poc en el valencianisme. Crítica externa? Doncs la impunitat dels ultres, contramanifestant-se a pocs metres de la policia sense que hi feren res. Més sagnant va ser el cas d'uns goril·les fent salutacions romanes al costat del... delegat del govern!!!  També cal lamentar alguna agressió covard de la qual he tingut coneixement. En acabar la manifestació hi va haver gent agredida per feixistes, en una proporció de 10 a 1. Si algú que em llig n'és víctima pot posar-se en contacte per privat amb mi

• Benisud1.235 4👍 698
      Jo no vaig ser-hi, però he vist este vídeo prou complet i eixa distribució de banderes jo no la veig enlloc. Per començar i en general molt poques banderes (entre la pluja i l'amenaça feixista supose que no combidava a fer-ne ús dels símbols que no (mal)usen els feixistes). Les senyeres amb blau estaven bàsicament al bloc de Compromís i alguna desperdigada sobretot al Bloc de Podem/EUPV, estrelades hi havien quatre o cinc cap al final totes juntes i prou (fins i tot es conten més quatribarrades nues al bloc de Podem/EUPV), i estelades algunes més bàsicament als blocs de la CUP, ERPV i Decidim. També has oblidat les espanyoles republicanes, que també hi havien cap al final un nombre remarcable.

Ara, el que més m'ha xocat és que l'EI no anava al final, sinó ERPV (qüestió de seguretat?) i amb un bloc molt gran (almenys no hi havia cap pancarta més al darrere).
        Molt bo el video

Jo tampoc vaig poder anar i ahi es veu la mani tota sencera. Molta gent desafiant les amenaces i la por !! 

Un èxit enguany

Joanot47 escrigué:
        I no penses que les quadribarrades no ixen perquè la gent té por per si l'ataquen? Què et sembla la proliferació de la bandera de València -una bandera coronada i per tant monàrquica, que la dreta va imposar després de l'Estatut- a les manis de l'esquerra sobiranista o nacionalista valenciana, només per por al fatxerio? No és contradictori? A mi em fa pena Compromís, tots amb blaveres coronades institucionals per por a perdre vots a València, acceptant allò que deuria combatre. Em recorda els sainets de principis de segle on els pobres, quan es feien rics es passaven al castellà: si tens aspiracions polítiques, blavera 'al canto'. De traca. Si es vol un partit de tots els valencians, la bandera del blau sobra en aquestes manifestacions, o ha d'anar junt a la quadribarrada. Potser caldria pensar-ne una per a tots els valencians, perquè si jo fos d'Alcoi, Castelló, Gandia o Xàtiva, sabent el que sé no m'hi trobaria representat. Això és com la bandereta de Franco i el rei, que ja la gent comença a no fer-se preguntes i a acceptar-la tal qual. O això diuen. Perquè la veritat és que hi ha moooooolta gent que no la vol i els hi dóna caguera. Molta més del que sembla. Però clar, cal aguantar que te refreguen els colorets borbònics pels morros això i la monarquia s'ha decidit als despatxos...

Crec que un 9 d'Octubre qualsevol podríem fer un homenatge a les quatre barres. El blau dels collons pesa molt i defineix una imposició amb la que molts no combreguen o ho fan a contracor. Si Compromís vol ser el partit dels valencians, ha d'acontentar els seus i no només el Búnker Barraqueta. Perquè si no són part del problema. Jo no sé si els votaré les properes eleccions...

Igual vote ERPV.
        Qualsevol bandera que haja perdurat en el temps des de l' edat mitjana és monàrquica.Ara be, la Coronada ,precissament, no era senyal de cap rei, sino de territòri. O es que la quatribarrada, la Senyera Reial, no és monàrquia... ? de veritat el que hi ha que llegir...

El que no entenc, els que voleu canviar la bandera del país, per què no inicieu un moviment cívic que forçe als partits a fer-ho? 
        És mes fàcil plorar des de casa...
        Com deus comprendre, que vulgues discutir-me sobre un acte al qual tu no mateix reconeixes que no vas anar...doncs no té cap sentit...

