Fòrum

Debat sobre el turisme als PPCC: duu riquesa o pobresa?

Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
Senzill, digueu la vostra. Duu pobresa perquè produeix llocs de treball mal pagats, gentrificació, alt cost d'oportunitat? Duu riquesa perquè genera llocs de treball (i no sé dir res més positiu, tu)? Etc.

Respostes

Configuració
  • Jaumot6.630 16 323👍 71
    No fa pas gaire vaig sentir en Miquel Puig dient que el canvi econòmic en les últimes dècades a les Illes Balears (boom turístic) havia fet caure el PIB per capità. 
  • __32504__254 1👍 417
    No sé per quin motiu hauria d'empobrir. Té conseqüències negatives, com tot. Però el turisme és una indústria més i alimenta molta gent

• __32504__254 1👍 417
      El problema és que tots no poden treballar a la Ford o a la SEAT
        • __32504__254 1👍 417
          No és excloent. I tampoc és tan senzill. Jo crec que el turisme hauria de cedir el pas en % a d'altres indústries, però matar el turisme com preten Arran no serveix per res més que per empobrir més a la gent i evitar que afloreixin noves empreses.

Però sí, cal promoure el sector industrial. Caldria una companyia estatal o una oficina pública que fiqués els calers i financiara projectes amb inversos internacionals, a l'estil Shenzeng a Xina, les Startups a Israel o el miracle de Singapur. Però per fer això també s'ha de tenir clar que la gent no començara guanyant 2000 euros al mes o ningú voldrà invertir.

• Hanzel und Gretyl5.374 10 398👍 1.928

Hauría de cedir el pas el turisme i matar el turisme com pretén Arran.

No te trellat res del que dius. Però be, tu supose que com Arran defensa X tu has de defendre Y no siga com et relacionen amb ells.

• __32504__254 1👍 417
              oi i tant que té sentit. Si desincentives el turisme al dia següent tens centenars de milers de persones al carrer. Gent que menja gràcies a ell. L'exemple d'Arran és per il·lustrar com NO s'han de fer les coses. Cal potenciar altres sectors, no enviar a l'atur els cambrers i els botiguers. El turisme crea riquesa.

Però tu et penses que algú defensa de veritat que demà es tanquen tots els hotels i restaurants dels PPCC?

El que defensen, més enllà de les campanyes que busquen cridar l'atenció o que directament estan molt mal enfocades és entrar de ple en el mon laboral. No pot ser que la gran majoria de treballadors, que no propietaris, en eixe sector tot i treballar estiguen en la franja de la pobresa. És indignant el que te de benefici eixe sector i lo mal pagats que estan els seus treballadors així com les hores que están forçats a fer.

Repetisc, si hagueres tingut que treballar en eixe sector alguna vegada entendríes el que t'estic diguent.

• Carles Martell3.350 1 606👍 5.793
            És excloent. Al final tot acaba girant entorn al turisme... i aquest s'ho menja tot.
            • e.e.e150 3👍 79
              Si? És excloent? És a dir, que segons tu, el turisme fa que no es puguin desenvolupar altres sectors. Llavors, segons el teu raonament, ciutats com Nova York, Londres, París, Praga, Amsterdam, Dubai, Hong Kong, Shenzhen, Singapur o Tòkio, que son algunes de les ciutats més turístiques del món, no tenen tampoc indústria ni cap altre sector econòmic que no sigui el turisme no??
              Tot el que dieu és absurd, no entenc com algú es pot creure aquestes tonteries.
          • e.e.e150 3👍 79
            Algú amb sentit comú, per fi! Per desgràcia, molts sembla que visquin al món de Disney i critiquen el turisme sense arguments o amb tòpics absurds.
        • __28653__23.841 3👍 5.608
          Ostres!!!!, Doncs no ho sabia!
    • Aufrany5.042 3 432👍 5.030
      Tot depen també, si aconsegueixes ser una destinació de luxe fomentant negocis locals petits i barres el pas a multinacionals del turisme, pot viure tothom molt bê, sense perdre qualitat de vida i preservant l'entorn.

I de nit es veuen unícorns a la vora del mar. Això no passa arreu. I eixe no és el cas de cap lloc als PPCC.

Altea és un turísme de "gent de be", un poble preciós, vora la mar i la serra a tir de cantal, tot el poble blanc i un casc antic que val la pena. La gent que va al poble és gasta els cuartos. Que penses que cobren i com treballen els treballadors dels restaurants que et cobren menus de 50€ de mitjana? Treballen a jornada partida, fent animalades de hores per una misèria de sou. Aquells que tenen sort de ser propietaris venen les seues cases del centre per a que monten restaurants i en l'estiu allà pareix que siga la capital dels pijihippies espanyols.

