Publicitat

Fòrum

Carta Oberta

AviMarcelinero11.429 6 183👍 5.232

Com bé sabeu alguns i amb detall, ja que us he enviat(privadament) la denúncia i l'admissió a tràmit per part de la Generalitat de Catalunya; el Racó, com a espai subvencionat amb diner públic, ha estat denunciat.

Crec que ha arribat el moment d'explicar el perquè i en quins termes s'ha fet.

S'ha denunciat al Racó per la ineficiència i ineficàcia manifesta en erradicar dels seus espais de debat la propagació d'ideari masclista, xenòfob, racista i homòfob; per bé que per la part que em toca he centrat la denuncia en tota la part de propagació d'ideari masclista, no deixo de banda les altres 3 potes sobre les quals determinats usuaris fonamenten, en definitiva, un pensament totalitari, contrari als drets humans i a la llibertat d'expressió i de ser de les persones en igualtat; resumint: ideari feixista.

I això s'ha fet després de reiterats intents públics i privats de que els moderadors de l'espai actuessin; en no fer-ho o fer-ho molt parcialment i amb poca capacitat coercitiva, han motivat especialment a tots els propagadors d'aquest ideari feixista que en creure's impunes han elevat les consignes i han arribat a la comissió de delictes greus.

Com he dit, la denúncia s'ha admès a tràmit i està en mans del més alt Departament de la Generalitat en coordinació amb el Departament al qual s'ha presentat la denúncia i que l'ha admesa en no tenir cap mena de dubte de la gravetat de les opinions versades en base a aquest ideari.

La solució és molt senzilla i dubto que el Racó(com a entitat) no la conegui i que es basa en no moderar a base de criteris confusos, plens d'ambigüetats i, per tant, susceptibles d'arbitrarietats fàcil, pública i notòriament demostrables i sense cap més opció per part dels usuarisàries que ens queixem que acatar sí o sí la seva interpretació de (no) vulneració dels seus criteris.

Per tant, es demana:

- canvi de directrius, per una normativa clarament imbricada en la legislació catalana sobre igualtat i no discriminació.

- un sistema clar i transparent de penalització. 

- un sistema clar i transparent de seguiment de resolució d'aquelles requeriments que puguem fer les/els participants quan considerem oportú queixar-nos d'acord aquesta nova i veritable normativa.

- no convertir als usuarisàries en els moderadors de l'espai. Aquesta és una tasca que, com he dit, s'ha d'estructurar conceptual i tècnicament de forma coherent amb la legislació catalana i és competència exclussiva del Racó(com a entitat). Els/Les que ens registrem en aquest espai, ho fem per opinar i per debatre no pas per fer de moderadors i molt menys per soportar la propagació d'ideari feixista.

- com a primera mesura coherent, l'expulsió de tots els usuaris propagadors d'aquest ideari discriminatori. Cosa la qual és fàcil, pública i notòriament identificable.

Els cinc punts requereixen per part de la moderació del Racó un esforç en l'aprenentatge i/o interiorització de que és i de com actua el masclisme tot deshumanitzant a la dona; un esforç que entenc i entenem que serà mínim perquè en l'espai de notícies general s'ha mostrat sempre ben procliu a la igualtat plena de la dona.

Molt senzill i molt lògic basant-se en la legislació catalana i en el respecte als drets humans i en igualtat plena.

Espero i esperem que això es materialitzi a la major brevetat i amb això poguem tancar aquesta etapa tant sòrdida i mediocre del Racó Català. I espero i esperem que es comuniqui pública i transparentment a totes les persones que participem en l'espai de fórums.

Dels propietaris del Racó depèn única i exclussivament recuperar el prestigi públic d'aquest espai de debat subvencionat amb diner públic.

Respostes

Configuració
    • AviMarcelinero11.429 6 183👍 5.232
      No esperava menys de qui es creu en dret a declarar-se feminista després d'un exercici esparrant d'empàtia vers la dona, però alhora condescendentment ens dius a les feministes com hem d'actuar.

Lamento(gens ni mica) no haver fet cas del teus consells.

Amb aquesta pole has passat de ser el típic fals-aliat que cola molt subtilment el seu petit-masclisme com a feminisme 'racional i raonable' a ser el típic que quan les dones aixequem la veu se'n recorda fins i tot de la padrina tot i escandalitzant-se.

• barcelonista10015.049 11 131👍 1.590
        Jo no sóc fals-aliat. Ni tampoc sóc aliat, ni del feminisme ni de ningú, que després mira què passa entre els Go West i la URSS. Tampoc pretenc dir com ni quan heu d'actuar ni les dones, ni les feministes, ni els homes, ni individualment ni col·lectiva.

El que em sembla una Creu, més gran que la del Valle, és tot aquest tinglado montat perquè en un fòrum de friquis hi ha gent que és masclista i idiota. Sí, n'hi ha. I és cert que reb fons públics. Però els reb el Racó, amb les seves editorials i articles no masclistes. Els comentaris de friquis als seus fòrums, què vols que et digui. Insultem-los, rebatem-los. Però montar tot aquest tinglado a mi, personalment, i sense impedir que feu el que volgueu, em sembla una creu. I no només per temes pràctics, que és la meva opinió sobre aquell fil que veig que recordes (ja sigui en qualsevol tema polític, no només en feminisme).

Tenir la meva opinió sobre el que fas, sense dir-te com has d'actuar; mostrar que crec que és una creu el què fas, sense impedir-t'ho ni voler-te aconsellar sobre com ho faries millor; en definitiva; pensar que el que fas és una puta creu, és una opinió personal. Com hauria de fer èmfasis sobre que el que dic és la meva opinió, que expresso en un cau de friquis com és el Racó, i no el llibre blanc del feminisme? 
  • Gurrea7.187 13 298👍 3.316
    Aquest fil promet 
  • Defectible7.981 270👍 3

Bé, jo haig de dir que ahir vaig reportar un fil de títol transfòbic i la moderació el va canviar per l'original de l'article que enllaçava. No va fer-ho juntament cap mena de comunicat, emperò, que és el que és normal en qualsevol lloc reglat: retirada, menció de motiu, i advertència.