Ramon Muntaner escrigué:
          Com deus comprendre, que vulgues discutir-me sobre un acte al qual tu no mateix reconeixes que no vas anar...doncs no té cap sentit...

Home, però ha vist la pelicula...!

Tu dirás el que vulgues però és la forma mes eficient per a que no et trenquen la cara i a mes pots criticar, tot son avantatges.
          • Benisud1.235 4👍 698
            Listillo... jo no vaig a pegar-me una pallisa de viatge fins a València des d'Alacant, tornar a la meua ciutat passada la mitja nit i tenir que alçar-me a les 6 del matí per anar a treballar l'endemà. Estant a València que fàcil és dir imbecilitats...

Benisud escrigué:
              Listillo... jo no vaig a pegar-me una pallisa de viatge fins a València des d'Alacant, tornar a la meua ciutat passada la mitja nit i tenir que alçar-me a les 6 del matí per anar a treballar l'endemà. Estant a València que fàcil és dir imbecilitats...
              Des d'Alacant també és poden dir imbecilitats facilment, no cregues.

La " pallissa" de viatge son 2 hores, a tot estirar, anar i 2 hores tornar...  Quin sacrifici!

Si ixes de VLC a les 20h a les 22h estás en casa, que tampoc vas a morir-te per passar un poquet de son una volta a l'any, a vore si eres tu l'únic que treballa...

També podries haver organitzat alguna cosa a la "teua ciutat", però no, millor quedar-se en casa a esperar la peli i després traure-li peros als altres.
              • Benisud1.235 4👍 698
                Sí clar, t'arrees dos hores de viatge per anar a una mani que comença a moure a les 19:00h, i un hora després que no ha fet ni la meitat del recorregut te'n vas pitant.

Jo ja vaig anar el dia 6 d'Octubre a l'homenatge que se li va fer a Alacant a Miquel Grau, assassinat mentre penjava cartells del 9 d'Octubre, vas vindre tu aquell dia, borinot?

Benisud escrigué:
                  Sí clar, t'arrees dos hores de viatge per anar a una mani que comença a moure a les 19:00h, i un hora després que no ha fet ni la meitat del recorregut te'n vas pitant.

Jo ja vaig anar el dia 6 d'Octubre a l'homenatge que se li va fer a Alacant a Miquel Grau, assassinat mentre penjava cartells del 9 d'Octubre, vas vindre tu aquell dia, borinot?
                  Doncs te'n vas a les 21h és igual. Jo no dic que vingues a cada cosa que es fa a VLC però este 9-O precissament... igualet que l'homentage....

Per cert, tinc familia allà baix me pegat eixa "pallisa " moltes vegades...
                  • Benisud1.235 4👍 698
                    Es curiós que m'estigues pegant la xapa, i no li la dones a gent de València que no hi ha anat (per ací tens a alguns) perquè diuen que no van a manis "catalanistes"...

Mira, jo he anat moltes vegades el 25 d'Abril a València i el 9 d'Octubre quan ha caigut dissabte però les prioritats les pose jo, no tu... la gent de la meua colla no anava a la mani de València i si a l'homenatge d'Alacant. No és tan difícil d'entendre...
                      Te done la xapa perque critiques sense haver anat, no pel fet de no anar.
                      Penja fotos de l'homenatge almeys, a vore com va anar la cosa.
                    • Benisud1.235 4👍 698
                      Escolta! Jo no he criticat res. Vaig vore el vídeo que vaig pensar de la mani i en llegir el comentari de Ramon Muntaner li vaig fer notar que eixe relat que havia fet crec que no era fidel al que es va vore a la mani, simplement.

Fotos en tens a la xarxa, busca-les si t'interessen , ara no tinc temps de penjar res.
            Confesse que m'ha costat uns segons captar la teua ironia...
        • Benisud1.235 4👍 698
          Que hages anat no vol dir que l'hages vista TOTA i ben vista. Mira, fés el que vulgues però el que contes no correspon a la realitat, l'excusa de que jo no vaig anar és poc seriosa perquè la gravació ho demostra.