O coses ja més famosos com el dels grans cuiners com el Ferrià Adrià i companyia. Podrán tindre uns 100 treballadors entre cuina i menjador, dels quals si un 10% arriba a condicions dignes tira gràcies, la resta si te sort te està de becari i te que donar gràcies per netejar els vaters on caguen ells per a ficar-ho després al currículum. O no recordes el cuiner TOP que quan va eixir que els seus becaris vivien pitjor que gossos  va dir que és el que n'hi ha i si no fora per ells no podrien fer preus assequibles.

El empresari que és dedica a la hosteleria és el major fill de puta de cap que pots tindre. La forma que és passen els convenis és espectacular. Igual has tingut sort i no has passat mai per ahí de jove, però és la pitjor feina que pot tindre una persona. No vius i cobres una puta misèria.

• Aufrany5.042 3 432👍 5.030
           I eixe no és el cas de cap lloc als PPCC.

Que potser ho hr dit jo això?
        • Ramon Muntaner4.385 12 495👍 1.607
          El empresari que és dedica a la hosteleria és el major fill de puta de cap que pots tindre. La forma que és passen els convenis és espectacular. Igual has tingut sort i no has passat mai per ahí de jove, però és la pitjor feina que pot tindre una persona. No vius i cobres una puta misèria.

Mutatis mutandis, això s'aplica al 100% al sector de l'advocacia...
    • Màgor13.798 10 148👍 3.518
      La Seat és una empresa subvencionada per l'Estat.
    • Nowel13.457 10 157👍 1.425
      Es pot dir amb més tecnicismes però no es pot dir més clar
    • e.e.e150 3👍 79
      Doncs treballa per crear llocs de treball qualificats enlloc de plorar perquè tens la sort de viure en una zona turística. I, òbviament, paga 2000 al mes als que no tenen ni la ESO, tot i que no sé si aquests podran treballar d'enginyers a Seat/Ford...
      A més, què passa, que si no hi ha turisme tampoc hi ha restaurants o bars? Suposo que tu mai a la vida has anat a un negoci on hi treballi un cambrer mileurista...
      I si, penso que és molt trista la situació laboral del país, però culpar-ne el turisme és com si ara culpem a un treballador de Renault perquè un conductor anava begut i ha atropellat una persona. Simplement absurd.

Jo no done feina qualificada, però els treballadors que venen a treballar per a mi per a les temporades cobren 1700€ per 6 dies de faena de 8 del matí a 18:00 si fan descansos per dinar i esmorzar o a les 16:30 si només paren a esmorzar o dinar, el que decisdisquen. I fan 6 dies i no 7 o 5 perquè els obligue a descansar, ja que si per ells fora treballarien tots dies, son temporers i volen quan més diners millor.

Si jo ho puc fer ho pot fer un hostaler que a l'estiu guanya les carxofes per a tot l'any, igual que jo durant les meues temporades.

Saps el que passa? Que jo pagant això tinc uns treballadors contents, desitjosos de vindre a fer faena i volen quedar be en mi fent la faena be. Aquell que cobren una misèria acaben per estar cremats i fan la faena malament.

I tant que he nat, i de jovenet anava al mcdonalds seguit. Si el problema ja no és el sou, el problema és la explotació i la forma sistemàtica de passar-se els convenis per el cul. La majoria fan jornada partida de 6 hores cada torn, i això és una animalada, però aixina l'empresari de torn cobreix esmorzars i dinars i de nit te tots els treballadors altra volta que acaben a les tantes per a matinar al dia següent. Això és un suplici, i com és l'única eixida laboral per a molts, ho acabam agarrant resignats.

Els convenis van contra això, però de res serveixen si no s'apliquen. I al turisme/hosteleria, de tots els sectors que jo he treballat en ma vida, que han segut uns quants fins que vaig decidir tornar al camp, és on menys es segueixen.

El turisme i l'hosteleria com està actualment és un problema, i el que s'haurie de fer és controlar i be la explotació i la situació dels seus treballadors. Però eh, que l'esquerra està massa preocupada en feminitzar el llenguatge, traure a un mort d'un santuari fatxa o de col·locar als mil amics diferents. I la dreta, bueno, ja és veu ací. La vida és dura, no és pot fer res

I ja la última comparació és per pixar i no traure gota.