Així que no puc saber si ho van fer perquè em vaig posar fort insultant en el mateix fil (comentaris que també han estat retirats); pel fil paral·lel que vaig obrir, preguntant per si les normes s'aplicaven o no; o si s'hagués canviat el títol igualment, pel sol fet de repotar-lo, o fins i tot sense reportar-lo. Ningú s'ha pronunciat (que jo sàpiga), així que ja he vist que d'implicació no n'hi ha cap. Només procurar que no peti prou l'assumpte, i qui dia passa any empeny.

El que està clar és que l'usuari no es va retractar pas de la seva opinió, ni ho farà, i tot plegat va atreure a tot d'usuaris, alguns ben veterans, fent pública la seva opinió de que les persones transsexuals estan malaltes, amb els corresponents vots donant-los la raó. I aquests comentaris no sembla que hi hagi intenció de retirar-los, ni d'advertir o fer fora els usuaris reinicidents.

Per part dels usuaris, s'ha de fer un esforç en reportar, diria jo, si el que es vol és ajudar a la moderació. En tot fòrum o taulell d'opinió, la moderació no s'ho pot llegir tot —ni tampoc se li demana, de fet; però davant de comentaris reportats, doncs sí que poden actuar amb facilitat, si així volen. El que passa és que això sí que ho ha de demanar, la moderació: que davant de comentaris d'aquesta naturalesa, es reporti i s'ignori, en lloc d'intentar fer justícia pel propi compte. Més que res perquè fer les dues coses són actituds contradictòries, de la mateixa manera que denunciar i demanar, com estàs fent aquí, també ho és (o a mi m'ho sembla).

Almenys així es demana en llocs més poblats que no pas així i amb regles més estrictes de moderació, siguin el tipus de regla que siguin (també és així en fòrums de l'altre extrem).

Pel que fa el tema denúncia, doncs no sé, jo no havia entrat mai aquí fins fa uns dies. Espero que l'hagis fet bé. Jo et diria que això no és una lluita teva, ni dels usuaris d'aquí, sinó una de general de tota la gent afectada pel fet que aquí es permeti això. Per això, de no prosperar res, en un futur pots posar-te en contacte amb les associacions determinades, amb el material determinat. Una denúncia firmada per les principals associacions contra aquests temes tindrà més pes que la d'un individual. Jo mateix estava pensant en fer-ho, que al final estic en situacío de semi exclusió social i no tinc res més a fotre.

De moment, la he feta individual amb col.laboració legal de l'associació on era voluntària. Cal començar sempre buscant la conciliació.

Si aquest camí queda cegat per inacció/dilació dels propietaris del Racó respecte a la vía resolutiva; llavors iniciaré altres vies menys 'agradables i conciliadores' i llavors actuarà l'associació en ple. Tinc temps i recursos humans i materials suficients per continuar fins al final.

Jo estic d'acord en reportar sempre que tingui una normativa clara i un sistema de penalització coherent i amb opció racional i transparent de rèplica.

La tecnologia actual permet sobradament a un equip degudament format de moderació fer seguiment exhaustiu àgil i segur dels espais de debat que gestionen, però.

Una cosa no trau l'altra.

I sí, sé de qué parles quan no saps en base a que s'ha reportat i en base a que no s'ha reportat.
      • Defectible7.981 270👍 3

Ja.

Però tingues en compte que no pot ser un equip "pagat i format". El lloc web no dóna beneficis com per fer això. Ni aquest, ni la gran majoria de fòrums d'internet. —Tot i que sí que és cert que, si rep alguna subvenció, s'han d'exigir solucions.

En la majoria de llocs, quan es fan prou grans, els administradors donen drets de moderació als usuaris que es presten voluntaris i que mostren capacitats per fer la tasca —i, amb sort, el tema no acaba degenerant.

És un entre tots hom fem tot. Millor 10 moderadors que hi dediquin 10 minuts al dia, que no un que n'hi dediqui 100. D'aquesta manera, també, es pot apartar a algú dels 10 si tots els altres coincideixen en que no ho fa bé.

Això és el que jo he vist, vaja.

Sí que és cert que per ser moderador eficient, fa falta una certa coneixença: No basta amb haver sigut un usuari "d'èxit", no tothom està fet per ser moderador. S'ha de demanar una antiguitat, s'ha de ser capaç de tenir clares les regles i les raons per les quals algo es retirarà o no, incloses advertències a usuaris, i s'ha de ser capaç de mantenir el cap fred, ja que sinó el moderador acaba fent el que li dóna la gana segons el dia que té, banejant a les primeres de canvi, retirant més del compte, i d'això tampoc es tracta.

Estem bastant d'acord. No en tot, però diria que lo principal ho compartim.

Respecte a la formació, un petit incís. Si ets moderador i no tens capacitat de discernir que és sexista, no seràs capaç de moderar. I això la Generalitat et forma gratuïtament i et facilita tota mena d'eines legals.

Cal habilitat (formació) per capacitar-te com a moderador.
          Jo no sóc partidària que els participants siguem moderadors/es, però vaja si el procés de selecció, habilitació i capacitació és racional i transparent i amb mecanisme reglat de traure-li la moderació tampoc cal capficar-se.
          Considero que el risc d'un moderació basada en els participants rau en acabar amb un sistema de karma encobert.
          • Defectible7.981 270👍 3

Jo no sóc partidària que els participants siguem moderadors/es, però vaja si el procés de selecció, habilitació i capacitació és racional i transparent i amb mecanisme reglat de traure-li la moderació tampoc cal capficar-se.

Ah.

Quan has dit això en el text, jo entenia que et referies al que es coneix com a pseudomoderació, és a dir, una anarquia en la que els usuaris mateixos es dediquin a apartar sense eines superiors, sinó mitjançant auto organització, marginament, assetjament de qui no es comporti, de manera que no li quedi més remei que marxar. Una mica el que passa a manifestacions.

Ara entenc que et referies que no estàs d'acord amb que els propis usuaris acabin moderant.

En aquest cas, jo et diria que estàs intentant una cosa impossible, doncs l'únic motiu pel que algú moderi és que li paguin per fer-ho, i això no es pot pagar (ni aquí, ni en la majoria de llocs d'internet). Aquest potser és un lloc subvencionat (o que "rep el suport": jo no sé com va, sincerament), però no és un lloc oficial.