I una altra cosa, i no pretenc discutir, de veritat, però fer un relat d'una mani a base d'anar contant al personal el número de banderetes d'uns i altres no crec que siga molt seriós, no es comenta per ací que el tema de les banderetes es deuria acabar? A tu mateix t'ho he llegit, doncs sigues coherent.
            Mira, que no pretenc allargar-ho, perquè és la discussió més absurda en què em puga trobar.

Vaig anar a la manifestació i em trobava en el bloc antifeixista, on vaig veure unes quantes coronades i estrelades valencianes. No sé dir-te'n el nombre, però n'hi havia. Fa uns anys (un parell només, eh?) recorde ser jo l'únic que en portava.

Posteriorment, vaig avançar cap al sector on es trobaven els partits i em va sorprendre bona cosa veure tantes coronades entre el sector de Compromís i de Podem-EU. És més, si em permets una anècdota, vaig veure un home d'Ontinyent que conec, valencianista clàssic fusterià d'uns 60 anys, amb una coronada. M'hi vaig quedar bocabadat.

En aplegar a la plaça d'Amèrica, com que tenia pressa me'n vaig anar cap a casa i durant la tornada vaig veure tota la gent que hi havia per darrere de mi. De nou vaig veure moltes coronades. No sabria dir-te'n quantes, però eren ben visibles.

A partir d'ací, intelligenti pauca.
            • Benisud1.235 4👍 698
              I em contestes parlant de banderetes, de les senyeres amb blau en particular, que bo!

En fi, m'ho prendre a broma tot això... jo em quede amb això del teu primer comentari: Una presència de senyeres coronades prou nombrosa per tots els sectors de la manifestació (Compromís, Podem, gent del carrer, bloc antifeixista). Ei, no contaries les que portaven els feixistes que tenieu just al costat i que insultaven a la gent, no?
                Només un aclariment, per si hi ha hagut cap malentès: per gent del carrer no em referisc a la gent que hi havia al carrer eixe dia (òbviament menys encara hi compte els feixistes), sinó manifestants que no pertanyien a cap partit ni organització.
                  Alguns eran del BEA i no és la primera vegada.
                  (...)
                  En totes les manifestacions hi ha gent que se'ns acosta a RV/PVE i ens demana banderes.
                  No és d'estranyar que es vegen cada vegada més... Com la que es va veure a Brussel·les.
                  La persona que la va dur ens la va demanar, per portar-la a Brussel·les, en la manifestació del finançament.
                  (...)
                  Quan un valencià vol que se li perceba com a valencià a l'exterior, o ha de dur una coronada o la que reivindica la República Valenciana, en qualsevol cas que porte una franja blava.
      • rlborinot5.633 11 379👍 2.313
        Quina gentada. 
      Ara, també he vist uns videos de Compromís de la processó cívica del matí  d'altres anys i d'enguany i és flipant el nivell d'agressivitat i odi cap a ells....

Veus gent d'edat que no té el més mínim respecte i insulta de forma gratuïta. Molt lamentable

I tot per pensar diferent. Intolerància en estat pur

M'ha fet gràcia sentir estos dies com alguns mitjans espanyols s'han escandalitzat perquè han aücat Pedro Sánchez en la seua festa nacional. Pel que es veu no saben què es cou a la processó cívica, on pareix que siga una norma obligatòria anar-hi per insultar les autoritats democràtiques.

Salut!
      I no penses que les quadribarrades no ixen perquè la gent té por per si l'ataquen? Què et sembla la proliferació de la bandera de València -una bandera coronada i per tant monàrquica, que la dreta va imposar després de l'Estatut- a les manis de l'esquerra sobiranista o nacionalista valenciana, només per por al fatxerio? No és contradictori? A mi em fa pena Compromís, tots amb blaveres coronades institucionals per por a perdre vots a València, acceptant allò que deuria combatre. Em recorda els sainets de principis de segle on els pobres, quan es feien rics es passaven al castellà: si tens aspiracions polítiques, blavera 'al canto'. De traca. Si es vol un partit de tots els valencians, la bandera del blau sobra en aquestes manifestacions, o ha d'anar junt a la quadribarrada. Potser caldria pensar-ne una per a tots els valencians, perquè si jo fos d'Alcoi, Castelló, Gandia o Xàtiva, sabent el que sé no m'hi trobaria representat. Això és com la bandereta de Franco i el rei, que ja la gent comença a no fer-se preguntes i a acceptar-la tal qual. O això diuen. Perquè la veritat és que hi ha moooooolta gent que no la vol i els hi dóna caguera. Molta més del que sembla. Però clar, cal aguantar que te refreguen els colorets borbònics pels morros això i la monarquia s'ha decidit als despatxos...

Crec que un 9 d'Octubre qualsevol podríem fer un homenatge a les quatre barres. El blau dels collons pesa molt i defineix una imposició amb la que molts no combreguen o ho fan a contracor. Si Compromís vol ser el partit dels valencians, ha d'acontentar els seus i no només el Búnker Barraqueta. Perquè si no són part del problema. Jo no sé si els votaré les properes eleccions...

Igual vote ERPV.
  • Benisud1.235 4👍 698
    Comunicat/reflexió d'ERPV després de la manifestació antifeixista:

Esquerra Republicana del País Valencià celebra el resultat general de la tradicional manifestació del 9 d’octubre i valora molt positivament l’elevada participació ciutadana que ha omplit els carrers de València amb més de 15 mil persones.

Malgrat les amenaces i el consegüent malestar que han marcat els dies previs a la diada, i tot i les reculades d’UGT i del PSPV en la convocatòria de la manifestació de la Comissió 9 d’Octubre, Esquerra Republicana del País Valencià destaca les xifres de participació i l’organització de la marxa que ha permès superar els entrebancs previs. Ha estat una jornada de reivindicació històrica marcada per la dignitat contra el feixisme, la condemna de la línia autoritària de l’Estat espanyol i la urgència del País Valencià per una sobirania fiscal i un dret civil valencià.

Una vegada més Esquerra Republicana es reafirma en la seua defensa de la tradicional manifestació de la vesprada del 9 d’octubre, manifestació que enguany va córrer el perill de no dur-se a terme davant la manca de fermesa de bona part dels membres de la Comissió 9 d’Octubre. Per al president d’ERPV, Josep Barberà «tot i l’èxit de participació en la manifestació de la Diada cal que les forces polítiques, sindicals i teixit associatiu, analitzem a quina situació ens han dut les polítiques tèbies que no fan segons què per por a despertar el monstre de l’extrema dreta blavera. El monstre mai ha deixat d’estar, i és responsabilitat del valencianisme evitar que se senta impune i lliure d’amenaçar i atemorir la població valenciana».

Hem de ser conscients que, de no ser pel fort dispositiu de seguretat ordenat per la delegació del Govern Espanyol, la manifestació no hauria estat en absolut pacífica. Al llarg de la manifestació hem vist com els líders del feixisme més perillós increpaven i insultaven els manifestants o entorpien el treball dels periodistes, i no voler mirar aquesta realitat no ens durà a bon lloc. Ara sabem que en som molts, més dels que ningú pensava, i que el feixisme no és nombrós, tal com es va comprovar en les dues manifestacions convocades abans i després de la nostra. Ara bé, també sabem que són violents i per a la violència només cal un grup reduït capaç de qualsevol acció violenta.

Així les coses, des d’Esquerra Republicana del País Valencià fem una crida a la reflexió. Haurem de tindre clar que no podem esperar que ningú ens amenace per defensar la llibertat i el dret del País Valencià a exigir un avanç en l’autogovern. No podem esperar que ens amenacen per adonar-nos que hem de defensar el País Valencià lliure d’espolis i sotmetiments, el País Valencià l’hem de defensar en cada acció cívica i política, el País Valencià ja no es pot permetre cap manca de fermesa més davant les pressions d’aquells que ens volen fer recular en aspectes per a nosaltres fonamentals com la sobirania fiscal, el dret civil valencià i l’autogovern. Perquè, no ens enganyem, allò que els fa mal és que les valencianes i els valencians continuem aspirant a decidir sobre els nostres recursos i el nostre futur.

Amb valentia! sí senyor.

• UsuariV10.761 4 197👍 6.336
    Estos dies he pogut vore en Patraix (barri de València-ciutat per qui no ho sàpia), uns cartells amb el lema "9 d'Octubre, Res a celebrar. No passaran" amb un dibuix molt cutre del rei en Jaume amb la creu gamada nazi damunt. Al costat, simplement: "Antifeixistes sempre".

Algú sap qui són eixos subnormals?
      un nacionalita espanyol d'esquerres.
      (...)

L’atac a la Diada Nacional dels valencians, sobre tot a la seua expressió del matí, amb la processó i l’homenatge al fundador del Regne es produeix per part del nacionalisme espanyol de dues formes:

• la dreta espanyola rebentant l’acte amb insults, crits, consignes espanyoles i resta d’animalades.
      • L’esquerra espanyola titllant a Jaume I de monàrquic, fatxa etc. I ningunejant la Diada i contribuint al seu menyspreu i a eliminar qualsevol plantejament nacional.

Jo també en vaig vore, de cartells així. No en tinc ni idea...

Coincidisc, i RV/PVE també ho ha valorat així, amb els que diuen que és un encert que Compromís  donara la consigna de portar senyeres coronades.

Cal deixar als nacionalistes espanyols a soles amb la seua: l’estanquera.

(…)

Respecte a la quadribarrada nua és el senyal preferit de les esquerres espanyoles. Per a ells este senyal és inofensiu perquè és un senyal cultural i no polític. El seu senyal polític, si volen passar per no dinàstics, és la bandera republicana espanyola.

A Catalunya això ja és evident. Cultural i autonòmica.
    El que no vol dir que estiguem en contra de que aparega.
    Però preferim les banderes valencianes polítiques a les culturals.

• Hyphen224👍 351
      Aleshores, si ho he entès be, la bandera que els republicans valencians voleu oficial és la que hi ha ara? Quina es volia durant la Transició des del sobiranisme valencià d'esquerres?

M’agraden les preguntes perquè donen la possibilitat d’aclarir conceptes.

Dius:

Aleshores, si ho he entès be, la bandera que els republicans valencians voleu oficial és la que hi ha ara?

Oficial de què? D’una Autonomia espanyola contemplada en la LOE 5/1982 del 18 de desembre signada pel Borbó designat per Franco?

Com comprendràs nosaltres estem per superar el regim del 78/39 , omplir de sobiranistes valencians republicans el parlament valencià i amb ells (i elles) encetar un procés constituent per proclamar la República Valenciana. Serà en eixe procés constituent on es debatrà la Constitució republicana i el senyal d’eixa República.

Ara, i com a senyal de combat per reivindicar eixa República, nosaltres proposem l’estrelada amb estel roig, històrica d’Esquerra Valenciana.

La defensa que fem de la coronada és tàctica per avançar en eixe procés i no deixar en mans dels espanyols cap senyera valenciana.

(...)
        Dius:

Quina es volia durant la Transició des del sobiranisme valencià d'esquerres?

Remarque això d’esquerres, perquè precisament ens van fer caure als valencians en la contradicció esquerra vs dreta que tan aprofita als espanyols per a dividir-nos. Aquella etapa va ser una desgràcia per a tots… i encara hi ha molts que volen continuar en això perquè com diu la cançó “d’aquella sembrada encara continuen recollint fruits”

• EmulatorQUsuari sumador62.166 15 6👍 17.132
    Com adoctrinen els independentistes la canalla en l'odi contra Esp... Ah, no.

• matupa595
      Doncs com els niñatos antiespanyols d'Arran a l'altre extrem ideològic. Ja maduraran tots dos amb el pas del temps.
      Boníssima la piulada !!!! 

• Publicitat

Fòrums

• 9.207.207 missatges
    • 217.958 temes
    Fixa la barra dreta
    Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
    més votats

Accedeix als fils més votats
    Publicitat