• e.e.e150 3👍 79
          Em sembla molt bé com tractes els treballadors, però en un fil sobre turisme casi no has parlat sobre el turisme. Has parlat de la precarietat laboral i estic totalment d'acord que és un problema. Sé perfectament que una persona es pot passar el dia treballant per mil euros (o menys al mes) i un pis a Barcelona ja és més car, és a dir molts treballadors no poden pagar un lloguer ni amb el 100% del seu sou. Sé que a molts negocis els propietaris exploten els treballadors. Però amb el que no estic d'acord és amb els que doneu la culpa al turisme. En el sector turístic hi ha bons i mals sous, igual que en qualsevol altre sector.
          Els cambrers cobren poc perquè els propietaris dels negocis són uns desconsiderats, perquè les lleis ho permeten i els polítics, que són els que haurien de solucionar aquests problemes, no fan res. Un cambrer cobra poc a una ciutat turística i a una ciutat sense turisme.
          En canvi, com expliques que a Londres o Nova York (que són de les ciutats amb més turisme al món, molt més que Barcelona) un cambrer cobri més que un enginyer, un metge o un arquitecte aquí? Perquè el problema no és el turisme, el problema el tenim aquí, el problema són les lleis, la falta de diversificació en l'economia, la corrupció...
          No entenc com hi pot haver una sola persona que realment es cregui que el turisme és un problema, suposo que simplement ho fan perquè és una moda, un racisme políticament correcte i ho fan sense pensar realment de què es queixen, ni quines són les causes reals dels seus problemes, ni quines serien les desastroses conseqüències que hi hauria si realment aconseguissin el seu objectiu d'acabar amb el turisme.

Ho considerem un problema perquè el turisme és un lobby poderós que fa i desfà al seu gust i ningú gossa a fer res contra les patronals d'elles. S'ha arribat al absurd que fins i tot quan la Sexta va dir que plouria a Benidorm per Pasqua ells van denunciar a la cadena per anar contra el seu negoci.

Tens raó quan dius que el Turisme no és tot misèria. Això mateix estem diguen molts que estem en contra, els empresaris, com forme tu be has dit més avall, poden arribar a fer al més xifres de 5 números de beneficis. O per no parlar del que passsa a qualsevol Hotel. Llevat del Manager i 2 més, la resta des de les kelies, als jardiners cuiners (que no siguen el cap de cuina) o cambrers viuen en la misèria.

Això com dius és quelcom que els polítics hauríen d'arreglar, però no ho fan. Ballen, juguen i canten al ritme del que la patronal marca. Si la cosa s'en va de mare fan un conveni nou en l'UGT i CCOO i com ells saben que això serveix per netejar-se el cul tot segueix igual que estava.

Això no és cosa només del Turisme, però és on el Turisme on més passa. I com ja t'han dit tots els que em treballat en eixe sector no és una cosa que m'haja pogut passar a mi, és una cosa extesa a tots els que em tingut la desgràcia de treballar ahí.

Però be, si no vols parlar només de la misèria laboral que produeix, que per mi ja és un motiu de pes per estar en contra.

El turisme ha provocat una invasió de forasters que no s'adapten i ho volen tot al seu gust. Per el tema llengüa, allà on hi ha turisme el valencià o català com forme vulgues dir-li a la nostra llengua, passa a ser testimonial. El turisme ha provocat que els forasters siguen majoria a tot el sud del País. Convertint, ja siga per ells o per tots els immigrants que venien a fer faena, als autòctons en autèntiques minòries. Benidorm torna a ser un gran exemple. Com esperes que un poble que fa 70 anys tenia 500 habitants i ara en te censats 70.000 aprox més tots els turistes arribant en estiu als 200.000 que el valencià perdure d'alguna manera? No dic cap bovà quan dic que el anglés s'escolta i te més defensa que la nostra llengua i de llarg.

Destrucció del territori. Gràcies a tots els madrilenyos i aguelets guiris que busquen bon temps la marina, les serres d'esta i la costa d'esta han segut destroçades per els xalets de segones residències. I això provoca dues coses, per una banda que aquests, ja siguen europeus o espanyols, fagen guetos entre ells i no s'intreguen per a res en el país. Qualsevol persona que visca a una zona turística podrà dir-te que coneix forasters que fa 20 anys que viuen ahí i que de valencià res però ja és que ni castellà. No els fa falta. I la cosa es possa millor, quan s'organitzen com a Xàbia fan partits per atacar directament a la cultura autòctona, i com tenen dret de vot van guanyant pes i més pes.