Les persones que participem hem de poder reportar/moderar amb unes regles del joc clares i transparents i hem de tenir un sistema de seguiment, resposta i reclamació també clar i transparent. I això no ha de ser la nostra principal funció, estem aquí per participar majoritària i principalment.

I no, el que demano no és impossible. Només cal aplicar normativa clara (no directrius que acaben comportant opacitat i arbitrarietat), tecnologia i formació.

I això ja s'ha fet en altres llocs i no reben cap subvenció pública; sinó que viuen de la publicitat de proveïdors de serveis privat.

Per cert, i tornant al prestigi, el Racó també incorpora publicitat privada.
              • Defectible7.981 270👍 3

Les persones que participem hem de poder reportar/moderar amb unes regles del joc clares i transparents i hem de tenir un sistema de seguiment, resposta i reclamació també clar i transparent. I això no ha de ser la nostra principal funció, estem aquí per participar majoritària i principalment.

Sí, en això estic d'acord.

Jo el que deia era que si el que demanes és que els mods no siguin usuaris sinó gent pagada, llavors això sí que és irreal.

La tecnologia abarateix costos sorprenentment.
                  I la formació en igualtat de génere és gratuïta.

Com la pàgina retribueixi als mods no és el meu problema, el que si és problema meu és que amb els meus impostos es tolera ideari masclista.
                  • Defectible7.981 270👍 3

No és la formació, són les hores de treball que comporta.

D'aquí la menció a que, a pràcticament tot arreu, és la pròpia comunitat que modera a través d'escollir moderadors. Perquè no hi ha altra manera, realment.

Els admins només s'hi involucren si passen coses molt greus.

Com la pàgina retribueixi als mods no és el meu problema, el que si és problema meu és que amb les meus impostos es tolera ideari masclista.

Sí, això sí.

Quan tu denúncies, implícitament sempre demanes. No veig la contradicció enlloc.
  • botifarradepagès5.704 3 378👍 5.128
    Agafo lloc. 

Hermes, fes neteja d'una puta vegada si us plau. 
  • pastor_de_bits10.296 9 210👍 2.213
    Altre cop amb la tabarra "comunicat v2.0"...
    • Jordi Freixas20.613 13 73👍 4.643
      Doncs ves, i explica-ho a la Generalitat això 
      • Palestra810 11👍 1.033
        La generalitat com TV3 com Catalunya ràdio estan controlats per la UE, tots són missatges inmigracionistes, o favorables a l'islam, no tenim cap tipus de debat entre catalans si cal controlar la immigració. (això no vol dir expulsar immigrants, parlo de controls d'immigració).
        I segurament no poden permetre que un fòrum important com Racó Català es parli obertament dels perills de l'islam radical, o de permetre un debat democràtic de qualsevol tema.
        A mi m'agrada la llibertat d'expressió i parla i parla de diferents temes relacionats amb la nostra pàtria.
        Si això és veritat que la Generalitat de Catalunya no vol seguir subvencionant el Racó Català simplement perquè aquí existeix la llibertat d'expressió tenim un greu problema.
          Que sí que sí, el que tu diguis. A Alemanya els neo-nazis també reclamen llibertat d'expressió. I aquí mateix, a Catalunya, els colons espanyols es justifiquen amb la mateixa llibertat d'expressió per promoure la seva violència als nostres carrers 
          • Palestra810 11👍 1.033
            Per sort els nazis alemanys són una minoria del 0.09% i Alemanya per un simple gest nazi vas a la presó.
            Jo encara no he vist cap català aquest fòrum amb cap símbol nazi o coses semblants, i si el veig s'ha d'expulsar i tant que sí.
            Amb símbols comunistes sí que els he vist i no demanaré cap expulsió, si respecten la llibertat d'expressió benvinguts.
            Els colons espanyols aquí no tenen res a fer, perquè són espanyols, i això és un fòrum de debat catalanista.
              No hi han símbols nazis, però sí apologia clara al sexisme, a la xenofòbia i a la homofòbia entre altres. I això és inadmissible en qualsevol fòrum decent. Punt.
              • Palestra810 11👍 1.033
                Doncs tots el que volen obrir mesquites i són partidaris de l'islamisme a Catalunya llavors s'haurien d'eliminar. Però jo sóc més partidari del diàleg.
                  Ho reitero: l'apologia al sexisme, a la xenofòbia i a la homofòbia entre d'altres és absolutament inadmissible en qualsevol fòrum decent. I tu no vols diàleg; tu intentes colar el diàleg com a excusa, que no és el mateix.
                  • UsuariV11.628 5 177👍 7.141
                    Sí, però el problema és que alguns progres esquerranistes teniu la pell tan fina que qualsevol opinió que s'aparte de la vostra ortodoxia ideològica és acusada de feixisme en qualsevol de les modalitats que acabes de citar. Si jo dic que cal controlar l'emigració d'entrada al país, sóc xenòfob. Si jo dic que no es pot conculcar mai la pressumpció d'innocència en qualsevol delicte, fins i tot en el de violació, sóc sexista. Si jo dic que no m'agrada la parafernàlia de les festes del "orgull", sóc homòfob.

O no?

• Roderic18.191 15 90👍 9.180
      Però tu ets capitalista o no?
      • Palestra810 11👍 1.033
        Jo simplement sóc nacionalista, i no sóc gens partidari de la UE pel seu capitalisme salvatge, que és contraria a les petites identitats d'Europa, i a la classe treballadora la tenen com un eslau treballant 10 o 12 hores diàries per 790 euros mensuals.
    • Defectible7.981 270👍 3

En realitat és senzill. Sexisme, homofòbia, xenofòbia, i racisme, no es poden permetre.

Bàsicament el mateix que tipifiquen els delictes d'odi.

I sí, sí que s'ha de poder expulsar. Particularment a qui no sigui capaç de complir aquests estàndards. No em puc imaginar cap motiu que digui que això s'hauria de tolerar.

Pel que fa a la menció de l'islamisme, doncs si entrés algú dient que és islamista i que per tant la dona patapim patapam, pos al carrer. Comentar-se, es pot comentar, el que no es pot fer és comportar-se de forma discriminatòria per raó de condició.

• Palestra810 11👍 1.033
        Però per desgràcia és molt difícil saber el que és racisme o no actualment. Estar clar que si un diu fóra negres o jueus és racisme, com també el que diu fóra els nacionalistes radicals de Catalunya també és racisme o fora tal organització també pot ser racisme...
        Dir vull una Catalunya Catalana mai ha de ser mai racisme, perquè els termes utilitzats no parlen de sang sinó de cultura nacional.
        Homofòbia, et donaré un exemple a l'islam ser homosexual és delicte, si algun usuari és partidari d'obrir una mesquita a Catalunya estem parlant que és homòfob? Com sexista, tothom sap que l'islam la dona ha d'anar amb el vel i per ells la dona és com un animal, estem parlant que tots els partidaris de l'islam són sexistes?
        • Defectible7.981 270👍 3

En absolut. No, no és gens difícil.

Que és difícil és una mentida que ens han colat a tot arreu, en realitat és molt fàcil si tens una micarrona d'intel·lecte. El que passa que requereix esforç i mullar-se: i és això, el que és difícil!

Per exemple: La majoria de gent no sap diferenciar entre opinió i comportament. Hom pot sostenir opinions que, més directa o indirectament, tinguin implicacions d'aquesta mena (opinions polítiques), però el que no pot fer és, quan li és preguntat per això, dir-li que ja li va bé. Llavors estarà comportant-se evidenciant que la seva opinió és directament en contra d'un col·lectiu vulnerable com són els protegits per raó de condició.

Jo sóc més partidari de tenir diferents nivells d'exigència, sub-fòrums més estrictes que d'altres. Però tot això és feina i, al final, el format fòrum perd molt en pro de les "xarxes socials". Només si s'és capaç de crear algo atractiu, tindràs usuaris, sinó no.

Dir vull una Catalunya Catalana mai ha de ser mai racisme, perquè els termes utilitzats no parlen de sang sinó de cultura nacional.

En aquest cas, es pot caure en xenofòbia —i d'això, aquí al Racó, n'està ple.

Homofòbia, et donaré un exemple a l'islam ser homosexual és delicte, si algun usuari és partidari d'obrir una mesquita a Catalunya estem parlant que és homòfob? Com sexista, tothom sap que l'islam la dona ha d'anar amb el vel i per ells la dona és com un animal, estem parlant que tots els partidaris de l'islam són sexistes?

Segons la religió cristiana, forces d'aquestes coses també són així. (p.ex. en contra l'abort, i dels gais i la gent trans ja ni en parlem).

Et poso aquí un altre exemple de opinió vs. comportament: Tu pots ser musulmà o cristià, i això s'ha de respectar. Ara, si resulta que comences a fer proclames sexistes o homòfobes, doncs això no es pot respectar, i la teva religió no pot ser una excusa. Però tampoc s'ha d'interrogar, o exigir que es digui el contrari, a algú que es declari d'una manera o altra: Callar és una opció legítima.

• Palestra810 11👍 1.033

"En aquest cas, es pot caure en xenofòbia —i d'això, aquí al Racó, n'està ple."

Error, no caus amb cap xenofòbia perquè no estan dient que l'ètnia catalana és de sang sinó cultural, tinc amics de  
                  fora que volen una Catalunya catalana i formen part de la nostra identitat cultural.

"Segons la religió cristiana, forces d'aquestes coses també són així. (p.ex. en contra l'abort, i dels gais i la gent trans ja ni en parlem).

Et poso aquí un altre exemple de opinió vs. comportament: Tu pots ser musulmà o cristià, i això s'ha de respectar. Ara, si resulta que comences a fer proclames sexistes o homòfobes, doncs això no es pot respectar. I tampoc s'ha d'interrogar, o exigir que es digui el contrari: Callar és una opció legítima."

Per sort la religió cristiana va fer una revolució, i no tots els capellans i sacerdots són iguals, és veritat també que el catolicisme s'hauria de modernitzar molt més.
            L'islam és molt diferent, l'estudiat molt i molt bé. Mahoma era el que era i segueixen fidelment la seva vida. Per desgràcia la revolució a l'islamisme és molt i molt difícil. Ja saps si ets homosexual et tallen el cap i si no vols portar el vel i ets dona a molts països també i això per sort en el cristianisme actualment no passa.

• Defectible7.981 270👍 3
              Error, no caus amb cap xenofòbia perquè no estan dient que l'ètnia catalana és de sang sinó cultural, tinc amics de fora que volen una Catalunya catalana i formen part de la nostra identitat cultural.

Correcte. Perquè dir que vols una Catalunya Catalana és una afirmació ambigua, sí.

El que és important, és la resta. Ningú diu voler una "Catalunya Catalana", sense seguir amb una opinió política que podrà tenir o no aquests components xenòfobs.

Si el que diu és, per exemple, que en aquesta Catalunya Catalana els musulmans no hi podran tenir una mesquita, doncs llavors està presentant una opinió política xenòfoba.

Per sort la religió cristiana va fer una revolució, i no tots els capellans i sacerdots són iguals, és veritat també que el catolicisme s'hauria de modernitzar molt més.
              L'islam és molt diferent, l'estudiat molt i molt bé. Mahoma era el que era i segueixen fidelment la seva vida. Per desgràcia la revolució a l'islamisme és molt i molt difícil. Ja saps si ets homosexual et tallen el cap i si no vols portar el vel i ets dona a molts països també i això per sort en el cristianisme actualment no passa.

Irrellevant, desvies el tema.

El tema era que el nivell de sexisme i homofòbia de la religió cristiana tampoc és acceptable.

A més, aquí parlem d'usuaris, de persones que diuen coses i es comporten d'una manera o altra —i no del que els seus líders puguin dir. Tu, pel que m'estàs dient, acceptes abans a un ultraconservador cristià, que a un musulmà tolerant. És això?

• Palestra810 11👍 1.033
                Si l'ultraconservador cristià és un mal parit no l'acceptaré mai de la vida, per això també reclamo millorar el catolicisme.
                Per desgràcia de musulmans "moderats" que es considerin i vagin a la mesquita a resar pocs trobaràs, i m'agradaria que fessin la revolució, per exemple:
                1. L'imam ha de fer a Catalunya tota l'oració en català.
                2. Homes i dones junts a la mesquita
                3. La dona fora mocadors del cap com símbol de la llibertat de la dona
                4. L'homosexualitat ha de ser respectada
                5. No el maltractament animal
                6...
                • Defectible7.981 270👍 3

És que aquest no és el tema aquí (discutir la religió), sinó si tenim usuaris activa i obertament xenòfobs o no.

Si aquí es presenta un musulmà que diu estar en contra de tot això, tu creus que se'l respectaria? No ho crec.

De fet, a mi se m'ha dit el nom del porc per presentar-me com a queer, i no crec que a l'usuari amb 10 anys d'antiguitat que insisteix en dir-me que la transsexualitat és una malaltia, una vegada rere una altra, se'l faci fora.

Així mateix, també se m'ha ensenyat la porta per mencionar memes que només tenen sentit en castellà. I jo d'insultar a algú en funció de la llengua que utilitzi, doncs en dic xenofòbia, no sé tu.

És més: Aquí s'hauria de poder presentar algú en castellà, que enten el català però el castellà és la seva llengua de preferència, i no ser insultat per això. Però si algú es registra i utilitza el castellà, li cauran tota mena d'insults denigrants, quan podria ser una persona i usuari excel·lent.

A mi és que em costa d'entendre la lògica de criticar la merda de nacionalisme espanyol, i després actuar de la mateixa manera que ells. Sí que entenc que hi ha qui vol aquest espai segur on poder-se desfogar, però tot i així, no està bé.

• Roderic18.191 15 90👍 9.180
                    Pot escriure en català servint-se d'un traductor com fan alguns usuaris.
                    • Defectible7.981 270👍 3

Sí.

Jo estava dient, més aviat, que insultar a algú per fer servir expressions castellanes, o per presentar-se com a castellanoparlant, doncs no és acceptable.

Llegint les normes, hi estic 100% d'acord:

Els missatges han de ser en llengua catalana. L'explicació és molt simple, l'han d'entendre de Salses a Guardamar. Vam rebre moltes queixes de nord-catalans que se sentien discriminats perquè hi havia fils en castellà que no podien entendre. De la mateixa manera que els que no són nord-catalans no entenen els fils en francès. Excepcionalment es pot acceptar un fil en una llengua diferent de la catalana si les circumstàncies ho requereixen.

• Aufrany5.066 3 429👍 5.088
      fòrum de catalanistes

És un fòrum per a gent del PSC i Comuns, uff, m'esborro immediatament.
    • EPS62.655 14 8👍 11.525
      i per això està el Racó Català, un fòrum de catalanistes a favor de la independència de Catalunya,

Un apunt, el Racó és un fòrum en català, amb independència de la seva ideologia.
  • __2393__10.333 15👍 2.071

AviMarcelinero escrigué:

Dels propietaris del Racó depèn única i exclussivament recuperar el prestigi públic d'aquest espai de debat subvencionat amb diner públic.

que això ho digui un mític troll convergent
      No. No t'equivoquis. Us l'esteu carregant vosaltres.
    • broquil_is_over2.836 3 673👍 3.422
      No els importa el català. Ni la llibertat d'expressió. Ni la igualtat home/dona real. Ni la veritat. Ni la justícia i molt menys els drets de la dona al mòn:

Son la policia del pensament correcte i els hi molesta qualsevol idea alternativa / disruptiva a la políticament correcta i segiudora dels discursos de gènere oficials.

Qualsevol altra cosa, es sacrificable. Qualsevol estadística, opinió, experiència que generi dubtes, ha de ser silenciada. Si son peons del CNI, dels neonazis que pretenen per aquesta via el ressorgiment de la ultradreta com a Suècia, planxacalces a la cerca de la validació femenina, o simplement idiotes que repeteixen matres, es quelcom que ignoro i m'intriga.
  • erianocar4.149 1 520👍 2.860
    Déu n'hi dó com s'avorreix la gent.
      Què tal?

Continues amb la teva creuada personal de convertir a psicòpates violadors en pobres nois enganyats per una borratxa amb ganes de gresca sexual?

Continues la teva defensa aferrisada de que en totes les denúncies i judicis per violació cal culpar i dubtar sistemàticament de la violada?

Continues inventant fets per argumentar el teu negacionisme vers les violacions i vantant-te de què dispones de material audiovisual que ho demostra fehafentment?

Continuaràs fent-te l'escandalitzat quan llegeixis això i m'amenaçaràs amb denúncies que saps perfectament que si presentessis sortiries més que escaldat? De fet, hi sortiràs molt escaldat per negacionista d'una greu realitat incontestable i, ERGO, per propagador del discurs deshumanitzador, denigrant i humiliant cap a les dones violades.

Bona nit, per cert.

• UsuariV11.628 5 177👍 7.141

AviMarcelinero escrigué:

Continues la teva defensa aferrisada de que en totes les denúncies i judicis per violació cal culpar i dubtar sistemàticament de la violada?

Sí, denunciada per calúmnies, a no ser que demostres que jo en totesles denúncies per violació haja escrit que cal culpar  o dubtar sistemàticament de la persona violada.

Bona nit.
          Per a la teva informació,

T'ho continuaré dient tantes vegades com ho consideri oportú i pertinent. 

Més enllà de les teves amenaces histriòniques similars a les d'un nen petit que quan se sap descobert plora i pataleja demanant auxili a l'amic imaginari.

Què dormis de gust!

• Ryotsu1.219👍 663
    No comparteixo la teva visió tan restrictiva, hi ha coses com un melafo que jo mai no "prohibiria" en un fòrum i que tu segurament sí que ho faries per considerar-lo masclista. Ara bé, si comparteixo la teva preocupació pel que està esdevenint el Racó, fa molta pena, sobretot és trist veure com van marxant els millors usuaris i queden els més imbècils,  però denunciar-ho no crec que sigui la solució, és l'únic fòrum en català amb activitat i, a més, dubto molt que això serveixi d'alguna cosa. 
    • Xicoira5.558 2 389👍 4.616
      Els millors i els més imbècils és cosa de la teva interpretació.

La llista d'ignorats té la seva funció per algun motiu.
      • Defectible7.981 270👍 3

La llista d'ignorats funciona a títol individual, però a la vegada no funciona pel fòrum en sí.

p.ex. Si tots els gais ignoren als homòfobs, doncs no els hauran de veure, però quan algú nou entri al fòrum veurà tota la homofòbia que aquí es permet.

• Ryotsu1.219👍 663
        Crec que no entens el problema. No vull ignorar a mig fòrum, però el problema és que el Racó ja no té nous usuaris, queda la gent de sempre, alguns es van reencarnant. Els millors marxen, però està quedant la gent d'extrema dreta i fa pena en el que s'està convertint el Racó.
        La llista d'ignorats, no serveix per res davant d'un o varis usuaris que directament haurien d'estar fora del fòrum.
      Jo particularment, els "melafo" els puc arribar a trobar simpàtics fins a cert punt. El que en aquest sentit no és gens acceptable, és per exemple (d'això en deu fer un parell o tres d'anys), que el Racó entrevista a una noia, en la publicació de les quals TOTS ELS COMENTARIS eren de "melafo", fins al punt de que fins i tot va sortir en Baccus a dir que què collons estàveu fent. I alguns encara tenien la indecència de defensar el seu dret a poder dir que "melafo".

Jo no sóc partidari de prohibir els "melafo", però sí de moderar-se.
  • malllamplll_3.882 3 538👍 2.562
    No em sembla malament.
     Jo estic cansat de reportar fils de certs usuàris que son una font d'escampar merda racista , dia si dia també, i no rebre resposta.  Que es pugui discutir de tot ho trobo molt bé, però de vegades sembla que el Raco estigui subvencionat per algun moviment xenòfob.
     L'unica resposta rebuda per part del moredador, va ser borrar-me un comentàri sensa que hi haguéssin motius
  • Lluísfrancesc12.909 9 165👍 12.048
    No crec que el governet de Vichy faci res sobre el tema  
  • Caspanyol_Involuntari620👍 790
    Trobo a faltar a Soros en aquest tema.
  • __32504__254 1👍 417
    mira, passo. Us deixo el darrer video de Pantomima Full. Molt idoni

https://www.youtube.com/embed/mRM-crOCJcA
  • Carles Martell3.369 1 604👍 5.827
    Dispensi, em considero feminista, gens racista i gens homòfob i tot aquest conte de la denúncia em sembla força ridícul.
  • Molthonrat2.237 6 787👍 828
    Per un moment, en començar a llegir, m'ha sembla que això de la denúncia anava seriosament.
  • venjança_catalana4.772 3 456👍 5.597
    És com un míting de Cs: "Torra etnicista", "Dictadura lingüística en contra del español, "ideas totalitàries", "los nacionalismos són malos"
  • Lucky Luc1.435 2👍 1.578
    Afegeix això a la denúncia:

• Xicoira5.558 2 389👍 4.616
    Jo voldria que els feixistes de nova fornada que es fan passar per independentistes fotessin el camp.

Aquest és el veritable problema que enfanga l'independentisme. La resta són ruqueries.
  • resnoesmes3.055 3 646👍 3.135

Jo només hi veig dues possibilitats en aquesta iniciativa i molts dels teus comentaris:

1- Una intolerància absoluta amb qualsevol opinió diferent de la teva.

2- Un trauma previ que t'impulsa a actuar amb un odi desfermat.

En qualsevol cas, una iniciativa que queda gravada amb lletres d'or com una de les més vergonyoses de la història del Racó.

Felicitats, no era fàcil aconseguir-ho.

• Defectible7.981 270👍 3

O potser és que el sexisme, la homofòbia, la xenofòbia, i el racisme que es respira i es permet aquí, són inacceptables.

Culpar a algú d'intentar solucionar-ho de ser més o menys competent no soluciona el problema.

Perquè ell és un dels que genera el problema del feixisme i, per tant, sap que la solució acaba amb el seu reducte virtual on deixar la seva pasterada feixista.

Amb el feixisme ni es parla, ni es debat ni es dialoga. Això volen aquests personatges inferioritzadors per mirar de ser superiors en la seva mediocritat absoluta.

Al feixisme se'l combat i se'l combat defensant la llibertat d'expressió igual i racional de les persones i dels drets humans que ens són inherents. No pas entrant a debatre les seves pasterades infumables des de qualsevol vessant.

• Defectible7.981 270👍 3
          Sí.

Però això que em dius aquí es contradiu amb el que deies en un missatge més amunt, no? Que amb la denúncia intentaves conciliació i diàleg, que no ho veies en clau de victòria o derrota...

Jo, com t'he dit, no t'auguro èxit. Especialment si la demanda l'has posat a títol personal i prou, i tan sols t'has centrat en el sexisme. Fet que em sap greu perquè per mi això també és important, i després del que he vist en els pocs dies que he estat aquí, també me n'han vingut ganes de sacsejar això una mica.

Ara, jo m'hauria centrat en el tema sexista, homòfob, racista i xenòfob, fent arribar el material adequat a les corresponents associacions. Llavors sí, que et farien cas.

El feixisme no cal mencionar-lo, de fet, perquè si prohibeixes tot això, el feixisme ja no hi cap de facto.

Que fent això et carregues el lloc potencialment, posant els administradors en problemes fins i tot? Doncs sí. Però això serà resultat de la negligència dels encarregats, i no pas culpa teva. Si no vas en serio, ells tampoc hi aniran.
            Em sembla un debat interessant el de les lluites compartides. El feminisme, en particular, i la dona, en general, cada vegada que s'ha imbricat en reivindicacions diverses en el combat de la vulneració de drets ha tingut resultats desiguals arribant fins i tot a acabar diluïda per considerar-se prioritàries altres lluites.

Tot i així, sóc del parer que el masclisme mai va tot solet; sempre va acompanyat(i en molta mesura) de racisme i xenofòbia i homofòbia en el gran marc ideològic del supremacisme que de per se és totalitari.

Però bé, per no dispersar, passo a respondre't:

1. Per ser una denuncia individual, la Generalitat de Catalunya l'ha admesa per considerar que s'ha comès greus actes de discriminació a les dones. I les meves demandes coincideixen literalment amb la normativa catalana sobre igualtat de génere.

2. La via de la conciliació és sempre la primera via i amb qui haurà de dialogar el Racó(com a entitat) serà amb la Generalitat de Catalunya. Jo ja vaig fer-ho i sí no em van 'prendre en serio' ni a mi ni amb moltes raconaireses que van emetre un comunicat públic demanant solucions. Per tant, a veure si a la Generalitat de Catalunya se la 'preñen en serio'.

3. Esgotada aquesta via i com diu l'advocada penalista feminista amb qui vaig preparar la denúncia i amb qui he compartit lluita i activisme durant 10 anys: 'Fase nova, estratègia nova... o no, ja en parlarem'.

4. La dona, dins del rol de génere que se li ha imposat, ha de tenir una capacitat d'empatia infinita... jo sempre he pensat que la empatia(com la llibertat d'expressió) s'acaba que es deixa de ser empàtic amb mi o se'm coarta la llibertat d'expressió o quan se'm vulneren els meus drets bàsics humans. Jo no sóc qui porto problemes als administradors, jo proposo solució constructiva per la via de la conciliació.

5. I t'ho torno a dir, jo mai exerceixo el meu activisme en clau èxit/fracàs - victòria/derrota. Jo ja vaig guanyar fa 20 anys quan vaig decidir no només viure individualment com a feminista ja que també vaig decidir lluitar-hi col·lectivament… sí, d'acord he parafrasejat a Simone de Beauvoir, però no deixa de ser una realitat meva de fa 20 anys.

6. I en relació amb el punt 5: l'èxit/fracàs - victòria/derrota és de i per al Racó com a espai públic de debat en llengua catalana i compromés amb l'alliberament nacional de Catalunya

• Defectible7.981 270👍 3

Jo és que crec que has fet curt, res més. Em sembla un error centrar-se només en la part que et toca directament (sexisme), i obviar la resta. Més quan la resta és força més evident i fàcil de denunciar que no el masclisme. Però bé, entenc que també t'interessi centrar-te en la teva lluita particular.

A mi m'han estat dient malalt mental per declarar-me queer, i tot i que van canviar el títol d'un fil transfòbic que vaig reportar, l'usuari que va crear aquell fil i d'altres segueixen dient malalts mentals als transsexuals aquí obertament, sense que això comporti expulsió, ni advertència, ni res.

Per tant, a veure si a la Generalitat de Catalunya se la 'preñen en serio'.

Ai, si els del Racó ens prenyen la Gene...
                Doncs sí que seria curiosa la 'prenyamenta', sí.

Ara estava responent a sota sobre això, precisament.

• Defectible7.981 270👍 3

Jo et diria que t'ho prenguis amb calma.

Jo en el passat també em vaig posar amb lios d'aquesta mena i vaig acabar perdent algunes poques coses estimades que tenia, i a més vaig acabar amb un estrès postraumàtic molt fort que em va durar casi un any.

Dic això perquè, tot i que ens sembli que ens la sua, que tota una comunitat ens insulti pot estar-nos afectant de manera subreptícia, i això repercutir-nos més tard a la vida. Així que assegura't de cuidar-te, i si eventualment així cal, deixa-ho estar tot i delegar-ho a algú altre.

Que tant de bo ja sigui així, eh? No vull que sembli que estic sent paternalista, és més una qüestió de preocupació, doncs la intensitat amb que ho vius m'ha semblat prou alta.

Jo sóc bastant partidària de les lluites compartides, en el marc de l'activisme feminista. Però cal saber quan i com o altrament sempre acaben 'pringant' les reivindicacions feministes.

No és gens difícil identificar i sancionar el masclisme. El difícil és acabar amb la normalització i convencionalitat d'aquesta part de la pasterada feixista, tot i que cada vegada ho és una mica menys.

• FuRTiUsuari sumador20.347 12 77👍 8.296
                Deixant de banda la raó que puguis tenir o no respecte al tema concret. A mi em sembla de tenir la "moral molt alta", de què "et faltin les 8 iaies", l'anar a un lloc nou amb aquest morro per davant de la forma com ho estàs fent... Qui ets, segon usuari? I si no ets segon usuari, de veritat et sembla normal tenir tal condescendència o donar a entendre que vas per sobre dels altres de la forma com ho estàs fent? Creus que és normal entrar d'aquest pal que vas tu a societats més o menys educades?
                • Defectible7.981 270👍 3

Iep, compte.

Jo he donat la meva opinió com a nouvingut, fent èmfasi en les sensacions que em donà aquest lloc com a tal. Sempre que m'hi havia aproximat en el passat, havia fugit per cames només veure els títols dels fils. Aquest cop m'hi he posat per necessitat, i descobrir que ja hi havia follon m'ha vingut de nou, però tampoc m'ha sorprès.

A part d'això, sóc una persona prou experimentada en llocs web molt més grans que no pas aquest, on he fet la meva vida online els darrers 15 anys, i per tant dono la meva opinió com a tal. Estic acostumat a veure coses millors. Això sembla que estigui encallat al 2006.

I si aquesta opinió no és benvinguda, doncs no passa res, no? Jo la dic per si serveix.

Sí que entenc que, els que porteu mitja vida aquí, doncs també defenseu que el que passa aquí està bé, doncs us molesti que vinguin de fora a aixafar-vos la guitarra. És lògic, jo també ho faria. Ai las, si no voleu que això passi, potser hauríeu de fer alguna cosa per iniciativa pròpia, no? —En lloc de desacreditar qualsevol opinió nova i dissident? Sou vosaltres, els amos del lloc, sou vosaltres, els usuaris antics i que teniu poder de facto, els que hauríeu de procurar perquè això que us estimeu no us quedi obsolet.

Hom tampoc hauria sostingut aquesta opinió, potser, si no hagués vist la facilitat amb la que es deia malalts mentals als transsexuals, i com no passava res. Usuaris amb deu anys com tu, què més dóna la antiguitat, dient-me malalt mental a la cara. Com que així ha estat, i ningú s'hi ha interposat, ni cridat l'atenció, ni advertit de fer fora tot i el suposat privilegi d'antiguitat (que no és real, doncs no està a cap norma), doncs sostinc la meva opinió —a més de ser-ne part directament afectada, com a persona queer.

D'altra banda, també em sembla és que s'ha de ser una mica beneit per creure's, si és que algú ho creu, que aquest lloc és especial i no està sotmès als mals que afecten a totes les altres comunitats online, en totes les llengües. Això està clarament obsolet, és un lloc on es permeten opinions que en d'altres llocs et mereixen expulsió, passa que com que hi esteu acostumats i és un nínxol tan petit, tant us fot. En d'altres llocs hi ha hagut les mateixes polèmiques que aquí, i s'ha arribat a conclusions, i s'ha avançat posant al dia les normes perquè l'odi que inunda internet no s'apoderés del lloc. És desagradable de fer, però s'ha de fer.

El que sembla mentida és que alguns estiguin orgullosos que aquí no s'hi senti benvinguda la meitat de la societat, les dones, ni els gais, ni catalanoparlants d'altres ètnies o orígens.

Parteixes d'un error bàsic. Jo no he dit que defensi i em sembli bé res, però quan jo vaig a casa dels altres no hi vaig amb ínfules de superioritat ni volent donar lliçons... I és que no acabo d'entendre el teu punt de vista de remarcar un cop i un altre lo viscut i "curtit" que estàs d'anar pel món però alhora anar-te queixant que "és inadmissible totalment les bogeries que passen en un lloc que a sobre reb diners públics i tal i que les bogeries és simplement escriure opinions personals que en cap cas i com s'acabarà demostrant no tenen res d'ilegal... , sembla que parlis del tercer món i de gent que és neandertal i tal, però només cal donar dues voltes per veure com exagereu de la hòstia i més... No ho se, d'entrada intenta tenir una mica més de respecte pel lloc on just entres... És el què es sol fer quan entres a un lloc nou de feina, no anar de llest ni aquesta mena de coses, més aviat primer intentar "entendre i conèixer" i si de cas, si no t'agrada fotre el camp... La teva actitud és talment la contrària, la d'algú que només accepta el seu punt de vista i pretén imposar d'entrada. I És que a mi els gitanos del meu poble no em sembla que visquessin com ho haurien de fer, però no per això entraré a casa seu a dir-los com ho han de fer a se casa...
                    • Defectible7.981 270👍 3

Ah però jo no dono lliçons a ningú, només dic el que em sembla.

Potser no em sé expressar prou bé.

A veure, després de veure algú amb una clara agenda homòfoba obrint un fil transfòbic, insultar-lo, i ell amenaçar-me a mi que "no em reportava perquè jo era nou", vaig obrir un fil per preguntar per les normes, i allà se'm va informar de "l'estat de la nació." Així que l'acusació que m'envies de que no he intentat "entendre i conèixer", no és certa. Allà se'm va venir a dir que, sí, això és campi qui pugui. Cosa que a mi personalment, doncs mira, en principi me la bufa, que jo de mastegots també en sé donar.

Dit això, company, hi ha una cosa que no entenc de la teva actitud en vers mi:

És que potser és privat i vostre, dels usuaris antics, aquest lloc? Per què deixeu que es registri gent, si no voleu saber-ne res del que han de dir-vos? Per què teniu unes normes que no són reals, que no s'apliquen?

Les normes diuen que aquí tothom hi és benvingut, però no és cert. Aquí s'insulta a la gent per raó de condició, i això doncs si fos un lloc que no rebés subvencions (si les rep, que no ho sé), doncs cap problema. Ara, com que sí que les rep, doncs aquí tenim el dilema, a veure per què cony els homenets sexistes i homòfobs han de tenir un lloc web pagadet per ells, i jo m'haig de fotre.

Pregunto: Realment algú de vosaltres espera que aquí hi entrin dones o gais, i s'hi sentin còmodes? Alguns n'hi haurà, sí, però bé que faran un esforç que els altres no han de fer —d'aguantar ser anomenats malalts mentals, o micos, o putes. I no tothom hi està disposat, a això.
                      La meva actitud és per les formes i l'actitud que estàs prenent, no pas pel fons o la raó que puguis tenir o no en cada cas concret. Ja ho he dit abans.
                    • Defectible7.981 270👍 3

La veritat és que comprenc perfectament com se'm pot llegir així com em dius. Sempre he tingut problemes amb gent que m'ha acusat del que m'acuses tu ara i aquí, per la meva forma d'expressar-me. De fet, a mi, que m'agrada escriure, i que vinc del món de la malaltia mental, sempre m'ha obsessionat ser capaç de transmetre la meva voluntat i to conciliador en les meves paraules.

Per desgràcia, per molt que hom s'esforci, al final el lector serà sempre part, de manera que si algú decideix que el meu to és d'ínfules, jo no puc fer res per posar-hi remei.

Només dir que em sembla que n'estàs fent un gra massa.

I, a veure, si et refereixes al meu to exclusivament en aquest fil, doncs aquí jo estava parlant amb una persona que diu que ha denunciat el tema. Jo parlava amb ella, opinava de les seves raons i les meves per sentir-nos així aquí. No em dirigia al fòrum en cap cas, era més una mena de debat, no sobre què li convé a aquest fòrum, sinó per la meva part, mencionant com el que aquí la companya denúncia, està present a tot arreu, i jo tractant d'explicar què ha funcionat i què no en d'altres llocs (p.ex. compartimentació vs. moderació més estricta).

Sí que en d'altres comentaris en algun altre fil (un que es deia "el racó s'està morint", crec) també vaig expressar-me del que em semblava la interfície, etc. Això era el primer dia que em vaig registrar, encara no sabia res. M'estava tractant d'informar si aquest era un lloc on podia ser possible tractar els temes que a mi m'interessaven, sense haver de tractar amb els personatges que tot ho infesten.

Disculpes en tot cas si el meu to sona a fanfarroneria, de veritat que no és aquesta la meva intenció.

Collona amb el corrector, 

On dic 'preñen en serio' volia escriure 'prenen en serio'.

Ja no puc editar.

• __2393__10.333 15👍 2.071
        home, portar els organitzadors d'un fòrum a la justícia espanyola és un acte suprem de trolling.  Mai havia vist una cosa així, això és insuperable!

Publicitat

Fòrums

• 9.301.223 missatges
  • 221.304 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat