Publicitat

Fòrum

Als EUA comencen a tastar la jihad hispànica. Una dependenta de Taco Bell es nega a prendre una comanda en anglès.

Aufrany5.071 3 429👍 5.096
L'incident va passar dimecres a la nit, quan Alexandra Montgomery va intentar fer una comanda, en anglès, a un Taco Bell drive thru al barri de Hialeah, a Miami. La dependenta refusà atendre-la perquè no li parlava en castellà.

Font

Hi ha moments en el video on es pot comprovar que la dona si enten l'anglès però pel que sembla no li dona la gana d'atendre-la, això em resulta molt familiar.

Respostes

Configuració
  • entremaliat1.598 9 957👍 698
    Conec una mica Estats Units ja que hi vaig viure una temporada i realment tenen molt assumit que l'anglès és la llengua franca. Per això no els cal cap llengua oficial a nivell nacional. Si que alguns estats s'han reforçat i han fet l'anglès oficial a nivell estatal per evitar tenir problemes amb la immigració.
    Dit això, només diré que el temps que vaig viure a USA, cap hispà mai se'n va adreçar en espanyol, i mireu que al principi era una cosa que hauria agraït, perquè després de tan estudiar anglès, no entenia la llengua palada!! Així que quan anava a un establiment i veia un llatí li parlava espanyol. Resultat, em contestaven en espanyol, però a la que es distreien ja m'estaven parlant en anglès.
    Llavors vaig conèixer un mexicà que em va explicar que entre ells, si que parlen en espanyol, però amb la resta de gent palen en anglès, i que això ho tenen molt interioritzat, i que jo com que era una mica ros i amb ulls verds era difícil que se m'adrececin en espanyol.

Tenen extremadament assumit que això de parlar espanyol només és entre ells, i no tots, perquè els nascuts a USA parlen millor l'anglès que l'espanyol, si que algun es bilingüe, però la majoria acaban parlant Spanglish i li diuen espanyol.
    Sé que a Florida hi ha una comunitat hispana important, la majoria són d'origen cubà, van emigrar amb la revolució cubana, per tant hi porten molts anys i estan integrats.
    Jo ja dic, allà hi ha el consens absolut que l'anglès és la llengua de prestigi i predominant. Jo mateix em sentia marginat quan volia parlar espanyol xq el meu anglès no era prou bo.
    Això que a USA l'epanyol s'ho està menjant tot és una altra fal·làcia dels castellans, ells contents i enganyats com sempre.
    • Aufrany5.071 3 429👍 5.096
      Llavors vaig conèixer un mexicà que em va explicar que entre ells, si que parlen en espanyol, però amb la resta de gent palen en anglès

Com aquí fan la majoria de catalans, com emigrants al propi país.

El que dius és cert, jo també ho vaig viure, el castellà no te cap prestigi i els anglòfons són monolingües i els fa gràcia dir alguna cosa com hola amigo i d'aquí no passen, ja m'agradaria aqyesta situació a casa nostra.

Però tot pot canviar, recorda les crítiques a Trump per deixar de fer twitts en anglès, qualsevol cessió s'agafa com un dret.
    • EPS62.687 14 8👍 11.582
      Jo només he estat de visita, veient i comentant-ho amb gent d'allà, però vaig tornar amb la mateixa sensació.

Sabent espanyol difícilment podràs viure als EUA com no sigui amb feines de baix perfil on no tens que interactuar amb altres. Potser Florida (i evidenment Puerto Rico) seria l'excepció.
      Com a anècdota, a Los Angeles amb vaig fixar que hi havia gent amb aspecte "mexicà", que parlaven ja anglès entre ells, i els intentaves parlar en espanyol i ni t'entenien.

En part, em recorda el típic mantra que diu que al Brasil pràcticament tothom sap espanyol, quan la gent que he conegut, i de cert nivell econòmic/cultural, no en tenen ni idea, a no ser que treballin en feines on necessitin la llengua.
      • maori16.659 4 107👍 8.709
        En part, em recorda el típic mantra que diu que al Brasil pràcticament tothom sap espanyol, quan la gent que he conegut, i de cert nivell econòmic/cultural, no en tenen ni idea, a no ser que treballin en feines on necessitin la llengua.

Conec a tres brasileres, no les que viuen a Barcelona, sinó al seu país, i només una, de Maranhao, en sap una mica. Si estic aprenent portuguès és gràcies a elles (no pel fenomen CR7).
      • RocBlanc2.005 10 839👍 445
        No sé a qui volen enganyar, ara ja diuen que s'apropen als 600 milions de hispanoparlants.
        Realment no sé d'on treuen aquestes xifres, pq no surten ni sumant el habitants dels països on l'espanyol és oficial.
        Llavors no els queda cap més remei de tirar dels dos gegants, EUA i Brasil.
        Així que no és estrany que sentim dir que a EUA l'espanyol s'està convertint en la llengua més parlada i que a Brasil tothom sap espanyol i que hi ha una gran demanda d'espanyol...
        Viuen en el seu món irreal, no sé de què els serveix autoenganyar-se, potser aixi no veuen el futur tan fotut... En fi, ells sabran.
  • RESILIENT2.831 3 675👍 2.466
    Hombre blanco joderlo todo.

• Publicitat

Fòrums

• 9.301.986 missatges
    • 221.329 temes
    Fixa la barra dreta
    Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
    més votats

Accedeix als fils més votats
    Publicitat