O ja els que fan turisme medicinal. Per no se quina merda d'estudis fets a Noruega, van dir que la millor zona del mediterrani Europeu per tractar el Reuma era a la Marina Baixa. Degut a això és van obrir diversos Spas per a persones majors a la zona on ofereixen uns preus 10 vegades inferiors del que pagarien a Noruega. I a que és degut? A que els empresaris paguen als seus treballadors sous de misèria per a que els aguelets guiris puguen vindre ací a que els fem de majordoms. O coses com el pis de ma mare, on ella és l'única inquilina en tota l'escala que és d'ací, no ja valenciana, si no en nacionalitat espanyola. Tota la resta noruegs. I aquests van entrar en còlera quan ella va demanar que com a mínim tota la documentació interna és dirigís també en castellà, el valencià ni se'l va plantejar.

O si no si vols parlem del turisme mèdic. Passa't per l'hospital de la Marina a la Vila Joiosa qualsevol estiu, el voràs saturat de la turistes espanyols o europeus que s'indignen si se'ls dirigeix en valencià o aquests en castellà i no poden parlar en anglés en l'infermera de torn. Per no parlar de la saturació al sistema fent que absolutament tot, des d'operacions a urgències vaja infinitament més lent.

Ja està be home, perquè 4 s'ompliguen les butxaques la resta ho estem sofrint d'una manera o d'un altra. Ja està be de ser els majordoms d'Espanya i d'Europa, ja està be. Que se'n vagen tots a fer la mà.

• Garroferet1.082 3👍 899
              És trist, molt trist. La Marina, la regió més bella del país, s'ha destrossat per complet per culpa del turisme salvatge, depredador del territori, i ha arraconat el valencià i la cultura pròpia als pobles de l'interior (o ni això en alguns casos). Total, per l'enriquiment d'un grapat de persones. Ha de ser dur vore com s'ha prostituït de manera irreversible la teua terra i la dels teus avantpassats, sense poder fer res. Comprenc la teua ràbia...
            • e.e.e150 3👍 79
              Bé, puc entendre que en algun cas molt concret el turisme pot arribar a afectar negativament en certs aspectes a una població, però tu dius els casos més extrems, com Benidorm, i això passa molt poc, i a més sempre ho exagereu. A més, és el de sempre. Critiqueu coses que no tenen res a veure amb el turisme. Dius que "Qualsevol persona que visca a una zona turística podrà dir-te que coneix forasters que fa 20 anys que viuen ahí i que de valencià res però ja és que ni castellà". Però això també passa a una ciutat on he viscut jo molts anys, una ciutat que no té un sol turista en tot l'any i és de les que es parla menys català en tot Catalunya. Això també és pel turisme? Que en un restaurant, bar o qualsevol negoci es paga poc a molts dels treballadors, això passa a qualsevol negoci independentment del turisme. És culpa del turisme o de les lleis i la situació socioeconòmica del país?
              El que dic és que en lloc de centrar l'odi i fer accions ridícules contra el turisme, com la CUP punxant rodes de bicis, hauríem de buscar les causes reals que són molt més profundes. Al final els turistes són dels que respecten més les ciutats, vas a un museu a Barcelona i el 99% de les persones que hi ha són turistes, a ells se'ls enganya cobrant casi 10 euros per entrar al Park Güell i que si plou i fa tempesta no els hi tornen els diners, o cobrant 20 euros per anar en taxi 3 minuts, a ells són els primers a qui els roben la cartera al metro i s'han d'aguantar... Jo vaig molt als estius a un poble de l'estil de Benidorm, on la majoria de les persones són turistes, i el 100% de baralles, robatoris i delictes que he vist han sigut causats per autòctons, després aquí us poseu a rabiar dient que porten problemes. Realment us ho creieu?

No hi ha més cec que el que no vol vore.

Pregunta-li a un natural de Salou, Cambrils, Palma, Magaluf o Benidorm si causen o no problemes els turistes.

• e.e.e150 3👍 79
                  Et repeteixo que he viscut a una ciutat d'aquest estil, on hi ha molts més turistes que habitants a l'estiu... i no, no he vist cap problema causat per turistes. I no nego que hi hagi algun problema molt puntual causat per un turista de cada cent mil, però d'aquí a la bogeria que hi ha contra el turisme...  és absurd.
                  Em pots explicar tu algun problema real que hagis viscut per culpa del turisme o només et bases en coses que has sentit que li han passat al cosí de la novia del teu amic?

Te'n he dit dalt un grapat del problemes reals causats per el turisme, però pareix que en vulgues més.

Durant un any vaig estar treballant de repartidor de queviures a Benidorm. En un any 2 vegades, a la zona guiri, em van intentar forçar la furgona per furtar-me quan no mirava i 1 vegada un grup de 20 i pocs guiris que per l'accent eren del Nord Anglés, em van furtar de la mateixa carretilla un paquet de birres. Els vaig perseguir i fins que la policia no va parar i en van agarrar a dos es van fer els locos.

Qualsevol dia, qualsevol dia d'estiu vas a la zona guiri de Benidorm i voràs baralles, però cada puto dia. I son baralles entre guiris la majoria de vegades. Que també hi han a la zona dels madrilenyos? Clar. Davant meua fins i tot vaig vore una persecució a un tio que sembla que portava droga en grans quantitats. 4 polis darrere d'ell i ell va anar corrent dins la mar i és va intentar desfer de tot. No se en que va quedar ni que portaven els paquets però la policia va traure la meitat d'un. Que jo vesguera.

Coses bones del turisme?

Que tens una zona on la gent només busca sexe i alcohol i per tant molts dels meus amics quan no sabíem que fer anàvem simplement a buscar a guiris que buscaren això, fent que el sexe fora molt més fàcil que no el les autòctones. I a més, sense cap tipus de compromís.

No crec que tota la merda que porta amb això n'hi haja prou per a que pague la pena.

• e.e.e150 3👍 79
                      Bé, per un problema que hagis tingut amb turistes quan et van robar unes birres em sembla bastant exagerat dir que només busquen alcohol i sexe, hi ha de tot. Si un català es fot drogues et semblarà bé que es digui que tots els catalans es droguen? Com sempre la gent generalitza només quan li interessa.
                      Respecte el que has dit de les baralles, et repeteixo que he sortit mil cops per zones on casi tot són guiris i cap problema. De fet, últimament estic casi cada dia per Barcelona i he vist moltes baralles... però cap ni una protagonitzada per turistes.

Però tu eres burro o simplement subnormal?

Mira, és més profitable parlar en el meu gos que en una persona que és incapaç de reconèixer quin tipus de turisme és el que va a Salou, Magaluf o Benidorm.

He intentat donar-te mil exemples, i no te'n agrada cap. És nota que vius del turisme i només vols que blanquejar-lo.

Au, confítate-lo. Cínic i sofista.

• e.e.e150 3👍 79
                      Bé, em sembla que insultar-me no és la millor forma de convèncer a ningú. Realment m'has donat dos exemples, uns que et van robar birres i un altre que semblava que portava droga. Segueixo dient que això passa cada dia a qualsevol ciutat on no hi hagi turistes. Només dic que l'odi al turisme és exagerat, que per cada milió de turistes un o dos poden portar problemes, si clar, però el que dieu que tots son uns alcohòlics i només porten problemes sou uns mentiders o viviu en un món paral·lel. Simplement dic que esteu exagerant i fent unes generalitzacions sense sentit. Que culpeu al turisme de coses que no hi tenen res a veure, i que amb la de problemes que hi ha al nostre país no entenc com us preocupeu tant per el turisme, quan no és un problema, sinó una gran sort.

T'he parlat del problemes que provoca a la sanitat per saturació.

T'he parlat dels problemes que provoca per la destrucció del territori per a les segones residències.

T'he parlat per na desnaturalització del pobles i ciutats.

T'he parlat de la misèria dels sous a l'industria llevat dels propietaris i 4 persones més en les grans cadenes en comparació dels sous més decents en moooltes altres industries. En altres paraules, el sou mitjà és molt miserable.

T'he parlat dels problemes de violència que provoca.

Però be, tu quedat en el que vulgues, quedat només en eixos 2 exemples. Jo no vaig cremant hotels ni punxant rodes. Simplement dic el que pense degut al que he viscut i vist en els meus ulls al llarg dels 30 anys de ma vida. I seguisc defenent que el turisme és misèria per al conjunt de la societat. Un pocs vos ompliu les butxaques, els altres no viuen per sobreviure.

El que t'he dit, segueix intentant blanquejar-lo. Jo ja desistic de parlar en tu. No s'ho val, cada dos missatges em fas tornar al primer.

• catalàamallorca41.967 7 14👍 18.691
        perquè tens la sort de viure en una zona turística
        No has viscut en una zona turística en ta puta vida, veritat?
        • e.e.e150 3👍 79
          He viscut a 3 ciutats: una ciutat a prop de Barcelona sense gens de turisme, un poble de costa que és dels més turístics de Catalunya i al centre de Barcelona. I la qualitat de vida del poble turístic i del centre de Barcelona és infinitament superior a la ciutat sense turisme. Precisament els que no teniu ni idea del turisme sou els que ho ataqueu amb tòpics estúpids que no son gens fidels a la realitat.
    • rotllan12.224 5 169👍 12.350
      Per no parlar que han de portar grans quantitats d'immigrants. Jo no deixaria fer cap activitat econòmica que no es pugui realitzar amb la gent al teu abast.
  • UsuariV11.592 5 177👍 7.088
    Naturalment que porta riquesa. Jo no hi veig ni debat. Ara bé, és evident que, com totes les activitats intensives, comporta uns inconvenients col.laterals que caldria ressoldre, començant pels ecològics i acabant pels socials, especialment a les grans ciutats. Ens agrade o no és una industria imprescindible sense la qual, n'hi hauria més desocupació i més precarietat.

Ara, que caldria canviar turisme per industria i tecnologia punta? Home, doncs clar, això del "cost d'oportunitat" és la gran excusa per a justificar l'il.lusionisme. Com no es pot demostrar, sempre es podria estar millo de lo que estem, però la realitat és la realitat i, hui per hui, ja podem donar gràcies al cel que tenim sol i platges perquè si no, nadariem en la misèria.

Saps quin és el problema UsuariV?

Que la majoria de treballadors del turisme tot i treballar no deixen de ser pobres i a més, sense temps ni per a netejar-se el cul.

O mos posem enserio per millorar les condicions laborals o que pete tot.

Doncs imagina't com estarien la majoria d'ells si no tingueren almenys els llocs del treball del turisme.

En la vida real, en este país (no en Califòrnia) i en la segona dècada del segle XXI. En la vida reali no en el món ideal i meravellós que imagineu alguns.

Em recordes aquell que diu "li oferixc 400€ al xicón perquè no li puc pagar més, però en això ja pot anar tirant i si no vol, un altre ho agarrarà".

No, com tu dius la riquesa del turisme està, igual que la riquesa al país està, el que està molt mal repartida.

Però és millor limitar-ho a c'est la vie i llavar-mos les mans en compte de intentar arreglar-ho.

Com merdes pot ser que en tota la provincia de Alacant hi hagen només 5 inspectors laborals i només un puto cotxe i quan van a qualsevol lloc hagen d'avisar antes? Com merdes pot ser que passen estes coses?

La riquesa del país està? On està la riquesa? Encara estem així? Encara no tenim clar que la riquesa és un concepte dinàmic que es crea i es consumeix cada dia, cada hora, cada minut? Este país no té condicions per a ser un país industrialment avançat, començant pel factor humà, -i no voldria entrar més a fons en esta qüestió que ja és mitjanit-, així que ja podem donar gràcies que tenim sol i platja per a poder donar de menjar a quasi tothom.

Ara, que les condicions laborals podrien millorar? No et diré que no, i em sembla bé que es treballe en eixa direcció. Però tampoc és veritat que només hi haja cinc inspectors laborals a Alacant ni que avisen quan van a les empreses. Almenys en els sectors que jo conec, fan moltíssimes inspeccions sorpresa.

Li vaig preguntar directament a diputats de compromís a Twitter i m'ho varen confirmar, llavant-se les mans diguent que això depèn de Madrid i que ells no poden fer res.

Però eh, igual com tu te n'has vist en el teu sector, ells que algo sabràn estaven enganyats.

I tu encara estàs en eixa falàcia? Com expliques que la separació entre clases siga ara major del que era ans de la crisis? Com expliques que mentres ha augmentat molt el nombre de pobres també haja augmentat el nombre de milionaris?

Este país va apostar per el turisme quan el tio paco va començar a caure be a Europa, i els morts de fam manxegos, murcianos i andalusos ho van omplir tot, especialment el sud del País. Amb ells no hi havia més eixida que el turisme per viure. I aquells pocs que tenien propietats a la mar es van enriquir.

Hui tenim i podem potenciar l'educació professional per a canviar el model productiu. L'excusa del factor humà no s'aguanta.

• soldat Svejk18.085 7 91👍 4.362
    Només cal mirar els nivells de diòxid de carboni motivats pels creuers: il.legals. Les tones de residus i dany irreparable al medi ambient. La precarietat laboral, gentrificació, pèrdua d'dentitat veïnal...

el turisme també és altament nociu per la llengua catalana.
  • FollUsuari sumador77.862 12 3👍 41.075
    Duu riquesa, d'això no n'hi ha cap dubte. Ara, les conseqüències dolentes no són econòmiques sinó massificació i molèstia als veïns.
  • e.e.e150 3👍 79
    Riquesa o pobresa? Mmmm espera que m'ho penso... Què és més ric, Catalunya i les Illes Balears o Extremadura i Aragó? Què és més ric, Palma de Mallorca i Barcelona o Jerez de la Frontera i Córdoba? Quines preguntes tan difícils!
      • e.e.e150 3👍 79
        Clar, i el País Basc és més risc per el seu sistema fiscal que li dóna molta més llibertat per administrar els seus diners. El meu comentari era una mica "sarcàstic", davant d'una pregunta que des del meu punt de vista no té sentit.
        És totalment obvi que el turisme aporta molta riquesa (a més de molts altres beneficis).
        El que no entenc és aquesta moda de criticar-lo.  M'encantaria tenir un debat amb algú anti turisme. Què dirà? Que els sous son baixos? Bé, depèn. Jo conec persones que treballen al sector turístic i guanyen desenes de milers d'euros al mes (per desgràcia jo no tinc aquesta sort). Ara, òbviament són persones amb estudis o emprenedors que van tenir la sort d'iniciar negocis fa anys quan l'economia (i el turisme) creixien molt. Si parles de cambrers, òbviament tenen un sou baix, igual que els cambrers que treballen als negocis de la meva ciutat, la qual no té gens de turisme tot i ser a prop de Barcelona. De fet, conec cambrers que treballen a Barcelona (ciutat amb molt de turisme) i a la meva ciutat (sense turisme) i tots els de Barcelona cobren una mica més. I si es cobra poc no es "per culpa del turisme" com molts diuen, sinó perquè és una feina que pot fer qualsevol, tu, jo, o un immigrant que porta tres setmanes a Europa. I si desaparegués el turisme molts d'aquests llocs de treball amb sous baixos no existirien, cert, el que no es diu és que llavors tota la gent que hi treballa, directament no tindria cap sou perquè no trobarien feina. No és culpa del turisme que en aquest país no s'inverteixi ni es fomenti la investigació, la innovació i la creació de llocs de treball més qualificats. Si no hi fos el turisme, no apareixerien noves empreses com per art de màgia. De fet, els ingressos i prestigi internacional que vénen amb el turisme poden ser molt útils per a millorar un país i crear nous llocs de treball en sectors molt diferents, però si aquí es prefereix tirar els diners amb subvencions a qualsevol tonteria o infraestructures totalment inútils no és culpa del turisme, és culpa dels que dirigeixen el país i dels ciutadans que els han elegit.
        Després el problema de l'habitatge. Això es pot solucionar fàcilment prohibint airbnb i qualsevol pis turístic. A més, molt de culpar el turisme però ningú es queixa de que a Barcelona hi ha barris sencers plens d'okupes que fan fora els ciutadans normals i fan el que volen.
    Entro, veig que ja s'ha citat Miquel Puig i me'n vaig.
    El turisme ha estat un sector que ha aportat riquesa i superàvit comercial als Països Catalans i l'Estat espanyol. Tanmateix l'abús d'aquest sector i certa tipologia de model són el problema. No es tracta d'oposar-se al turisme ni negar totes les virtuds que ha tingut, sinó de discutir quin turisme volem i amb quin pes en termes d'ocupació i PIB. 
    No és el mateix un turisme repartit al territori català que un focalitzat a una part de la costa i a Barcelona.
    No és el mateix un turisme amb diversitat d'orígens que ser la platja de Madrid. No és el mateix un turisme diversificat que inclou turisme cultural i rural que un turisme centrat en platja i borratxera.
    No és el mateix un turisme de qualitat que un turisme de festa i impunitat cívica.
    No és el mateix afrontar el turisme amb una legislació laboral avançada que fer-ho amb feines de 14 hores diàries sense dies de festa i sous mileuristes.
    No és el mateix que els ciutadans financiïn serveis dels turistes amb els seus impostos que biceversa.
    No és el mateix un turisme repartit en els districtes de Bcn que un turisme focalitzat en certs barris que ha expulsat els veïns i ha convertit aquestes zones en parcs temàtics on no s'hi pot viure i no hi ha serveis per a ciutadans.
    No és el mateix afrontar el turisme massiu amb un sistema de regulació de l'accés a l'habitatge socialdemòcrata que fer-ho amb el nostre sistema, que agreuja el problema del lloguer provoca que la meitat dels sous dels catalans es destinin a pagar habitatge.
    Certament el turisme ha estat un sector molt explotat des dels 60', i ha estat clau per tal que aquest país destruït econòmicament pel franquisme recuperi una certa posició econòmica internacional. Tanmateix trobem que el nostre país, especialment Catalunya, ha estat sempre una regió industrial, i això ha estat determinant per la seva condició de regió dinàmica. Amb l'aposta més decidida pel turisme a partir dels 90' el nostre futur com a avantguarda econòmica pot estar amenaçada. Sí, el turisme, com la construcció, han estimulat molt el PIB, però ho han fet a costa de la qualitat, la sostenibilitat i el valor afegit. S'han creat molts llocs de feina, però no s'ha reduït l'atur perquè les feines creades eren per a immigrants, no per a autòctons. S'ha creat molta riquesa, però no més que la demanda poblacional d'aquest sector, i el PIB per càpita ha baixat. No es tracta de crear llocs de feina de qualsevol tipus i a qualsevol cost. I no es tracta de buscar aquells sectors on els inversors poden treure la màxima rendibilitat fàcil a curt termini, sinó d'aquell sector que volem desenvolupar com a país.
    I no he entrat a parlar de la dimensió ecològica i el patrimoni natural destruït per sempre i per quatre duros.
    En definitiva, no es tracta de turisme sí o no, sinó de quin turisme i en quina mesura.
  • Hades28.224 9 36👍 20.613
    És bàsicament una exportació.
  • RESILIENT2.809 2 677👍 2.461
    Doncs mira per on, sobretot quan és massiu, duu dues coses: riquesa massiva per a pocs i pobresa massiva per a molts.
    És a dir, com més riquesa produeix, més augmenta la pobresa i la polarització social, això ho saben sobretot les tan mal pagades kellys. Els sous a l'hostaleria són els més baixos del país. I això sense parlar de les pobreses col·laterals que es produeixen en utilitzar el turisme com a model insostenible en la mesura que és massiu i extractiu.

"Curiós" que un dels sectors que més "riquesa" produeix, sigui el que pitjors sous i condiciones laborals té.

El caire extractiu de l'actual model turístic, produeix riquesa en creixement per a uns pocs, pobresa en creixement per a la majoria i un immens forat al present i al futur del país.
    • e.e.e150 3👍 79
      Duu pobresa massiva per a molts, clar. En canvi si desaparegués el turisme, tots aquests que ara treballen al turisme trobarien feina d'enginyers a la NASA com per art de màgia...
        Els esclaus del sector turisme que treballen en condicions laborals del S. XVIII, i cada vegada a pitjor, són les víctimes naturals d'un país amb un estat fallit que no té projecte propi i que ja fa anys es va entregar a la voluntat del capital financer internacional especulatiu que només ens deixa i deixarà engrunes fins que aquesta veta resti exhaurida.

L'alternativa no és la NASA, és tenir un model de desenvolupament sostenible i per a tots, junt amb l'escolarització obligatòria per a tipus tan simples i ignorants com tu. Mira si en tenim de feina per fer.

• e.e.e150 3👍 79
          M'encanta quan la gent no té arguments i ha d'insultar. Et diré un secret: els problemes són el sistema laboral, les lleis, el model productiu... el turisme no. Si no hi hagués turisme, els treballadors del bar del costat de casa seguirien cobrant una misèria (de fet, molt probablement menys del que cobren ara).  A més, no era un debat de turisme? I et poses a parlar del capital financer internacional i els iluminatis...
            Fot molta peresa parlar amb rajoles de la teva mida... uff!
            Si no veus els lligams entre el turisme i el capital financer, abans d'escolaritzar-te t'haurem de passar per algun oftalmòleg.

Veus? per este llenguatge l'esquerra no arriba a ningú.

• paleta4.383 3 495👍 5.841
    El turisme és prostituïr el País. És tractar la pròpia Terra, el País de Tots, com un bé de consum que es pot llogar o vendre per al benefici particular d'uns quants.

A una puta li duu riquesa o pobresa prostituïr-se?

Doncs això.
  • Mastegot30.118 10 31👍 2.431
    l'excès de turisme destruiex tota oportunitat de crèixer cap a altres sectors.
  • paleta4.383 3 495👍 5.841
    El turisme potser duu riquesa material (a alguns). Però ens porta a la misèria nacional i espiritual a tots plegats. I la misèria espiritual, a la llarga, genera tota la resta de misèries.
  • rotllan12.224 5 169👍 12.350
    El turisme és com tot: una mica bé, desenfrenat desastre.
  • __28170__Usuari sumador8.017 6👍 4.569
    Per descomptat que tot es relatiu a les alternatives possibles, i de fet un equilibri en diferents sectors és el ideal. Així que no és que la industria, turisme, etc... sigui perjudicial (mediambiental, social...) sinó el com es gestiona aquesta riquesa. De fet es pot comparar zones turístiques amb d’altres sense turisme i comparar el nivell de benestar, ocupació, riquesa, etc.. ja voldrien moltes regions interiors de la península poder tenir el valor de ser una zona turística.
  • batet1.536 1 980👍 820
    El turisme aporta diversitat cultural.
    Les mafies,russa,italiana ,georgiana, rumanesa,irlandesa,albanesa-kosovar ....... poden conviure i fer 
    intercanvis econòmics. 
    El turisme aporta un flux comercial molt necesari ,mantés a cada passeig vora mar.

Publicitat

Fòrums

• 9.298.414 missatges
  • 221.189 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat